20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 826096 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2070 på: 15. Aug. 2009, 16:32 »
Hvordan du kan høre på den låta og ikke konkludere med at den er Queen-rip er for meg en STOR vits. Jeg snakker altså om "United States Of Eurasia" for ikke å skape forvirring. Mulig dere snakker om en annen låt.

OK, da er det bare jeg som ikke har forstått hvilken single som er den nyeste tydeligvis.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2071 på: 15. Aug. 2009, 20:54 »
Sitat fra: Berntsen link=topic=666.msg187481#msg187481
OK, da er det bare jeg som ikke har forstått hvilken single som er den nyeste tydeligvis.

Sorry da :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2072 på: 15. Aug. 2009, 21:22 »
Okei, da snakker vi om to helt ulike sanger. Må høre den sangen først.
Forøvrig er nok antakeligvis det at jeg liker rock og rull mer grunnen til at jeg verdsetter Muse over Radiohead. Jeg har forsøkt å høre på Radiohead, blant annet sisteplata og best-of-plata. Det er bare et par sanger som funker for meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2073 på: 17. Aug. 2009, 22:14 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2074 på: 22. Aug. 2009, 13:09 »
Pony the Pirate - Psychopedia, faen for ein skamgod låt! Morosamt å sjå band frå urørt blomstre opp, er utruligt mykje bra der!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2075 på: 22. Aug. 2009, 13:12 »
Bestilte akkurat "Green Carnation Live Under the Dam". Et av Norges aller beste band som uheldigvis ingen vet hvem er og desverre ikke spiller sammen lenger. Både "The Quiet Offspring" og "The Acoustic Verses" er cder jeg synes man bør ha hørt.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2076 på: 22. Aug. 2009, 13:41 »
Skal sjekke dei ut! Dei har jo faktisk ganske mange "plays" på Last.fm, virker som dei er populær i utland, er jo veldig typisk for death-metal/black metal banda i Noreg.
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2077 på: 22. Aug. 2009, 14:37 »
Ja, det er sant. Når det er sagt kommer du ikke til å finne noen som helst form for screams eller growls her. En mye mer melodisk tilnærming til musikk som funker kanon. "Cden" (egentlig bare en sang) light of day, day of darkness er noe av det mest progressive jeg har hørt og inkluderer til og med et barnekor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2078 på: 22. Aug. 2009, 18:06 »
Fantastisk bra førstedag av Parkenfestivalen! De Lillos var knall åpningsband, N.E.R.D. var helt RÅ og The Hives var neimen ikke så verst de heller!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2079 på: 22. Aug. 2009, 18:28 »
Ja, det er sant. Når det er sagt kommer du ikke til å finne noen som helst form for screams eller growls her. En mye mer melodisk tilnærming til musikk som funker kanon. "Cden" (egentlig bare en sang) light of day, day of darkness er noe av det mest progressive jeg har hørt og inkluderer til og med et barnekor.

Då har eg hørt Light of day, day of darkness 2 gonga, likte det eg hørte! Einaste eg kan utsette på er midtpartiet, ikkje noko stort å pirke på men.

Falling into darkness og Rain traff temmeleg godt hos meg forøvrig.
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2080 på: 22. Aug. 2009, 19:27 »
Det vil jo alltid være ting å pirke på i en sang som varer en time. Egentlig ganske enig i det du sier.

Irriterende at de to cdene jeg nevnte ikke er på spotify også...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2081 på: 22. Aug. 2009, 22:01 »
Kult at du har fasiten da :) Hva er det som er bra og samtidig riktig for oss å høre på?  ;D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2082 på: 22. Aug. 2009, 23:31 »
For nokka møl dere hører på da... ::)

Herregud (holdt jeg på å si), Klemet.

Musikk er subjektivt. Den musikken du hører på er kanskje best i dine ører, men i en annens ører vil en annen type musikk høres adskillig bedre ut.

Folk er forskjellige, og det er de som ikke forstår annen musikk enn sin egen som antakelig mangler størst musikalsk forståelse.

Hip/hop og RnB skal imidlertid alle få lov til å hate ;D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2083 på: 22. Aug. 2009, 23:36 »
Rap går under hip/hop for min del. Same shit alt det der!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2084 på: 22. Aug. 2009, 23:36 »
I alle musikkdiskusjoner vil det alltid være noen som kommer inn og vet bedre enn alle andre. Jeg lurer bare veldig på hva det er som er lyset denne gangen, så jeg kan plukke det fra hverandre ;)