20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: LUQUE KLAR???????  (Lest 24250 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« på: 19. Aug. 2005, 02:16 »
I følge spanske Marca er NEwcastle enige med Luque om en 5 års kontrakt. En knall spiller spør dere meg. Pris £9-10 millioner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: LUQUE KLAR???????
« Svar #1 på: 19. Aug. 2005, 02:19 »
El Newcastle llega a un acuerdo con Luque por cinco temporadas
Albert Luque está a un paso de convertirse en jugador del Newcastle. El conjunto inglés negoció durante todo la tarde en A Coruña el fichaje del delantero, con el que llegó a un acuerdo para las próximas cinco temporadas. Ahora sólo falta el visto bueno del Deportivo, algo que también está al caer.

El Newcastle ha puesto mucho empeño en llevarse al internacional español. De hecho, ha presentado una oferta de 14 millones de euros, muy cercana a las pretensiones de Augusto César Lendoiro. El presidente deportivista ha tasado al jugador en 15 millones, diferencia que podría solventarse en las próximas horas para consumar el traspaso.

Albert Luque ha sido uno de los hombres del verano. El delantero ha estado en el punto de mira de Atlético, Real Madrid, Barcelona y Sevilla, aunque finalmente no consumó su fichaje por ninguno de ellos. El hecho de sondear tantos equipos le ganó la enemistad de la grada de Riazor, que llegó a silvar al jugador en la Copa Intertoto. Ahora, cuando parecía que iba a empezar la temporada vestido de blanquiazul, podría hacer las maletas hacia la Premier League.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Aug. 2005, 02:20 »
Transfer tale:
Looking for Luque  

A new name entered the frame on Friday as our striker search moved on to Spain - Albert Luque, a left-sided forward who has already faced us twice this season for his present club, Deportivo La Coruna.

From the Times, Friday:

NEWCASTLE UNITED were last night haggling over a price with Deportivo La Coruña for Albert Luque as they inched towards a breakthrough in the transfer market.

Having made a last-ditch attempt to scupper Frédéric Kanouté?s £4.4 million move from Tottenham Hotspur to Seville, they turned their attention to a forward who recently played against them in the Intertoto Cup.

Luque, 27, appeared in both legs of Deportivo?s semi-final victory over Newcastle and with an ability to play on the left of midfield or in attack, the Spain international replicates the qualities Graeme Souness identified in Luis Boa Morte, a longstanding target, who Fulham are now determined to keep.

Luque has previously been linked with Real Madrid and Barcelona, while Liverpool made an offer for him several months ago.

As has been the case with Boa Morte and Nicolas Anelka ? for whom a second, undisclosed offer was rejected by Fenerbahçe on Wednesday ?fees have been a thorny issue for Newcastle this summer and Deportivo value the forward at about £10 million.

Luque is enthusiastic. ?English football is excellent and I have no doubt that I could play in the Premiership, ? he said*.

* That's a quote from June 2005 when the player was linked with Liverpool and said:

"English football is excellent and I have no doubt that I could play in the Premiership.

"My characteristics will suit English football and the supporters will be happy with my style and the goals I would score."

Marca in Spain is more specific, under the headline "El Newcastle llega a un acuerdo con Luque por cinco temporadas" ("Newcastle reaches agreement with Luque for five seasons")

The paper claims that Newcastle officials had spent Thursday in Coruna negotiating a five year deal for the player and offering ?14m (£9.5m) - Deportivo's valuation being put at ?15m by the paper, being the amount they paid for him in 2002.

Deportivo's coach Joaquín Caparrós was quoted last month as saying:

"I?m one of those who think there is no essential player and that a good selling means to take five steps ahead.?

However it appears that Liverpool before them, Newcastle could have the advantage over other rivals for Luque's signature that they aren't Primera Liga rivals of Deportivo.

Magpies scout David Mills watched Luque play against Koprivnica earlier this season, while compiling a report for Graeme Souness on our Intertoto opponents, returning from Spain talking about Deportivo having "some very talented individuals..."

If the deal goes through, Deportivo themselves would be looking to bring in a new striker, with the likes of Marc Viduka and Carlton Cole having been mentioned on Spanish websites recently.

nufc.com

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
LUQUE KLAR???????
« Svar #3 på: 19. Aug. 2005, 02:36 »
Det var helt topp! Men jeg vil gjerne ha en spiss til.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #4 på: 19. Aug. 2005, 02:38 »
Sitat fra: "Mack"

Når vi punger ut £9,5 millioner for en midtbane/spiss, så er jeg ganske sikker på at  vi har penger til en klassespiss også. Alt annet ville vært rart. Tipper det ordner seg med Anelka til slutt.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. Aug. 2005, 03:07 »
The Sun skal ha det til at prisen er £8 millioner

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #6 på: 19. Aug. 2005, 08:02 »
Steik kor glad eg blir vist dette er sant. Då kan dette begynne å sjå bra ut, men eg trur ikkje det før eg ser det.Vil sjå det bekreftet på den offisielle newcastle siden.( den mest troverdige kilden vi har)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Severin

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #7 på: 19. Aug. 2005, 09:04 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Mack"

Når vi punger ut £9,5 millioner for en midtbane/spiss, så er jeg ganske sikker på at  vi har penger til en klassespiss også. Alt annet ville vært rart. Tipper det ordner seg med Anelka til slutt.

Luque er en klassespiller, bare så det er klart.
Men du har rett i at vi godt kan hente inn en spiller til!

Noreng

• Gjest
LUQUE KLAR???????
« Svar #8 på: 19. Aug. 2005, 10:19 »
Kjøp Luque, og en spiss.. Da kan jeg holde kjeft, men jeg blir veldig fornøyd hvis vi skaffer en back også!

Noreng

• Gjest
LUQUE KLAR???????
« Svar #9 på: 19. Aug. 2005, 10:19 »
Kjøp Luque, og en spiss.. Da kan jeg holde kjeft, men jeg blir veldig fornøyd hvis vi skaffer en back også!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #10 på: 19. Aug. 2005, 11:55 »
Newcastle i et nøtteskall

Transfer tale:
United un-Luque?  

Update - the official Newcastle website confirms that an offer was made by the club for Deportuivo striker Luque.

However Graeme Souness moved to dampen speculation in his Friday press conference when he confirmed that:

"We have had a week where we have tried to sign a couple of quality players and it has not happened (presumably Anelka and Luque).

"But we have still a bit of time left in the transfer window.

"The two players we have gone after this week are top players and that is the only kind of player I am interested in bringing to this club.

"We are in the market for players. Whether they remain targets or not I think we should keep to ourselves."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #11 på: 19. Aug. 2005, 12:34 »
Jeg begynner å bli dritt lei!!! Hvis vi fortsetter i dette tempoet med å hente inn forsterkninger så blir det nok en skuffende sesong!!

Jeg skal vedde for at Souness får fyken etter noen kamper nå. Så henter Fat Fred inn en ny manager som igjen skal bygge "sitt" lag, som da tar 1 sesong, til.

lei lei lei, jeg er så leeeei!!!!

Jeg takker høyere makter hvis vi får signert Anelka eller Luque.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Aug. 2005, 13:07 »
However, he revealed that a deal is still some way off, especially as other clubs are continuing to monitor the striker's situation.

"Yes, it is true (Newcastle's interest)," Lendoiro told skysports.com.

"We are negotiating but have not reached an agreement as yet.

"Other European teams are also interested in the player."

Newcastle are understood to have already agreed terms with the player himself but have yet to settle on a fee with Depor.

The Galicians are holding out for around ?15 million (£10 million) while The Magpies' opening gambit is thought to be in the region £7.5 million.

Luque, who is under contract until 2010, has managed 26 goals in 101 league games for Depor and has frequently been linked with a move from the Riazor in recent times.

Indeed, this summer Barcelona, Real Madrid and Sevilla have all expressed an interest in the pacey front man and Newcastle will face further competition if they are to land the player.

However, Souness himself seems pessimistic about the club's chances of landing Luque because of Depor's demands.

He did not suggest the transfer was completely dead, but conceded that a deal was proving difficult to broker.

"We have had a week where we have tried to sign a couple of quality players and it has not happened," Souness said.

"But we have still a bit of time left in the transfer window.

"The two players we have gone after this week are top players and that is the only kind of player I am interested in bringing to this club.

"We are in the market for players. Whether they remain targets or not I think we should keep to ourselves."

Skysports.com

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #13 på: 19. Aug. 2005, 14:12 »
Nå må snart Fat Fred bestemme seg her, har vi penger eller har vi ikke.
Slik som de holder på nå kan vi i hverfall ikke fortsette. Enten så legger vi 8MP på bordet for Anelka og får han, eller så får vi bare sette oss på ræva og innse at vi går nok en trist sesong i møte. Nytter ikke å holde på sånn som Fatty, greit nok at vi skal prøve å gi minst mulig, men det får da være måte på. Vi er i desperat nød etter noen offansiv signinger og da burde ikke noen usle mill pund fra eller til spille så stor rolle...

Det som gjør meg ekstra frustrert er at Fat Fred river å reklamerer for at han skal hente Owen, noe som vil koste et sted mellom 10 og 15MP. Da har vi tydeligvis penger! Men penger til å gi 5MP for Boa Morte, 8MP for Anelka eller 9MP for Luque, nei det har vi ikke...!! Vi har altså penger, men bare hvis vi får det største navnet.. Må da være mye bedre å få feks Boa Morte og Anelka for tilsammen ca 12MP i stedet for å by 12MP for Owen som vi uansett ikke får...
Du er og blir en amatør Fat Fred... F... asså.

Og om ikke det at vi ikke får inn noen spiller er nok, så er sannelig både Dyer og Emre ute med skader til i morgen. Da må vi stole på at unggutta Milner og N`Zogbia gjør jobben på topp sammen med Big Al da, men det kan vi ikke gjøre stort lenger nå. Det blir rett og slett for tynt i lengden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
LUQUE KLAR???????
« Svar #14 på: 19. Aug. 2005, 15:17 »
Vel. Der er ihvertfall enda håp om å se Luque i Newcastle til Bolton-kampen.
Men dessverre, dette stinker samme greia som Boa Morte og Anelka-sakene. Begge spillerne har vært hyppe på Newcastle-overgang, men den jævelen vi har i toppen er faen ikke villig til å betale i nærheten av hva klubbene priser spillerne til. Dette begynner å bli svært frustrerende for både laget, manageren og ikke minst fansen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida