20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828123 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
Sv: Musikktråden
« Svar #1725 på: 02. Mars 2009, 15:29 »
skjønner ikke hva derre ser i u2! verdens dårligste band etter min mening! med tidenes rasshøl på vokal!!!!!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1726 på: 02. Mars 2009, 15:46 »
Okei du ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1727 på: 02. Mars 2009, 15:53 »
Forøvrig, Kanye West - Love Lockdown, den er faktisk jævla tøff!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1728 på: 02. Mars 2009, 15:55 »
Hele 808s & Heartbreak er et utrolig sterkt album. Hatet det første gangen jeg hørte gjennom, men etter 4-5 gjennomlytninger var jeg solgt. Synes Paranoid er beste sangen. For tiden har jeg M.I.A. - Paper Planes på hjernen.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1729 på: 04. Mars 2009, 01:04 »
I det siste har det gått veldig mye i å høre på musikk gjennom Spotify, genialt program! For tida går det mye i Jeff Buckley, Bob Dylan og en bråta med klassisk musikk :)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1730 på: 04. Mars 2009, 01:50 »
Må bare elske Spotify. Gått endel i Smashing Pumpkins her den siste tida!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1731 på: 04. Mars 2009, 09:38 »
Smashing Pumpkins er til tider genialt. Hør sangen Eye, sinnsykt bra sang, fra den enda bedre filmen Lost Highway. Når den sangen spilles i den filmen passer det så fantastisk bra.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1732 på: 04. Mars 2009, 20:30 »
Må få ut noen tanker rundt No Line On The Horizon nå, etter en hel del gjennomlyttinger. Kort sang by sang:
No Line On The Horizon: Jeg digger Zoo Station - åpninga på U2s beste album. Denne er på høyde, kanskje til og med bedre. Mens den alternative versjonen som ble sluppet på radio er kjappere og mer punk-aktig, er denne mer episk, den bygger seg opp til en herlig arenarocker. Rytmeseksjonen er herlig her. Du høre at det er U2, men langt bredere lydbilde enn på de to foregående platene. Bono synger som han i Kings Of Leon.

Enkelte vil vel gjerne gi meg juling nå, men jeg føler det er på tide med et tilsvar til Kristoffers "anmeldelse" av No Line On The Horizon. Og ja, jeg velger å gjøre det sånn at alle som hater U2 skal føle seg plaget. Albumet har vært i butikken i et par dager nå, og jeg har hørt veldig mye på det i det siste. Har også prøvd å sette opp låtene i en anne rekkefølge, noe som selvfølgelig ga et helt annet inntrykk av albumet. Et langt dårligere sådan. Jeg tolker det positivt.
Tittelsporet er en bra låt, men jeg har problemer med å forstå din ekstreme kjærlighet til albumversjonen, og ikke b-siden på Boots-singelen. I mine øyne er låten litt sirumpa og tar liksom aldri av på samme måte som versjonen på Boots-singelen gjør. Men bra låt er det uansett, og settes tempoet opp, så tror jeg den kan begynne å nærme seg Zoo Station.

Sitat
MAGNIFICENT: Av U2-fansen jeg har sett som ikke rater detta albumet helt sammens med Joshua Tree og Achtung Baby, sier det er fordi det mangler de virkelig store monsterhitsene. Selv føler jeg at Magnificent har potensialet til å være helt der oppe med de aller, aller beste hitsene U2 har hatt. Kan ikke vente med å høre denne live. Skulle uten tvil vært førstesingelen. Riffet er så vannvittig fengende, epic The Edge-stuff. Første gangene jeg hørte låta la jeg ikke merke til Bono overhodet, men faktum er at Bono høres bedre ut enn på lenge. Denne har Beautiful Day-potensiale. Drivende fin rockelåt, epic written all over.
Hvorvidt Magnificent vil være den monsterhiten som vil spilles utallige ganger på radio, er jeg usikker på. Til det er den kanskje litt for spesiell. Har litt mye Eno-preg, kan hende. Men jeg synes den blir bedre og bedre og bedre og bedre for hver eneste gjennomlytting. Magisk låt. Rett og slett Magnificent.

Sitat
Moment of Surrender: 7.24 lang, spådd til å være den nye One eller With Or Without You. Første gjennomlyttinga var jeg jævla skuffa. Men for hver gjennomlytting blir den bedre og bedre, og den føles ikke så lang som den faktisk er. Bono synger utrolig bra her, The Edge kommer inn med no gitarspilling som minner meg litt om Eric Clapton. Liker refrenget, høres litt gospel-aktig ut faktisk.
Gospel? Det får være dine ord. Men ja, refrenget er herlig. Allsang-vennlig. Men det er bare positivt. Denne er bedre enn With/Without og kanskje også bedre enn One. Det skal godt gjøres. Men jeg likte denne låten umiddelbart. Og den blir også bare sterkere og sterkere for hver gjennomlytting. Har blitt avhengig av å høre denne låta hver eneste dag. Minst to ganger. Det er bare å overgi seg. Til musikken. Til Bono, til Edge og til U2 på sitt aller, aller beste!

Sitat
Unknown Caller: Eno-aktig intro, før gitaren forsiktig kommer inn - veldig likt Walk On. Veldig U2ish stilmessig - bygger seg opp mot en herlig avslutning. Dog er refrenget veldig spesielt - noen vil nok kalle det direkte harry. Avslutter med orgelspill og fin solo fra Edge. Tror dene blir magisk live.

I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight: Hata faktisk denne sangen første gangene jeg hørte den. Blir nok 2. eller 3. singelen fra dette albumet, og det er antakeligvis den mest pop'a sangen de har laga ved siden av The Sweetest Thing. Dog er det en gladsang med ganske god tekst fra Bono - sangen vil garantert spilles mye på radio - og vil selvfølgelig gi U2-hatere mer å skrike over. Selv begynner jeg faktisk like den etterhvert, den er med på å komplementere et ganske komplett album...
Unknown Caller er en smått magisk låt. Ikke bare live. Liker også introen til låta. Ikke bare denne, egentlg. Men de fleste. Brian Eno har vært en kjemperessurs på dette albumet. Restart and reboot yourself.

Crazy er en radiolåt, men likefullt meget bra. Jeg synes den egner seg veldig godt på dette albumet, og jeg ser ikke bort ifra at den også kunne forsterket POP i sin tid. Jeg liker denne låta stadig bedre. Den mest radiovennlige på albumet, uten at det er noe svakhetstegn for verken låta eller albumet som helhet.

Sitat
Get On Your Boots: Første singelen - antakeligvis den minst gode sangen på albumet sammens med den over spør du meg. Men når du hører hele albumet passer den ypperlig inn. Vokser enda på meg - den drivende bassen fra Clayton er genial - sangen er funky og har allerede bevist seg å rocke live!
Jeg synes faktisk Boots er en av de bedre sangene på albumet. Jeg hadde så smått begynt å gå lei av låta når den var sylfersk, når videoen ble laget og låten ble spilt mye på radio. Men etter at jeg hørte albumet for første gang, fikk låten et nytt liv. Den blir stadig bedre, den også.

Sitat
Stand Up Comedy: Digger denne jeg. Riffet er veldig Led Zeppelin-aktig, sangen er funky og minner om 70-tallet. Bono med noen herlige tekster hvor han gjør narr av seg selv. Soloen syns jeg er grunge-aktig.
Denne låta er herlig. Riffet fenger deg fra første sekund. Morsomt å høre Bono gjøre narr av seg selv. Be careful of small men with big ideas. Denne vil virkelig rocke live. En unik låt for dette albumet. Kan ikke huske å ha hørt noe lignende før. Det måtte i såfall være Discotheque eller Zoo Station, men jeg synes det blir vanskelig å sammenligne også med disse.

Sitat
FEZ - Being Born: Særeste sangen U2 har gitt ut på et vanlig album antakeligvis. Denne har nok Eno stor del av skylda for. Introen er elektronikainspirert, før den blir en kaotisk rocker - minner meg om et psykotisk Coldplay. En av de som fenga meg tidligst.
Det tok litt tid før jeg virkelig fikk denne låten på hjernen. Men den er spennende. Ny. Annerledes. Jeg vil ikke gi Eno skylda for noe som helst. Jeg vil gi han æren, jeg. Introen til denne låten er kanskje det særeste med den, synes jeg. Men jeg liker den. Stadig bedre.

Sitat
White As Snow: Rolig sang, om en døende soldat. Sammens med FEZ og Magnificent var denne den som fenga meg mest fra starten av. Gripende tekst, herlig refreng med mange vokallag. Det er mørkt og veldig Achtung-aktig. Herlig å se at de lager interessante rolige låter, ulikt fra anonyme One Step Closer.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du sammenligner med One Step Closer overhodet. Veldig ulike låter. Og denne er mye, mye, mye bedre. Blant de aller beste balladene U2 har laget. Jeg ser for meg at denne virkelig vil egne seg helt mot slutten, kanskje helt til slutt live. Stemningsskapende sang. Til ettertanke.

Sitat
Breathe: Eno stempla dette som det beste sangen U2 noensinner har lage - den ultimate U2-sang. Det er nok en overdrivelse - men sangen er fortsatt en herlig rocker av godt U2-format. Blir herlig live, denne. Nok en gang hører du at Eno er med her - strykere i bakgrunnen. Fin Edge-solo mot slutten. Godt å se at de setter en slik sang nest sist på albumet.
Enos sitat er sannsynligvis ingen stor overdrivelse. Det tok lang tid før denne låten festet seg. Men nå kan jeg ikke få nok. Fantastisk. Den vokser og vokser og vokser og vokser, og fremstår sammen med Magnificent og Moment of Surrender som den ALLER beste låten på albumet. Kanskje er den bedre enn de to M-ene.

Sitat
Cedars of Lebanon: Bono prater seg gjennom denne - som krigsjournalist i Midtøsten. Nok en vellykket roligsang. Herlige strofer avslutter albumet. Kan minne litt om Wake Up Dead-Man (uhyre undervurder sang fra POP), men enda bedre.
Dette er absolutt en type Wake up Dead Man. Synes kanskje også den har likheter til Yaweh fra forrige album. Men den er selvsagt mye bedre. Ser ikke for meg dette som en live-låt egentlig. Men synes den er perfekt å avslutte et album med. Den beste sammenligningen er kanskje likevel The Wanderer, som Johnny Cash sang på Zooropa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1733 på: 05. Mars 2009, 00:21 »
noen som har hørt det nye albumet til Dia Psalma?
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1734 på: 05. Mars 2009, 23:53 »
siter og hører igjennom opeth- damnation! noen som liker det? lenge siden jeg har hørt på det albumet nå, er så utrolig pent og høre på! for de som ikke har hørt:

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1735 på: 06. Mars 2009, 00:01 »
Nydelig album, regner med du skal på Samfundet onsdag? Synes likevel Opeth har gitt ut bedre album og den fineste sangen er uten tvil To Bid You Farewell.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1736 på: 06. Mars 2009, 00:04 »
har tenkt meg på samfundet ja, men har ikke billett enda! må fikse d i morgen tenker jeg! beste låta er vell the drapery falls synes jeg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1737 på: 06. Mars 2009, 00:18 »
Opeth og Dia Psalma? Har de noen tilknytning annet enn nasjonalitet?

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1738 på: 06. Mars 2009, 00:19 »
Opeth og Dia Psalma? Har de noen tilknytning annet enn nasjonalitet?

nope! why?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1739 på: 06. Mars 2009, 00:20 »
Glem det - jeg leste ikke skikkelig gjennom tråden :P