20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2880 på: 20. April 2010, 13:23 »
Takk for mange gode tips, mye å sjekke ut nå!
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fordypa meg mer i The Hold Steady - er jo en herlig miks av Bruce Springsteen, REM og The Clash, eller noe slikt ivaffal!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2881 på: 20. April 2010, 21:00 »
http://open.spotify.com/track/3EvNlON3m7x1MaBycGmRBg

En annen fin eksamens-sang fra geniale Daniel Lanois!

Det var egentlig en veldig bra sang, men synes han ødelegger den en del med den i starten usedvanlig dårlige dobbelvokalen. Eller er det noen andre som synger med ham? Funker ihvertfall bedre med Bono (?) mot slutten.

Sitat
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fordypa meg mer i The Hold Steady - er jo en herlig miks av Bruce Springsteen, REM og The Clash, eller noe slikt ivaffal!

The Hold Steady er obligatorisk for alle som liker klassisk rock. Og de kommer med nytt album om 14 dager.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2882 på: 20. April 2010, 23:14 »
Syns den er fin jeg, men har enda bedre versjon på iPoden der nettopp akkurat det med dobbelvokalen er bedre, mener Bono også er med på hele der. Syns fortsatt den er utrolig deilig å høre på.

Har jo hørt Stay Positive, og den ble jo sporenstreks lagt inn på iPoden. Har bare aldri tatt meg det lille bryet med å høre enda litt mer på de, enda Stay Positive var jævla bra da. Er som du sier klassisk rock på sitt beste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2883 på: 21. April 2010, 11:22 »
Har jo hørt Stay Positive, og den ble jo sporenstreks lagt inn på iPoden. Har bare aldri tatt meg det lille bryet med å høre enda litt mer på de, enda Stay Positive var jævla bra da. Er som du sier klassisk rock på sitt beste.

Jepp, sjekk ut Separation Sunday om du vil fordype deg! Beste albumet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2884 på: 21. April 2010, 23:42 »
http://www.dagbladet.no/2010/04/21/kultur/musikk/keane/the_killers/11384479/

Vil stemple dette som meget spennende! :D
Har stor sans for både Keane og The Killers.
Er jo ikke, selv om tittelen på artikkelen lurer deg til å tro det, bare Killers- og Keane-medlemmer som gruppen skal bestå av, men synes det høres veldig interessant ut :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2885 på: 21. April 2010, 23:52 »
Spennende er det ja. Er jo også en fyr fra Mumford & Sons med der. Har ikke så sansen for Keane egentlig, mens Killers og Mumford & Sons er to av mine absolutte favorittband.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2886 på: 21. April 2010, 23:56 »
Har ikke hørt noe særlig av Mumford & Sons, maks en sang tror jeg.
Men hører litt på de i skrivende stund, og kan ikke si jeg ikke liker det jeg hører :)

Liker Keane til en viss grad, men Killers er absolutt et av de bedre bandene jeg vet om. Høyt oppe på topp 3 lista ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2887 på: 22. April 2010, 01:10 »
Så at det var alternativ country de skulle lage, så det sier ikke nødvendigvis så mye. Men er ikke mye country jeg spiser sånn helt uten videre. Synd ikke vokalist Tom Chaplin fra Keane er med da, han er fantastisk.

Ellers - har egentlig litt sansen for Karpe Diem, jeg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2888 på: 22. April 2010, 08:08 »
Synes Karpe Diem er helt jævlig. Ugh!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2889 på: 22. April 2010, 11:17 »
Syns faktisk de er relativt greie til å tilhøre sin sjanger. Tekstene er morsomme, samtidig som de tar opp alvorlige ting rundt det å vokse opp som minioritet i Norge.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2890 på: 22. April 2010, 16:58 »
For min del så virker det veldig påtatt og liksomtøft. Kjipe beats, utrolig ræva rappere osv. Mangler også attitude, noe som for meg, er en stor del av Rap og HipHop.
Men hver sin smak, Kristoffer. ;D

Generelt synes jeg norsk rap suger. Har selvfølgelig konger som Tommy Tie, A-Team og Warlocks, som alle var hinsides konge på 80 og 90-tallet.

Liker også Madcon, men det er jo like my Rap som Ole Ivars er Rock, til tross for at unge alltid kategoriserer de som Rap.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2891 på: 22. April 2010, 17:11 »
Hehe - tja, jeg mener akkurat det motsatte - at de faen ikke skal være så forbanna gangster-aktige. Mulig jeg har misforstått hele hiphop-kulturen, men det er jo ikke en kultur jeg vil forbindes med! Liker dog tekstene deres veldig godt. Tungtvann/Joddski er dog det beste du finner av hiphop :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2892 på: 22. April 2010, 17:24 »
For min del er det bedre med en harding type old school Ice Cube enn Karpe Diem som virker så utrolig påtatt tøff. Typisk wigger-greier. Sånne folk jeg ser utenfor McDonalds på Hamar hver gang jeg går forbi. Er så jævlig tøffe i trynet og så jævlig harde, men så fort mamma nekter de lommepenger til helga blir det grining med en gang. Da hater de mamma så utrolig mye. Bu-fuckin'-hu!
Er bare påtatt og patetisk.

Meh, når det kommer til HipHop setter ejg heller på Hijack, Swollen Members, Run-DMC, Beastie Boys, Gravediggaz, Gza, N.W.A. osv. Der har vi, i mine øyne/ører, essensen av HipHop.

Er også glad i Jedi Mind Tricks og slik og.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2893 på: 22. April 2010, 17:44 »
Hør denne; er dette som er skikkelig rap for min del.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2894 på: 22. April 2010, 17:53 »
Immortal Technique er fetere enn baconfett!

Det er fakta! ;D
Nei.