20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?  (Lest 9181 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?
« på: 11. Aug. 2005, 13:06 »
Jeg bare spør.. Sommeren har vært en komedie! En manager som ikke har styring over noe som helst har kvittet seg med spillere uten å forsterke laget utenom på sentral midtbane. Plassen vi var sterkest på!

Vi har i dag disse spillerne i forsvar. Carr, Taylor, Boumsong, Bramble, Babayaro er de vi har i forsvaret samt Moore som kom etter å ha fått sparket i hos en tysk middelmådighet!! Ellers har vi Ramage som ikke holder nivået.. Forsvaret er rett og slett elendig! Kun Boumsong som holder ferdighetsmessig og har den nødvendige roen til å kunne spille oss til en Champions Leauge plass! Kvittet oss med O`Brien og Hughes som ikke var noen bedre enn Bramble og Carr, men hvor er dybden som Souness snakket så varmt om i april?? Han skulle kjøpe inn 5 nye spillere + antallet han hadde i stallen per dagsdato.

Midtbanen ser faktisk ikke så verst ut. Dyer, Jenas, Parker, Emre, Bowyer, Milner, N`Zogbia. 7 spillere som utgjør en av de beste midtbanene i England. Faye er udugelig. Sier vel det meste om Souness at denne spilleren i hele tatt ble kjøpt inn! Svakt at 5 av 7 på midten er sentrale! Hvem skal spille på ving? Milner og N`Zogbia??

Fremover er vi latterlige. Kvittet oss med klassespilleren Kluviert som laget mest mål per minutt for klubben forrige sesong. UTROLIG!! Det er rett og slett utskjemming. Samme som at Ferguson skulle ha kastet Van Nistelrooy på dør eller at Wenger fant ut at Reyes ikke hadde noe fremtid på Highbury, og gav han vekk gratis! "Bakgårdsklubben" Valencia hentet han.. Bellamy er ikke noe klassespiller, men han er i alle fall et hav bedre enn Chopra og Ameobi. De to holder ikke nivået i Premier Leauge. Ameobi har vel til gode å lage over 5 mål på en sesong! Shearer var svært dårlig forrige sesong. Ser ikke at han skal kunne snu trenden i en alder av 35.

På toppen av kransekaka har vi Souness som manager. Han har nå snudd Newcastle fra å være en seriøs kandidat til en Champions Leauge plass til å bli et laget uten spisser eller for den saks skyld et spillemønster! Regner med at vi skal være godt fornøyd med en plassering blant de 10 beste denne sesongen. Det hadde faktisk forundret meg stort om vi kommer bedre ut enn fjorårets 14. plass. Kan vi oppleve nedrykk?
Han har jo ikke greid å lokke til seg disse "verdensklassespillerne" som han snakket om sto i kø for å spille i klubben! Kun Emre som er i den klassen..

Mushans som ikke ser annen løsning enn at Souness går av med øyeblikkelig virking.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 11. Aug. 2005, 13:31 »
Jeg mener vi skal gi han 6-7 kamper først.....å sparke en manager uten å ha en sikker etterfølger kan det hende at vi bare gjør vondt værre. Vi husker jo alle at vi sparket Robson etter bare noen få kamper, men ikke hadde noen til å ta over....og endte opp med klubb ødeleggeren Souness.
Typisk at vi hadde endt opp med en enda mer tafatt manager, selvom man kanskje ikke finner et dårligere alternativ på de britiske øyer enn nettopp Souness. Ja ja etter forrige sesongs 14. plass kan det for håpentlighvis bare gå en vei....oppover :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #2 på: 11. Aug. 2005, 13:52 »
er enig med deg chris :wink:  mener vi skal gi han noen kamper, feks første halvdel. da ser vi det an på tabellen, og tar det deretter! sparker vi souness uten en sikker etterfølger, ja gudene må vite hva som skjer da! da ser jeg for meg en trener av rekdal/johansen's type, og det liker vi lite :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Aug. 2005, 13:58 »
Skal vi gi han 6 nye mnd med å ødelegge klubben? Jeg mener at han må ut døra fortest mulig!!!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. Aug. 2005, 18:22 »
Tror absolutt ikke at Souness bør ha jobben som Newcastle-manager for lenge. Under Robson hadde vi bra angrep og midtbane og et ganske dårlig forsvar. Nå har vi nesten ingen spisser, midtbanen er bra, men forsvaret er ikke mer enn middels. Tror vi må belage oss på en posisjon rundt 10. plass
Norwegian blood, Geordie heart

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12. Aug. 2005, 17:05 »
Vi bør umiddelbart starte å sondere markedet for en ny manager. Og da må vi tenke på hvem som kan overta på kort varsel. Så får vi sparke Souness når vi har funnet en. Dessverre er ikke Shepherd smart nok til å gjøre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Aug. 2005, 01:38 »
Uff. La oss bli enda mer upro enn vi allerede er, og start å se etter ny manager nå som vår manager har fått starte å bygge sitt eget lag og enda ikke har fått bevist en dritt med det. Det er jo smart, ja.
Det vi virkelig burde gjøre er å vende øya mot det sportslige, og be ledelse konsentrere seg om å hente noen spillere til vår manager og laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Aug. 2005, 10:54 »
Per i dag vil en skadefri Newcastle-tropp kunne greie en plass midt på tabellen. Uavgjortresultater og få scorede mål kommer til å være stikkord.

Hvis (les: når) de velkjente skadeproblemene setter inn vil vi nok nærme oss plasseringen fra i fjor.

Chelsea, Man U, Arsenal, Liverpool, Tottenham, Everton og Middlesbrough har alle sammen bedre lag enn oss på papiret. Vi har dessuten ikke en "tolvte mann" i manageren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14. Aug. 2005, 00:07 »
Alle de lagene du nevner har også bedre manager enn oss. Og vil etter all sannsynlighet komme høyere enn oss på tabellen. Målet får være å slå Sunderland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #9 på: 14. Aug. 2005, 00:39 »
...og unngå nedrykk.

For vi kan fortsatt slå Sunderland og havne på nedrykksplass.

Mack - pessimist eller realist?
Toon, Toon,
Black and white army

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14. Aug. 2005, 09:07 »
Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tørre å håpe på denne sesongen. Ser man på laget vårt så er det såpass mye kvalitet der at vi bør klare å holde oss langt unna nedrykksstriden, faktisk bør vi klare å komme på øvre halvdel. Emre og Parker bør være solide forsterkninger, men det blir for tynt med kun de to forsterkningene er jeg redd. Angrepet feks, scoret jo for lite i fjor og nå er både Bellamy og Kluivert borte uten at de er erstattet...
Og så er det det med skader og suspensjoner som alltid kommer. Da sliter vi, for nesten uansett hvor vi får skader enn så har vi veldig få og relativt dårlige alternativer å sette inn. Blir Shearer skadet er det krise, bnlir Boumsong skadet er det krise, blir Carr skadet er det krise.... osv osv.

Og når vi da i tillegg ikke har den skarpeste kniven i skuffen på benken, så vil vi nok slite. Jeg liker ikke å si det, men jeg er ikke særlig opptimistisk på lagets vegne. Kan nesten ikke huske sist jeg var så skeptisk foran en sesong som nå. La oss håpe jeg og alle andre skeptikere tar feil.
Men noe positivt er det. Sunderland slår vi uansett! Så litt på de igår og der var alt fryd og gammen! Et nitrist lag for halvfulle tribuner! Slikt gleder et geordie hjerte.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #11 på: 14. Aug. 2005, 14:21 »
blandt de 7-8 beste tror jeg vi skal klare lekende lett hvis vi får en en brukanes makker til Big-Al... *kremtsaviolakremt*
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 15. Aug. 2005, 11:03 »
Vi skal i alle fall være fornøyd dersom vi ender opp blant de 10 beste etter min mening.

Arsenal, Chelsea, Liverpool og Manchester United er hav foran oss hva angår kvalitet. I sjiktet bak disse fire vil jeg plassere Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa. Mellom disse og nedrykkskandidatene W.B.A, West Ham, Wigan, Sunderland og Portsmouth befinner Newcastle seg. På nivå med Birmingham, Charlton, Fulham, Manchester City og Blackburn. Med andre ord en middelhavsfarer...

I mål har vi en solid keeper i Given, en god reserve i Harper samt et talent i Krul. En lagdel som er blant de sterkeste i Premier League.

I forsvaret har vi to spillere som holder et høyt nivå og det er Carr og Boumsong. Førstnevnte er dessverre skadeforfulgt og er derfor ikke en man kan regne med greier å holde et høyt nivå gjennom en lang sesong. Franskmannen er en solid stopper og ikke noe særlig dårligere enn Campbell, Terry og Ferdinand hos de større lagene. Resten av forsvaret består av brukbare spillere, men på sikt så holder ikke dette om man skal være en medaljekandidat. Taylor har potensialet, men har en lang vei å gå. Bramble er en brukbar spiller, men uten en solid makker ved sin side så opptrer han klønete. Ramage har også et visst potensiale, mens Elliot og Babayaro er middelmådigheter som man lett kan erstatte. Denne lagdelen skriker etter forsterkninger, helst en venstreback og enda en stopper.

Midtbanen har spillere som Dyer, Jenas, Milner, Faye, Emre, Bowyer og Scott Parker. Skulle gjerne hatt en ving a'la Duff, noe som er mangel på i dagens Newcastle-lag. Får Milner sitt store gjennombrudd i år kan han spare oss for mange penger, men i denne lagdelen er det bare den sentrale delen som man ikke behøver å fornye. Hvorfor solgte vi Solano?Og hvorfor erstattet vi ikke Robert?

Angrepet er rene sorgen. Shearer er på vei nedover, og jeg tror ikke han makter å komme opp i et tosifret antall scoringer i serien denne sesongen. Chopra og Ameobi høres ikke målfarlig ut.

Skal vi kunne hevde oss i Premier League og eventuellt Champions League så må man hente inn minst 5 spillere som holder et høyt nivå. Vi mistet Kluivert i sommer, som helt sikkert hadde gjort Newcastle til et bedre lag. Emre og Parker er gode kjøp, men det holder rett og slett ikke. Det skal mer til enn som så. Om Newcastle skal være et topplag så trengs det en stor opprydning i stallen. Souness er ikke rett mann til å gjennomføre dette, men dersom det ikke finnes bedre alternativer som kan ta over umiddelbart så ser jeg ingen grunn til å erstatte skotten. Jeg forventer ikke store gleder kommende, og forøvrig også neste sesong. Men jeg er sikker i min sak når jeg sier(til meg selv) at Newcastle noen år fremover i tid er blant kremen i England og Europa. Man må bare gjøre riktige grep. Og skal man gjøre det, så trengs det en ny manager på plass. En annen Freddie hadde heller ikke gjort vondt...
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 15. Aug. 2005, 11:10 »
Sitat fra: "Rolfern"
Vi skal i alle fall være fornøyd dersom vi ender opp blant de 10 beste etter min mening.

Arsenal, Chelsea, Liverpool og Manchester United er hav foran oss hva angår kvalitet. I sjiktet bak disse fire vil jeg plassere Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa.

Jeg er ikke enig. Vi har bare Premier League å konsentrere oss om i år, og jeg regner med at vi skal klare det bedre enn Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa. For vi er et sterkere lag enn alle disse! Vi MÅ gå for 4.plassen, uansett hvor vanskelig det kan bli. Liverpool er jo på samme høyde som oss.

Sitat
I mål har vi en solid keeper i Given, en god reserve i Harper samt et talent i Krul. En lagdel som er blant de sterkeste i Premier League.

Det er nok bare Chelsea som ligger over oss.

Sitat
Hvorfor solgte vi Solano?Og hvorfor erstattet vi ikke Robert?

At Solano ble solgt var jo en skandale. Men jeg regner faktisk Emre som en erstatter for Robert.

Sitat
Angrepet er rene sorgen. Shearer er på vei nedover, og jeg tror ikke han makter å komme opp i et tosifret antall scoringer i serien denne sesongen. Chopra og Ameobi høres ikke målfarlig ut.

Ja, huff. Her må noe gjøres med en eneste gang!

Du har også rett når du etterlyser fem nye kvalitetspillere!

Noreng

• Gjest
« Svar #14 på: 15. Aug. 2005, 11:14 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "Rolfern"

Arsenal, Chelsea, Liverpool og Manchester United er hav foran oss hva angår kvalitet. I sjiktet bak disse fire vil jeg plassere Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa.

Jeg er ikke enig. Vi har bare Premier League å konsentrere oss om i år, og jeg regner med at vi skal klare det bedre enn Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa. For vi er et sterkere lag enn alle disse! Vi MÅ gå for 4.plassen, uansett hvor vanskelig det kan bli. Liverpool er jo på samme høyde som oss.

Dette er jeg uenig i Olav...
Umulige og ta: Chelsea, Arsenal, Liverpool, Manchester, Tottenham.
Kan nok ikke ta: Aston Villa
Kan kanskje med mye flaks være med og kjempe med: M`boro, Bolton.
Vil nok kjempe mot: Everton, Blackburn, Pompey, Fulham!