20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824041 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #435 på: 04. Jan. 2007, 19:25 »
Hehe, ja, den var drøy.
RHCP er et jævla kult band, og seneste på Stadium Arcadium utgav de mange gode låter! Ensformig og lite nyskapende, ja. Men de er noe helt for seg selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #436 på: 04. Jan. 2007, 20:46 »
Sitat fra: "Lerbakk"
Ikke respekt for fans av Red Hot Chili Peppers?! Det må være årets dummeste utspill Joakim. RHCP er et fantastisk band med utallige gode hits og album! Skjønner ikke hvordan du kan få deg til å si noe sånt. RHCP er et av mine favorittband sammen med Foo Fighters, Audioslave, System of a Down, Linkin Park, U2, REM, Led Zeppelin, Dire Straits++. Har alle albumene til Red Hot og elsker dem alle sammen. Spesielt de første. De er et av verdens kuleste rockeband og er superfunky. Blir det samme som å si at jeg ikke har respekt for folk som liker Liverpool. Tåpelig.

Og HER har vi en med bra musikksmak. Legg til Queen og Pink Floyd på lista di, så er den nærmest komplett.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #437 på: 04. Jan. 2007, 20:54 »
Sitat fra: "Berntsen"
Ikke respekt for fans av Red Hot Chili Peppers?! Det må være årets dummeste utspill Joakim. RHCP er et fantastisk band med utallige gode hits og album! Skjønner ikke hvordan du kan få deg til å si noe sånt. RHCP er et av mine favorittband sammen med Foo Fighters, Audioslave, System of a Down, Linkin Park, U2, REM, Led Zeppelin, Dire Straits++. Har alle albumene til Red Hot og elsker dem alle sammen. Spesielt de første. De er et av verdens kuleste rockeband og er superfunky. Blir det samme som å si at jeg ikke har respekt for folk som liker Liverpool. Tåpelig.

Og HER har vi en med bra musikksmak. Legg til Queen og Pink Floyd på lista di, så er den nærmest komplett.

Herlig! Pappa har fostra meg opp på Pink Floyd og Queen, så liker begge disse veldig godt ;)

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #438 på: 04. Jan. 2007, 21:11 »
Har sett Audioslave, Foo Fighters og RHCP av de bandene der, og eg må si at RHCP var dårligst, Anthony virket utrolig uengasjert, Foo Figthers var bra og Audioslave og! RHCP var selvfølgelig ikkje "dårlig", var helt sykt å se de, men de skuffet selvom
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #439 på: 04. Jan. 2007, 21:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Gonzalez"
Sitat fra: "Tyneside"
Hvilken musikk er dere hører på for tiden folkens?
 Hos meg går det i alt mulig.. The killers, Arctic Monkeys, oasis, coldplay, Jimmy eat world, Elvis (ja faktisk!) , RHCP, Oc soundtracks

Fantastisk musikksmak  :) . Kunne knapt sagt det bedre selv. Arctic Monkeys har laget det beste albumet i 2006.

Hadde han bare byttet ut RHCP med U2 så kunne jeg kanskje vurdert å sagt meg enig. Men jeg har ikke respekt for noen som liker RHCP. Med mindre de skulle være så smarte å være Die Hard fans av U2, selvfølgelig.

Vel igrunnen litt enig. RHCP er det bandet jeg likte minst av de han har listet opp. Men de har likevel en del bra sanger. Men enig i at U2 er et hav bedre.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #440 på: 04. Jan. 2007, 22:13 »
Ingen som liker Oasis?
Vil vel nesten ranke de som mitt favorittband etter U2, jeg. Herlig rock.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Musikk tråden
« Svar #441 på: 04. Jan. 2007, 22:19 »
Mange av Oasis-sangene høres dønn like ut, og det blir for mange kjedelige sanger, som ikke engasjerer. Dessuten er Oasis en liten gruppe med selvgode idioter.

Men de har også mange gode sanger og de er også et godt band. Helt OK med andre ord.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #442 på: 04. Jan. 2007, 22:33 »

Herlig! Pappa har fostra meg opp på Pink Floyd og Queen, så liker begge disse veldig godt ;)

Som sagt: Da har du (i likhet med meg selv) fantastisk musikksmak. Tror faktisk ikke jeg vet om noen som har så lik smak meg som deg. :) Gleder meg spesielt til nye plater av REM og U2 i år. Blir moro å se hva de finner på denne gangen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #443 på: 04. Jan. 2007, 22:43 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hehe, jeg liker faktisk bedre U2 når de rocker, jeg da. Er mer glad i Sunday Bloody Sunday slik den skal være, selv om The Edges nydelige solofremføring også er vannvittig gripende.
Så foretrekker jeg Stay slik den spilles på ZooTV-DVDen fra Sydney, der både Bono og Edge spiller på kassagitarer, men med Larry og Adam!
Selv håper jeg på et variert album, men håper ikke U2 legger helt fra seg rocken!

Skal ikke si mye imot denne. Noe av det råeste U2 har laget er den første skiva deres med låter som Out Of Control og The Electric Co. Sistnevnete med kanskje det mest geniale av Edge sitt gitararbeid. Ellers digger jeg New Years Day i det uendelige, kombinasjonen av gitaren og pianoet der er vill, særlig når du ser Edge live bytte instrument på et blunk. Og ingenting rocker bedre enn når Fender'n til Edge låter så tungt at den kan knuse betong, sjekk de fleste live versjonene av Bullet The Blue Sky. Og ennå har jeg ikke vært innom min soleklare favouritt, låten om der  hvor gatene ikke har noe navn ;)

Alikevel syns jeg det akustiske jeg har hørt av U2 er spennende, men det er kanskje det at det er litt sjeldent som gjør det ekstra spennende. I lengden hadde nok den akustiske versjonen av Bloody Sunday blitt fortere glemt enn originalen.
Måtte forresten le litt når vi diskuterte noe U2 på et annet forum her forleden dag: en fyr der som fortalte om ett par som skulle gifte seg og hadde valgt One som musikk i kirken, "stupid fu**ers, it isn't even a love song" mente han. Men han fikk fort svar av en annen: "at least they didn't go with 'I Still Haven't Found What I'm Looking For'...."  :lol:

Sitat

Ingen som liker Oasis?
Vil vel nesten ranke de som mitt favorittband etter U2, jeg. Herlig rock.

Likte de til å begynne med, og har ikke tall på hvor mange tusen ganger jeg har spilt Don't Look Back In Anger. Men det stoppet liksom der. At de Gallagher (feil skrevet?) gutta fremstår som noen jævla idioter som ikke tåler trynet på hverandre hjelper ikke noe særlig. Mulig jeg har fått litt fordommer pga det, og kunne ha godt av å gi dem en ny sjanse...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #444 på: 04. Jan. 2007, 22:47 »
Som sagt: Da har du (i likhet med meg selv) fantastisk musikksmak. Tror faktisk ikke jeg vet om noen som har så lik smak meg som deg. :) Gleder meg spesielt til nye plater av REM og U2 i år. Blir moro å se hva de finner på denne gangen.

Jobber REM med et nytt album også? Kan bli spennende. Det tok litt tid før jeg ble vant med den, men idag syns jeg "Around The Sun" er et meget bra album. Spent på om det blir noe alà det albumet eller noe alà "I Wanna DJ" som de droppet fordi de ikke følte at den passet på "Around The Sun". Hva syns forresten REM lytterne her på siden om "Around The Sun"? Basert på bare en kald kveld i Februar 2005 syns jeg REM er et bra live band. Skulle gjerne sett dem igjen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Musikk tråden
« Svar #445 på: 04. Jan. 2007, 23:03 »
Syns faktisk U2 er ett drittband.

"Bono" virker for meg særdeles falsk og bruker statusen sin til å selge mest mulig plater. Han gir stadig uttrykk for å være en slags Mor Theresa, men dette tror jeg bare er skuespill. Han er KUN ute etter å tjene penger, og bryr seg sikkert FINT lite om barna i Afrika.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #446 på: 04. Jan. 2007, 23:33 »
Sitat fra: "chickenman"

Jobber REM med et nytt album også? Kan bli spennende. Det tok litt tid før jeg ble vant med den, men idag syns jeg "Around The Sun" er et meget bra album. Spent på om det blir noe alà det albumet eller noe alà "I Wanna DJ" som de droppet fordi de ikke følte at den passet på "Around The Sun". Hva syns forresten REM lytterne her på siden om "Around The Sun"? Basert på bare en kald kveld i Februar 2005 syns jeg REM er et bra live band. Skulle gjerne sett dem igjen.

Ifølge de nyhetene jeg tror jeg har fått med meg, er REM i studio igjen ja. :) Around The Sun var et helt greit album etter min mening. En opptur fra Up og Reveal, men fortsatt skuffende med tanke på hva jeg forventer som REM-standard. De hadde vel etter hva jeg husker tenkt å lage et skikkelig rocke-album, og var tydeligvis godt igang når man hører på Bad Day, Animal og I Wanna DJ, men pga. det som skjedde 11. September 2001 lagde Stipe en del ballader istedet.

Jeg er helt sikker på at neste album fra REM blir et rocke-album, og hadde de laget noe som minnet om Green, Monster eller New Adventures In Hi-Fi ville jeg blitt overlykkelig.

Forøvrig helt enig i at REM er et bra live-band. Men det er vel vanskelig å mislykkes med det vanvittige reportoaret de har.

Sitat
Han gir stadig uttrykk for å være en slags Mor Theresa, men dette tror jeg bare er skuespill. Han er KUN ute etter å tjene penger, og bryr seg sikkert FINT lite om barna i Afrika.

Jeg tror han bryr seg. Og enda viktigere: Jeg gir egentlig faen så lenge det hjelper barna i Afrika.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #447 på: 04. Jan. 2007, 23:43 »
Sitat fra: "Lasse"
Syns faktisk U2 er ett drittband.

"Bono" virker for meg særdeles falsk og bruker statusen sin til å selge mest mulig plater. Han gir stadig uttrykk for å være en slags Mor Theresa, men dette tror jeg bare er skuespill. Han er KUN ute etter å tjene penger, og bryr seg sikkert FINT lite om barna i Afrika.

Og dette sier du på grunn av?

(Det kan da ikke være pga. han går med solbriller hele tiden og derfor får du ikke sett øynene hans... :P )

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #448 på: 05. Jan. 2007, 00:32 »
Grunnen til at han går med solbriller er faktisk at han har ømfintlige øyne  :wink:
Forøvrig finner jeg det der for bare å være tull. Han utnytter sin kjendisstatus til det fulle, og får faktisk gjort mye. Enkelte ser ut til å ikke like dette, men det er jeg sjeleglad for at han driter i. Flesteparten av verdens rockere gir seg jo totalt blanke. At Bono som omtrentlig alle andre også lever som en kjendis tar jeg ikke da så tungt, så mye som han arbeider. Han fremstår ofte mer som en veledighetsarbeider enn en musiker, til sine bandmedlemmers tidvise frustrasjon.
REM har i mine øyne ikke gitt ut noe skikkelig bra på alt for lenge. Men dersom de har tenkt å kommet ut med et skikkelig rockealbum igjen blir jeg overlykkelig. God gammel REM er noe av det beste som fins.
Forøvrig, ser du har peil på U2, kyllingmannen :D
OG for all del, det er viktig at U2 fortsetter ihvertfall live med innslag av akustiske fremførelser. Selv er jeg så heldig at jeg har opplevd U2 en fin 2005-sommer, og det var helt ubeskrivelig herlig. Å høre "Where The Streets Have No Name" (som jeg får ståpels av bare jeg hører ellers) live var helt sinnsykt, og jeg grein da "Pride" startet. Største opplevelsen i mitt liv.
Og det er kjernen rundt det hele. Selv om U2 måtte finne på å lage annen musikk enn rock vil de alikevel live alltid rocke. Det gjelder også REM som også er rå live, selv om jeg ihvertfall mener at det har vært begrenset med rocka musikk derifra på endel år. Men live leverer de uansett!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #449 på: 05. Jan. 2007, 12:24 »
Enig med Kristoffer her. Det må da være bedre at Bono utnytter statusen sin til å hjelpe tusener av barn enn de kjendisene som gir blanke faen i alt og alle.

Dessuten er jeg ikke like sikker på at Bono kun bruker sin status for å tjene mer penger. Er det derfor Bill Gates gir bort millioner til veldedighet? Fordi han vil selge flere Windows eksemplarer?? :D