20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sesongstarten: Arsenal- Newcastle United  (Lest 9010 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sesongstarten: Arsenal- Newcastle United
« Svar #15 på: 11. Aug. 2005, 13:18 »
Saken er vel den at Senderos holder et høyere nivå en samtlige, utenom Boum,  i vårt forsvar!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11. Aug. 2005, 13:56 »
Ja det er jeg helt enig, men han er ikke like god som Campbell og derfor ser jeg det som positivt at han spiller :)

djmattis

• Gjest
« Svar #17 på: 12. Aug. 2005, 04:00 »
vi må ha litt håp da!!!!!!

:shock:  :shock:  :shock:  :shock:

selv om det er litt....

:roll:  :roll:  :roll:  :roll:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Aug. 2005, 10:52 »
Link

Sitat
LONDON (ARSENAL-MANIA) - Arsène Wenger expects keeper Manuel Almunia to make the bench for this Sunday's Premiership opener against Newcastle United at Highbury.

The Spaniard's return could proove to be a boost for Wenger, who looks to have missed out on securing the transfer of Uraguayan international Sebastien Viera.

With Jens Lehmann suspended for Arsenal's two opening Champions League games, some experience will be needed between the sticks, and there was a worry over whether Almunia would be fit in time.

"Manuel should be on the bench on Sunday," Wenger told Arsenal TV Online on Thursday afternoon. "He is back in training now."

Another Spaniard, José Antonio Reyes, will miss the match through suspension which he picked up following his late dismissal in last season's FA Cup final.

On Gilberto, of whom there has been some doubt fitness-wise following his country's Confederations Cup campaign during the summer, Wenger remained optimistic, revealing "He might be available".

On the long term fitness problems of Sol Campbell, Wenger is still unsure, insisting it is hard to predict when the defender will be ready to return to action.

"Sol is not available for Sunday," Wenger said. "I cannot set any deadline on it. It is not just down to fitness, it is match fitness as well. Sol has not played a competitive game for a long period so you have to give him time."

Ser ut som både Reyes, Lehmann, Campbell ikkje blir klar.

Almunia og Gilberto er usikre...
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Aug. 2005, 01:15 »
Sitat fra: "Christian"
Da har ikkje Arsenal noko keeper igjen i første laget :P

Men da er vi jo skuls da. Vi har ingen spiss. De har ingen keeper. :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Aug. 2005, 01:43 »
For å si det slik, jeg tror ikke vi stiller noe svakere enn ellers mot Arsenal. Å tape der er noe vi kan kalle en vanesak, jo, dessverre.
Men jeg ser ikke helmørkt på det. Gleder meg faktisk litt. Et bedre forsvar enn det vi hadde for nøyaktig et år siden har vi, og en spennende midtbane. Det er jeg spent på, for vår midtbane tror jeg skal ha mange muligheter til å matche Arsenals, så det kan bli avgjørende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #21 på: 13. Aug. 2005, 11:24 »
Må være litt positive nå syns j. Til det er bevist at vi ikke bør være det... Håper og tipper 1-2! Emre og Dyer putter. :)
FVM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #22 på: 13. Aug. 2005, 15:24 »
Tenker vi taper 2-0. Masse kluss i forsvaret som vanlig er jeg redd. Hvordan i all videste verden kan et slikt klønete forsvar stå imot pasningsikre, tekniske og målsikre Arsenal-spillere?

Treningskampene denne sommeren har jeg litt blandete følelser til. Vi har tross alt vunnet fire kamper, og tapt to. De fire kampene var mot enkle miniputtlag, som SKAL beseires. Deportivo er nok et enda dårligere lag enn Arsenal per dags dato. Greit. Så ble Deportivo nærmest bombandert hjemme på St.James Park. Men på bortebane var vi sjanseløse- som vanlig.
Arsenal er et lag som har ambisjoner høye nok til å vinne Premier League, FA-cupen, Ligacupen og kanskje til og med Champions League. Vi har kanskje en sjanse på Ligacupen. Men selv det syntes jeg høres usannsynlig ut den dag idag. Selv om laget hadde brukt alle krefter på å vinne den cupen.

Arsenal går ut på banen for å vinne. Ikke noe annet er godkjent for dem i seriestarten. Vieira har de mistet. Men hva så? Arsenal har allikevel en ti ganger sterkere tropp enn oss. Så kommer vi. Et lag med illsinte fans, en ustabil manager, et lag med dårlig selvtillit og ikke minst, et lag uten noen sjanser til å slå Arsenal på bortebane.

Vi slo "the gunners" 3-1 i en forrykende bortekamp for noen år siden. Men det var ikke det samme laget. Da hadde vi alle de store. Speed, Solano, Bellamy og Robert for å nevne noen få. Nå har vi ingen rene spisser som er kampklare, bortsett fra Michael Chopra, som er på et helt annet nivå. Han scoret mot Dubnicia. Men hvor vanskelig kan nå det være? Ihvertfall når man blir sendt alene mot keeper.

Så min vurdering av stallen er: Vi har en god keeper til kommende kamp. Steven Harper. Men dessverre, så holder han et lavere nivå enn Shay Given.
Forvaret har mange store navn. Men i grunnen er det bare Boumsong som ikke er en surrebukk. Gjennom hele historien (tror jeg), så har Newcastles forsvar hvert et lattermildt syn. Urutinerte kløner som ikke har kontroll over sine egne ben.
Midtbanen holder klasse. Emre , Jenas, Parker og Milner har man ingen grunn til å klage over. Bortsett fra at midtbanen til Arsenal fortsatt er sterkere.
Angrepet kommer sikkert til å bestå av Dyer og Chopra. I verste fall blir Chopra enslig spiss, og da kommer vi jo til å bøtte inn mål mot Arsenal.

Så jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Vi taper 2-0, om vi er heldige.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #23 på: 13. Aug. 2005, 20:45 »
tipper 3-0 til arsenal, og de styrer hele kampen, vi kommer til å mangle vidde i laget så de kommer til å butche oss i midten.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #24 på: 13. Aug. 2005, 23:52 »
Vi skal være veldig gode om vi skal ha med oss noen poeng fra Highbury. Med èn spiss (Shearer) tilgjengelig, så må vi kjempe hardt. Arsenal har et godt lag, men det har vi også.

Men uansett, det er ikke her vi skal ta poengene. Ingen lag regner med å få med seg poeng fra Highbury, det er bare bonus. Sånn er det for oss også.
Men for all del, jeg har troen. Har troen på at vi får med oss minst ett poeng i morgen, såpass godt lag har vi faktisk. SÅ ærlige må vi være 8)  :D  :shock:  :o  :!:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #25 på: 13. Aug. 2005, 23:57 »
Sitat fra: "NUFCern"
Vi skal være veldig gode om vi skal ha med oss noen poeng fra Highbury. Med èn spiss (Shearer) tilgjengelig,

Er ikke Sir Shearer skadet?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Aug. 2005, 00:09 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Vi skal være veldig gode om vi skal ha med oss noen poeng fra Highbury. Med èn spiss (Shearer) tilgjengelig,

Han vil sannsynligvis testes før kampen, og spiller om han er 90% eller mer. Chopra er jo skadet. Og Ameobi suspendert etter den velfortjente slengeren mot Everton.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #27 på: 14. Aug. 2005, 00:10 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Jo han var jo det, men han ble klargjort til kampen. Så han skal vel starte, hvis det ikke har kommet noe nye nyheter som jeg ikke har fått med meg?

Toontastic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Aug. 2005, 00:56 »
Denne kampen er langt ifra avgjort på forhånd og Arsenal skal få seg en tøff kamp. Den største oppgaven blir å holde styr på Henry og det gjorde jo Boumsong utmerket i forrige oppgjør, før han gikk ut med skade. Ellers så synes jeg vi bør starte med Bowyer på midtbanen for denne mannen har målteft og det kan bli avgjørende. Senderos slet voldsomt mot Drogba i duellspillet for en uke siden, og Shearer kan bli en like vanskelig oppgave for sveitseren.

Med andre ord så er jeg positiv (som jeg er foran hver sesong). Hvis tingene klaffer for oss så vinner vi garantert. Tipper vi vinner 3-1 (Bowyer 2, Shearer).