20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824255 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Musikk tråden
« Svar #420 på: 02. Nov. 2006, 20:03 »
Fant denne utrolige fremføringen av Politik fra Coldplay på youtube:

Starten er ikke superb, men sangen løfter seg etter hvert.

Chris Martin så ut til å være mye mer lidenskapelig her enn det jeg noensinne har sett ham.

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #421 på: 03. Nov. 2006, 17:24 »
Placebo, the killers, the mars volta, the strokes !
ynesides black and white army..!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #422 på: 03. Jan. 2007, 18:31 »
http://www.u2.com/av/aplayer_flash.php

U2s nye singel, Window In The Skies!
Ifølge The Edge et tegn på hvordan U2s neste plate vil låte, samtidig som han sier den vil bli melodisk (Q). Rick Rubin har produsert denne, i likhet med The Saints Are Coming. Hva syns folket som hører på U2 om dette?
Syns det høres ut som et tilbakeskritt til All That You Can't Leave Behind. Melodisk og strippet ned, samtidig som det er en ypperlig stadionrocker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #423 på: 03. Jan. 2007, 18:56 »
Håper ikke det kommende albumet til U2 blir et tilbakeskritt. Denne sangen høres ikke noe spesielt god ut, for å være helt ærlig. Skuffet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #424 på: 03. Jan. 2007, 23:38 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Ifølge The Edge et tegn på hvordan U2s neste plate vil låte, samtidig som han sier den vil bli melodisk (Q). Rick Rubin har produsert denne, i likhet med The Saints Are Coming. Hva syns folket som hører på U2 om dette?
Syns det høres ut som et tilbakeskritt til All That You Can't Leave Behind. Melodisk og strippet ned, samtidig som det er en ypperlig stadionrocker.

En stund siden jeg hørte låten nå, men det er ikke uten grunn. Jeg syns den var en nedtur til å komme fra U2. "All That You Can't Leave Behind" har ikke vært innom CD spilleren på en stund nå, men jeg ville tatt de aller aller fleste låtene på "How To Dismantle An Atomic Bomb" over "Windows In The Sky" any day for å si det sånn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #425 på: 04. Jan. 2007, 00:58 »
Syns selv sangen er spennende. Selv føler jeg den nesten kan virke som en tribute til The Beatles. Føler den er veldig inspirert av de!
Uansett, Bono har interessante ting å si om den nye plata.
With its monster-selling Vertigo world tour complete, U2 may be ready to rock less, according to frontman Bono

"Our band has certainly reached the end of where we've been at for the last couple of albums," the newly dubbed honorary knight said during a BBC Radio interview earlier this week. "I want to see what else we can do with it, take it to the next level; I think that's what we've got to do."

Asked if that might mean a move away from rock 'n' roll, Bono replied, "We're gonna continue to be a band, but maybe the rock will have to go; maybe the rock has to get a lot harder. But whatever it is, it's not gonna stay where it is."

He said he's like U2 to explore compositions featuring just voice and acoustic guitar. "I would like to do a couple of tunes in that direction, with just a lot of space around the voice," he said. "I'd like to strip things down; that's something I'd be very interested in at the moment."

Og til Q:

Edge on working with Rick Rubin: 'Rick's whole thing is to strip things back to the pure essence. That's his version of innovation and that's what he's trying to encourage us to do. Over the years we never thought that we were that interesting, so we were always trying to find other things to do with our sound or our personality. Put it through the mincer in a way. It's an interesting process to turn it completely around.'
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #426 på: 04. Jan. 2007, 04:01 »

Liker sangen godt selv om den er litt annerledes enn de to siste skivene til U2. Liker de to siste albumene men liker også denne sangen. Så flott at U2 fortsatt lager bra låter 8)
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #427 på: 04. Jan. 2007, 04:04 »
Sitat fra: "Tyneside"
Hvilken musikk er dere hører på for tiden folkens?
 Hos meg går det i alt mulig.. The killers, Arctic Monkeys, oasis, coldplay, Jimmy eat world, Elvis (ja faktisk!) , RHCP, Oc soundtracks

Fantastisk musikksmak  :) . Kunne knapt sagt det bedre selv. Arctic Monkeys har laget det beste albumet i 2006.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #428 på: 04. Jan. 2007, 08:38 »
Her går det i Audioslave, Raga Rockers, Big Bang, Hellbillies,Guns n`Roses...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #429 på: 04. Jan. 2007, 12:09 »
Syns selv sangen er spennende. Selv føler jeg den nesten kan virke som en tribute til The Beatles. Føler den er veldig inspirert av de!
Uansett, Bono har interessante ting å si om den nye plata.
With its monster-selling Vertigo world tour complete, U2 may be ready to rock less, according to frontman Bono

"Our band has certainly reached the end of where we've been at for the last couple of albums," the newly dubbed honorary knight said during a BBC Radio interview earlier this week. "I want to see what else we can do with it, take it to the next level; I think that's what we've got to do."

Asked if that might mean a move away from rock 'n' roll, Bono replied, "We're gonna continue to be a band, but maybe the rock will have to go; maybe the rock has to get a lot harder. But whatever it is, it's not gonna stay where it is."

He said he's like U2 to explore compositions featuring just voice and acoustic guitar. "I would like to do a couple of tunes in that direction, with just a lot of space around the voice," he said. "I'd like to strip things down; that's something I'd be very interested in at the moment."

Og til Q:

Edge on working with Rick Rubin: 'Rick's whole thing is to strip things back to the pure essence. That's his version of innovation and that's what he's trying to encourage us to do. Over the years we never thought that we were that interesting, so we were always trying to find other things to do with our sound or our personality. Put it through the mincer in a way. It's an interesting process to turn it completely around.'

Litt "nedstrippet" U2 kan bli veldig interessant. Sjekk ut den akustiske versjonen av "Staring At The Sun" fra Slane Castle DVDen, flere verdenshav bedre enn studioversjonen. Det samme gjelder for "Stay" fra Elevation DVDen fra Boston som også er akustisk. Og det stopper ikke der. Studio versjonen av Yahweh er grei nok den, men det er live versjonen med kassegitaren som er virkelig bra. Fra den siste turneen låter jo "Miss Sarajevo" og "Running To Stand Still" meget bra også, begge i delvis nedtonete versjoner. "Party Girl" ble også spilt akustisk på Vertigo turneen og er etter min mening den beste versjonen av den sangen. Og siden "All That You Can't Leave Behind" allerede har vært nevnt her kan vi jo ikke komme utenom "Stuck In A Moment". Jeg foretrekker faktisk den alternative akustiske studio innspillingen over originalen. Og så kronen på verket: uansett hvor bra Sunda Bloody Sunday funker som en stadiorocker, er det fortsatt Edge sin solo versjon fra '97(?) som er virkelig gripende. Etter at jeg først hørte den har det etterhvert blitt den eneste versjonen av "Sunday, Bloody Sunday" jeg hører på. Jeg har faktisk laget en   "(nesten helt) akustisk plate" med U2, nå må jeg bare grave den frem igjen....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #430 på: 04. Jan. 2007, 14:10 »
Sitat fra: "Gonzalez"
 Hos meg går det i alt mulig.. The killers, Arctic Monkeys, oasis, coldplay, Jimmy eat world, Elvis (ja faktisk!) , RHCP, Oc soundtracks

Fantastisk musikksmak  :) . Kunne knapt sagt det bedre selv. Arctic Monkeys har laget det beste albumet i 2006.

Helt enig der! Massevis av bra band der ihvertfall! Og som du allerede nevner, Arctic Monkeys sto for fjortårets beste plate!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #431 på: 04. Jan. 2007, 14:13 »
Hehe, jeg liker faktisk bedre U2 når de rocker, jeg da. Er mer glad i Sunday Bloody Sunday slik den skal være, selv om The Edges nydelige solofremføring også er vannvittig gripende.
Så foretrekker jeg Stay slik den spilles på ZooTV-DVDen fra Sydney, der både Bono og Edge spiller på kassagitarer, men med Larry og Adam!
Selv håper jeg på et variert album, men håper ikke U2 legger helt fra seg rocken!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #432 på: 04. Jan. 2007, 17:12 »
Sitat fra: "EivindI"
Her går det i Audioslave, Raga Rockers, Big Bang, Hellbillies,Guns n`Roses...

Audioslave er et bra band.

Hva med Gorillaz, folkens?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #433 på: 04. Jan. 2007, 17:56 »
Sitat fra: "Gonzalez"

Hadde han bare byttet ut RHCP med U2 så kunne jeg kanskje vurdert å sagt meg enig. Men jeg har ikke respekt for noen som liker RHCP. Med mindre de skulle være så smarte å være Die Hard fans av U2, selvfølgelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Musikk tråden
« Svar #434 på: 04. Jan. 2007, 18:40 »
Ikke respekt for fans av Red Hot Chili Peppers?! Det må være årets dummeste utspill Joakim. RHCP er et fantastisk band med utallige gode hits og album! Skjønner ikke hvordan du kan få deg til å si noe sånt. RHCP er et av mine favorittband sammen med Foo Fighters, Audioslave, System of a Down, Linkin Park, U2, REM, Led Zeppelin, Dire Straits++. Har alle albumene til Red Hot og elsker dem alle sammen. Spesielt de første. De er et av verdens kuleste rockeband og er superfunky. Blir det samme som å si at jeg ikke har respekt for folk som liker Liverpool. Tåpelig.