20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 240827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #570 på: 26. Juli 2017, 18:26 »
Har ikke sett ham spille. Er han et stort talent ville kjøp naturligivs vært det aller beste.  Men jeg mener at vi ikke er  i posisjon til å være kresne heller. Det er mye bedre å låne fe beste talentene som gjør at vi kan etablere oss på øvre halvdel enn at vi er i sumpa denne sesongen synes jeg.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #571 på: 26. Juli 2017, 18:29 »
Benitez gjorde noen gode kjøp, men veldig mye dårlig.
Men blir nok flere Manquillo & Atsu kjøp enn noe marquee signing som mange forventer(inkludert meg), men så lenge  vi kommer høyest mulig på tabellen så har ikke det noe å si.

MEN:
-Merino virker veldig spennende.
-Allan hadde vært en fantastisk signering
-Så et bilde at Batshuayi siste likes på twitter er: Atsu, Mbemba, Murphy+

Signerer vi de 3 så blir jeg veldig fornøyd :)

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #572 på: 26. Juli 2017, 18:41 »
Marino- Sky Sports Keith Downie melder om sesong langt lån nå. Men med obligatorisk kjøp etter lånet, ala Cabella/Thauvin

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 26. Juli 2017, 18:53 »
Obligasjon mener du kanskje?

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #574 på: 26. Juli 2017, 19:02 »
The Telegraph melder klubbene er enige om et kjøp. Seriøs kilde det, så denne går nok i boks.

Hive meg på Rafa-diskusjonen her og, jepp, han kjøpte en del crap i Liverpool. Men, vi aner ingenting om hans tanker bak de? Var det for å holde bredden, tok han noen sjanser, var det de han hadde råd til, var det feilvurdering? Selv om det spekuleres i et budsjett på mellom 70-100 mill pund, Rafa kan ikke svi av store deler av dette på 2-3 spillere. Er vel diskutert her før og, weakest link. Vil tro strategien i år er å få på plass en tropp som holder oss greit ute av nedrykksstriden, en tropp uten store svakheter. Kryddersigneringer kommer ikke før neste sesong tror jeg.
« Siste redigering: 26. Juli 2017, 19:05 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #575 på: 26. Juli 2017, 19:11 »
Han har en del skjeletter i skapet Benitez også, når det kommer til transfers. Men ganske mange gode kjøp også.
Og i vår situasjon, må man gamble litt. Vi har forholdsvis lite penger i forhold til behovet, og Rafa må få det meste ut av det. Om han ryker på noen smeller, so be it. Så lenge vi klarer oss i år :P

Bare reagerer på at du skriver Newcastle har lite penger. Hvor har du det i fra? Alt jeg har lest av artikler, interjuver osv tolker jeg som at vi har masse penger. Ashley er bare gnien på å bruke dem.

Du skal selvsagt få lov til å reagere på det, men les  Geordie sitt innlegg rett over mitt, der han har slengt seg med på Rafa-diskusjonen. Også tar du en titt på mitt innlegg igjen. "Forholdsvis lite penger i forhold til behovet" er nøkkelen i poenget mitt. Det ble sagt at vi hadde £70mill + det Rafa klarer å skaffe i form av salg. Vi har nå mistet Anita og Gouffran uten en krone tilbake, solgt Daryl Murphy for kun £2mill. Nok for han, men en dråpe i brønnen i dagens marked. Har jeg glemt noen vi har solgt? :P
Hvis vi skal bruke £70 mill på 7-8 spillere, blir det lite på hver spiller. Arnautovic til West ham for £25mill?!? Sjukt!

Så jeg mener ikke at vi er blakke, men mer at £70mill på 7-8 spillere blir litt snaut. Derfor blir lån og gambling på enkelte spillere nødvendig..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #576 på: 26. Juli 2017, 19:20 »
+/- 10 mill pund for Thauvin, Anders 😊

Leser på en av bloggene at Merino har en klausul på 7 mill Euro. Beskrives som hardt kjempende deff midt, som også er god med ball. Dortmund vil beholde han, men spilleren selv ønsker seg bort.
No fate but what you make

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #577 på: 26. Juli 2017, 19:47 »
Nice om dette stemmer!  ;)

Sitat
Pete Graves‏Verified account @PeteGravesSky
On holiday in Spain, but hearing #nufc have done the deal for Merino. Looks a great prospect. Another quality young acquisition. Exciting. 😎
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #578 på: 26. Juli 2017, 20:05 »
Flott! Nå trenger vi noen som hever 11'en og har rutine.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 26. Juli 2017, 21:38 »
OM budsjettet for dette sommervinduet var 70 mill. Og vi har fått ca 12mill inn for murphy og thauvin. Så har vi 82mill pund.
Brukt :
murphy 12 mill
Atsu: 6 mill
Javier m: 5 mill
Lej: 8,5 mill
Merinoull : lån

Dvs vi har ca 51mill igjen. Bør være nok det for å få inn 3 spillere til i bra klasse. + Evnt salg av flere også.Og er ganske sikker at Ashley plukker frem mer om de rette spillerne skulle dukke opp. Såpass bør Benitez klare å få han til. Hadde hvertfall jeg gjort.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #580 på: 27. Juli 2017, 00:37 »
Vanligvis så koster det å låne en spiller også, vil tro at vi fort må ut med £2-4 mill.

Men allikevel, stemmer regnestykket ditt, sitter vi igjen med £50mill omtrent. Usikker på hvordan pengene fra Thauvin gjelder. Om de kom forrige regnskapsår, eller dette. I verste fall har vi £40 mill igjen.

-£5mill på Reina (?)
-£12mill på Gibbs (?)
-£23mill på en spiss!

Så bør vi jo klare å kvitte oss med Saivet (tar alt over £2mill), Krul (£4-5 mill?), Lazaar (£2-3 mill?), Hanley (£3-4mill?)

Så da får vi fort £11-14mill der, pluss at vi må bli kvitt Riviere, Haidara ++, så om vi ender opp med bortimot £15-20mill, da skal jeg si meg fornøyd.
Skulle vi også selge Mitro, noe som jeg meg meget misfornøyd, bør vi kunne innkassere £15-20mill bare der!!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 27. Juli 2017, 07:42 »
OM budsjettet for dette sommervinduet var 70 mill. Og vi har fått ca 12mill inn for murphy og thauvin. Så har vi 82mill pund.
Brukt :
murphy 12 mill

Dvs vi har ca 51mill igjen. Bør være nok det for å få inn 3 spillere til i bra klasse. + Evnt salg av flere også.Og er ganske sikker at Ashley plukker frem mer om de rette spillerne skulle dukke opp. Såpass bør Benitez klare å få han til. Hadde hvertfall jeg gjort.

Kva meinar du her? Lurer jo litt på om me har sett den same eigaren dei siste 10 åra. Det er jo nettopp dette som er eit av problema under Ashley. Sama f** om det er rett type spelar, han brukar ikkje meir pengar for det. Det finst det eit rekke eksempel på frå tidlegare tranfservindauge.
Viss me ser på ståa no, ta for eksempel Sigurdsson i Swansea. Det vil eg sei er rett type spelar for oss no. Mykje PL-erfaring, skårar mål og har assists. Spelte på eit lag som kjempa mot nedrykk førre sesong. Swansea skal visstnok ha £50mill for han. Hadde me hatt ein styrtrik eigar med vilje til å bruka pengar på rette spelaren, so hadde me prøvd oss her. Det skjer aldri under Ashley.
Du skriv som om det er opp til Benitez å bestemma kor mykje pengar han vil bruke. Når ein ser på prisane i dagens marked og det faktum at me skal rusta opp laget til å spela PL, so har me lite å rutta med.

« Siste redigering: 27. Juli 2017, 07:45 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 27. Juli 2017, 08:05 »
Hørte fra en Liverpool supporter nå at det er veldig typisk Benitez å kjøpe mye dritt og unge, og bruker mye penger på veldig mange i antall som egentlig ikke er gode nok. Aldri noe topp kvalitets kjøp, så vi kan vel forvente mer Murphy signeringen

1. Liverpool-supportera er ekstremt opptekne av alle andre og har eit veldig spesielt syn på ting.

2. Benitez har vel både ekstremt gode kjøp og dårlege kjøp. Slik som andre verdsklasse-managera.

3. Vår transfer-histore under Ashley er full av "dritt".

4. Ser ein på kva dei får til i Spurs, so vil eg påstå Murphy-signeringa er rette vegen å gå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 27. Juli 2017, 09:46 »
Brukt :
murphy 12 mill

Kva meinar du her? Lurer jo litt på om me har sett den same eigaren dei siste 10 åra. Det er jo nettopp dette som er eit av problema under Ashley. Sama f** om det er rett type spelar, han brukar ikkje meir pengar for det. Det finst det eit rekke eksempel på frå tidlegare tranfservindauge.
Viss me ser på ståa no, ta for eksempel Sigurdsson i Swansea. Det vil eg sei er rett type spelar for oss no. Mykje PL-erfaring, skårar mål og har assists. Spelte på eit lag som kjempa mot nedrykk førre sesong. Swansea skal visstnok ha £50mill for han. Hadde me hatt ein styrtrik eigar med vilje til å bruka pengar på rette spelaren, so hadde me prøvd oss her. Det skjer aldri under Ashley.
Du skriv som om det er opp til Benitez å bestemma kor mykje pengar han vil bruke. Når ein ser på prisane i dagens marked og det faktum at me skal rusta opp laget til å spela PL, so har me lite å rutta med.

Ashley bukker ikke under forhandling. Det vetjeg. Ikke det jeg mente. Var egentlig spøk det der.
Men ja jeg skriver at det er opp til Benitez. Og etter alt jeg har lest har jeg tolket det slik og. Er opp til Benitez om han vil ofre alt på en spiller eller fordele det ut. Store og dyre kjøp blir jo heldigvis ikke prioritert for ville fått for store konsekvenser.
Håper vi får inn 3 gode spillere til så er jeg kjempefornøyd.og med 50mill+ salgsfronten har vi faktisk råd til 3 signeringsrekorder.