20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 823743 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2820 på: 08. April 2010, 18:48 »
Og man kan si akkurat hva man vil om metal og hvor ræva hver enkelt synes det er, men faen for noen frontfigurer noen av banda innehar. Attila  Csihar har gjort mye jeg finner mongo, men spør du meg fortjener han absolutt å være på en sånn liste, og det samme går for the almighty Alan "Nemtheanga" Averill. For en frontfigur! For en man! Han er det virkelig klasse over, samme faen om man liker vokalen hans eller ikke. Hohoh!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2821 på: 08. April 2010, 19:27 »
Du overrasker stadig med din allsidighet boris ;)
Jeg syns ikke Liam er noe til frontman uansett. Ikke har han selv skrevet noen skikkelig hit, og jeg sliter fortsatt med å skjønne om jeg skal ta alt han sier som en endeløs rekke av fleip, eller om fyren rett og slett bare er mentalt forstyrra. Broderen Noel, som er en av mine favoritter fra frontmens gjelder, har jo sagt at Liam rett og slett er en psykisk syk person...
For min del er Bono favoritt, sammens med nevnte Noel, Lennon og Mercury antakeligvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2822 på: 08. April 2010, 20:54 »
Jeg mener Lennon og Mercury (i den rekkefølgen) er i en særklasse som frontmenn.
Begge var fabelaktige låtskrivere, musikere, vokalister og generelt frontfigurer.
Begge hadde også en særegenhet, som gjør at du kan gjenkjenne dem på mils avstand.

Som band er også Beatles og Queen band som virkelig skiller seg ut fra mengden.

Bak Lennon og Mercury har vi en lang rekke av folk. Blant annet Bono, Noel og Liam (jeg ser de to som én. Jeg ser den ene som avhengig av den andre. Liams stemme hever Noels låter et par hakk) og Mick Jagger (tilfeldig rekkefølge).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2823 på: 08. April 2010, 21:10 »
Den lista var skuffende. Ingen fra Pink Floyd? Ingen Thom Yorke?

Min personlige liste:
1. John Lennon
2. Freddy Mercury
3. Thom Yorke
4. Bono
5. Mick Jagger
6. David Gilmour
7. Jonsi
8. Jim Morrison
9. Bruce Springsteen
10. Ian Brown
11. Paul McCartney
12. Roger Waters
13. Matt Bellamy
14. Michael Stipe
15. Chris Martin
16. Damon Albarn
17. Noel Gallagher
18. Robert Del Naja

Du fikk med mye bra, men mangler noen jeg ser på som rene selvfølgeligheter;

Kurt Cobain, Mark Knopfler, Craig Finn, Billie Joe Armstrong, Morrissey f.eks.

Men det blir jo veldig subjektivt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2824 på: 08. April 2010, 21:20 »
Du overrasker stadig med din allsidighet boris ;)

Jeg velger og ta det som et kompliment. Takk for det. Mener selv at all musikk blir bedre om man varierer en hel del.

To av mine absolutt favoritter er også Isshi (Kagrra) og Gara (Merry/Merii)

Synes også at Dave Grohl, King Buzzo (Melvins), Devin Townsend (Strapping Young Lad), *Nathan Winneke (Horse the Band), Elvis, Johnny Cash, Roky Erickson, Akira "Joe" Yamanaka (Flower Travellin' Band), Sakevi Yokoyama (GISM) osv burde nevnes.

*Nathan Winneke er så jævlig knall på mange måter. Så Horse the Band live og mye av tiden ble faktisk brukt til tull og tøys av både han og keyboardisten (Erik "Lord Gold" Engstrom), samt en del tull av trommisen som var helt ny og ikke hadde øvd noe særlig og sånn. Men det funka overraskende bra. Var faktisk jævlig fett, og jeg storkoste meg så jævlig. Lo, lo, tok av, lo, tok av, tok av og lo mætti! Herlig(e) type(r)!

Men er egentlig alt for mange som virkelig fortjener og bli nevnt når man prater om ting som det her.

Edith: Og King Diamond. Kind Diamond er virkelig noe for seg selv! Fy faen for en mann!
« Siste redigering: 08. April 2010, 21:22 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2825 på: 08. April 2010, 21:28 »
Det var absolutt ment som et kompliment ja! :)

Det er forøvrig sant. Det er helt sykt mange som skal nevnes. Nå følte jeg at jeg var slem som utelot Armstrong og Stipe da jeg nevnte mine favoritter, i tillegg til godeste Grohl, som er en fantastisk type! Og sikkert flere med, eksempelvis Phil Lynott, og Knopfler.
Jaja - jeg veit hvem favoritten er da. Forøvrig rater jeg Paul McCartney akkurat like mye som Lennon, om ikke høyere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2826 på: 08. April 2010, 22:21 »
Her blir det Mick Jagger lett uten tvil

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2827 på: 08. April 2010, 23:27 »
Mick Jagger er villt tøff!
Personleg så blir det umogleg å nemne den beste, men eg føler eg må føye til nokon;

Greg Graffin
Eddie Vedder
Layne Staley
Bruce Dickinson
Roger McGuinn
Jerry Garcia
Janis Joplin, dama var RÅ!

Sjekk ut denne forresten, kongelåt.
http://open.spotify.com/track/4yrloqLBKS7Pi3z7g2HDga

Er i ein veldig "60s-periode" for augoblikket.
« Siste redigering: 08. April 2010, 23:34 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2828 på: 09. April 2010, 00:00 »
Mick Jagger er rett og slett fantastisk. Ingen vokalist kan måle seg meg han på scena når det gjeld sceneshow, i tillegg spelar han gitar, munnspill og all slags rytmeinstrument. Har sett nokre gamle klipp fra laginga av sympathy for the devil, det er helt utrulig kor genialt kreativ den mannen er.

David Lee Roth
Joe Elliot
James Hetfield
Sting (Gordon Sumner)
Dave Mustaine
Brian Johnson
Dave Grohl
Phil Collins
Roger Daltrey

Er namn som ikkje er nevnt (trur eg).

I tillegg må vi ikkje gløyme Keith Richards som vel er den tøffaste mannen på planeten, sjølv om han nok er meir kjendt som gitarist er han også en slags frontfigur.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2829 på: 09. April 2010, 00:25 »
James Hetfield var jævlig fet i 83, desverre begynte bandet og mekke kjip musikk etter debuten og James begynte også å bli dritkjip!

Dave Mustaine er verdens største idiot og muligens verdens kjipeste frontmann. Blir både trist og irritert kun ved å tenke på han.

og

Dave Grohl har jeg selvfølgelig nevt. 8)

Men det er bare min mening da, såååw jah. ;D

Oppdaga akkurat Iyaz, og har blitt totalt hekta på Replay. Sinnsykt catchy og kul låt!
Og kåvverlåt #1:

Vinner fordi hu tolker låta jævlig bra, og er flink. Også er a skikkelig søt. ;D

Kåvverlåt #2:

Har tolker jo låta helt greit, men vinner mye fordi han er så jævla søt. Hahaha,. umulig ikke å smile ordentlig bredt når man ser den videoen der, spesielt begynnelsen. ;D
Imponerende hvordan Engelskuttalen hans plutselig blir 44ganger bedre så fort han begynner å synge.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2830 på: 09. April 2010, 02:02 »
Jeg liker Hetfield jævla bra. Stor respekt for han og resten i gutta av Metallica, tross det ikke er min favorittmusikk eller sjanger.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2831 på: 09. April 2010, 07:51 »
Jeg må innrømme at jeg har null respekt for gutta i Metallica, med unntak av Robert Trujillo selvfølgelig. Makan til kul kis!
Og jeg misliker Dave Mustaine rimelig mye, men kan ikke nekte for at Metallica var på sitt best med han i bandet. No Life 'til Leather er faktisk så bra at Kill 'em All blir smått kjedelig om man skal sammenligne de. Men i Megadet har'n ikke klart og mekke en eneste fet låt, og han er også et jævla survetryne av dimensjoner!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2832 på: 09. April 2010, 11:20 »
Mustaine fremstår for meg som en idiot av dimensjoner. Men hva er ille med Metallica? Er det bare det at de er blitt "kommers"?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2833 på: 09. April 2010, 12:10 »
Hehe Mustaine er sympatisk han! :)

Er ihvertfall en dyktig vokalist og frontfigur. Synes Megadeth har langt bedre musikk enn Metallica fra starten av 90-talet. Metallica er jo eg egentlig litt lei av, hadde liksom min periode med dei et par år for en 6-7 år sida. Har likevel konstatert kor elendige dei seinaste albuma deira er, synes dei burde gje seg med å skrive musikk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2834 på: 09. April 2010, 12:23 »
Går ut fra at du var ironisk med den sympatisk-delen? :P