20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 820599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Sv: Musikktråden
« Svar #2895 på: 22. April 2010, 17:57 »
Her er min absolutte favoritt hiphop-låt :) Hører svært lite på hiphop, men finnes en del enkeltsanger fra f.eks. Outkast og Jay-Z som jeg liker. Må helst være litt popelementer i låta. Rein hiphop blir for slitsomt for meg.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2896 på: 22. April 2010, 18:08 »
Får vel poste noe jeg liker og da:

GZA - Liquid Swords

Sykt fet låt. Alt er bra med den låta her, og hele skiva er et forbanna mesterverk. Tidenes HipHop-pklate? Yeah, tenker vi sier det, jeg!

Beastie Boys - Sabotage

Gidder ikke å si noe om den låta her. Er en låt ALLE over 15 burde kjenne godt til, uansett om de liker HipHop eller ei!

Hijack - Phantom of the Opera

Ukjent gruppe. Synd, for det her er virkelig fett! Alt med låta er enormt kult!

N.W.A. - Straight Outta Compton

Fra tiden da Ice Cube var dritkul. Videoen viser deg at de gutta her hadde attitude. Navnet på ei gruppe har vel aldri passa så bra som hos de kara her. Nigger With Attitude. Så sant som det er sagt! Bare å se når hele crewet kommer gående nedover der. Herre så kult og mandig! Og låta er så klassisk at jeg får AIDS bare ved å tenke på det.

;D
« Siste redigering: 22. April 2010, 18:11 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2897 på: 22. April 2010, 18:52 »
Jeg syns ikke Karpe Diem fremstår påtatt tøffe som eksempelvis Erik&Kriss, syns de fremstår som ganske morsomme, med et humoristisk blikk på sin egen tilværelse.
Ellers - i tillegg må jo Outkast og Jay-Z nevnes ja! Beastie Boys må vel være et av tidenes :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2898 på: 22. April 2010, 20:21 »
Outkast, Jay-Z og Eminem er bra. I tillegg er det en del norske rappere/hip hop-grupper jeg liker, bla. Karpe Diem, Erik&Kriss, Spetakkel og faktisk Tungtvann. I Norge virker denne musikken stort sett mer humoristisk og ironisk, er liksom ikke rom for noen hardbarka hip hop-kultur her. Også har du disse uendelig mange blitz-gruppene, som bare er fryktelig irriterende.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2899 på: 23. April 2010, 00:17 »
Mine favorittar når det gjeld rap må vere:

2pac
Flobots
Notorious Big
Run-DMC
Cypress Hill
Gang Starr
Nas
Outlaws

2pac - Dear Mama, fantastisk låt!
http://open.spotify.com/track/4v7NcTxtHFCJ899BYnigJi spesielt denne versjonen.

Cypress hill - Insane in the brain
http://open.spotify.com/track/4dTMU4O2DdyIlRlss7v9UP

Cypress Hill - Rise up
http://open.spotify.com/track/4B9xwFIN58Nn8ZtvssOqKf

Nas - The Message
http://open.spotify.com/track/1AHfovSnGPVYKaahRtA0U6
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2900 på: 23. April 2010, 12:43 »
Tror nok det er beaten og det musikalske som i hovedsak selger meg når det kommer til hiphop. Er spesielt glad i rock miksa med hiphop - Flobots og Tungtvann er jo gode eksempler.

Cypress Hill - What's Your Number, genial sang. Mye på grunn av at den er sampla fra The Clash - Guns of Brixton.
Og for meg - tidenes rap-sang er 2pac - Changes. Den gir meg stadig goosebumps. California Love er slettes ikke ille den heller! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2901 på: 23. April 2010, 13:18 »
Gang Starr

Let meg svært sjeldan imponere av hiphop, men Daily Operation-plata til Gang Starr har eg absolutt sansen for. Spesielt låta "Take it Personal". RIP Guru.

-
Av andre acts innanfor same sjanger får eg nemne Wu-Tang Clan, NWA og ein del Snoop og Redman før dei vart mainstream. Er overbevist om at det finst mykje bra innanfor denne sjangeren, men at det druknar blant alt det som er mainstream i dag. Har dog eit par kompisar som tipsar meg om div. meir ukjende greier.

PS: Misforstå meg rett. Mainstream er ikkje dårleg i seg sjølv, men det meste av det som gror fram av hiphop, og avartar av dette, verkar til å spele meir på image framfor musikk, kvantitet framfor kvalitet altså.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2902 på: 23. April 2010, 14:18 »

The Roots, dette er rocka, og dette er kvalitet! Og teksten er rimelig sjuk :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2903 på: 23. April 2010, 14:34 »

The Roots er fantastiske! The Seed er en av mine favorittlåter. Guns Are Drawn er tidenes sommersang for min del.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2904 på: 23. April 2010, 17:01 »

Satt akkurat og skulle nevne den låten for deg, siden du liker rocka HipHop. Rå låt, rått band!

Av andre acts innanfor same sjanger får eg nemne Wu-Tang Clan, NWA og ein del Snoop og Redman før dei vart mainstream. Er overbevist om at det finst mykje bra innanfor denne sjangeren, men at det druknar blant alt det som er mainstream i dag. Har dog eit par kompisar som tipsar meg om div. meir ukjende greier.

Helt sant, men sånn er det med alt som finnes. Thrash Metal er ikke bare Metallica, Black Metal er ikke bare Dimmu Borgir, Gorgoroth og Darkthrone, Death Metal er ikke bare Cannibal Corpse.
Pop er ikke bare Lady Gaga, Beyonce og Britney Spears.
Rock er ikke bare AC/DC og The Rolling Stones osv.

Nå nevner jeg bare de banda siden alle er kjente. Det finnes jo band innenfor sjangerne som låter helt annerledes og som ikke har noe som helst til felles med de banda der. Er alltid morsomt når folk tror at all Black Metal høres ut som Dimmu eller Gorgorth og at all Death Metal høres ut som Cannibal Corpse. Fjernt!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2905 på: 23. April 2010, 20:55 »
Som Kristoffer seier, 2pac - Changes er villt bra.

Eg må faktisk innrømme at Nico frå norske talent faktisk er ein ganske bra rapper, likar temperementet og tekstane.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2906 på: 23. April 2010, 21:48 »
Var på The Roots konsert i københavn for ett par år siden.   Kanon god live er dem også ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2907 på: 23. April 2010, 23:01 »
Var IKKE på The Roots for to år siden på Parkenfestivalen - det angrer jeg STORT på. Mats, skulle egentlig til å lime inn Guns Are Drawn også, den er jævla tøff!
Et rått hiphopband jeg har sett live er N.E.R.D.! Det er også rocka hiphop - det tok jævla av på Parkenfestivalen i fjor! Har også sett Tungtvann og Timbuktu live - begge var jævla bra live!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2908 på: 23. April 2010, 23:38 »
Timbuktu er FETT!

Har dog kun hørt Alla Vill Till Himmelen Men Ingen Vill Dö er ei jævla bra plate, med tittellåta, samt De Löser Sig som de to beste låtene. Fete greier!
NERD hard også mye fett.

Og Usher - Yeah! er ei sykt kul låt. Poppa somf aen, men catchy som dææim. Mye kul dansing i videoen, og. Samme går for Det Löser Sig. Fete mooves! ;D
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2909 på: 23. April 2010, 23:39 »
Usher er oppkast i mine øyne :)