20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823759 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5205 på: 03. Okt. 2013, 09:22 »
Snakka med en jeg kjenner som er fransklærer om Alcest en gang der jeg nevnte at jeg åpenbart ikke skjønte noe siden det var på fransk. Han mente at det virkelig ikke hadde så mye å si. Uansett et enormt kult band.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5206 på: 03. Okt. 2013, 09:31 »
The Wombats ute med ny singel.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5207 på: 03. Okt. 2013, 18:48 »
Snakka med en jeg kjenner som er fransklærer om Alcest en gang der jeg nevnte at jeg åpenbart ikke skjønte noe siden det var på fransk. Han mente at det virkelig ikke hadde så mye å si. Uansett et enormt kult band.

Musikken til Alcest taler greit for seg selv, men oversettelsene av tekstene setter jeg stor pris på. Synes lyrikken kler musikken som hånd i hanske. Bandet er også helt hinsides live. Suverent band! Gleder meg til ny Norgestur å nyåret.

Har du hørt Old Silver Key? Et band bestående av hele Drudkh + Neige som vokalist. Undervurderte greier, spør du meg. Tales of Wanderings er ei skikkelig godskive.

Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5208 på: 04. Okt. 2013, 08:40 »
Likte det der!

Alcest turnerer jo med Anathema akkurat nå i USA, noe jeg absolutt skulle ønske jeg kunne fått med meg. Må jo være atmosfærisk som bare det. "Universal" er årets utgivelse for min del.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #5209 på: 07. Okt. 2013, 22:37 »
The Wombats ute med ny singel.

Falt i smak!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5210 på: 10. Okt. 2013, 19:46 »
Temmelig standard The Wombats, men det funker som fy :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5211 på: 12. Okt. 2013, 22:45 »

Gladsang deluxe! Og så jævla fengende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5212 på: 17. Okt. 2013, 18:15 »

Helt utrolig å se liveshow etter AM. Det er så mye varierende musikk med et så latterlig høyt nivå og Alex Turner sin stemme blir bare bedre og bedre (og hva med falsettoen til Matt Helders?  :iik:  :thumbu: ).
Helt greit kult med gjesteopptreden fra Josh Homme også :)

Dette er et band som har hele verden for sine føtter, og de vet!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5213 på: 08. Nov. 2013, 21:53 »

"Gammel" schlager, ass. Uten et snev av tvil den beste ERBoH-videoen til nå. Det andre verset til Hawking. Hah, det er så fett! Spesielt først halvdel. Aaaah! Catchy OG morsom!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5214 på: 14. Nov. 2013, 17:57 »
Graveyardkonsert i Trondheim i dag. Noen andre som tar turen? Gikk glipp av bandet på Pstereo-festivalen for en kort tid tilbake, så det gleder meg stort at jeg får muligheten til å se bandet igjen så kjapt.

Kommer nok til og bli dritbra!
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5215 på: 14. Nov. 2013, 22:36 »
Noen som har hørt på Graveyard? Svensk hard/psykedelisk/blues-rock. De skal på Pstereo-festivalen i år, så tenkte å sjekke de ut. Digger lydbildet med de skitne, tunge gitarene og en fantastisk vokalist med et bra stemmeregister.

Spilte kamp i kveld, så fikk ikke anledning. Så de på Pstereo, men kunne tenkt meg og sett de på en mer intim scene. Blir nok et gjensyn ved en senere anledning.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5216 på: 15. Nov. 2013, 20:01 »
Graveyard leverte som bare pokker, men det var ikke helt en 310 kroners konsert. Også spilte de litt for mange seige og rolige låter. Burde kjørt på med flere rockere, for det er da de var best. Men jeg er fornøyd.

Slapp dag på jobb i dag. Ankom, spiste og så på tegnefilmer og spiste popcorn i halvannen time, før jeg satt på litt 60-talls rock og danset meg selv til himmels.

Herre, for en låt, ass. Så jævlig badass!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5217 på: 01. Des. 2013, 12:13 »
Noen som møter opp på Ghost i Trondheim i mrogen? Skal ha levert noe av det beste av konserter på norsk jord noensinne de siste dagene, så dette gleder jeg meg veldig til. Burde bli rimelig heftig!

Forventer en ekstremt breial gig som knuser alt og alle.
« Siste redigering: 01. Des. 2013, 12:17 av boris. »
Nei.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5218 på: 02. Des. 2013, 17:14 »
Kan melde om at konserten deres i Oslo var 10/10. Fantastisk opplevelse!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5219 på: 02. Des. 2013, 17:22 »
Kult! Kjenner flere so var på Oslogigen, og alle melder om 10/10 og en av tidenes beste konserter. Har lest nok av "anmeldelser" fra Bergen au, og alle melder om det samme. Det er stor sjans for at jeg må gå rundt i Trondheim fra 20:30-05:30, men jeg vet at det er verdt det uansett.

Ghost var klare for Inferno i fjor men avlyste pga. primadonanykter, noe som var tidenes skuffelse, så gleder meg enda mer nå.
Nei.