20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824457 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3765 på: 23. Juni 2011, 17:03 »
Anvil: The Story of Anvil er utrolig bra. Bandet i seg selv, derimot, synes jeg er et veldig mediokre heavy metal band. Men filmen anbefales på det sterkeste og vel så det. Kongefilm!
Nei.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3766 på: 24. Juni 2011, 00:19 »
Foo Fighters, Kvelertak og Sahara Hotnights i morgen! Blir awesome!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3767 på: 24. Juni 2011, 01:19 »
Det syns jeg ikke du trenger proklamere her... :P

Er forøvrig inne i en skikkelig Dumdum-periode. Det bandet er rett og slett blant tidenes beste. Kjartan Kristiansen er atpåtil en helt geeenial lyriker.
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 02:16 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3768 på: 24. Juni 2011, 10:09 »
Bra du har reist til riktig landsdel, Kristoffer :P

Jeg har egentlig hørt altfor lite av DumDum Boys. Hvilket jeg skammer meg litt over. Men ja, Kjartan Kristiansen overgår de fleste norske lyrikere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3769 på: 24. Juni 2011, 19:47 »
Så det var prat om Bad Religion i en annen tråd, men siden jeg er en snill gutt og ikke vil være off topic så poster jeg fasiten her:

1. Suffer
2. No Control
3. Against the Grain
4. How Could Hell Be Any Worse?
5. Bad Religion
6. Back to the Known
7. Generator
8. New Maps of Hell
Også bli det så vansklig at jeg ikke orker og tenke mer. Men det jeg har kommet med til nå er fasiten, gutter.
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3770 på: 24. Juni 2011, 20:02 »
Bra liste det. Suffer glemte jeg helt, den er jo enorm. Men du mener vel Into to the Known? Andreskiva? Eller EP`n kanskje? Ihvertfall kickass den også. Et annet band jeg hører på mye fra dagene jeg oppdaget Bad Religion og skatet rundt er Fugazi. Intet mindre en at tidenes desidert raffeste band. Sjekk milepælene 13 Songs, Repeater & Red Medicine. Det blir ikke bedre.
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 20:04 av TegneserieSkjære »
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3771 på: 24. Juni 2011, 20:15 »
Snakker om EPen, ja. Into the Unknown synes jeg er et makkverk av dimensjoner. Back to the Known synes jeg derimot er sykt fet!
Har sjekka ut en del Fugazi, men har aldri falt helt for bandet. Et av de bandene jeg hørte mye på da jeg begynteå sjekke ut masse post-hardcore, men det funka aldri for min del.
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3772 på: 24. Juni 2011, 20:38 »
Ja, EP`n er konge. Along the way låta er classic. Elsker alt av Fugazi jeg..mye fett fra Dischord Records og DC Hardcore scena.

Noen metalfans her a? Slayer, Pantera, Carcass, Entombed, Death, anyone? Ingenting som å gire seg opp til Toon-match med noen breiale Dimebag Darrell(rip) riff. 8)
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 20:40 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3773 på: 24. Juni 2011, 20:49 »
Jeg hater Pantera, men jeg er stor fan av gammel Slayer, gammel Carcass, gammel Entombed og gammel Death. Joda, jeg liker en del av de nyere tingene til Entombed, Carcass og Death, men er liten tvil om at det er det gamle som tenner meg mest. Men jeg synes Entombed var best som Nihilist. Samleskiva til Nihilist, som er pre-Entombed, er så sinnsykt bra. Beste death metal-utgivelsen noensinne!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3774 på: 24. Juni 2011, 20:50 »
Ah, dette er eit emne etter mitt hjerte!
Vil begynne med at eg elskar ALT av Bad Religion. Synst kvart album har sin eigen sjarm, i tillegg til at Bad Religion frå å vere hardcore legender, har utviklet seg gjennom årene som gjer at lydbiletet er ganske variert, i den grad punk kan bli variert. Greg Griffin er utvilsomt ein av tidenes beste låtskrivere, eit geni av ein mann!

Visst eg skal rangere albumene så må det bli følgande:

1. No Control
2. How Could hell be any worse?
3. Suffer
4. Against the grain
5. Recipe for hate
6. Generator
7. Stranger than fiction
8. The Gray Race
9. The Prosess of belief
10. No Substance
11. The dissent of man
12. New Maps of Hell
13. The New America
14. The Empire strikes first
15. Into the unknown

Topp 10 favoritt-låter må bli:

1. I Want to conquer the world
2. Faith alone
3. You
4. We're Only Gonna Die
5. The Answer
6. What can you do?
7. American Jesus
8. Faith in God
9. Watch it die
10. God song

Prog-rock albumet "Into the Unknown" vart IKKJE godt mottat av fansen, solgte vel kun snaue 10 000 kopier. Som album, ikkje det store, men nokre gode låter er det. Uansett glad for at BR gidde ut ep'n "Back to the known", kom på rett spor, og blei legender!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3775 på: 24. Juni 2011, 21:01 »
Jeg hater Pantera, men jeg er stor fan av gammel Slayer, gammel Carcass, gammel Entombed og gammel Death. Joda, jeg liker en del av de nyere tingene til Entombed, Carcass og Death, men er liten tvil om at det er det gamle som tenner meg mest. Men jeg synes Entombed var best som Nihilist. Samleskiva til Nihilist, som er pre-Entombed, er så sinnsykt bra. Beste death metal-utgivelsen noensinne!

Fett. Klart det skal værra gammalt! Clandestine og Left Hand Path blir jeg aldri lei, heller ei Reign In Blood, South of Heaven og Seasons In the Abyss. Chuck Schuldiner er for meg en av tidenes musikkgeni, så alt han gjorde settes høyt. Ja, Nihilist-samleren sparker hardt. Nicke skulle faen aldri ha slutta å slå trommer. Tidenes death metal trommis ved siden av Pete "the Feet" Sandoval fra Terrorizer (World Downfall er et must i samlinga) og Morbid Angel (drittbra band..bortsett fra sisteskiva..) Trur jeg setter dems Altars of Madness og Blessed Are the Sick som mine DM-favorittskiver.
« Siste redigering: 24. Juni 2011, 21:37 av TegneserieSkjære »
- Dr. Emmet Brown.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3776 på: 24. Juni 2011, 21:12 »
Bad Religion: Heyheyhey! Hvor blir det av låter som Modern Man og Lost Pilgrim? Uten tvil åp top 5 hos meg hva Bad Religion gjelder. Åpningen i Modern Man ER en gedigen orgasme. Helt forbanna bra!

Fett. Klart det skal værra gammalt! Clandestine og Left Hand Path blir jeg aldri lei, heller ei Reign In Blood, South of Heaven og Seasons In the Abyss. Chuck Shuldiner er for meg en av tidenes musikkgeni, så alt han gjorde settes høyt. Ja, Nihilist-samleren sparker hardt. Nicke skulle faen aldri ha slutta å slå trommer. Tidenes death metal trommis ved siden av Pete "the Feet" Sandoval fra Terrorizer (World Downfall er et must i samlinga) og Morbid Angel (drittbra band..bortsett fra sisteskiva..)

Endelig noen på forumet som digger extreme metal jo. Kult! Når det kommer til Slayer så hører jeg svært sjeldent på noe annet enn Show No Mercy, Haunting the Chapel og Hell Awaits. Reign in Blood er kul den og, men synes den blekner til det som ble gitt ut før. Chuck Shuldiner er selvfølgelig legende i ordets rette forstand. For en herlig fyr!
Nicke er en kremtrommis, ja! Spiller jo trommer i Death Breath da, som er dritkult. Har mer seg medlemer fra knallband som Merciless, Nirvana 2002, Runemagick og Repulsion. Sjekk ut om du ikke har gjort det. Dritkule greier!
Terrorizer er fett, men ser helt klart på bandet som old school grindcore. World Downfall er massivt fet! Av Morbid Angel er jeg kun fan av Altars of Madness og Abominations of Desolation. Synes Blessed Are the Sick er bra, men ikke bra nok. Resten ser jeg på som mediokre eller ræva.
Har du hørt Repulsion? Tror det burde være noe for deg. Grisefett band!
Nei.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3777 på: 24. Juni 2011, 21:33 »
Ja, faen, de første er grymt fete også. Låtene Black Magic og At Dawn They Sleep er mine kanskje favorittlåter av gutta.
Chuck ja...hvil fred. Så trist han gikk bort altfor tidlig. Enormt geni jeg setter på høyde med Beethoven, om det skulle ha noe for seg...alt han rørte er meislet i gull spørru meg.

Death Breath ja! Det glemte jeg. God gammal dødsmetall moro for unga det! Hehe. Var i hine hårde ekstremt opptatt av svensk dødmetall rundt Sunlight Studios med band som Dismember osv..synes det var mye råere enn black metallen de dreiv med her på berget.
World Downfall er jo tidenes grindcore-skive ved siden av Scum med Napalm Death. Episke høyder fra Jesse Pintado (rip igjen...) og Sandoval!

Spiller gitar selv, så synes det meste fra Morbid er fett når Trey Azagthoth drar på. En av tidenes mest undervurderte gitarist. Intet mindre.
Repulsion er rått som beng! Midt opp min gate. Ellers digger jeg mye tidlig Suffocation, Obituary, Autopsy osv osv..sjekk forøvrig ut venner av meg i norske Obliteration. Deres Nekropsalms er stor høydare alla tidlig svensk DM og gammal Autopsy!
- Dr. Emmet Brown.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3778 på: 24. Juni 2011, 21:34 »
Bad Religion: Heyheyhey! Hvor blir det av låter som Modern Man og Lost Pilgrim? Uten tvil åp top 5 hos meg hva Bad Religion gjelder. Åpningen i Modern Man ER en gedigen orgasme. Helt forbanna bra!

Merker at Modern Man er ein låt som burde ha vore på lista! Men det er jo eit godt teikn at eit band gir deg luksusproblemer. ;) Lost Pilgrim er OG ein djevelsk bra låt!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3779 på: 24. Juni 2011, 21:40 »
Ja, dæven, Modern Man er kanskje den låta jeg har skatet mest til. Pur eargasm!
- Dr. Emmet Brown.