20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?  (Lest 9176 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?
« Svar #30 på: 15. Aug. 2005, 19:51 »
Sitat
Tror Emre blir en suksess. Dyer på høyrekanten og Emre på venstrekanten syntes jeg er en god dekning. Parker, Jenas, N`Zogbia og Bowyer på sentralen løfter oss opp på en 5er.

Unnskyld meg, men du har da så aldeles ikke tenkt å bruke Zoggie sentralt, har du? Han er jo ving. Kjøpt inn som ving og skal brukes som ving. Enten det nå er venstre eller høyre.
Emre er kanskje kjøpt inn som ving, men han er og blir en sentral midtbanespiller, og det er også der han bør og skal spille. Men at Emre blir en suksess har jeg stor tro på.
Den sentrale midtbanen er god nok for en femmer.
Dekningen på kantene er ikke god nok. Vi har kun tre spillere, i Dyer, Milner og Zoggie som er gode nok til å bekle kantrollene. Vi har to kantroller, og det holder ikke med bare en på benken. Særlig ikke med den skadelisten vi pleier å ha i mars/april. Disse er heller ikke fullt så gode at det gjør noe. Jeg er snill og velger å gi kantene 3. Alt i alt vil jeg derfor gi terningkast 4 til midtbanen vår.

Tottenhams forsvar holder bare til 2. Ledley King er meget god, men må ikke overvurderes. King er kvalitet. Resten er mer eller mindre søppel. Enkelt og greit terningkast 2.

Vårt forsvar kan i ytterste, ytterste nødsfall kvalifisere til en firer, men da er vi altfor snille. Boumsong, Bramble, Moore og Taylor dekker stopperplassene greit nok. Men Bramble er ustabil. Taylor er ennå veldig ung. Og Moore har veldig mye å bevise. Stopperne våre holder derfor maks til 4. På backplassen er Carr klart bestemann. Uten tvil. Men han har null konkurranse og jeg velger å gi han 4. Babayaro og Elliott dekker venstrebacken. Babayaro et soleklart førstevalg, spesielt ettersom Elliott kun er nødløsning. Baba sliter, Elliott er altfor dårlig. E0r snill og gir 3.
Vi ser at det er tynt på backene, og vi kan fort bli nødt til å sette både Taylor og Ramage ute på backene. Da sliter vi.
Med andre ord kan jeg ikke forsvare stort mer enn 3 for forsvaret vårt. Vi har én sjef, brukbart med fart og liten rutine, for å oppsummere som Dassbladet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #31 på: 15. Aug. 2005, 20:30 »
Sitat fra: "Joakim"
Unnskyld meg, men du har da så aldeles ikke tenkt å bruke Zoggie sentralt, har du? Han er jo ving. Kjøpt inn som ving og skal brukes som ving. Enten det nå er venstre eller høyre.

N'Zogbia er en spiller som med stort hell kan brukes både sentralt og på vingen. Han ble banens beste borte mot WBA i fjor (IMO), og da spilte han i en offensiv rolle sentralt på midten. Han er selvsagt for ung for den rollen enda. Det er alltid lettere å kaste innpå unggutter i mindre "tunge" posisjoner som ving, back og spiss. Zog har fart, teknikk, overblikk og slår gode pasninger. Han minner meg faktisk mye om Emre, selv om skuddfoten er en helt annen. Emre kan også som kjent brukes både sentralt og litt mer ute på siden.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #32 på: 15. Aug. 2005, 21:17 »
N`Zogbia kan spille omtrent overalt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 16. Aug. 2005, 00:37 »
Sitat fra: "Nordin"
Sitat fra: "Joakim"

N'Zogbia er en spiller som med stort hell kan brukes både sentralt og på vingen. Han ble banens beste borte mot WBA i fjor (IMO), og da spilte han i en offensiv rolle sentralt på midten. Han er selvsagt for ung for den rollen enda. Det er alltid lettere å kaste innpå unggutter i mindre "tunge" posisjoner som ving, back og spiss. Zog har fart, teknikk, overblikk og slår gode pasninger. Han minner meg faktisk mye om Emre, selv om skuddfoten er en helt annen. Emre kan også som kjent brukes både sentralt og litt mer ute på siden.

Enig. Zog er anvendelig, og passer både som ving og som indreløper. Uansett, per dags dato håper jeg vi bruker ham som ving hovedsaklig. Det er også der han har størst sjangse til å slå igjennom akkurat nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #34 på: 28. Aug. 2005, 19:07 »
forvente noe mere enn 14 plass? vell fortesetter vi sånn som nå så skal vi være glad hvis vi greier 15!!.Men er fortsatt mange kamper igjen så den dårlige trenden kan snu seg ved visse forandringer men er aldri gunstig å starte dårlig
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #35 på: 31. Aug. 2005, 17:41 »
Me det laget vi har nå, bør vi komme oss langt opp på tabellen! og da snakker jeg blandt de 5 til 10 beste lagene!

Kanskje har vi tapt vår siste kamp i år;) hehe morsom tanke:D
ancs and Scousers, go to H***!!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #36 på: 31. Aug. 2005, 18:22 »
Sitat fra: "molala"

Kanskje har vi tapt vår siste kamp i år;) hehe morsom tanke:D

Ikke glem at vi har bortekamper mot Chelsea, ManUSA, Pool, Spurs etc. Tror nok vi taper 3 av disse.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #37 på: 31. Aug. 2005, 18:39 »
Når jeg leser ManUSA klarer jeg ikke ta det annet som at dere digger Man U. Det er trist. Kall det heller Manshitter, eller noe.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 31. Aug. 2005, 18:39 »
Sitat fra: "Mack"
Når jeg leser ManUSA klarer jeg ikke ta det annet som at dere digger Man U. Det er trist. Kall det heller Manshitter, eller noe.

Jeg er av den oppfatningen at Scum vil være et korrekt navn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 31. Aug. 2005, 18:58 »
Sitat fra: "Noreng"

Hvordan kan du kalle Totten liten? Det er det verste jeg har hørt. Tror Tottenham banker ræva av både Pool og United jeg da! Jeg tror på en 3. plass til Totten!

Jaha, tror du det du, det blir jo spennende å se om du får rett da, selv tror jeg du tar skammelig feil når det gjelder SPURS (!!Totten??), at de kommer foran Manshitter Scum tror jeg ikke. Tror du overvurderer Spurs littegranne egentlig. Ingen tvil om at de har et ungt og lovende lag, men å allerede nå begynne å snakke om 3.plass?? det var da svært? har mine tro på at du er Spurs-fan i forkledning? ;)

Når det gjelder vår plassering i år så tror jeg at det blir bedre enn 14.plass, skal ikke begynne å tippe plassering, men med det laget vi har på papiret skal vi vertfall være gode nok til en topp 10 plassering, men da må vi begynne å sanke poeng snart, mot Fulham må det bli seier!

Manshitter/Scums er vel den rette betegnelsen på den horeklubben :D

Jaja

Bjørn - best på benken
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 31. Aug. 2005, 23:09 »
Sitat fra: "Bjørn"

Når det gjelder vår plassering i år så tror jeg at det blir bedre enn 14.plass, skal ikke begynne å tippe plassering, men med det laget vi har på papiret skal vi vertfall være gode nok til en topp 10 plassering, men da må vi begynne å sanke poeng snart, mot Fulham må det bli seier!

Ja, med de siste tilvekster så bør en bedre plassering enn 14.plass være svært så realistisk på papiret. Elleveren vår er nok fortsatt svakere enn Chelski, Arsenal, Liverpool og Tottenham sin, men bak disse så stiller vi sterkt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #41 på: 31. Aug. 2005, 23:19 »
Elleveren vår på sittt beste nå er mye bedre enn Spurs' og nærmer seg Liverpools... Mangler bare at Bridge blir lei benken i Chelski og Woody går lei av klimaet i Madrid så er vi blandt topp 4...
Howay the lads!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 31. Aug. 2005, 23:27 »
Enig. Mulig Spurs har mer bredde i sin stall, men putter vi ellever opp mot ellever, tror jeg vi er bedre.

Robinson
Stalteri-Dawson-King-Lee
Routledge-Davids-JJ-Tainio (?)
Defoe-Mido

VS

Given
Carr-Boumsong-Taylor-Baba
Solano-Parker-Emre-Luque
Shearer-Owen

Vel, jeg vet hva jeg personlig syns er best. Vet såklart ikke helt hvordan midtbana til Spurvene blir seende ut. Tipper at Dawson kanskje blir foretrukket fremfor Gardner når King er tilbake.

DanMan

• Gjest
« Svar #43 på: 01. Sep. 2005, 15:16 »
Sitat fra: "Mack"

Mancheatster duger vel??  :lol: Det er i hvertfall det jeg alltid vil kalle dem.

Ragnhild

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #44 på: 01. Sep. 2005, 23:16 »
"What's in a name? That which we call a rose by any other name would smell as sweet."  William Shakespeare

... og drit er forsatt drit, kall det hva man vil :)