20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 827775 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #3465 på: 23. Nov. 2010, 14:12 »
ok, jeg er ikke så Coldplay-entusiast  ;)

Don't Panic glemte jeg faktisk.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3466 på: 23. Nov. 2010, 16:38 »
Clocks, Dont Panic, Yellow, Talk, Square One, Politik, Trouble, The Scientist, God Put A Smile Upon Your Face.

Simmi

• Gjest
« Svar #3467 på: 24. Nov. 2010, 17:13 »
Sletta nettopp innlegget mitt om favorittsanger jeg. Har hørt mye på Coldplay den siste uka, og fått MANGE nye favoritter.

Don't Panic er bare helt fantastisk. Hadde bare hørt på den noen ganger før, men nå har jeg hørt en del på den, og den er bare helt utrolig deilig!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3468 på: 24. Nov. 2010, 17:17 »
Amsterdam, Yellow, Clocks, Death And All His Friends, i tillegg til en hel haug med sanger fra X&Y.

Synes også det er en del bra på Prospekt's March!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3469 på: 24. Nov. 2010, 19:38 »
Glemte for øvrig å nevne Spies, som alltid var en av mine favoritter. Fullstendig undervurdert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3470 på: 24. Nov. 2010, 21:32 »
Jeg ser ikke det helt store i Don't Panic. Fin låt. En av flere fine midtempo-ballader på Parachutes. Men ikke noe spesielt.

Spies var et uvanlig valg, Olav. Synes den er bedre enn Don't Panic. Men vet ikke om jeg kan sette den på noen favorittliste helt ennå.

Yellow, Trouble, Amsterdam, Politik, Fix You, Life in Technicolor (faktisk), Viva La Vida
er vel kanskje mine største favoritter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3471 på: 24. Nov. 2010, 21:39 »
Anbefaler det nyeste albumet til Solefald  8)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3472 på: 24. Nov. 2010, 21:52 »
Don't Panic er grunnen til at jeg starta høre på Coldplay, og jeg elsker den fortsatt. Len deg tilbake - og la verden suse forbi mens du hører på den.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3473 på: 24. Nov. 2010, 22:08 »
Don't Panic er bra, men har spilt den for mye tidligere. Spies synes jeg bare er en litt for masete gitar/synth-sang, av typen Muse har gjort mye bedre et dusin ganger...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3474 på: 24. Nov. 2010, 22:23 »
Spies har en atmosfære som jeg ikke finner hos Muse. Skjønner ikke at folk ikke klarer sette pris på den sangen. Eneste problemet med Dont Panic er vel at den er for kort.

Når det kommer til Muse-sanger digger jeg:

Exogenesis Part 1: Overture
Butterflies And Hurricanes
Map Of The Problematique

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3475 på: 24. Nov. 2010, 22:55 »
Utan å vere i nærleiken av den same Coldplay-entusiasten som dei tre-fire som skreiv før meg, må eg seie meg enig med Olav. "Spies" er nok min favoritt også, på det etter mitt syn beste albumet deira.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3476 på: 25. Nov. 2010, 01:27 »

Helt enig! Har kun hørt igjennom skiva 3-4 ganger, og det er fremdeles ikke alt som sitter like godt enda, men det er bare et godt tegn. Det låter orginalt, assivt og frekt! Kan vel allerede nå fastslå at den ikke når opp til de fire første, men det skal også mye til. Men uten tvil bedre enn  Red for Fire og Black For Death. Cornelius låter også langt fetere enn på lenge, og Lazare viser nok eng ang at han holder koken. For en vokalist den mannen er. Uten tvil en av mine favoritter!

Tittentattenteksti og Vitets Vidd I Verdi står nå som albumets beste spor, men når de litt mindre lettfattlgie låtene får vokst på meg, så blir nok de med å kjemper om beste låt.

Et herlig album jeg skal kose meg lenge med!

Edit: En morsom ting med Solefald, for min del i allefall, er at de er best når de leker seg kraftig med ting som ikke hører hjemme i denne typen musikk. Sånn har det vært helt siden demoen, "Jernlov", kom. På sitt minst eksperimentelle (Red for Fire og Black for Death) sank kvaliteten kraftig, selv om begge skiver er meget bra, og spesielt låta "Sun I Call" skal trekkes frem. Lett en av tidenes fem fineste låter. Rett og slett nydelig!

Men Solefald er best når de eksperimenter en hel del. Rått!
« Siste redigering: 25. Nov. 2010, 01:31 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3477 på: 25. Nov. 2010, 15:13 »
Nå er omsider Kanye West sitt album ute på Spotify også - jeg anbefaler alle å sjekke ut Runaway, All Of The Lights, Blame Game og Lost In The World spesielt! Herlige sanger!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3478 på: 26. Nov. 2010, 14:44 »

Helt enig! Har kun hørt igjennom skiva 3-4 ganger, og det er fremdeles ikke alt som sitter like godt enda, men det er bare et godt tegn. Det låter orginalt, assivt og frekt! Kan vel allerede nå fastslå at den ikke når opp til de fire første, men det skal også mye til. Men uten tvil bedre enn  Red for Fire og Black For Death. Cornelius låter også langt fetere enn på lenge, og Lazare viser nok eng ang at han holder koken. For en vokalist den mannen er. Uten tvil en av mine favoritter!

Tittentattenteksti og Vitets Vidd I Verdi står nå som albumets beste spor, men når de litt mindre lettfattlgie låtene får vokst på meg, så blir nok de med å kjemper om beste låt.

Et herlig album jeg skal kose meg lenge med!

Edit: En morsom ting med Solefald, for min del i allefall, er at de er best når de leker seg kraftig med ting som ikke hører hjemme i denne typen musikk. Sånn har det vært helt siden demoen, "Jernlov", kom. På sitt minst eksperimentelle (Red for Fire og Black for Death) sank kvaliteten kraftig, selv om begge skiver er meget bra, og spesielt låta "Sun I Call" skal trekkes frem. Lett en av tidenes fem fineste låter. Rett og slett nydelig!

Men Solefald er best når de eksperimenter en hel del. Rått!

Hadde sjøl bare hørt  In Harmonia Universali før dette albumet, et album jeg bare har hørt gjennom et par ganger, men det ga mersmak! Det nyeste passer meg midt i blinken, kult med band som leker seg litt inne i black metal-sjangeren. Synes også de to sangene du nevner er knall, tar du med "Stridsljod (Blackabilly)" så har du samlet de kuleste sangene.

Herlig vokaler av Agnete Kjølsrud også, skjønnet at hennes vokal er elsk eller hat, jeg elsker det!

Og sånn ellers skaffet jeg meg blink-182 billetter i dag. De skal spille i Newcastle 12.juli. De var mitt favorittband i ungdomsårene, så dette er en drøm som går i oppfyllelse. Eneste som mangler nå er at System of a Down gjør comeback, så jeg får sett dem, da har jeg sett det meste av mine favoritter :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3479 på: 30. Nov. 2010, 23:34 »

Herregud så utrolig catchy. Tror jeg dør på meg! ;D
Nei.