20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823671 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2835 på: 09. April 2010, 15:25 »
Mustaine fremstår for meg som en idiot av dimensjoner. Men hva er ille med Metallica? Er det bare det at de er blitt "kommers"?

Thah...med tanke på at jeg sitter å koser meg med Iyaz - Replay, har "Deathcult Armageddon" som min favoritt Dimmu Borgir-skive, er veldig glad i listepop, har Darkthrone's "Dark Thrones and Black Flags" som min favoritt Darkthrone-skive samt "Eclipse" som min favoritt Amorphis-skive så tror jeg neppe det har noe med at de har blitt for kommersielle. Bra musikk er bra musikk uansett om de har 10 fans, 1000000 fans, er letthørte eller tunghørt. Bra musikk er bra musikk, og for min del så er det rett og slett så enkelt som det.

Problemet med Metallica for min del erat jeg synes skivene etter Kill er dritkjipe. I mine øyne er riff det aller viktigste i Thrash Metal, og for min del er det svært få riff på de påfølgende skivene som var bra. Synes heller ikke de takla det progressive som kom på seinere skiver på 80tallet. Gigantiske mageplask, i mine øyne! Savner også den tøffe, råe attituden som finnes på debuten. "Hey, vi er unge, rå, driter i deg og er her for og ha det fett og rølpe!".
Et annet problem med de påfølgende skivene erLars. Han spiller faktisk kult på Kill. Men det er fordi Kill er ei letthørt og rølpete Thrash Metal skive. I helvete, han er jo en ordentlig ræva trommis og har alltid vært det, og eneste grunnen til at det funka så bra på Kill er fordi skiva er så jævlig rølpete. Takras-fillene hans passa faktisk inn i konseptet, noe det ikke gjorde på seinere skiver. Også kommer S/t som er ei dritkjipt Heavy Metal/Rock skive, også går det rett i dass med trailer-rock skivene dems.

Men bare for å svare på det du spurte om, koseklumpen; nei, det ble ikke for kommersielt. Masse band som ble enda bedre etter at de ble kommersielle.

;D

Edith: James ble også dårligere og dårligere med åra. I helvete, det er faktisk direkte jævlig og høre på fyr'n om dagen. Direkte smertefult!
Nei.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2836 på: 09. April 2010, 17:45 »
Går ut fra at du var ironisk med den sympatisk-delen? :P

Hehe, var nok det :P
Synes likevel han er en meget bra frontfigur!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2837 på: 09. April 2010, 18:00 »
boris. selv om jeg ikke er enig med deg angående metallica er jeg enig i at Lars egentlig er en ganske dårlig trommis, men jeg synes det passer på flere av skivene deres. Master of Puppets er jo en mye bedre skive enn Kill 'em All etter min mening.

Silent Waters er forresten bedre enn Eclipse også ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2838 på: 09. April 2010, 18:26 »
Takk - svar godtatt :P
Jeg er ikke noen metal-guru, veit bare at mange misliker Metallica av den idiotiske grunnen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2839 på: 09. April 2010, 19:35 »
Silent Waters er forresten bedre enn Eclipse også ;)

Ikke i mine ører. Kjiva er brukbar, men synes selv den var en gedigen skuffelse. Synes Eclipse virker mer gjennomført enn Silent Waters, også har den låter som jeg finner langt mer catchy, noe som helt sikkert skjer fordi hele skiva er langt mer poppa enn det Silent Waters er.

For min del er det sånn: Eclipse (10/10) > The Karelian Isthmus (10/10) > Privilege of Evil (10/10) > Elegy (10/10) > Tales From the Thousand Lakes (9/10) > Tuonela (8/10) > Am Universum ( 7/10) > Silent Waters (6/10) > Far From the Sun (5/10).
Har faktisk ikke hørt Skyforger enda, men regner med at det er nok ei solid skive fra et fantastisk band.

Takk - svar godtatt :P
Jeg er ikke noen metal-guru, veit bare at mange misliker Metallica av den idiotiske grunnen.

Jupp, og det er intet mindre enn tilbakestående. "Oh neeeey, bandet har fler enn 100 fans. Er til og med andre på skolen som liker bandet. Hmm, får vel distansere meg selv fra bandet da, selv om det er et veldig bra band. ::)". Ugh!
Nei.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2840 på: 09. April 2010, 19:38 »
Roger Waters og Richard Ashcroft er de beste musikerne ;)
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2841 på: 09. April 2010, 20:47 »
Skyforger er litt for power-metal for min smak, men i alle fall Silver Bride er veldig kul.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2842 på: 09. April 2010, 21:33 »
Ride the Lightning er den klart beste Metallica-plata og en av dei beste albuma som nokon gong er laga!

Imo :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2843 på: 09. April 2010, 21:45 »
http://open.spotify.com/track/1zYhxrNER01egNsEsZj3f0

Herre, for en nydelig sang. Helt ukjent band tror jeg, men kjæresten til en kompis av meg kjenner visst hun ene i bandet etter en utveksling i statene... Deilig eksamenslesings-musikk, noe jeg snart trenger mye av!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2844 på: 10. April 2010, 12:43 »
Har faen meg hørt på Iyaz - Replay nærmere 300 ganger de siste to dagene. ???
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2845 på: 11. April 2010, 13:34 »

Grace Slick var sinnsjuk, for ein stemme!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2846 på: 13. April 2010, 11:46 »
I serien eksamensmusikk må jeg lansere denne sangen, som jeg personlig synes passer definisjonen nydelig ganske bra!
http://open.spotify.com/track/2xQzbxmwSvBaGmdsus0lrO
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2847 på: 13. April 2010, 11:56 »
Stemmer det. Har ikke du linket til den før, eller har jeg fått den av noen andre? Har den trygt plassert på spotifylista over eksamenssanger ihvertfall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2848 på: 13. April 2010, 12:01 »
Sikker linka til den før ja - blir gjerne slik :)

Liker forøvrig denne dama! :P
« Siste redigering: 13. April 2010, 12:43 av Kristoffer »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2849 på: 14. April 2010, 19:01 »
Er totalt hekta på T-Pain - Take Your Shirt Off nå. Faen for en catchy og ikke minst kul låt. Attitude som faen!
Liker dog ingen andre låter av mannen, men siden det der er første singel fra hans kommende album har jeg stor tro på at blir ei bra skive. Den låta her er i allefall intet mindre enn genial. Sommerlåt som faen. Typisk sitte-ute-i-sola-med-6-iskalde-pils-mens-man-hører-på-catchy-sommermusikk-låt! Hohoh!
Nei.