Akkurat nå kan Newcastle ta med seg poeng mot hvem som helst. Jeg tør fortsatt påstå at laget sliter med å komme ut fra startblokkene med 100% dedikasjon til spilleplan og nødvendig "killer instinct", men kampene mot City og Liverpool har vist at laget er klar for å kjempe. Aston Villa er soleklart det dårligste laget, og støtten fra publikum er fraværende så og si derfor er ikke dette en bortekamp i normal forstand. Newcastle kommer ikke til et fort hvor hjemmelaget er klar for å løpe til krampa tar de. Aston Villa er nede og klubben sliter på alle fronter. Newcastle er i godt driv med åtte poeng på siste fire, og har alt å spille for. Derfor er jeg helt sikker på at dette går veien. 0-3.
Chelsea har heldigvis kommet seg igjen etter dårlige prestasjoner mot Swansea og City blant annet. Hiddink mønstrer toppet lag sier han, og av respekt for ligaen skal de gjøre det de kan for å vinne. Jeg kjøper dette. Dessuten er Sunderland ganske heldige som har fått såpass med poeng som de har i det siste, så jeg synes de er svakere enn hva mange andre synes. Hovedproblemet deres er jo at de skaper så lite, og nettopp dette gjør at Chelsea vinner 1-0 eller 2-0.
Norwich har tre strake tap og ser litt ferdige ut. Kampen mot Man.Utd. må de vinne. Jeg tror den kampen blir veldig åpen, og håper det ebber ut i en knepen borteseier, men tror egentlig at Norwich får med seg minst ett poeng.