20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 15/16  (Lest 97473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 15/16
« Svar #90 på: 10. Okt. 2015, 13:19 »
Liverpool har en historie vi er ganske langt unna, det er vi alle enige i. Imidlertid, ta en kikk på adelskalenderen i England! https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_football_clubs_in_England_by_competitive_honours_won Er ikke uten historie klubben vår heller, begynner dessverre å bli veldig lenge siden.

Imidlertid, spoler du 15-20 år tilbake, lå vi likt med Liverpool, både sportslig og økonomisk. Faen, i 1996 kjøpte vi verdens dyreste spiller, og knuste rekorden!!!! Det var ikke Barcelona, Real Madrid eller Man U, det var Newcastle!! Vi med å kjempe om ligatittelen så sent som 02/03, vi var i flere cupfinaler, vi var med i Champions League-kvallik i 03/04. Hadde klubben bygd videre på dette grunnlaget, hadde situasjonen i dag vært en helt annen enn den vi ser for klubben vår i dag. Kan ikke være så vanskelig å se dette, OM man da har giddet å sette seg litt inn i historien til klubben vår? Er veldig mange her inne som ser seg blinde på dagens situasjon føler jeg.

Som en annen nevnte over her, vi har dessverre hatt en eier og et styre de senere årene som har hatt andre interesser, og vi har gått fra å være en klubb som kjempet om CL-plass for 10 år siden, til dumpekandidat. Med en eier som var villig til å satse igjen, kunne denne klubben tatt igjen mye av forspranget Liverpool og Tottenham har fått i de senere sesonger. Keegan nevnte det samme når han tok over for andre gang, dessverre fikk han aldri muligheten til å fullføre.

Hadde denne klubben fått bygge videre på det som skjedde under Keegan og Sir Bobby, kanskje fått med seg et par cuptitler, jevnlig spill i Europa, hvorfor i all verden skulle ikke vi kunne tiltrekke oss attraktive managere og spillere? Fra øverste hylle? Neppe, men hylla under, ja. I dag er dette seff umulig da det ikke er vilje til dette fra ledelsen.

Det som har skjedd med denne klubben etter Robson er så jævlig patetisk og udugelig at jeg har ikke ord.
« Siste redigering: 10. Okt. 2015, 13:36 av Geordie »
No fate but what you make

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 10. Okt. 2015, 17:05 »
Jeg har ikke sagt noe om at jeg forventer en manager av ypperste kvalitet, for det gjør jeg selvfølgelig ikke med dagens styre. Og jeg har heller ingen tro på at Newcastle per i dag kunne fått en mann som Klopp. Men det var heller ikke poenget mitt. Poenget mitt var at Liverpool velger å erstatte sin manager med en som utviltsomt ligger mange hakk over og er langt mer spennende, mens Newcastle henter en som er på sånn ca. det samme nivået som han forrige. Liverpool velger å ta ti skritt fremover og drite i å se seg tilbake, mens Newcastle i mine øyne tar to skritt frem og et-og-et-halvt tilbake. I mine øyne veldig kjedelig.

Nå er jeg selvfølgelig fullt klar over at det ikke nødvendigvis er sånn at Gourvennec, Tuchel, Garde, de Boer, Villas-Boas, Nuno, Di Matteo, Marcelino og lignende ville gjort det noe bedre enn alternativene (Pardew/McClaren). Men det er navn som i mine øyne er veldig spennende og dette er i tillegg bare noen få av de, og Newcastle kunne selvfølgelig endt opp med en manage ala disse hvis de bare var interessert. At man ikke kan velge fra øverste hylle betyr jo ikke at man ikke kan finne seg noe som er spennende.
Nei.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #92 på: 11. Okt. 2015, 13:44 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3266715/Sam-Allardyce-agrees-new-Sunderland-manager-two-year-deal.html?ITO=1490&ns_mchannel=rss&ns_campaign=1490

Aner at vi kommer til å bli grusa i kampen mot Sunderland, med en meget "smug" Allardyce i media i etterkant. "Haha, fuck you Newcastle and Ashley"

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 19. Okt. 2015, 22:55 »
Ser ut til at vi var for tidlig ute med å møte Swansea. Tynn, tynn suppe.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 19. Okt. 2015, 23:01 »
Må være blandt de dårligste kampene i PL denne sesongen.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #95 på: 20. Okt. 2015, 01:23 »

Trodde silverlight hadde en bug og det var slow-mo. Fryktelig treigt med Shelvey til tider. Cork likeså. Rangel er Championshipkvalitet. Gomis har et snevert register. Et lag jeg virkelig håper vi passerer etterhvert.
Black and white since 1996

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #96 på: 20. Okt. 2015, 01:28 »
Sånn apropos andre lags prestasjoner, hvilke lag frykter vi fram mot jul?

Er egentlig bare spurs borte som ser meget vrien ut. Liverpool hjemme er vanskelig å si noe om. Er det håpløst naivt og tro at vi kan karre med oss 15 poeng neste ti? I så fall står vi med 21 poeng og ca. halvveis til fornyet kontrakt etter en miserabel sesongstart.
Black and white since 1996

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 24. Okt. 2015, 17:48 »
Ekstremt mykje utanomsportslege fakter ein får med Mourinho som manager.

Får Sheringham sparken no?

Leicester og WH er sesongen sine store overraskelsar. Kan fort halde langt ut i sesongen og. Og Watford imponerar.
« Siste redigering: 24. Okt. 2015, 17:50 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 24. Okt. 2015, 18:50 »
Får Sheringham sparken no?
Tvilsomt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 25. Okt. 2015, 12:56 »
Sheringham har fått sparken ser jeg på streamen nå.  Eventuel Sherwood :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 25. Okt. 2015, 16:55 »
Bournemouth med 5 baklengs mot Spurs og har nå sluppet inn like mange mål som Newcastle (22 - som også er flest i ligaen). Newcastle fortsetter trenden fra i fjor da de sammen med QPR var i egen klasse når gjaldt antall baklengsmåls.

Kampen for å unngå nedrykk ser ut til å stå mellom de 5 nederste lagene på nåværende tabell. Vi nærmer oss 1/3 av sesongen og disse lagene lekker som ei sil bakover.

16. Norwich
17. Bournemouth
18. Sunderland
19. Newcastle
20. Aston Villa

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 25. Okt. 2015, 17:38 »
Burde kunne raske med oss mer poeng enn den gjengen der i løpet av sesongen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 25. Okt. 2015, 17:43 »
Bournemouth med 5 baklengs mot Spurs og har nå sluppet inn like mange mål som Newcastle (22 - som også er flest i ligaen). Newcastle fortsetter trenden fra i fjor da de sammen med QPR var i egen klasse når gjaldt antall baklengsmåls.

Kampen for å unngå nedrykk ser ut til å stå mellom de 5 nederste lagene på nåværende tabell. Vi nærmer oss 1/3 av sesongen og disse lagene lekker som ei sil bakover.

16. Norwich
17. Bournemouth
18. Sunderland
19. Newcastle
20. Aston Villa

Jeg tror at Watford vil slite i bunnen. Stoke har ikke imponert og møter nå veldig tøff motstand frem til midten av desember.
I bunnen er det nå slik at ett par seire kan løfte lagene mange plasser på tabellen. Jeg synes det er for tidlig å sette opp denne lista.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 25. Okt. 2015, 17:47 »

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #104 på: 25. Okt. 2015, 18:15 »
Bournemouth og Norwich virker ganske håpløse, Villa blir spennende å se hva som skjer med ny manager. Ryktes om Moyes/Rodgers. Sunderland vil jeg tro klarer å drasse inn poengene som trengs med sedvanlig møkkafotball fra Allardyce.