20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?  (Lest 9221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Kan vi forvente mer enn fjorårets 14. plass?
« Svar #15 på: 15. Aug. 2005, 11:18 »
Hvorfor skulle det være umulig å ta Tottenham? Hvorfor skulle det være umulig å kjempe mot Liverpool? Forsvaret vårt er jo bedre enn på årevis, keeperplassen er det ingenting i veien med, og midtbanen hevdes å være en enda sterkere lagdel. Så HVORFOR, skal vi ikke kunne kjempe mot lille Tottenham?

Svært så pessimistiske alle var da...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 15. Aug. 2005, 11:19 »
Vi er et bedre lag enn Villa, Tottenham, Bolton, Everton, Middelsbrough og alle de andre smålagene, UANSETT! Det har vi alltid vært, selv under Ruud Gullit...

Noreng

• Gjest
« Svar #17 på: 15. Aug. 2005, 11:20 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Hvorfor skulle det være umulig å ta Tottenham? Hvorfor skulle det være umulig å kjempe mot Liverpool? Forsvaret vårt er jo bedre enn på årevis, keeperplassen er det ingenting i veien med, og midtbanen hevdes å være en enda sterkere lagdel. Så HVORFOR, skal vi ikke kunne kjempe mot lille Tottenham?

Svært så pessimistiske alle var da...

Å tro at vi hamler opp med Tottenham og Liverpool er som å tro på julenissen.. Men jeg håper jo.. Jeg er ikke pessimistisk, men realistisk!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 15. Aug. 2005, 11:21 »
Liverpool er nok bedre enn oss... Tottenham er vi bedre enn.

Jeg tipper en 5-6. plass.

Noreng

• Gjest
« Svar #19 på: 15. Aug. 2005, 11:22 »
Vi er et bedre lag enn Villa, Tottenham, Bolton, Everton, Middelsbrough og alle de andre smålagene, UANSETT! Det har vi alltid vært, selv under Ruud Gullit...

Hvordan kan du kalle Totten liten? Det er det verste jeg har hørt. Tror Tottenham banker ræva av både Pool og United jeg da! Jeg tror på en 3. plass til Totten!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 15. Aug. 2005, 11:28 »
Sitat fra: "Rolfern"
Vi skal i alle fall være fornøyd dersom vi ender opp blant de 10 beste etter min mening.

Arsenal, Chelsea, Liverpool og Manchester United er hav foran oss hva angår kvalitet. I sjiktet bak disse fire vil jeg plassere Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa.

Jeg er ikke enig. Vi har bare Premier League å konsentrere oss om i år, og jeg regner med at vi skal klare det bedre enn Middlesborough, Tottenham, Everton, Bolton og Aston Villa. For vi er et sterkere lag enn alle disse! Vi MÅ gå for 4.plassen, uansett hvor vanskelig det kan bli. Liverpool er jo på samme høyde som oss.

4.plassen?I fjor var vi 17 poeng bak plassen som gav billett til Champions League. Regner med at et styrket Liverpool vil sørge for at 61 poeng i år ikke er nok til å komme seg til Champions League. At vi tar 60 poeng tviler jeg sterkt på...Liverpool, Tottenham og Boro er bedre enn oss. Everton, Bolton og Aston Villa er hakket vassere enn oss, blant annet grunnet en langt bedre manager i stolen. Klart "fritak" fra Europa gjør at vi kan konsentrere oss om serien i kanskje større grad, men er det nok til å klatre fra 14. til 4 på et år?

Hvorfor solgte vi Solano?Og hvorfor erstattet vi ikke Robert?

At Solano ble solgt var jo en skandale. Men jeg regner faktisk Emre som en erstatter for Robert.
!

Jeg regner Emre mer som en venstrebent sentral midtbanespiller en som en ren ving som det Robert var. Emre er god, men jeg tror han gjør bedre nytte for seg i en sentral rolle.

Men, for all del: Godt å se at det noen som har et snev av optimisme i blodet...
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 15. Aug. 2005, 11:36 »
La oss ta en titt på laget til Tottenham:

Keeperplassen: 4

Paul Robinson er en keeper som er verdt 5 på terningen. Men Tottenham har dessverre få kvalitetskeepere på benken. Dermed får Tottenham 4 på terningen.

Forsvaret: 4

Ledley King er ønsket av enhver stall. Han er den store forsvarsjefen deres.
Anthony Gardner og de andre forsvarspillerne holder ikke helt samme nivå. Blir nok en 4er på terningen her.

Midtbanen: 5

En sterk lagdel. Er blitt forsterket av Edgar Davids, selv om han er en smule gammel. Har ikke noe tro på ham. Men midtbanen virker rimelig sterk faktisk, og fortjener en 5er på terningen! Er jo også forsterket av Routledge.

Angrep: 5

Defoe, Kanoute, Mido og Robbie Keane... Ikke alle er spisser i verdensklasse, men tilsammen utgjør de litt av en angrepsrekke. En sterk 5er!

La oss ta en titt på Newcastle:

Keeperplassen: 6

Shay Given, Steven Harper og denne tyske gærningen. Rimelig sterkt med andre ord. Fortjener akkurat en 6er på terningen!

Forsvaret: 5

Boumsong, Carr, Taylor og Babayaro er en forsvarsrekke som kunne ha holdt i årevis. Carr holder høy klasse. Taylor er en av PLs store ungtalenter. Babayaro er stor på venstrekanten og Boumsong er en stopper i verdensklasse. Dessverre trekker Elliott alene forsvaret ned til 5...

Midtbanen: 5

Får en vanlig 5er. Emre er det nyinnkjøpte stjerneskuddet på venstrekanten. Jenas og Parker i midten er rimelig sterkt. Bowyer som reserve der. Dyer på høyrekanten. Så har man også herrene Milner og Bowyer. Midtbanen fortjener en 5er ja...

Angrepet: 3

Erstattere er nok på vei. Shearer er jo en av PLs beste, men nå har vi en middelmådig Ameobi og en litt uerfaren Chopra også i angrepet. Dette holder bare til en 3er. Dyer kan jo også brukes, noe som gir en svak 3er...

Noreng

• Gjest
« Svar #22 på: 15. Aug. 2005, 11:46 »
Så feil mener jeg:

Keeper: 7.  Robinson er uten tvil blandt de beste i verden.

Keeper: 9. Trenger jeg og si noe!

Men hvordan kan du gi vårt mer en dems? Vi har ikke Coco enda... Babayaro er skada hver dag og Elliott er like god som tippoldefaren min!

Tottenham har King som jeg mener er bedere enn Bou!

Midtbanen deres er det eneste vi kan måle oss med i utespillere: Rout og Davids for å nevne noen og spissene er MYE bedere enn oss!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 15. Aug. 2005, 11:51 »
Tror du overvurderer Newcastle en smule Olav.

Ok, lar terningkast 6 på keeperplassen stå. Litt patriotisk må man være.

Terningkast 5 på forsvaret til Newcastle?
Forsvaret til Newcastle har til tider vært åpen som en låvedør de siste sesongene, og foruten Carr og Boumsong er det ingen som holder nivået en skal ha dersom man skal være en utfordrer til medaljene i Premier League. Taylor er som du sier et talent, men han er fortsatt bare et talent. Babayaro er middelmådig, og Elliot er en middelmådighet av en backup. Bredden alene i dette forsvaret holder ikke til 5. Blir Boumsong og/eller Carr skadet ser det skummelt ut. Terningkast 3 etter min mening.

Terningkast 5 på midtbanen til Newcastle?
Toppen 4. Mange gode spillere, men savner en skikkelig god ving. Dekningnen på kantene er skammelig dårlig, men sentralt er det mange alternativer. Emre har forøvrig ikke bevist noe som helst i Premier League enda, og kan bli enten en flopp eller en suksess.

Terningkast 3 på angrepet til Newcastle?
Delvis enig. Shearer er fortsatt brukbar, men ellers så er det tynt. Regner med, og håper, på at en spiss av f.eks Owen sitt kaliber signerer før 31.august. Det vil i større grad rettferdiggjøre terningkast 3.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 15. Aug. 2005, 11:52 »
Sitat fra: "Noreng"
Så feil mener jeg:

Keeper: 7.  Robinson er uten tvil blandt de beste i verden.

Keeper: 9. Trenger jeg og si noe!

Her delte jeg ut poeng med terningkast da... Differansen ble den samme uansett.

Sitat
Men hvordan kan du gi vårt mer en dems? Vi har ikke Coco enda... Babayaro er skada hver dag og Elliott er like god som tippoldefaren min!

Tottenham har King som jeg mener er bedere enn Bou!

Hvilke andre klasseforsvarere har de bortsett fra King? Elliott bruker vi ikke uansett, Coco er nesten vår, Boumsong er etter min oppfatning, bedre enn King osv.

Sitat
Midtbanen deres er det eneste vi kan måle oss med i utespillere: Rout og Davids for å nevne noen og spissene er MYE bedere enn oss!

Ja. Det er stor forskjell mellom 3 og 5 på terningen. Dessuten er Davids FRYKTELIG gammel, og han duger ikke til stort. Han kommer til å slite med den engelske spillestilen, og han har spilt elendig de siste årene.

Rout er god, men Jenas er bedre.

Noreng

• Gjest
« Svar #25 på: 15. Aug. 2005, 11:54 »
hmm... Det var rart.. Trudde vi snakka om nå jeg ikke senere om hvilken vi KANSKJE får!

Noreng

• Gjest
« Svar #26 på: 15. Aug. 2005, 11:56 »
snakker du om ternigkast skulle man trudd du bare kasta, får forsvaret våres er ikke av de beste!!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 15. Aug. 2005, 11:57 »

Terningkast 5 på forsvaret til Newcastle?
Forsvaret til Newcastle har til tider vært åpen som en låvedør de siste sesongene, og foruten Carr og Boumsong er det ingen som holder nivået en skal ha dersom man skal være en utfordrer til medaljene i Premier League. Taylor er som du sier et talent, men han er fortsatt bare et talent. Babayaro er middelmådig, og Elliot er en middelmådighet av en backup. Bredden alene i dette forsvaret holder ikke til 5. Blir Boumsong og/eller Carr skadet ser det skummelt ut. Terningkast 3 etter min mening.

Terningkast 3? Boumsong og Carr holder til en 6er. Taylor, Bramble og Babayaro holder til en 5er. Når vi tilsetter Elliott er det bare rettferdig at forsvaret får 5 på terningen. De var jo FANTASTISKE mot Arsenal igår.

Sitat
Terningkast 5 på midtbanen til Newcastle?
Toppen 4. Mange gode spillere, men savner en skikkelig god ving. Dekningnen på kantene er skammelig dårlig, men sentralt er det mange alternativer. Emre har forøvrig ikke bevist noe som helst i Premier League enda, og kan bli enten en flopp eller en suksess.

Tror Emre blir en suksess. Dyer på høyrekanten og Emre på venstrekanten syntes jeg er en god dekning. Parker, Jenas, N`Zogbia og Bowyer på sentralen løfter oss opp på en 5er.

Sitat
Terningkast 3 på angrepet til Newcastle?
Delvis enig. Shearer er fortsatt brukbar, men ellers så er det tynt. Regner med, og håper, på at en spiss av f.eks Owen sitt kaliber signerer før 31.august. Det vil i større grad rettferdiggjøre terningkast 3.

Om vi hadde fått Owen hadde angrepet fått 5. Shearer- Owen på topp er av ypperste klasse. Selv om reservene hadde vært en smule svake. Da hadde angrepet vår holdt til en 5er ja. Foreløpig holder den bare til en svak 3er. Rettferdig nok, mener nå jeg.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 15. Aug. 2005, 11:59 »
snakker du om ternigkast skulle man trudd du bare kasta, får forsvaret våres er ikke av de beste!!!

Skulle forsvaret vårt fått 4 da? Tottenhams forsvar har BARE King å skryte av. Det holder i tilfellet til en svak 3er. Forsvaret vårt er bedre enn Tottenham sitt. Er jo den lagdelen Souness har mekket mest på.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 15. Aug. 2005, 12:00 »

Hvorfor ikke det? Er jo den delen som har vært best under kampene.

Forresten sier du at midtbanen vår er nesten like god som Arsenal sin i en annen tråd. Kanskje jeg skulle ha gitt midtbanen vår 6 istedet da?