Det er jo helt åpenbart at altfor mange spillere rett og slett ikke er gode nok. Om løsningen alltid er å bytte manager i hytt å pine fremfor å se på spillerstallen er ikke en diskusjon jeg orker eller gidder å ta nå.
Men det jeg kan si er at når fansen roper etter og tror at Siem de Jong kan løse problemene våre på ett blunk så må jeg si at jeg er en sterk tviler til det. Han har jo egentlig ikke bevist noenting i PL enda.
Det jeg også kan si er at veldig mange NUFC supportere har ønsket å se Colback ute av laget fordi han er for dårlig til både det ene og det andre. Kan ikke akkurat si at det har båret frukter sånn umiddelbart.
Litt om kampen. Det mest skuffende er at det først og fremst er våre beste og mest erfarne spillere (burde ihvertfall vært det) som svikter mest. Sissoko står som en påle på førstemålet til Vardy. Janmaat svikter fullstendig i markeringen til 2. målet, og innsatsen generelt til disse to sammen med Coloccini, Anita, m.fl er skammelig. De har vært i PL flere sesonger nå og har ingenting å legge skylden på. Det er grenser for hvor mange dårlige kamper man kan prestere. Helt greit at mange av dem har ett passe høyt maksnivå, men det er til syvende å sist det man presterer jevnt over som viser hvor god spiller man er. Om man har 15 dårlige for hver gode, hvor god er man egentlig da?
Jeg vil se flere nye spillere inn i januar, og den jobben bør ha startet for lenge siden. Det må være spillere de er 100% sikre på at vil ta PL nivået med en gang. Det må være vinnere, det må være sterke personligheter og spillere som kan dra de andre med seg. Vi må ha spillere som vinner duellene, vinner 2. ballene, som vinner kampene i kampen, for å si det sånn. Slik det er nå er vi alltid på etterskudd.
Så nye spillere må inn så fort som mulig. Jeg orker ikke å se mange kamper til med den samme gjengen.