20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 191195 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #525 på: 23. Jan. 2016, 11:07 »
Vel... Nå Har jo Dummet vist seg som en meget god stopper, kanskje den beste av alle. Så om Haidara er tilbake, er det et fint trekk. Anita mestrer også fint begge backene, mens Colbeck stortsett gjør det bra på venstreback. Saviet er også en potet  som kan gjøre en fin jobb som back... Dessuten har vi Lascelles som bør få spilletid om han skal utvikle seg, og vi har vel fortsatt Williamson om han ikke er lånt ut? Og mulig vi  har sikret oss en tilbake hente klausul isåfall.. Mbemba ser nesten bedre ut på høyre enn han gjør som stopper, da han har mye sterke offesive og defensive kvaliter, og de store feilene hans blir ikke like farlige.. Skal ikke se bort i fra at Mbabu kan gjøre en forykende jobb.. Og om Taylor er også et alternativ når han er frisk som stort sett gjør det strålende.. Forsvaret henger ikke helt sammen... Mye fordi Mbemba er ung og blir nok mer stabilt god med tiden, da han virker å ha et enormt godt utgangspunk. Mens Colocini som fra ¨være suveren i et par år til å slite mer og mer, gjør tidvis en bra jobb, men han prøver å være hele forsvaret alene. Det redder oss sikkert mange ganger, da Mbemba etc fort kunne funnet på å gjøre en feil om Colo ikke hadde rykket ut, men dette er da ikke ideelt for et forsvar.Jeg blir stadig mer imponert over de offensive kvalitetene til Colosini. Han tar med seg ballen opp, slår fine pasninger,. Virker bare litt overivrig etter å gjøre det godt igjen. Men jeg ser for meg at Lascelles med tiden vil ta plassen til Colocini og forhåpentligvis vil danne et kjempepar med Mbemba.. Og det er nesten rart at han har fått spille så lite,, det vil si at stopperne våre har vært friske stort sett hele tiden.. Så spiilletiden kommer. På den annen side kunne et stopper som Shawcross gitt oss lederevner luftstyrke erfaring, og en stopper i en alder som har noen år igjen. 27 er han vel ca. Men på den annen side, vil det da bli tøft for Lascelles å få prøve seg, men så mye kan vi ikke tenke på talente våres. Da får vi heller låne dem ut, og etablere dem til et fint stopperpar om et par år...

Nå ser det litt 5050 ut at vi får Gomis. Troverdige kilder sier veien til å bli i Swanse nå er lang, mens Newcastle er det eneste sansynlige alternativet... Hvis vi får han billlig, til en billig lønn,, er han sikkert en brukbar spiss. Har sett han score ganske  voldsomt for Lyon i perioder. Men dette er bare stalfyll jeg håper vi ikke bruker alt for mye penger på.

Og det ser også ut til at Townsend mest sansynlih ender hos oss nå. Jeg bare håper ikke den summen er så høy som nevnt, men jeg tar det med et smil at vi henter dissa, da dette sikkert er penger Ashlei ville knipt på uansett hvor bra alternativet var.. Og det er ikke slik at vi selger noen gode for å få inn en dårlig, så egentlig kan det bare være bra.. Eneste jeg er redd for er at Thouvin blir solgt på bekostning av Townsend, men hvis Thouvin er for høy på seg selv og dette ganger laget, har jeg ikke tvil om at det kan være tilfellet...

Tottenhamtrenern sier han har trukket seg i kampen om Beharino da han ikke vil ha dårlig atmon av nsfære i laget..Og at den største stjernen er en spiller man må vente på skal bli god. Kanskje ikke største stjernen men dyreste. Så nå står det 5050 mellom oss, og om WBA skal tviholde på han... Begynte jo å vrake han mye for typiske Pulis spillere, og ser ikke ut til å ha noe bedre enn å selge ha, men det virker som han virkelig vil prøve beholde han av en grunn... Men stoler ikke på trenere, de sier det som lønner seg for laget. Og hvis han vil ha Beharino hadde han sagt akkurat det samme for å redusere prisen oh konkurransen..

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #526 på: 23. Jan. 2016, 14:47 »
Hvis noen var i tvil. Naismith er kanskje ikke en mann for fremtiden. Men sånn som han spiller for Norwich i dag, så er det kanskje det som må til for å redde plassen. Han er spiss, men har løpt mest.

Skulle gjerne hatt en Naismith i Newcastle.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #527 på: 23. Jan. 2016, 21:13 »
Trenger en spiss som scorer mål, som kan få lagkameratene til å senke skuldrene litt. Da blir det mer flyt offensivt også tipper jeg. Alt glir letter når man kan senke skuldrene litt.
Vi trenger også en ving som kan komme inn å heve laget med en gang.
Til sist trenger vi en skadefri og i form Steven Taylor resten av sesongen. Han kan vinne de duellene i og rundt egen 16 meter og gjøre livet surt for motstandernes spisser og offensive spillere.

Kun Sunderland og Norwich har sluppet inn mer mål enn Newcastle til nå denne sesongen. Jeg kunne derfor gjerne også tatt imot en solid keeper og en solid stopper. Problemer er det også offensivt da det kun er 4 klubber som har scoret mindre mål enn Newcastle.
Skulle gjerne sett Victor Valdes på lån ut sesongen eller som permanent løsning. Elliot og Darlow ut sesongen, da håper jeg at Elliot holder seg skadefri.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 23. Jan. 2016, 22:59 »
Han Alli var vel altfor dyr for oss...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 24. Jan. 2016, 17:23 »
For å sette et lite eksempel her. Jeg tror det bare er "oss" Newcastle supportere som virkelig ikke innser at vi har altfor dårlig kvalitet på spissplass.
Ayoze er ung og overrasket stort i sin debut sesong. Ingen hadde noe forventninger til han overhodet. Leverer litt for ujevnt og verken scorer eller serverer nok. Stort potensial, og mann for fremtiden.
Mitrovic har alltid innsatsen i orden. Jobber og kriger kampen igjennom. Verken scorer nok eller serverer nok han heller. Til hans forsvar er det strengt tatt å forvente for mye også. Hans første sesong i PL. Han er ung og en smule urutinert. Nok en mann for fremtiden jeg forventer mye av fremover. Må bare få litt mer tid og bedre arbeidsbetingelser. Da kommer målene også.
Den siste er Cisse. Vært noen sesonger i PL nå. På sitt beste er han god. På sitt verste er han grusom å se på. Allikevel er han den eneste spissen vi har som har bevist at han kan score jevnt og trutt og ende på tosifret antall mål i en PL sesong.
Riviere og Gouffran som også egentlig er spiss gidder jeg ikke skrive noe om.

Overvurderer vi Mitrovic og Ayoze noe veldig? Er vi dårligst representert på spissplassen av alle PL lagene? Er det fremdeles noen som mener vi ikke trenger en spiss nå i januar?

Jeg vil gjerne se 2.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #530 på: 24. Jan. 2016, 17:29 »
Tror de fleste er klar over at vi trenger en spiss! Hvem skal vi hente da? Har Berahino vist nok til at han er den vi skal gå for? Sammen med Mitro, det kan være gull. Eller så stemmer det ikke. Doumbia på vei bort fra Roma, men er jo et usikkert kort. Ufyselig rask, men er han klinisk nok til å redde oss?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #531 på: 24. Jan. 2016, 17:45 »
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 24. Jan. 2016, 18:20 »
http://www.skysports.com/football/news/11675/10142488/newcastle-cool-interest-in-tottenhams-andros-townsend

Ser det ut til at denne kan legges død inntil videre....

Helt greit. Jeg skulle gjerne sett Townsend i Newcastle drakt, men ikke for enhver pris. £14 mill er vanvittig mye. Kanskje ikke sammenlignet med £25 mill for Cabella og Thauvin, men alt i alt synes jeg Tottenham forlanger drøyt mye for en som overhodet ikke er med i planene dems og som ikke får spilletid.

Å kjøpe i januar er dyrt nok fra før. Alle ser at Newcastle sliter veldig og trenger nye spillere. Det gjør nok ikke prisen på spillerne Newcastle er interessert i billigere. Men spiss må vi ha. Der er det bare å punge ut hva selgende klubb ønsker.

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #533 på: 24. Jan. 2016, 18:23 »
Lord Bendtner anyone?

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #534 på: 24. Jan. 2016, 18:30 »
Jetro willems inn for psv siste 15 min nå. Remy inn for skadd costa nå....
Trodde willems var skada...

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #535 på: 25. Jan. 2016, 08:43 »
Ja skal dette gå bra og at me fortsatt er holder oss oppe, må me ha inn ein spiss som leverer frå første kamp. Og ikkje eit talent som ein ser stort videresalgs-potensiale i.
Det må skje fort, det minker på poenga som skal delast.
Pung ut Mike! Det kan bli dyrt viss ikkje!
« Siste redigering: 25. Jan. 2016, 08:50 av Jonny »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 25. Jan. 2016, 10:49 »
Og ein forsvarar!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 25. Jan. 2016, 10:52 »
For å sette et lite eksempel her. Jeg tror det bare er "oss" Newcastle supportere som virkelig ikke innser at vi har altfor dårlig kvalitet på spissplass.
Ayoze er ung og overrasket stort i sin debut sesong. Ingen hadde noe forventninger til han overhodet. Leverer litt for ujevnt og verken scorer eller serverer nok. Stort potensial, og mann for fremtiden.
Mitrovic har alltid innsatsen i orden. Jobber og kriger kampen igjennom. Verken scorer nok eller serverer nok han heller. Til hans forsvar er det strengt tatt å forvente for mye også. Hans første sesong i PL. Han er ung og en smule urutinert. Nok en mann for fremtiden jeg forventer mye av fremover. Må bare få litt mer tid og bedre arbeidsbetingelser. Da kommer målene også.
Den siste er Cisse. Vært noen sesonger i PL nå. På sitt beste er han god. På sitt verste er han grusom å se på. Allikevel er han den eneste spissen vi har som har bevist at han kan score jevnt og trutt og ende på tosifret antall mål i en PL sesong.
Riviere og Gouffran som også egentlig er spiss gidder jeg ikke skrive noe om.

Overvurderer vi Mitrovic og Ayoze noe veldig? Er vi dårligst representert på spissplassen av alle PL lagene? Er det fremdeles noen som mener vi ikke trenger en spiss nå i januar?

Jeg vil gjerne se 2.

Bra analyse, Frode. Veldig enig. Jeg tror ikke vi hadde slitt så enormt dersom vi hadde hatt en spiss som vi veit hadde putta i PL. Alt for mange poeng har blitt rota vekk fordi vi har kastet vekk store sjanser. Det bør være et krav at en god spiss hentes inn før vinduet stenger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #538 på: 25. Jan. 2016, 12:11 »
Vardy, Ighalo, Afobe klarte spranget fra Championship temmelig greit. Hva med å hente mannen som har scora og scora, Jordan Rhodes?

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #539 på: 25. Jan. 2016, 12:40 »
Og ein forsvarar!
Ja det forsvarer må me også ha,det har eg bønnfallt  om tidlegare! Collo må få avlastning, og det hadde vore fint om det hadde vore ein som kunne brukast på både venstreback og midtforsvar!