20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30  (Lest 36414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Southampton 9/8-15 kl. 14.30
« Svar #120 på: 10. Aug. 2015, 09:46 »
Ser at der er uenigheter angående Anita, og da jeg ikke fikk med meg kampen, velger jeg å tro på de som mener Anita var blant de bedre.
The Guardian har også valgt å bruke et av sine 10 talking Points på Anitas innsats mot Soton og hvordan kampen snudde da han ble erstattet med Tiote. Det høres ut som om Anita spilte etter sine åpenbare styrker ut fra hva jeg leser, og det er derfor jeg er fan av ham.

Sitat
10) Is Anita about to unveil his true worth?

Defining a single talking point from Newcastle v Southampton prompts dilemmas. After all, how do you overlook Jay Rodriguez making his first, thoroughly welcome, start for Southampton for well over a year following that horrible injury? Can you really ignore the immense promise of Steve McClaren?s first return to a Premier League dug-out after a nine year absence? And wouldn?t it be nice to mention how Southampton?s assistant manager Erwin Koeman seems, well, just as nice and measured as his brother, the Saints manager, Ronald. But ignoring such pressing claims for prominence, the talking point has to be Vurnon Anita and how, sitting in midfield alongside Jack Colback in Newcastle?s 4-2-3-1 formation, the former Ajax midfielder confounded Southampton, helping keeping McClaren?s side thoroughly in control until, well into the second half, he was stretchered off with a back injury. Not flashy but intelligent, Anita?s passing consistently confounded Southampton and he adapted well to McClaren?s tactic of pressing a little higher up the pitch. Could a diminutive player identified by Graham Carr, Newcastle?s chief scout but never really trusted by Alan Pardew and John Carver, be set to really show his true worth under the new regime? Only time will tell but, on Sunday, his team-mates lost their equilibrium when he was replaced by Cheick Tioté. Louise Taylor
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 10. Aug. 2015, 10:18 »
Mange interessante fortolkninger av kampen både her og i media. I kampen jeg så vaklet vi igjen i forsvar, og er for lite på i duellspillet. spesielt gjelder dette midtstopperne våre og Haidara. Det positive er at midtbanen vår spiller en veldig god kamp. Personlig mener jeg at Jaanmat, Obertan, Anita, Colback og Wiljaldum er de som bør fremheves for å ha spilt spesielt bra. Anita er veldig flink til å gjøre seg til et pasningsalternativ for medspillere, og er sånn sett en spiller som passer godt inn i et lag som ønsker å holde mer på ballen enn hva vi er vant med. Hvorfor en fortsatt skal pisse på Obertan forstår jeg ikke. Han er like flink til å komme seg rundt som Sissoko, bidrar mer i gjenvinningen og har faktisk bedre innlegg i denne kampen. Hadde ikke Anita blitt skadet, ville Obertan trolig blitt byttet ut etter 75/80min, og man hadde sittet igjen med et mye bedre inntrykk. Når det er sagt var det ikke en spiller utenom Colback som var god fra skaden til Anita inntraff. Når hele laget er dritt har mange en lei tendens til å kun peke på Obertan. Hvor i alle dager var Mitrovic, Sissoko, Tiote, De Jong i samme periode?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 10. Aug. 2015, 10:36 »
En ok kamp som viser at vi mer enn noensinne trenger en ny sentral stopper og burde ha en forsterkning på venstre back også.
Venstresiden vår er til tider på grensen til katastrofe.

Anita, Sissoko og Winj var alle enorme til tider og laget blir noe helt annet når disse går av dessverre.

At folk er likegyldige til sissoko eller sier det ikke gjør noe om han blir solgt er syke :D

no9bitch

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #123 på: 10. Aug. 2015, 14:39 »
Da fikk jeg sett min første kamp på lenge. Jeg syns det var en grei kamp.
Bra at vi har noe trøkk fremover så vi ikke sliter med å få én målsjanse, som tidligere.

Nå er jeg bare veldig ivrig på de spillerne jeg ikke fikk sett:
Ayoze som spilte fantastisk forrige sesong, Cabella, Riviere, Bigirimana, Grouffran, Marveaux, Lascelles og Aarons.
Kan noen fortelle meg litt hva status på disse spillerne er for øyeblikket? noen skader?

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 10. Aug. 2015, 19:20 »
Alt i alt fornøyd med poenget i går, men litt skuffa etter å ha leda 2-1.
Duellspelet til våre forsvarsspillere er for dårlig, ja eg ser bort i frå Mbemba for han var vår beste sammen med Winji ! Mbemba tapte vel knapt ein duell, og var rå i løpsdueller.
Ellers var det nok på venstresida vår dei største problema var. Haidara skal ha for å prøva, og innsatsen var god! Obertan vart svakere og meir passiv utover i kampen, men han hadde eit flott innlegg til 2-1 målet. (det var vel frå høyre sida)
Aarons inn for Obertan neste kamp ???
Ellers syntest eg innsatsen til heile laget var MYKJE bedre i denne kampen enn i stOOre deler av forrige sesong!
Så eg ser fram til fortsettelsen, der våre nykjøp ser ut til å ha bra PL nivå !
Satte MITRO rekord i PL på raskeste gule kort i går?  vel ikkje på bana meir enn nokre sekunder!?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 10. Aug. 2015, 20:42 »
Er det bare meg, eller har Krul tapt seg de siste sesongene? Greit nok at han har mye å gjøre, men hvis motstanderen vinner en hodeduell i feltet så ender det urovekkende ofte med mål.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 10. Aug. 2015, 20:51 »
Helt enig, Eivind. Synes Krul har tapt seg, men er fortsatt en viktig spiller for oss. Det som irriterer meg noe sykt med han er utspillene. Har aldri sett en keeper med så dårlige utspill som han har. Kan jo umulig trene på det.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 10. Aug. 2015, 21:12 »
Er det bare meg, eller har Krul tapt seg de siste sesongene? Greit nok at han har mye å gjøre, men hvis motstanderen vinner en hodeduell i feltet så ender det urovekkende ofte med mål.

Hmm, eg tykte han gjorde mange viktige redningar i går og dei to headingane meinar eg er vanskelege å ta. So etter kampen i går å døma, kan eg ikkje akkurat sei meg einig.
« Siste redigering: 10. Aug. 2015, 21:14 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 10. Aug. 2015, 21:47 »
Nå er det jo ikke kampen i går han argumenterer med heller da...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 10. Aug. 2015, 23:06 »
Krul har tapt seg. Jeg synes han ikke drar frem de matchvinnende redningene så ofte som tidligere.  Men det verste er utspillene som nevnt.  Var et par ganger i går soton fikk sette fart gjennom vår midtbane fordi han sparket ballen halvlangt, dvs rett på midtbanesirkelen.  Soton kunne nesten ta medtak og sette fart. Spesielt mot bedre lag er det viktig at keeperen under press er i stand til å sentre ballen til en medspiller.

Xuz

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #130 på: 11. Aug. 2015, 03:45 »
Utifrå de 2 måla vi fikk imot, svikter jo hele 1F og strukturen defensivt. 1 målet imot var jo at hele midtbanen ikke var skikkelig på rett side etter innkastet ble tatt. Colback skullet ALDRI ligge opp med midtlinja. Å då kan man valse forbi hele midtbanen, hele 1F + sikring svikter helt strukturmessig og Haidara kommer alt forsent til å forhindre innlegget.

2.målet faller vi altfor langt ned. Midtbanen skal jo ikke ligge KLIN sammens med back 4 i det hele tatt.  Obertan gjør ikke 1F skikkelig siden han står jo bare der og glor. Å når man har motstanderen sin noen meter unna å bare ser på og ikke støter HELHJERTA, er ikke rart at Soton kan prikke inn innlegget i fred og ro.

Du kan si hva du vil om formasjonen har mye å si, det er ikke noe fasit på hvordan fotball skal spilles, men en ting er HELT sikker. Har du ikke en skikkelig 1F, sikring og struktur som gjør det helhjertet, da ber du om å slippe inn mål imot.
Å da snakker jeg om erfaring som fotballtrener i aldersbestemt fotball.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 11. Aug. 2015, 06:32 »
Nå er det jo ikke kampen i går han argumenterer med heller da...

Han snakkar om headingar og begge me slapp inn på sundag var headingar. Og han skriv det i kamptråden for nettopp den kampen...

For å gå øve til dei 2 siste sesongane, so er det jo berre til å sjå på talet på innsleppne mål og skjøna at han har tapt seg. Han har likavel ein del gode redningar. Han har elendige utspark/klareringar.
« Siste redigering: 11. Aug. 2015, 06:37 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 11. Aug. 2015, 06:38 »
Krul har tapt seg. Jeg synes han ikke drar frem de matchvinnende redningene så ofte som tidligere.  Men det verste er utspillene som nevnt.  Var et par ganger i går soton fikk sette fart gjennom vår midtbane fordi han sparket ballen halvlangt, dvs rett på midtbanesirkelen.  Soton kunne nesten ta medtak og sette fart. Spesielt mot bedre lag er det viktig at keeperen under press er i stand til å sentre ballen til en medspiller.

Samtidig hadde han 2-3 "matchvinnande" på sundag.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #133 på: 11. Aug. 2015, 07:37 »
Vi spiller meget ra i 70 min, men ser tydelig at laget ikke holder i 90 min. Enkel spillere blir sliten og gjør feil. Soton pushet fremover når de kontret og var farlige når de nærmet seg boksen, blir fort sånn når man legger seg bakpå og venter på kontringene.
Alt i alt, MYE bedre enn i fjor og de 2-3 siste sesongene. Laget vil bli bedre og bedre og mer samspilte utover sesongen, da kan vi bli farlige.
McClaren sa i et intervju at etter 10 kamper så kunne man se hvor laget ville havne denne sesongen, det neste 4 kampene er tøffe:

A   Swansea City      
A   Man Utd         
H   Arsenal
A   Manchester City
H   Norwich City         
A   Sunderland         
H   Stoke City
A   Bournemouth      
H   Leicester City

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 11. Aug. 2015, 09:09 »
Ville heller ha snudd den lista opp ned. Kampen til helga trur eg verte veldig vanskeleg sidan Swansea er eit meir samspelt lag enn det me er per dags dato. Trur me fort verte straffa viss me ikkje spelar ein prikkfri kamp. Reknar med eit tap. Det som eg håpar på er er ein seier og ein uavgjort i dei 3 etter der att. Då kan dei få skikkeleg trua på seg sjølve. Og so kan me verkeleg ha funne formen, vera samspelte og spela slik McClaren vil i dei 5 siste kampane på lista.