20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Rykker vi ned?

Ja
33 (76.7%)
Nei
6 (14%)
Vet ikke
4 (9.3%)

Stemmer totalt: 43

Skrevet av Emne: Den store nedrykkstråden  (Lest 60711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #135 på: 20. April 2016, 12:19 »
Vi bommet jo stygt mot QPR forrige sesong da vi hadde muligheten til å sikre plassen mot et lag som allerede var nede. Jeg er enig i at Benitez burde kommet i den perioden vi hadde spillefri. Da hadde vi mest sannsynlig tatt noen ekstra poeng for jeg tviler på at det hadde blitt tre strake tap som det nå en gang ble. Og kanskje jeg kunne opplevd noe mer spennende enn 0-1 i Stoke kampen.

Med tanke på at vi har igjen Liverpool, Crystal Palace, Aston Villa og Tottenham ligger vel muligheten ved å ta 6 poeng mot CP og AV. Slo jo de to andre lagene i omvendt møte denne sesongen, så helt klart vi kan hvis vi vil. Syntes dog de to virker klart forbedret siden den gang og muligheten for siste kamp ligger vel i at Tottanham ikke har noe å spille for etter å ha sikret sølvet og tar feiringa litt på forskudd. Litt ala West Ham i fjor som allerede hadde sikret seg en trygg plass midt på tabellen.

Sunderland har en kamp til gode, Everton hjemme og Everton kan jo fort finne på å tape denne. Utover det har de Arsenal, Stoke, Chelsea og Watford. Ikke enkle lag å møte, men alle de har vært meget ustabile og kjenner jeg Sunderland rett klarer de alltid å finne den rette sluttspurten. Hadde 2-2-1 siste fem i fjor. Vi hadde 1-1-3.

Norwich har Arsenal, Man U., Watford og Everton igjen. De har skuffet de to siste kampene, men slo jo typisk nok oss, så de er også i stand til å hente poeng her. De har jo en seier til gode på oss, noe som gjør at hvis de bare vinner en av de siste fire så må vi vinne to. Normalt sett skal jo minst et av de nyopprykkede lagene rykke ned igjen, så lov å håpe de gjør som i 2013/14 sesongen ved å kun ta et poeng siste fire. Da møtte de Liverpool, Man U., Chelsea og Arsenal. Med andre ord har de enklere program nå. Hva gjelder Watford er vel ting litt avhengig av hvordan de gjør det i semifinalen mot CP. Seier der kan nok bety at de taper begge sine siste to kamper mot Norwich og Sunderland. (Samme kan jo gjelde CP hvis de vinner og fokuserer på FA-cup finale når vi møtes).

Når alt kommer til alt tror jeg det er realistisk å håpe på seks poeng for vår del. Spørsmålet er hvorvidt vi klarer å slå CP og AV. Begge er mulige snubletråder for vår del.

Tror personlig at Sunderland kan ta syv poeng på sine kamper, mens Norwich fint kan hente minst seks poeng de også, og da sniker nok Sunderland seg inn på 17. plassen på bedre målforskjell enn Norwich.
Det kjipe er at det er to plasser å unngå og bare tre lag det står mellom. Samtidig er vi jo dårligst av de tre

Uansett ser ting lysere ut nå enn for bare en uke siden, og det er jo positivt at spillerne har vist litt engasjement nå. Kanskje kan vi i det minste gå ned med flagget til topps med en verdig avslutning? Det hjelper jo lite, men kan være en liten boost inn foran Championship neste sesong hvis vi rykker ned?
Eller så kan det jo gå som det noen ganger gjør, at det laget med det dårligste utgangspunktet berger plassen?

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #136 på: 20. April 2016, 19:40 »
Tar vi de siste 12 poengene, holder vi oss! Vi får håpe på det beste. 9poeng kan også gå. Det er opp til oss selv..

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 20. April 2016, 21:56 »
Krise ar Sunderland og Norwich har Watford igjen. Har tatt ferie de nå☹️

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #138 på: 20. April 2016, 22:37 »
Ikke bra at Liverpool fikk det så lett mot Everton. Er det ufint å håpe at Sturridge pådrar seg en lett lyskestrekk?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 20. April 2016, 23:00 »
Fy f***, Everton og Watford er 6 poeng for Mackems!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #140 på: 21. April 2016, 07:53 »

Norwich tar fort 4 poeng mot Watford og Everton
Sunderland kan ta 5 poeng mot Stoke, Everton og Watford
Newcastle slår Palace og Villa, som gir 6 peong.

Da havner samtlige på 35 poeng som gir Sunderland 17 plass siden de har bedre målforskjell en resten.
Vi er nødt å fokussure på våre egne kamper og prøve å vinne de siste 4, bare da kan vi være 100%.
« Siste redigering: 21. April 2016, 08:08 av GMC »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 21. April 2016, 08:21 »
Sunderland kan slå Chelsea også de. Tror enda at de klarer seg og at Villa, Norwich og Newcastle går ned.

Utrolig kjipt å rykke ned nå fordi at en ser så klare tegn til forbedringer etter Benitez kom inn. Tar en perioden fra august til Mcclaren fikk fyken så er det egentlig fortjent at vi rykker ned.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 21. April 2016, 08:35 »
Mackems får vertfall 37 poeng og det får og Norwich. Me må berre prøva vinna alle våre 4 siste.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 21. April 2016, 09:38 »
Føler jeg er realist når jeg sier at dersom vi vinner 3 av de 4 siste er det en prestasjon langt over forventa. At vi skal vinne på Anfield ser jeg på som høyst urealistisk. En seier mot Spurs kan være innenfor rekkevidde dersom de har tapt gullet før siste runde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 21. April 2016, 10:17 »
Som nevnt; Everton og Watford er ferdig. Everton har Coleman, Jagielka og Funes Mori (tipper han får streng straff) ute. Stones og muligens? Det forsvaret blir greit å hanskes med for Defoe

Håper, og tror, at Klopp nå roterer bortimot hele laget ettersom Liverpool har e-cup til uka. Det har funka for dem mot Stoke og B'Mouth, men de blir jo unektelig lettere å ta poeng mot. Håper inderlig at Leicester sikrer gullet så fort som mulig så vi møter Tottenham i feriemodus siste match (forutsatt at ting går vår vei frem til da)
« Siste redigering: 21. April 2016, 10:20 av lefsen »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #145 på: 21. April 2016, 11:52 »
Liverpool hadde ikke vunnet 2 hjemme kamper på lenge, husker ikke helt eksakt men var snakk om en god stund siden sist. De er i sinnssyk god form om dagen og de går nok både for Europa League og de kan tom havne blandt topp 4.
Men det blir så mange spekulasjoner om man skal gå frem og tilbake.
Newcastle må tenke på seg selv, og plukke mest mulig poeng om man skal overleve.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #146 på: 21. April 2016, 22:40 »
Jeg tror også dessverre at Mackems tar 17. plassen. 1p foran oss med 1 kamp mindre spilt, og de har fått ny giv etter å hamret Norwich.

S'land bør ha gode sjanser i egentlig alle sine kamper. Hjemme mot Arsenal tøffest, men Arsenal har veldig mange kamper på rad og kan bli slitne. Chelsea er også fullt mulig å slå. Everton, Watford og Stoke forventer jeg at de plukker minst 6 poeng. Kan fint risikere at Mackems tar 9-10 poeng, men i hvertfall 6-7.

Newcastle bør ha 9 poeng tror jeg + selvfølgelig at de to andre ikke finner formen helt. Liverpool borte er vanskelig, eneste er at de kanskje hviler spillere mellom derbyet og semifinalen i EL. Samtidig har de en sterk stall, så litt rokkeringer tror jeg de tåler. Mye press på at vi må vinne mot Pardew og Villa. Jeg tipper vi ligger an til å måtte vinne mot Spurs, som ser helt enorm ut om dagen. Er de 100% på så slår de oss. Er nesten som om det skjer så håper jeg de spiller om tittelen, og at nervene tar de.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #147 på: 22. April 2016, 19:11 »
Tja....

Rimelig sikker på at det blir noen overraskende twists and turns dem kaller.....

It ain't over til the fat lady sings! Kan ikke annet enn å skrape sammen så mange poeng vi kan innen 15.mai og drite i hva de andre driver med. Poengfangsten den 15. mai som teller..... Blir en rysare frem til det!
No fate but what you make

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 22. April 2016, 20:47 »
True. Det er akkurat like lite sikkert at Norwich og Sunderland slår Everton og Watford, som det er at vi slår Villa og Palace. Det kan gå alle veier når det er snakk om tre så dårlige lag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 23. April 2016, 15:39 »
E jo skremmande form på dei laga Mackems skal møta. Everton, Watford, Stoke og Chelsea har vel ikkje mykje å spela for heller.