20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 822397 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5175 på: 03. Aug. 2013, 10:46 »
Coveret er sjef ja! Dødsrå live også har jeg hørt (og sett på youtube). Skal du på Pstereo da, boris?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5176 på: 03. Aug. 2013, 11:03 »
Hadde aldri hørt om Pstereo-festivalen før nå, men det var en del interessant der. Kunne tenkt meg å se en del der, faktisk. Savages, Graveyard, Barren Womb, Wovenhand, Motorpsycho, High Priest of Saturn og kanskje Goat, så vidt jeg kan se. Savages skal være helt sjukt fett live.

Men tur vurderes.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5177 på: 04. Aug. 2013, 11:47 »
Såg Graveyard på Malakoff, ganske fett!
Bad Religion var sjølvsagt ein klasse for seg! Om du såg ein gærning på 192 i ekstase heilt framme, så var det sikkert meg!  :ler:

Forøvrig:
For ein udødeleg trio  :smitten:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5178 på: 06. Aug. 2013, 19:49 »
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200120650771638&set=vb.35370633792&type=2&theater

Fantastisk låt, men musikkvideoen er jævla morsom! Knall :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5179 på: 15. Aug. 2013, 13:42 »

Andymag, du har vel gjerne hørt siste singelen til Arctic Monkeys? Why'd You Only Call Me When You're High?
Aldri har vel Arctic Monkeys vært mer pop? Føler der er elementer av r'n'b inni der.Men det funker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5180 på: 29. Aug. 2013, 11:52 »
Ja, Alex sa vel at det nye albumet høres litt ut som dr.Dre og utifra den sangen så tror jeg han. Bare en måned igjen nå!!  :phui:

Ellers et fantastisk comeback av Franz Ferdinand! Nye albumet er på høyde med debutalbumet deres, meget fengende greier :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5181 på: 29. Aug. 2013, 16:27 »

Fy faen, denne plata, ass. Queen var dessverre aldri i nærheten av å matche denne skiva hverken før eller etter denne. Enormt fet film au, selv om det er minst ti år siden sist jeg så den. Jeg skal så jævlig kjøre på med et Flash Gordon-marathon en måned. Starte med serien fra 1936 og jobbe meg igjennom alle seriene og filmene. Har hatt planer om det lenge, men når jeg hører den skiva her så skjønner jeg at jeg bare må gjøre det. Flash Gordon er helt topp!
Nei.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5182 på: 29. Aug. 2013, 23:14 »
Kan støtte hyllesten, men må - utan å vere Queen-fan på min hals - seie at Sheer Heart Attack er minst like bra. Dalar litt i kvaliteten på slutten, men dei fyrste 6-7 spora er jækla bra. Brighton Rock er konge.

PS: Har kosa meg godt med Czarface dei siste månadene. Takk for tipset!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5183 på: 30. Aug. 2013, 09:31 »
"Sheer Heart Attack" er bra, men jeg synes ikke den er i nærheten av Flash Gordon. Spesielt "Stone Cold Crazy" er sykt bra. Digger disse eldre proto-speed metal-låtene fra band som Deep Purple, Queen osv. Jævlig kule greier.

Ah, fett at det falt i smak. Sinnsykt kult album. Hva synes du om Run the Jewels, a? Har spilt skiva latterlig mye den siste måneden eller så. For et rått album. Hør El-Ps vers i "A Christmas Fucking Miracle", a. Gud bedre! Skiva er i tillegg fylt til randen med minneverdig sitater som limer seg fast i hjernebarken.
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #5184 på: 01. Sep. 2013, 12:09 »
Magisk konsert meddeles Kaizers i Bergen igår. Håper ikke dette var siste gang gutta har konsert.

TA KONTROLL PÅ KONTINENTET.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5185 på: 01. Sep. 2013, 13:38 »
Hva synes du om Run the Jewels, a? Har spilt skiva latterlig mye den siste måneden eller så. For et rått album. Hør El-Ps vers i "A Christmas Fucking Miracle", a. Gud bedre! Skiva er i tillegg fylt til randen med minneverdig sitater som limer seg fast i hjernebarken.

Har berre fått høyrt deler av den, men skal sjekke det ut i større omfang i løpet av hausten. Verka særs lovande, skal felle min dom i løpet av nær framtid.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5186 på: 02. Sep. 2013, 17:26 »
Gjør det. Jeg tror den kommer til å falle i smak hos deg.

Denne skiva ble plukket frem på et annet forum i går, og da følte jeg plutselig for å sjekke den ut igjen. Lenge siden sist. For et album! 95 minutter med genial symfonisk prog rock ut av en annen dimensjon - DIMENSJON UKJENT!

Sjekk ut den låta her for et generelt inntrykk av skiva:

Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5187 på: 03. Sep. 2013, 23:04 »
Arctic Monkeys - AM ligger ute til gratis streaming på iTunes akkurat nå. Akkurat hørt ferdig to låter som hittils ikke er utgitt. Dette blir fantastiske saker!

thmmzz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5188 på: 04. Sep. 2013, 03:19 »

:feiring: :feiring:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5189 på: 06. Sep. 2013, 18:34 »
Arctic Monkeys - AM ligger ute til gratis streaming på iTunes akkurat nå. Akkurat hørt ferdig to låter som hittils ikke er utgitt. Dette blir fantastiske saker!

Prøver febrilsk å holde meg i skinnet til jeg sitter med platen i hendene  :phui: HERREGUD jeg gleder meg etter anmeldelsene jeg har lest i dag, 10 av 10 fra NME.