20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 189539 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #495 på: 22. Jan. 2016, 05:55 »
Grådig jævel? Når bynte du holde med Newcastle? At Tiote drar, en spiller som stort sett har vært stor i Newcaste, og vært lojal imotsetning til visse andre..Til tross for perioder der han kunne endt i en større klubb ble han... Hva vet du om hva de gir i lønn? Skal ikke fotballspillere få ønske seg mest mulig lønn til rimelighetsgensens grenser? Riktig nok er hele stallen dønn rik, men ingen som kaller dem grådig selv om de tjener halv mill i uka hver... Og at han vil bli i Newcastle fremfor å få mindre/mer lønn,,kan tyde på at han trives her. Grådig jævel? Greit fotballspillere er grådige, og har alt for store lønninger, men å angripe Tiote, og kalle han grådig jævel, når han er blitt overflødig, etter en langvarig skade, men vært enormt god i mange år, og sikkert prøvd sitt beste etter det lange skadefraværet... Sett heller pris på de spillerne som er lojale, og gjør en god jobb over tid, enn å spytte på dem når de blir gamle og forsvinner.. For meg er Tiote en helt. For å sette det på spissen ville jeg aldri sagt Shearer er grådig jævel om han spilte i NUFC til han var 40, og så takka nei til lønna i en MLS klubb etc....Ordet Tiote og jævel bør ikke være i samme setning...Da har du aldri satt pris på alt han har gjort for klubben i alle år...

Vet at jeg ikke bør svare deg for da kommer det garantert 15000 ord fordelt på 25 uavbrutte innlegg her i tråden, men ja: han er en grådig jævel. Han må jo ha hatt en anelse om de personlige betingelsene når han drar helt til fuckings Kina for å få gjennom en overgang - og når man er på vei til å fortsette fotballkarrieren I Kina er det jo utelukkende på grunn av pengene.

Fatter ikke at du kan si at han har vært lojal. Han var bunnsolid for oss den første sesongen, men det kom vel ingen bud på han sommeren etter det. Var noe rykter om Chelsea om jeg husker riktig, men ingenting konkret. Dermed hadde han ikke noe valg annet enn å bli. I årene etter har han vært forferdelig svak for oss og det har derfor ikke være noe interesse utenfra før nå. Han har vært god i de siste 2-3 kampene og over en liten periode i trio med Cabaye og Anita høsten 2013, men man kan jo stille spørsmålstegn hvorfor han ikke har spilt bedre før. Midtbaneankere er vel blant de spillerene som bruker å holde et stabilt nivå. Kanskje det var fordi han begynner å få liten tid igjen av kontrakten og at det var i starten av et overgangsvindu?

Det er en god del sjarm i Tiote. Han er som en hund man ikke klarer å lære opp til ikke å ødelegge blomstene, så man klarer liksom ikke bli alt for forbannet på han hver gang han plukker opp et gult kort eller gir bort et frispark 20 fra perfekt skuddposisjon fordi det er så jævlig forventet at det nesten blir morsomt.
Likevel; syns det er på høy tid at vi blir kvitt han. Spyr av hele spillertypen da disse utelukkende defensive midtbanespillerne åpenbart har vært roten til angrepsproblemene + vår elendige evne til å holde ballen i laget siden Pardew gikk over til 4-2-3-1 med 2 ankere.

Skal du begynne være frekk? Når du skriver her så må du tåle få svar..? Og i og med at du svarer meg nå antar jeg at det er greit jeg svarer?... Hele poenget mitt var at Tiote var en spiller vi hadde stor glede av i perioder, og "grådige jævel", fordi han vil ha mer penger av en kinesisk klubb føler jeg blir urettferdig overfor Tiote, da vi supportere ikke har noe grunn for å ha noe mot han... Hadde han derimot krevd en astronomi lønn fra oss, hadde det vært en litt annen sak.. Ikke glem at Tiote var lenge skadet, og det var etter dette han mistet mye av kvalitetene... Før dette var han nok ikke akkurat problemet vårt, da han og Cabaye var en super midtbane med både innsats og kreativitet... Så å skylde på at "slike defensive som Tiote" har vært et problem for oss, kan forsvares i senere tid. Men totalt sett i Newcastle karrieren bør vi alle sette pris på han som en mini-helt. Og ikke en slags judas eller noe, som bør omtales som grådig jævel. Er så mange som har backstabba Newcastle. Carroll, Enrique, Ba. Er sikker på at han vil bli hyllet om han returnerer til Newcastle for et motstanderlag...Supporterne våre setter pris på lojalitet, og tviler på at de hadde hatt en slik negativ holdning du har...

Og hva vil du frem til med at jeg skal skrive en million ord og innlegg?... Synes du er gan er ske provoserende, og irrelevant for saken... Om du er ute etter å provosere kan du ta det med meg, eller holde kjeft...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #496 på: 22. Jan. 2016, 05:57 »
Superswag, vi har vært gjennom dette før: om du skriver litt kortere er det større sjanse for at vi gidder å lese alt du skriver. Dette er jo nesten essay
+1
Du følger tydeligvis med på fotball/Newcastle og har mye fornuftig og komme med, men de veggene med tekst du skriver over 3-4 uavbrutte innlegg leser de færreste.

Ok. Du skal få lov å svare for alle.... Så hva mener du jeg skal gjøre?...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #497 på: 22. Jan. 2016, 06:05 »
Klassisk opplegg: Newcastle byr på en spiller. De finner sin egen pris. Står fast på den. Venter og venter. Oops. Transfervinduet er over. Får ikke spilleren. Har ikke sjekket ut noen andre.

Så du hadde foretrukket at de la seg langflate og betalte overpris for en haug med spillere? Og denne forhandlingsteknikken er noe klubbene er klare over, slik at de blir nødt til å gi seg i en god del tilfeller der de gjerne hadde håpet på mer... Når klubber som City PSG etc. viser at pris er ikke noe problem, får dette til sammenlignng motsatt effekt. Spilerne blir overprisa da klubbene vet klubbene gir seg nesten uansett sum...

Når det gjelder Beharino er han en av få spillere, som er jaktet av toppklubber som Chelsea og Spurs... Svært få spillere vi kan få som "hører hjemme" i en slik toppklubb... Og prisen er ikke langt større enn det vi ga for noen av spillerne vi har henta i somer og i vinter... Hvis vi ser på et skadefritt Newcastle med Ayoze, Wijnaldum og Sissoko, med Mitrovic i angrep, så er det ikke mange sterke alternativer ved skader, og liten konkurranse som kan få det beste ut av spillerne... Samtidig kan Beharino være en totalt annen spillertype enn Mitrovic om vi vil ha tempo fremfor hodestyrke... Og ikke minst. Sjansen for at alle de beste nevnte 4 offensive/angrepspillerne våre er friske samtiig, er vel liten nok til at en Beharino som kan steppe inn på venstreving, spissplass og få plass med en liten rokering, får mer enn nok av spilletid.. Dessuten er dette en spiller som kan bidra i like stor grad som Ayoze og muligens Mitrovic allerede, og kan bli enormt god med tanke på alderen. La oss satse på slike spillere som toppklubbene sikler etter, noe man skal lete lenge etter...Da kan vi utvikle oss og kanskje hevde oss mot de bedre lagene om vi bare skal hente avarage spillere, som topplagene ikke ville vurdert engang...

Pato ser ut til å være klar for Chelsea.. Kane sin innsats og andre grunner gjør at Tottenham ikke virker like gira. Så Newcastle er klar favoritt til å hente Beharino. Men er alt for tidlig å si noe, så mest sansynlig tror jeg nok han ikke ender opp hos oss, men sjansen er ikke liten.. Etter alle penge vi har tjent på billige kjøp, og dyre salg opp gjennom årene, liker jeg at vi satser på spillere som faktisk kan ta oss et nivå opp, så lenge det er økonomisk forsvarlig. Prisen er helt okey, så sett bort i fra at vi har brukt drit mye penger den siste tiden, så er nok dette ikke et hazardiøst kjøp.. Vi har hentet en haug spennende spillere som har stort sett hatt en god start, og neppe har tapt seg i verdi, og det vil nok neppe Beharino heller.. Med han har vi et utrolig spennende lag med mye kvalitet og talent...Og ikke minst bredde i angrepet...

Når det gjelder sammenligningen med Remy... Remy var god hos oss, er en god spiss, men her snakker vi om en spiller som snart er overflødig i Chelsea, som er interessert i nettopp Beharino... Ikke at det er mitt sterkeste argument. Men Beharino er meget god, og kan med riktig utvikling bli helt enormt god. Remy er en greit god spiller som ikke har noe utviklingspotensiale i nærheten av Beharino om vi vil satse høyt...

Er det penge dere er redde for? Vi har tjent netto døds mye på transfer de siste årene, og er fortsatt i pluss etter sommeren og vinterens overganger. Vi har også en bra kontroll på løningene.. At vi satser sportslig vil som regel gi økonomisk gevinst, som å unngå nedrykk og hevde seg i toppen. Hadde vi punga ut stort på spillere uten noe videresalgspotensiale med fortjeneste i hytt og pina hadde jeg blitt mer bekymra, men her snakker vi om talenter og klassespillere i ung alder, som mest sansynlig vil både øke i verdi og kvalitet...
« Siste redigering: 22. Jan. 2016, 06:40 av superswag »

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #498 på: 22. Jan. 2016, 12:01 »
Vet at jeg ikke bør svare deg for da kommer det garantert 15000 ord fordelt på 25 uavbrutte innlegg her i tråden,

Les PM. Er det sånn du diskuterer overganger og Tiote her inne? Ved å gå til personangrep på de andre fordi de har lange utfyllende innlegg? Prøv å gå på St. James' Park og si at Tiote er en grådig jævel. En av de mest respekterte spillerne der... Lurer på når du bynte å holde med dette leget, for de argumentene du kommer med, er som om du bynte følte laget etter Tiote var på vei nei... Eller så vet jeg ikke hvordan du tenker... Men nok om Tiote... Her prøve jeg og andre å diskutere overganger, og du skal komme med så frekke kommentarer for å provosere som om jeg har sittet og vært spydig?... Syns dere andre at det er grei attferd? En ting er å si i fra på en voksen måte. Men det her er bare frekt. Er det sånn du får glede av det fotballforum, ved å disse andre for lange/mange innlegg, så har du virkelig et problem............Bekalger hvis dette ble off topic, men her var det ikke jeg som begynte, og en slik utvikling, kan ikke fortsette, for forumet blir en barnehage............

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 22. Jan. 2016, 12:30 »
Setninger kan ikke avslutten med "?..." superswag. Ei heller er det nødvendig/riktig å avslutte hver setning med ... Litt rettskriving er aldri feil.

Så gjelder det også å kunne ta imot litt konstruktiv kritikk uten å anklage andre for å komme med personangrep. Når så mange påpeker dine litt for lange innlegg kan det være at de har et poeng. Ingen sier du skal slutte med det, bare ta det til deg at mange ikke orker å lese så lange innlegg hvor hovedpoengene drukner.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 22. Jan. 2016, 13:11 »
Uff, ser helst at vi styrer unna. Eneste nytten jeg ser for meg er som en reserve for Mitrovic der han kan komme inn og gjøre samme jobben.

Ser helst at vi henter en alternativ spisstype og heller satser på at Mitrovic holder seg skadefri. I et stallperspektiv er det et ok kjøp, men vi bør først prioritere spillere som skal inn å dekke mangler vi har eller som er en bedre utgave av det vi har fra før. Tror ikke Gomis er i denne kategorien.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #502 på: 22. Jan. 2016, 13:21 »
Før vi takker nei til Gomis så skal vi ikke glemme at han har et toppnivå som er veldig godt! Putta tross alt i alle de 4 første kampene, blant annet mot oss, og var et must på ett hvert fantasy-lag i starten av sesongen  8)

Det som bekymrer meg litt er nivået han ligger på i snitt en hel sesong. Hvis han klarer å jevne ut formkurven noe så kan han bli veldig bra valuta for pengene!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #503 på: 22. Jan. 2016, 13:36 »
Før vi takker nei til Gomis så skal vi ikke glemme at han har et toppnivå som er veldig godt! Putta tross alt i alle de 4 første kampene, blant annet mot oss, og var et must på ett hvert fantasy-lag i starten av sesongen  8)

Ja jeg kjøpte han vel i runde 3 eller noe slikt og solgte igjen få runder senere.  ::) Ikke årets disponering.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 22. Jan. 2016, 13:43 »
Og hva vil du frem til med at jeg skal skrive en million ord og innlegg?... Synes du er gan er ske provoserende, og irrelevant for saken... Om du er ute etter å provosere kan du ta det med meg, eller holde kjeft...

Hva faen tror du? 5 lange innlegg på rad, hvor to er rettet mot meg + to personlige meldinger for så og si ingenting. Du må ikke ta ting sånn alt for personlig på internett og du beviser jo faktisk at min kommentar var berettiget.
Er det så vanskelig å samle alt du har på hjertet inn i et innlegg? Er jo en norm at man ikke skal dobbelposte. Når du bryter den må du tåle å få litt kritikk, noe du har fått av mange flere enn bare meg her.

Det er et supporterforum, ikke kvinneguiden. Det må være lov å være litt uhøflig her også, og det jeg sa om Tiote var med litt glimt i øyet. Jeg kan jo ikke vite at det utelukkende er pga lønnskravene at han og Shanghai ikke får avtalen i boks. Er likevel litt av sjarmen av engelsk supporterkultur at man kan slenge litt dritt.

Hva hadde skjedd dersom du hadde dratt over dammen på kamp for så å holde monolog på monolog til randoms over hvor lojal du syns Tiote er siden han ikke godtok tilbudet fra Shangai til tross for at han faktisk reiste hele veien dit. Du hadde blitt avbrutt etter 5 sekunder med "Tiote is shit you fucking wanker". Hvordan hadde du reagert da?
« Siste redigering: 22. Jan. 2016, 13:49 av Martin »

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 22. Jan. 2016, 13:47 »

Ja jeg kjøpte han vel i runde 3 eller noe slikt og solgte igjen få runder senere.  ::) Ikke årets disponering.

Gjorde samme feilen selv!  :P

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #506 på: 22. Jan. 2016, 14:02 »
Setninger kan ikke avslutten med "?..." superswag. Ei heller er det nødvendig/riktig å avslutte hver setning med ... Litt rettskriving er aldri feil.

Så gjelder det også å kunne ta imot litt konstruktiv kritikk uten å anklage andre for å komme med personangrep. Når så mange påpeker dine litt for lange innlegg kan det være at de har et poeng. Ingen sier du skal slutte med det, bare ta det til deg at mange ikke orker å lese så lange innlegg hvor hovedpoengene drukner.

Prøver du å si at du er dum, og ikke forstår hva jeg skriver?... Ikke spill dum. Et spørsmålstegn med mange punktum bak er en måte å vise at man synes en påstand er uforståelig. Er nok over gjennomsnittet god i rettskrivning enn de fleste her inne. At jeg bruker fler punktum etterhverandre, er da helt greit i enkelte tilfeller der du skal få frem et poeng... Dette er da helt normalt.

Så du synes det er konstruktiv kritikk at jeg skriver 23525235 ord, og 3523535 innlegg, så det er ikke vits å svare meg? At jeg har lange utfyldene innlegg hvor jeg argumenterer for meg selv burde vel være en fordel. Om ikke alle orker å lese alt fra mine innlegg til lange bøker, trenger ikke gjøre at folk jeg ikke har vært krass mot skal komme og snakke nedlatende til meg.

Og vet du i det hele tatt hva konstruktiv kritikk er? Du sier på en høflig måte hva som kan gjøres bedre. Ikke, "nei jeg skal ikke svare han, han skriver 3523590 ord og 33445 innlegg"... Om du ser dette som konstruktiv kritkk, så får du gjøre det.... Jeg orker ikke engang å forklare at det er så langt fra konstruktivt som det går ann...

Så jeg skal ta til meg at innleggene mine er lange? Da jeg deler inn i avsnitt tema for tema. Er da opp til dem om de vil lese, så hvis de ikke vil lese er det liksom jeg som er problemet? Poenget drunker sier du? Jeg er klare i mine meninger, og argumenterer for dem. Enkelte andre her med 2 setninger uten noe særlig begrunnelse, gjør oss jo så veldig mye klokere. Ikke sant?..

Og fordi mange påpeker det så er det sånn det er... Javel.. Jeg får begynne holder med Manchester United fordi det er så mange som gjør det. Og så er det så mange som ikke vil ha muslimer til USA, så jeg får mene det jeg og... Hva slags begrunnelse er det for noe... Hva med å tenke litt selv stedet for å argumentere med at "mange andre mener innlegget er for langt så de orker ikke lese det". Blir like tåpelig som å si det er feil å lese bibelen.. Fordi mange synes den er for lang.. Er det noe i innleggene mine som ikke er fotballrelatert, eller mangler argumentasjon? Se for deg et forum der alle skriver en kort setning hver og ikke tilføyer noe som helst, mens et annet der det kommer lange vurderinger.. Vil ikke si det er så kjempe høy kvalitet på korte innlegg akkurat heller... Men her er det visst om å gjøre å mene som alle andre. Da er man kul... Ikke en gang snakk om å begrunne meningen sin, noe mer enn "de andre mene det"... For noen folk........................

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #507 på: 22. Jan. 2016, 14:20 »
Gadd ikke å lese det som er skrivd over. ALT for langt. Uansett, ta det på pm eller over en øl i en bar. Dette er en transfertråd og ikke noe annet.

OT: Jeg er sykt skeptisk til Gomis. Vi har nok stallfyll som det er. Kjøp forsvar
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #508 på: 22. Jan. 2016, 14:27 »
Er vel han som burde ta det som en PM, når han skal være spydig, i en diskusjon om transfers... Det hører ikke hjemme. Tror ikke han vil møte meg på en øl, han liker å tøffe seg på nytt tydeligvis...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 22. Jan. 2016, 14:38 »
Nok nå...