20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spørsmål..  (Lest 6810 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #15 på: 29. Aug. 2005, 11:21 »
Jeg fant fram til enda en som passer inn i denne kategorien. Ingen ringere enn den italienske klubbnomaden Benito Carbone. Med mål for Aston Villa, Derby County, Middlesborough, Bradford og Sheffield Wednesday, så passer han som hånd i hanske i svaret på denne oppgaven.

En annen som synes å score mål er Ashley Ward. Manchester City, Barnsley, Norwich, Derby og Blackburn.

Da synes vel oppgaven ut til å ha en fasit?

Er det noen andre som har et godt spørsmål?
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #16 på: 30. Aug. 2005, 13:53 »
Jeg drar nok en gang fram denne tråden, i håp om at det finnes en sjel der ute som kan servere en oppgave som selveste Arne Scheie måtte ha hatt betenkningstid for å løse.

Forøvrig, er det noen som kan eventuellt fullføre oppgaven som jeg tror jeg har løst ovenfor?Jeg er rimelig sikker på at det skal være en komplett liste, men jeg vet av erfaring at det ofte kan snike seg unna et navn eller to.

Nå er ikke slike oppgaver lengre like morsomme siden internett kan gi svaret på nesten alt, men personlig så liker jeg å tenke meg godt om før jeg eventuellt går til det skrittet med å dobbeltsjekke med en kilde på internett.

Noen som kan gi oss en oppgave som krever tid og tålmodighet?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #17 på: 14. Sep. 2005, 02:48 »
Topp 3 mest skorende på det norske landslaget igjennom tidene....:P?

Topp 3 med mest kamper for det norske landslaget:P

Flest utvisninger i Tippeligaen eller Premier L:P

bli imponert hvis du kan svare korrekt på disse 3 uten å bruke internettet:P kan samtidig kutte ned den siste til de siste 5 til kanksje 10 siste årene, sånn at vi har følgt med fotball:P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Noreng

• Gjest
Spørsmål..
« Svar #18 på: 14. Sep. 2005, 08:32 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
Topp 3 mest skorende på det norske landslaget igjennom tidene....:P?

Topp 3 med mest kamper for det norske landslaget:P

Flest utvisninger i Tippeligaen eller Premier L:P

bli imponert hvis du kan svare korrekt på disse 3 uten å bruke internettet:P kan samtidig kutte ned den siste til de siste 5 til kanksje 10 siste årene, sånn at vi har følgt med fotball:P

Kan 1! San Marino elns?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #19 på: 14. Sep. 2005, 13:00 »
1
2 Torbjørn Svendsen?, Erik Thorstvedt, Rune Bratseth. Henning Berg rundet vel 100 også
3 Raoul Kakaou eller noe sånt på Sogndal var jo en jævel på å få rød kort. Roy Keane og Patrick Vieira likeså. Vinny Jones. Tror det er fornuftige svar...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #20 på: 15. Sep. 2005, 00:27 »
Vinny Jones spillte da ikke særlig lenge i Premier League?Dersom du regner fra og med Premier League sin start(92), så er nok neppe Jones i toppen. Jeg tror han ikke har mer enn 4-5 sesonger med Dons totalt i PL. Vieira og Keane ligger garantert helt i toppen, men jeg er usikker på hvem av de som har flest. Jeg tipper Keane, rett og slett fordi han har flere sesonger bak seg i PL. Men, Vieira har jo vært hyppig utvist også.

De 3 med flest kamper for Norge er Torbjørn Svendsen, Henning Berg og Erik Thorstvedt. Mestscorende er i alle fall Jørgen Juve(barnelærdom), men bak der så er jeg noe mer usikker. Jeg bruker av prinsipp ikke google til å finne svaret, så jeg må nok tenke meg mer om. Av de som er aktive, så ligger T.A Flo og Solskjaer noe bak, men ikke altfor langt bak toppen. Bård Borgersen har vel flest mål per kamp?2 kamper og 2 mål!Det var for noen år siden stopperen fikk sine første landskamper og mål!

Flest røde kort i tippeligaen?Koakou er i alle fall en god kandidat. Han hadde vel 5 utvisninger på 2 sesonger med Sogndal om jeg ikke husker helt feil. Kan ikke se at noen har slått den rekorden, også totalt sett.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spørsmål..
« Svar #21 på: 26. Sep. 2005, 15:33 »
På tide at Erlend kanskje kommer opp med en liten fasit på disse spørsmålene før tråden bare forsvinner, kanskje for godt, i mengden av tråder her?

For eksempel:

- Hvor mange med fortid i Liverpool eller Manchester United har spillt for klubben vår siden 1993?