20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester vs Newcastle denne sesongen  (Lest 10146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Leicester vs Newcastle denne sesongen
« på: 06. Mai 2016, 03:43 »
Hvordan kunne de, uten noe som helst spillerkjøp nestn, PLs antatt svakeste lag. Vinne ligaen. Mens vi som brukte haugevis av penger..Riskikrere å rykke ned?.

Først: Vi har vært flinke under Pardew..Ca halv milliard i netto pluss i transfers..Og til å med et mer spennende lag enn da han tok over..

Deretter.. Vet vi henta spillere som burde hevna oss til en viss grad, men hadde videresalgsverdi og utviklingspotensiale..

Så.. Carr.. Du fikk beskjed om å hente spillere som kan stige  i verdi go gjøre en figur på førstelaget forhåpentlig alllerede...

Mitrovic- Virker spennende. Ikke alt for dyr. Enrom innsats. Fått vekk tullet sitt med stygge tacklinger. Klaerer holde roen selv om han får noen slag. Scoret mange viktige go ikke viktige mål i det sisste... Fortsattt ung utrolig god hodespiller som også virker god med beina.. EN som vil død for laget...
Godkjent med tanke på prislapp..

Wijnaldum.. Kupp..Vår desidert beste spiller,,, og beste spiller i år...
Superkjøp

Mbemba,,, skylda for mye av rart forsvarspill men viser enorme tendenser med fysikken sin, og tekniske ferdigheter. Må bli mer trygg og kan sikkert brukes som en back.. Minner veldig om David Luiz..
Kan væe verdt pengene. Visstnok et megatalent..

Shelvey: Var interessant for England og større klubber. Skal være en klar forsterkning, og en fair pris.

Townsend: Var småskeptisk, nen visste jo hva han til tider presterte i spurs, men skeptisk siden de har vraket han totalt... Viser nå enrmt potensiale og kan være et kupp..

Saivet: Til gode å se

Thuivin: Virker spennende,,, varierende spil, kommer forhåpentlig tilbake bedre ettter utlån. Kan se ut som en magiker..

Så... Vil si Wijnaldum har vært knallkjøp for direkte forsterkning på førstelaget.
Mitrovic virker som et smart kjøp. Shelvey tidlig å si, men spennende kjøp. Townsen, tidlig å si, men viser gode tendenser. Mbemba virker for klønete, men viser også enormt potensiale som det ble sagt da han kom... mEN SEr for meg han som en god back, dm,,, eller noe,,om han ikke får mer struktur på spillet sitt..

Så md tanke på at vi henta god del forterkninger til førsteelvern og noen slo til, andre er usikre.. For meg virker ikke dette som direkte dårlige kjøp, men meget smarte. Mbemba er jeg dødsspent på. Shelvet også, og nå townsend, mitoric,,, og håper thauvin kan bli en ny arfa..

Og hva er leicters oppskrift?

De har bare henta Kante som kan kallles virkelig viktig. Mahrez viste tendenser mot slutten ifjor. Vardy er lynkjapp men har vel lært å gå på disse løpene og jage... Drinkwater har hevdet seg litt og kjemper om plass på england men ingen stjerne.. Stopperne er store,, solide. Selv om Morgan i utgangspunktet har vært en svak spiller.. Backene og keeperne mener jeg er middels.. Er det Vardy som plutselig ble så smart, mens Mahrez fant en form ut av det blå, og Kante var så ekstremt god? De hadde værtfall struktur i forsvar imotsetning til oss. Ekstrem kontringstykre i vardy mahrez. Meget deffensivt organisert...Skjønner ikke at null forsterkninger på dem,, mens haugevis på oss skal gå så galt.

Poenget mitt var litt at om vi klarer oss,, føler jeg vi har gjort mange gode kjløp. Er absolutt spillere med fremtiden foran seg, istedet for å hente avargge spilelre som kan få oss på midten henter vi store talenter som kan hevde oss.. Men kansjke vi burde henta mer rutine? Spilleres som Noble, Shawcross, Bertrand, fx.. For å sikre oss, men liker i utgangspunktet tanken på spennende spillere, fremfor avarage... Og når Carr sikkert er pressa etter spillere med mulig verdiøkning, så ser jeg at han kan ha endt opp med blandede resultater(enda tidlig å si) Men føler det meste virker som fornuftige kjøp. Er noe annet som er problemet her..

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #1 på: 06. Mai 2016, 08:32 »
Vi ser jo nå under Benitez hva som egentlig bor i dette laget.
At Leicester vinner er jo bare helt sinnsykt, men de har hatt stabilitet gjennom hele sesongen (uten at stabilitet=gull ansett spillerkaliber).

Er dog totalt uenig i at Wijnaldum har vært en kjempesignering. Synes han har vært direkte svak. Forhåpentligvis vil vi se mer til han (om vi unngår nedrykk), når vi får stabla et lag som er solide defensivt, slik at vi kan fokusere offensivt. Er drittlei av å bedømme vinger/midtbane vi bruker etter hvordan de er defensivt.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06. Mai 2016, 10:38 »
Datt av lasset når du beskriver Gini som et kjempekjøp....
No fate but what you make

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06. Mai 2016, 11:25 »

Jeg tror det er meningsløst å overforklare hvorfor de gjorde det så utrolig bra i år.
Alt har klaffet 100% for Leicester denne sesongen, absolutt alt av ytre omstendigheter har gått i deres favør. Alle storlag underpresterte voldsomt og de var en strekkskade på Vardy eller Kante unna å kjempe om Europa League i stedet for seriegull.

Ikke misforstå, de er fullt fortjente vinnere, men jeg tror det er et håpløst prosjekt å skulle prøve og kopiere Leicesters vinneroppskrift. Den største lærdommen må kanskje være at fotball som går kjapt i lengderetning fortsatt kan være svært effektivt i 2016 og at dominerende banespill ikke bør være et mål i seg selv.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06. Mai 2016, 11:47 »

Jeg tror det er meningsløst å overforklare hvorfor de gjorde det så utrolig bra i år.
Alt har klaffet 100% for Leicester denne sesongen, absolutt alt av ytre omstendigheter har gått i deres favør. Alle storlag underpresterte voldsomt og de var en strekkskade på Vardy eller Kante unna å kjempe om Europa League i stedet for seriegull.

Ikke misforstå, de er fullt fortjente vinnere, men jeg tror det er et håpløst prosjekt å skulle prøve og kopiere Leicesters vinneroppskrift. Den største lærdommen må kanskje være at fotball som går kjapt i lengderetning fortsatt kan være svært effektivt i 2016 og at dominerende banespill ikke bør være et mål i seg selv.

Enig i mye her.
- Flaks med skader
- Taktikk tilpasset spillermaterialet
- Et lag med komplementære ferdigheter som får spille sammen, kamp etter kamp.
- Noe som har vist seg i senere sesonger, ikke roter for mye på laget. Sett statistikker på dette, og laget som har vunnet PL de senere årene, er av lagene som har benyttet færrest spillere gjennom sesongen.

Pluss en haug med X-faktorer. Tottenham er vel øverst på de fleste positive statistikkene i år, holdt ikke helt inn for det.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Mai 2016, 00:46 »
Girginho har stort sett vært vår klart beste spiller... Sikker når han tar med seg ballen,,, treffer stort sett alt av pasninger, målfarlig... Riktignok vært litt svak under Benitez, men sammenlignet med resten av laget, vil jeg si vår klart beste spiller i år.. Og virker som en meget dyktig spiller, på et helt eget nivå i forhold til de andre.. Vår soleklare toppscorer. Årets spiller i Nederland, og rartt om han ikke stikker til en større klubb... Imotsetning til Mbemba(katastrofe i år, men virker som et meget stort talent), Mitrovic(til tider litt lite mål/bidrag til mål, Thurvin(viser spennende ting, men ble lånt ut pga for ujevnt spill), så vil jeg si dette er kjøpet som klarest har slått til, og antakelig økt i verdi, i forhold til kjøpssummen...

Dette er alle spillere som skulle rett inn i første 11ern. Men riktignok, med enormt utvikligspotensial, men ikke så direkte forsterkning for laget, som en eldre spiller, med liten sjanse for, profitt i videresalg..

Vil si Mitrovic sin verdi er ca tilsvarende som han ble kjøpt for. Viser spennende tendenser... Mbemba,,veldig spennende, og noe ekstremkvaiteter.

Mbemba kanskje tapt seg litt i verdi, men føler han kan være en rå høyreback fx, og har potensiale med den riktige lederen,, eller konsentrasjonen,,,til å bli en klassestopper..

Thuvin,, veldig skuffende at han ble lånt ut, og ikke slo gjennom som han gjorde virkelig i første kamp... Kanskje smart  å låne ut, men håper virkelig han slår gjennom, for en blind man kan se det enorme potensialet hans... Kanskje tapt seg bitelitt i verdi..

Shelvet-- Engelsk potensiell landslagspiller, en "playmaker type" Newcastle har manglet. Jobber, utifra talene, ganske mye, prisen var fin, og han er en type som fort kunne spilt seg inn på et topplag..

Saviet-Sett for lite til han.

Townsend-Virka som pennger ut av vindu, men så tenker jeg tilbake på da han var på sitt beste for Tottenham og England... Og har i senere tid vært vår reddende mann...Ligger ann til å forsvare prislappen.

Skjønner hvirkelig ikke kritkken mot Wijnaldum. Mister nesten aldri ballen, og slår sjelden mye støttepasninger.. Tempo i spillet sitt, og rolig i hodet.. Sissoko er spennende på en annen måte, men har mye mere feilpasninger etc. Ayoze er spennende, men trenger nok et par år for å bli en stabilt klassespiller.. Er sikkert mange bedre enn Girginho ute i verden, men neppe i Newastle...

I utgangspunktet veldig foruftig,,, men hadde aldri trodd at vi skulle være så svake etter alle disse forsterkningene...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Mai 2016, 10:39 »
Girginho har stort sett vært vår klart beste spiller... Sikker når han tar med seg ballen,,, treffer stort sett alt av pasninger, målfarlig... Riktignok vært litt svak under Benitez, men sammenlignet med resten av laget, vil jeg si vår klart beste spiller i år.. Og virker som en meget dyktig spiller, på et helt eget nivå i forhold til de andre.. Vår soleklare toppscorer. Årets spiller i Nederland, og rartt om han ikke stikker til en større klubb...

[...]

Skjønner hvirkelig ikke kritkken mot Wijnaldum. Mister nesten aldri ballen, og slår sjelden mye støttepasninger.. Tempo i spillet sitt, og rolig i hodet.. Sissoko er spennende på en annen måte, men har mye mere feilpasninger etc. Ayoze er spennende, men trenger nok et par år for å bli en stabilt klassespiller.. Er sikkert mange bedre enn Girginho ute i verden, men neppe i Newastle...

Vel, min kritikk mot Wijnaldum er at han har vært på sommerferie siden midten av januar. Han har siden kampen mot West Ham løsnet 4 skudd som er gått på mål (14 kamper). Det har resultert i null mål og 2 målgivende noe som er for dårlig etter mitt syn. Hadde Wijnaldum fortsatt med samme prestasjonsnivå som han hadde frem til denne kampen så er jeg enig i at han hadde vært vår soleklart beste spiller i år. Det har han imidlertid ikke, og har siden dette nesten vært usynlig.

Synes forsåvidt ikke at han spiller dårligere under Benitez enn tidligere i 2016, forskjellen er bare at Benitez ikke bruker han 90min pr. kamp. Faktisk så har han prestert bedre om vi ser oss blinde på tall. På 21 minutt mot City og Palace har han løsnet like mange skudd på mål som han gjorde på de siste 540 minuttene før Benitez tok over. Godt mulig han har en rolle å spille før sesongen er over.

Jeg spør meg litt om hvordan det står til med kondisjoneringen hans, kanskje er det for tøft tempo og program i forhold til fysikken p.t. Sånn sett kan en full preseason under Benitez muligens gjøre underverker.

Sesongen sett over ett så er jo Wijnaldum en av de bedre, men det gjør formen hans bare desto mer frustrerende. Vi vet jo at han har det i seg! Jeg tror det er dette mye av kritikken har utspring i. På sikt (om han blir) kan han bli en svært god spiller for oss tror jeg.

Forøvrig, Mitrovic som etter ditt syn scorer lite og bidrar med få mål har altså scort 1 mål mindre og har 2 færre målgivende. Dette med ca. to tredjedeler av spilletiden (991 minutt mindre banetid) og mens Mitro trenger 251 minutt pr. mål så trenger Gini 333 minutt. Bør gjerne forvente flere mål av spissen vår, men om Mitro er for svak så sliter jeg med å skryte Wijnaldum opp i skyene. Så stor forskjell i bidraget totalt sett har det ikke vært.

------

Diverse stats (hadde vi delt den før og etter 16. januar hadde det nok vært langt verre):

Pasningstreffsikkerhet: 85%
- Dette er bra, deler førsteplass i klubben her med Colback og Tiote så det kan være betimelig å spørre seg om det er litt mye safe og ufarlige pasninger, noe som ikke nødvendigvis er bra om rollen er å åpne motstanderen
- Litt mye bakover (40,9% av pasningene), men det er kanskje naturlig når man spiller høyt på banen med et såpass sidrompa lag som Newcastle. Sjeldne er de iallefall ikke støttepasningene
- Involvering i banespill er så som så - snitter ca. en pasning hvert tredje minutt
Sjanseskaping: 47 totalt
- Relativt bra i klubben, kun slått av Sissoko som har 55
- Nest flest målgivende med 5, rett etter Sissoko. Ligger 2 målgivende foran Mitro, Anita, Janmaat og Shelvey så vil ikke si at han er i noen særklasse her
- Har hatt 42 nøkkelpasninger utav 1172 pasninger totalt. Etter mitt syn alt for lavt med 1,2 nøkkelpasninger pr. kamp i en spiller som kun skal/er offensiv i bidraget. Likevel er det jo et ullent begrep så spørs hva kriteriene er
Mål: 9
- Vår toppscorer, så isolert sett bra
- Imidlertid 0 mål siden 16. januar og har stagnert totalt
- 44,4% av målene kom i en enkelt kamp
- Omsetter rundt 19% av sjansene til mål med 9 mål på 47 sjanser, noe som er relativt bra (kun en håndfull i ligaen slår han her). Likevel er den jo 0% på siste 14 kampene
- Skaffet oss 12 poeng på målene sine, hvorav 9 av poengene avhenger av hans mål så det er klart at bidraget hans i høyeste grad har vært viktig sesongen sett under ett

Kilde: http://www.squawka.com/players/georginio-wijnaldum/stats#performance-score#newcastle-united-(current)#english-barclays-premier-league#8#season-2015/2016#165#all-matches#1-36#by-match

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Mai 2016, 11:17 »
For det første... Her bruker du alt for mye tall for å vurdere spillerne..

Pasningssikkerheten: Han har overhodet ikke så bra treffsikkerhet bare på grunn av støttepasninger... Han pleide(før Benitez kom), å fordele ballene mellom Ayoze, Sissoko og Mitrovic, i et høyt tempo,, gode førstetouch og mottak, og gode driblinger om nødvendig... Om vi mistet ballen i angrep, så var det stort sett aldri Wijnaldum, selv om han fikk noen vanskelige pasninger og driblinger å jobbe med.. Mest sikre i laget vårt til å sentre, motta, og føre ballen, uten balltap, og samtidig spille fremoverretttede pasninger...

Så hvem er ellers Newcastles beste spiller mener du?...
Sissoko har tendensene, men ikke like sikker i pasningsspillet som Wijnaldum, og lever mer på kun fart, mens Wijnaldum kan enkelt drible av et par spillere..

Og å sammenligne Mitrovic, som er spissen vår med antall mål av Wijnaldum er også litt urettferdig. Klart en spiss skal score mer, normalt sett... Mens Mitrovic har i tillegg scoret på 2 straffer...

Dessuten har hele laget slitt, og da er det enda vanskeligere for Wijnaldum å prestere vil jeg tro....

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. Mai 2016, 11:32 »
Burde helle diskutere hvem som har vært minst dårlig?  :P

Rob Elliot har vært den beste etter mitt syn.

Lascelles og Townsend klart best etter at Rafa kom inn..

Gini med sterkt nedadgående kurve etter en brukbar høstsesong. Har potensialet, definitivt. Får håpe vi redder plassen, og Rafa kan få noe ut av han. Så må han brukes sentralt, om ikke, selg han og bruk pengene på noe annet. Møkklei av at spillere brukes på feil plasser i dette laget. Ikke rart de blir ødelagte, demotivert og mister selvtillit.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 11:37 av Geordie »

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Mai 2016, 13:20 »
Wijnaldum er vår topscorer med 9. Han putta 4 i en kamp og 2 mot Pool. Utenom dette, 3 mål som offensivt midtbane....
Det er rett og slett ikke bra nok.
Årets spiller er faktisk Rob bakerst
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Mai 2016, 13:33 »
For det første... Her bruker du alt for mye tall for å vurdere spillerne..

Om vi skal diskutere det utenfor ditt hode må vi nesten se på tallene. Dine subjektive oppfatninger av målfarlighet og pasningsspill må nesten konkretiseres ellers kan du jo like gjerne ta det i en trontale på badet.

Så hvem er ellers Newcastles beste spiller mener du?...
Sissoko har tendensene, men ikke like sikker i pasningsspillet som Wijnaldum, og lever mer på kun fart, mens Wijnaldum kan enkelt drible av et par spillere..

Ingen Newcastlespillere er gode, men pr. nå vil jeg holde Lascelles, Townsend og Tiote (muligens Sissoko) som gode kandidater til å være våre beste spillere som gjør at vi faktisk tar poeng. Paradokset er at Wijnaldum likevel er kandidat til å være årets spiller og det er kun på prestasjoner frem til 16. januar. Jeg mener likevel at ræva prestasjon trekker ned gode prestasjoner.

Årets spiller er etter min mening som Romance sier Elliot.
Og å sammenligne Mitrovic, som er spissen vår med antall mål av Wijnaldum er også litt urettferdig. Klart en spiss skal score mer, normalt sett... Mens Mitrovic har i tillegg scoret på 2 straffer...

Dette er allerede kommentert, men jeg får gjenta siste melding på ny:
Bør gjerne forvente flere mål av spissen vår, men om Mitro er for svak så sliter jeg med å skryte Wijnaldum opp i skyene. Så stor forskjell i bidraget totalt sett har det ikke vært.

Wijnaldum har jo selvsagt vært bedre enn Mitrovic, men mener avstanden er mindre enn du vil ha det til spilletid tatt i betraktning.
Dessuten har hele laget slitt, og da er det enda vanskeligere for Wijnaldum å prestere vil jeg tro....

Det har du helt rett i, gjelder forøvrig hele laget det sånn sett. Du kan ikke unnskylde Wijnaldum fra det kollektive ansvaret. Tvert imot burde vår "suverent beste spiller" klare å løfte laget i en tung tid, og det har han definitivt ikke gjort. Hadde vi diskutert dette 17. januar så hadde jeg vært enig med deg, men ikke når vi har 4 måneder til med spill i fasiten.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 13:44 av Hughie »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07. Mai 2016, 13:43 »
Pasningssikkerheten: Han har overhodet ikke så bra treffsikkerhet bare på grunn av støttepasninger... Han pleide(før Benitez kom), å fordele ballene mellom Ayoze, Sissoko og Mitrovic, i et høyt tempo,, gode førstetouch og mottak, og gode driblinger om nødvendig... Om vi mistet ballen i angrep, så var det stort sett aldri Wijnaldum, selv om han fikk noen vanskelige pasninger og driblinger å jobbe med.. Mest sikre i laget vårt til å sentre, motta, og føre ballen, uten balltap, og samtidig spille fremoverretttede pasninger...

Du sier han er "pasningssikker", han er like pasningssikker som Colback og Tiote noe som gjør at jeg mistenker at disse ballene han angivelig strør til Ayoze, Sissoko og Mitrovic i høyt tempo er av det sjeldnere (enklere) slaget. Ikke alle såklart, men en anseelig mengde.

Du sier han er fremoverrettet og slår sjelden støttepasninger, likevel går 4 av 10 pasninger bakover på banen. Som påpekt tror jeg dette har noe med hvor resten av medspillere ofte befinner seg og ikke nødvendigvis er svakhet i Wijnaldum sitt spill. Likevel så kommer du ikke unna at det er en anseelig mengde støttepasninger.

Du sier at han er "målfarlig", likevel har han ikke scoret siden 16. januar eller på nærmere 1200 minutt. Over 40% av målene i en kamp mot Norwich. Han er suveren toppscorer mener du, men det er kun 1 mål foran nestemann.

Han er også god på å drible. Kun slått av Sissoko med 4 vellykkede driblinger, men som derimot har langt flere balltap (23 mer). Han har få balltap og det er jo en svært god egenskap, men han må jo tilføre noe mer etter at han ikke mister ballen. Mitt inntrykk er at det ofte kommer et dribleri eller to så legges ballen igjen bakover. Dette underbygges vel av at han har 2 målgivende på siste 14 kampene, eller 5 totalt i år som offensiv midtbane.

Du har imidlertid rett i at det ikke er gode arbeidsvilkår, og jeg bestrider ikke treffsikkerheten.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 13:47 av Hughie »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Mai 2016, 15:45 »
Digger Wijnaldum og jeg tror han har en stor fremtid som PL-spiller, men han har ikke hatt et godt år i 2016. Han har rett og slett vært svak. Men som sagt, tror han etter en sesong eller to blir en magisk PL-spiller for et spillende fotballag.
Nei.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Mai 2016, 15:48 »
Det kan jeg slutte opp om.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Mai 2016, 15:54 »
Gini er god på løp og avslutninger, men han er ingen kreativ spiller. Gini kan fungere hvis han får mange innlegg. Dvs at vi trenger kanter og en dyp, kreativ midtbanespiller.. Men en midtbane bestående av både Gini og Sissoko er ikke god nok mener jeg. Sissoko bør selges slik at vi får inn en ving som faktisk kan gjøre et medtak og som kan slå pasninger under press.