20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 825099 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anthony

• Gjest
Sv: Musikktråden
« Svar #2085 på: 23. Aug. 2009, 01:48 »
Burzum ;)

Burzum åpnet en helt ny verden innen metal. Selv om Vikernes var en sick fuck, har han vært til sinnsyk insprasjon til så og si alle etablerte black/death og folk metal band idag. Fyi pleier han å få til stemningen og gitarriffene til noe så jævlig bra, vokalen derimot er mye,mye svakere...

Musikk er subjektivt. Den musikken du hører på er kanskje best i dine ører, men i en annens ører vil en annen type musikk høres adskillig bedre ut.

Folk er forskjellige, og det er de som ikke forstår annen musikk enn sin egen som antakelig mangler størst musikalsk forståelse.

kult

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 23. Aug. 2009, 02:06 »
Det jeg har hørt av Burzum har vært ekstremt dårlig. Elendig lydkvalitet koblet med en voldsom røff stil som likevel ikke klarer å få noe kult trøkk i låtene, helt motsatt av mange band som klarer å få til trøkk i låtene uten noen som helst form for hyling eller skriking ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 23. Aug. 2009, 04:32 »
For meg høres du ut som om du snakker varmt om Varg Vikernes.
Det får meg til å fryse på ryggen, krype ned på knær og be Fader Vår tusen ganger etter hverandre, noe jeg ikke gjør til vanlig. Men bare profilbildet ditt er nok til å gi meg lyst til dette. Men nok om det. Du kritiserer Anthony for å mene at Vikernes var en syk jævel, og kritiserer han for å dømme en person basert på andres uttalelser om ham. Men kjenner du han selv da? Han er dømt skyldig for et drap, og har selv profilert seg som rasist, nynazist og hva verre er. Eller er det bare ondsinnede rykter?
Eller er det sånn at nynazisme er flott og greit, og at drap er et nødvendig onde?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 23. Aug. 2009, 04:59 »
Tror hvis du leser under profilbilder Joakim, får du svar på det du vil (eller ikke vil?) vite :P

Vet lite om personen, men et lite søk på Wikipedia sa meg dette:
Sitat
Under rettssaken i 1994 mente rettspsykiater Karl-Ewerth Horneman at Vikernes var preget av mangelfullt utviklede sjelsevner

Sitat
Da politiet arresterte Vikernes, fant de 100 kg med eksplosiver og en del ammunisjon hjemme hos ham. Det ble spekulert i om han planla å sprenge Nidarosdomen.

Høres ut som en mindre stabil person.
« Siste redigering: 23. Aug. 2009, 05:05 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 23. Aug. 2009, 09:14 »
Tror hvis du leser under profilbilder Joakim, får du svar på det du vil (eller ikke vil?) vite :P

Vet lite om personen, men et lite søk på Wikipedia sa meg dette:
Sitat
Under rettssaken i 1994 mente rettspsykiater Karl-Ewerth Horneman at Vikernes var preget av mangelfullt utviklede sjelsevner

Sitat
Da politiet arresterte Vikernes, fant de 100 kg med eksplosiver og en del ammunisjon hjemme hos ham. Det ble spekulert i om han planla å sprenge Nidarosdomen.

Høres ut som en mindre stabil person.

Angående de 150 kg med eksplosiver politiet fant hos han svarte han følgende i et intervju i Dagbladet for noen mnd siden.

"Under ransakinger hjemme hos Vikernes i Bergen i 1993 fant politiet 150 kilo eksplosiver og rundt 3000 skudd av forskjellige kaliber. Mediene spekulerte den gang i om han planla å sprenge Nidarosdomen.

? Tull og tøys. Jeg hadde skaffet meg dette for å kunne forsvare Norge hvis vi ble angrepet noen gang."

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av dette!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 23. Aug. 2009, 10:02 »
Vi må heller ikke glemme at han faktisk drepte et av bandmedlemmene i sitt gamle band og brukte bildet av han som cover for et album. Fin fyr.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 23. Aug. 2009, 12:09 »
Nå bor han på et småbruk ved Bø i Telemark.
Melker kyr, er gift, har en guttunge på 2 år og ønsker for det meste å være i fred. Snart blir det film om livet hans og han driver fortsatt med musikk. 

I Bø har det så langt i år vært mye vold, rasisme, ran, væpna askjoner, kidnappinger osv. Jeg må si jeg er overrasket hver gang det ikke viser seg at han er innblandet. i tilegg står kjærka like hel hver gang jeg er forbi.

Alle som med kaldt blod dreper noen og er selverklæt nazi har enorme problemer. Tviler på at noen som har vært såpass langt ute, klarer å hente seg inn igjen og leve et normalt liv i omgang med andre mennensker..

Dilemma er jo at ungen(e) hans må resten av livet ta støyten for hvordan faren deres var/er, noe som sikkert vil føre til at de kan bli litt ustabile...

Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Anthony

• Gjest
« Svar #2092 på: 23. Aug. 2009, 13:07 »
Syns ikke vikernes var en sick fuck akkurat, tvert imot, men du er jo bare en av de som kaller han for sick fuck bare fordi andre mener han er det, du vet sikkert ikke noe om han uansett, sånne som du makes me sick,  å hvordan band da Geir?

Det er faen meg vanskelig å tolke dette gutt, har allikevel noen statements. Ettersom sick-fuck-skalaen din har noen merkelige krav, forstår jeg fortsatt ikke at du synes en fyr som sløyer bandmedlemmet og vært i forbindelse med en rekke kirkebranner, er etter din oppfatning normal. Og ja, det er faen så tydelig at du prøver å fortelle at media er bullshit og har skapt et et forjævlig bilde av en ellers normal, utadvendt fyr - er for meg uforståelig. Jeg regner med at du har de samme tankene om Hitler og holocaust...

Det jeg har hørt av Burzum har vært ekstremt dårlig. Elendig lydkvalitet koblet med en voldsom røff stil som likevel ikke klarer å få noe kult trøkk i låtene, helt motsatt av mange band som klarer å få til trøkk i låtene uten noen som helst form for hyling eller skriking ;)

Tatt i betraktning av at det er sinnsykelig mye elendig, og til tider oppskrytt musikk på metalmarkedet er det ingen, nei ingen, som jeg har har hørt - klart å få frem tilsvarende stemning, og den samme creepy følelsen som de aller fleste bandene i samme sjanger streber etter å oppnå. Derfor er det nok (for min del) å si at Vikernes er genial i musikalsk betydning.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 23. Aug. 2009, 14:14 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 23. Aug. 2009, 15:10 »
Tja hitler va jo en smart mann han, mye smartere enn noen av oss her noen gang kommer til å bli, men han brukte den på en litt feil måte

Haha!  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2095 på: 23. Aug. 2009, 15:31 »
Nei, Hitler var jævla intelligent.
Man er ikke mye smart når man går rundt å tror på slike konspirasjonsteorier som at jøder er skyld i all elendighet,
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 23. Aug. 2009, 15:42 »
Vil ikke si Hitler var intelligent eller smart. Han var derimot veldig flink til å overbevise svake sjeler, og folk som var lettpåvirkelig. Etter hvert ballet det bare på seg.
Nå er dette en musikktråd, så skal vel ikke diskutere Hitler altfor mye. Men han kunne nok utrettet mye hvis han hadde brukt overtalelses-egenskapene sine på en mer *ehh* "riktig" måte.
Men han hadde mer enn den berømte skruen løs, og skapte en forferdelig mørk del i historien.

Btw, det å brenne ned kirker er ikke ok selv om ingen bor der. Regner med at det å velte gravsteiner er en morsom aktivitet også?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 23. Aug. 2009, 15:57 »
Kristendom er skyld i mye elendighet iværtfall

Enten er det trassalderen eller så er det de rabiate tenårene med puberteten og alt den bringer med seg som har skylden her.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 23. Aug. 2009, 16:14 »
Det får du velge selv. Min kommentar var uansett ikke bare basert på din mening om kristendommen, men også for din påstand om Hitler sin inteligens og alt det andre du har liret av deg her oppe.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 23. Aug. 2009, 16:57 »
Jeg må være kristen siden jeg ikke tror Hitler hadde spesielt høy intelligens, synes kirkebrenning er galt og ikke digger Varg Vikernes.

Jeg tror du vokser aggresjonen av deg. Noen menneskekjenner er du definitivt ikke.