20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Og hva er leicters oppskrift?
Sitat fra: superswag p? 06. Mai 2016, 03:43Og hva er leicters oppskrift?Jeg tror det er meningsløst å overforklare hvorfor de gjorde det så utrolig bra i år. Alt har klaffet 100% for Leicester denne sesongen, absolutt alt av ytre omstendigheter har gått i deres favør. Alle storlag underpresterte voldsomt og de var en strekkskade på Vardy eller Kante unna å kjempe om Europa League i stedet for seriegull.Ikke misforstå, de er fullt fortjente vinnere, men jeg tror det er et håpløst prosjekt å skulle prøve og kopiere Leicesters vinneroppskrift. Den største lærdommen må kanskje være at fotball som går kjapt i lengderetning fortsatt kan være svært effektivt i 2016 og at dominerende banespill ikke bør være et mål i seg selv.
Girginho har stort sett vært vår klart beste spiller... Sikker når han tar med seg ballen,,, treffer stort sett alt av pasninger, målfarlig... Riktignok vært litt svak under Benitez, men sammenlignet med resten av laget, vil jeg si vår klart beste spiller i år.. Og virker som en meget dyktig spiller, på et helt eget nivå i forhold til de andre.. Vår soleklare toppscorer. Årets spiller i Nederland, og rartt om han ikke stikker til en større klubb... [...]Skjønner hvirkelig ikke kritkken mot Wijnaldum. Mister nesten aldri ballen, og slår sjelden mye støttepasninger.. Tempo i spillet sitt, og rolig i hodet.. Sissoko er spennende på en annen måte, men har mye mere feilpasninger etc. Ayoze er spennende, men trenger nok et par år for å bli en stabilt klassespiller.. Er sikkert mange bedre enn Girginho ute i verden, men neppe i Newastle...
For det første... Her bruker du alt for mye tall for å vurdere spillerne..
Så hvem er ellers Newcastles beste spiller mener du?...Sissoko har tendensene, men ikke like sikker i pasningsspillet som Wijnaldum, og lever mer på kun fart, mens Wijnaldum kan enkelt drible av et par spillere..
Og å sammenligne Mitrovic, som er spissen vår med antall mål av Wijnaldum er også litt urettferdig. Klart en spiss skal score mer, normalt sett... Mens Mitrovic har i tillegg scoret på 2 straffer...
Dessuten har hele laget slitt, og da er det enda vanskeligere for Wijnaldum å prestere vil jeg tro....
Pasningssikkerheten: Han har overhodet ikke så bra treffsikkerhet bare på grunn av støttepasninger... Han pleide(før Benitez kom), å fordele ballene mellom Ayoze, Sissoko og Mitrovic, i et høyt tempo,, gode førstetouch og mottak, og gode driblinger om nødvendig... Om vi mistet ballen i angrep, så var det stort sett aldri Wijnaldum, selv om han fikk noen vanskelige pasninger og driblinger å jobbe med.. Mest sikre i laget vårt til å sentre, motta, og føre ballen, uten balltap, og samtidig spille fremoverretttede pasninger...