20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 15/16  (Lest 97502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 15/16
« Svar #75 på: 05. Okt. 2015, 08:53 »
De seks neste kampene vil nok fortelle oss om vi havner i nedrykksstriden i år:

Norwich
Sunderland
Stoke
Bournemouth
Leicester
Crystal Palace

Særs viktig at vi slår Norwich, Stoke og Bournemouth, ellers kan poengfangsten bli særdeles mager.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 05. Okt. 2015, 12:51 »
Resten av året:

October
Sun 18   16:00   H   Norwich City         
Sun 25   12:00   A   Sunderland         
Sat 31   15:00   H   Stoke City            
November
Sat 07   12:45   A   Bournemouth            
Sat 21   15:00   H   Leicester City            
Sat 28   15:00   A   Crystal Palace            
December
Sat 05   15:00   H   Liverpool            
Sat 12   15:00   A   Tottenham            
Sat 19   15:00   H   Aston Villa            
Sat 26   15:00   H   Everton             
Mon 28   15:00   A   WBA   

Er me ikkje allereie ille ute viss spelarane og McClaren trur dei neste kampane er so mykje lettare enn dei me har hatt til no?

Eg trur det er veldig viktig slå kraftig tilbake i dei to neste. Då kan me først få sesongen sin første seier og i neste stogga tapsrekka mot Mackems. Dette tek me då med oss inn i resten.
Tape me mot Norwich, då er det full krise og me greier aldri slå Mackems i neste, med det presset me vil ha på oss. Og då har den berømte snøballen starta rulla. Kor skal me då plukka 3 poeng?
« Siste redigering: 05. Okt. 2015, 12:55 av lgrinde »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 05. Okt. 2015, 13:44 »
Helt enig. Norwich og Sunderland er cupfinaler. Det har blitt mange av dem de siste årene...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 06. Okt. 2015, 07:46 »
Helt enig. Norwich og Sunderland er cupfinaler. Det har blitt mange av dem de siste årene...

Haha, nei må ikkje sei det! Då veit me alle kva som skjer ;) Men ja, dei er det...

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #79 på: 08. Okt. 2015, 18:25 »
Ser det ut som Klopp er klar for Liverpool. Trist dag for fotballen. Og 90 mill i årslønn??? Er en gal verden, men får han stabilisert de noen få plasser høyere på tabellen, er de pengene fort inntjent.

http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/hevder-klopp-blir-ny-liverpool-manager-i-kveld/a/23538796/
« Siste redigering: 08. Okt. 2015, 18:29 av Geordie »
No fate but what you make

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 08. Okt. 2015, 23:14 »
Er som om Mandela meldte seg inn i KKK.

Svært likandes fyr, men håper det går til helvete for han og liverpool

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 09. Okt. 2015, 06:27 »
Utrolig trist å se forskjellen på dagens Liverpool og Newcastle. Ene går for Klobb når ting ikke fungerer, og den andre går for McClaren. Flaut.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 09. Okt. 2015, 09:14 »
Er vel ca 10 år sidan sist me viste noko form for ambisjonar og kunne gjort noko liknande. Me må jo innsjå at under Ashley er me vorte eit middels til dårleg PL- lag som oftare kjempar mot nedrykk enn om EL eller CL. Tvilar på at Klopp har interesse av ein slik klubb.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 09. Okt. 2015, 11:59 »
http://www.nufcblog.com/2015/10/09/this-is-an-ominous-development-for-newcastle/

Allardyce ny manager i Mackems? Då tek dei vel sin sjette strake seier mot oss og Big Sam verte manager nr 4 i Mackems som sler oss etter to kampar i ny jobb :D
Tykkjer eg ser nokre mørke skyer i horisonten som berre kjem nærmare og nærmare.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 09. Okt. 2015, 16:37 »
Utrolig trist å se forskjellen på dagens Liverpool og Newcastle. Ene går for Klobb når ting ikke fungerer, og den andre går for McClaren. Flaut.

Hehe, nå har vel aldri Klopp vært aktuell for NUFC. Å tro at NUFC kan tiltrekke seg de beste managerne i verden er vel også å sikte litt vel høyt.
Liverpool, kanskje verdens beste klubb på -70, -80 og starten av 90 tallet, trigger jo veldig mange managere. Er jo også mange managere opp igjennom som har sett på den klubben som en sterk konkurrent og har hatt som mål å slå dem.

Ferguson om Liverpool:
"My greatest challenge is not what's happening at the moment, my greatest challenge was knocking Liverpool right off their fucking perch. And you can print that."

For all del, Newcastle er også en stor og solid klubb og burde absolutt vært mye høyere på tabellen regelmessig. Men den tanken der er det mange som har om sine klubber også.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #85 på: 09. Okt. 2015, 18:01 »
Ganske sikker på at Newcastle kunne fristet Klopp, med en annen eier som var villig til å satse og bygge klubben. Er jo det du ser i Liverpool. De har dumma seg ut med overdreven pengebruk senere åra, det skal sies, imidlertid viser de ambisjoner. Et litt mer edruelig, men satsende Newcastle, tror jeg hadde vært et spennende prosjekt for de aller fleste managere i Euorpa.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 09. Okt. 2015, 21:00 »
Ganske sikker på at Newcastle kunne fristet Klopp, med en annen eier som var villig til å satse og bygge klubben. Er jo det du ser i Liverpool. De har dumma seg ut med overdreven pengebruk senere åra, det skal sies, imidlertid viser de ambisjoner. Et litt mer edruelig, men satsende Newcastle, tror jeg hadde vært et spennende prosjekt for de aller fleste managere i Euorpa.

Så du tror at Klopp og andre toppmanagere som kan velge å vrake i jobber og som oftest tar de jobbene der det er størst sjanse for å vinne titler ville valgt en klubb som NUFC? 

Ofte ser vi jo gode managere heller ta over toppklubber i mindre ligaer der de kan fortsette å vinne titler og bygge ryktet sitt og vente på bedre tilbud fremfor å ta over en middelshavsfarer i en større liga.

Hvorfor vil en topp manager risikere alt i NUFC? Er det en klubb i England som har skiftet manager oftere de siste 15 åra? Ja vi hadde noen gode sesonger under Keegan, 1 god under Dalglish, 2-3 gode under SBR og 1 god under Pardew. Ellers har det vært skralt.
Jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor attraktiv klubben vår er på trenermarkedet.

For all del. Vi kunne sikkert lokket til oss en manager som har vunnet titler i mindre ligaer og som ikke har det største navnet. Men igjen så er jo det bingo.

Vi kunne sikkert fått tak i Koeman, før han gikk til Soton vel og merke. Men igjen, det var ikke mange her inne som nevnte han før vi har ansatt managere. Etter brukbar suksess i Soton er han selvfølgelig mer interessant. Men tviler på at han vil bytte vekk den klubben nå om ikke det kommer en virkelig toppklubb på banen.

PS! Når jeg snakker om toppmanagere så mener jeg Mourinho, Klopp, Ancelotti, Benitez, Simeone, Hiddink, Guardiola, og den klassen der. Managere vi vet bringer suksess til klubbene.

De Boer, Ketsbaia, Rodgers, Cocu, Moyes, Villas Boas, van Basten, Rijkaard, Michel Preud'homme, og mange flere er i en kategori jeg har mer tro på kunne tatt over NUFC.

Men jeg tror at NUFC først og fremst må bygge en sunnere kultur fremfor å bytte trener hver gang det butter litt imot. La spillerne ta litt ansvar for resultatene. Få inn litt vinnerskalle, guts og stå på vilje i troppen. Ikke la spillerne slippe ansvar og gjemme seg bak en trenersparking som svar på problemer.

Klubben må også skaffe seg en identitet, både i form av organisering og spillermåte og ikke minst i form av spillerkjøp/transfers.

Det er så mye som må tas tak i når det gjelder NUFC. Jeg tror det kan ta tid, men om manageren får det er noe annet. Om vi igjen må begynne på scratch om 1 år eller 2 gjenstår å se. Når det gjelder denne klubben kan det meste skje.
Men bare så det er sagt. SBR fikk to 11. plasser før han fikk NUFC opp blant de beste.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #87 på: 09. Okt. 2015, 23:24 »
Må du lese hva jeg skriver Frode. Et Newcastle som satset ja, dagens Newcastle, nei... Sagt det før og sier det igjen. Newcastle har like stort potensial som Tottenham og Liverpool, med de rette eierne.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 10. Okt. 2015, 11:33 »
Så du tror at Klopp og andre toppmanagere som kan velge å vrake i jobber og som oftest tar de jobbene der det er størst sjanse for å vinne titler ville valgt en klubb som NUFC? 

Ofte ser vi jo gode managere heller ta over toppklubber i mindre ligaer der de kan fortsette å vinne titler og bygge ryktet sitt og vente på bedre tilbud fremfor å ta over en middelshavsfarer i en større liga.

Hvorfor vil en topp manager risikere alt i NUFC? Er det en klubb i England som har skiftet manager oftere de siste 15 åra? Ja vi hadde noen gode sesonger under Keegan, 1 god under Dalglish, 2-3 gode under SBR og 1 god under Pardew. Ellers har det vært skralt.
Jeg tror ikke vi skal overvurdere hvor attraktiv klubben vår er på trenermarkedet.

For all del. Vi kunne sikkert lokket til oss en manager som har vunnet titler i mindre ligaer og som ikke har det største navnet. Men igjen så er jo det bingo.

Vi kunne sikkert fått tak i Koeman, før han gikk til Soton vel og merke. Men igjen, det var ikke mange her inne som nevnte han før vi har ansatt managere. Etter brukbar suksess i Soton er han selvfølgelig mer interessant. Men tviler på at han vil bytte vekk den klubben nå om ikke det kommer en virkelig toppklubb på banen.

PS! Når jeg snakker om toppmanagere så mener jeg Mourinho, Klopp, Ancelotti, Benitez, Simeone, Hiddink, Guardiola, og den klassen der. Managere vi vet bringer suksess til klubbene.

De Boer, Ketsbaia, Rodgers, Cocu, Moyes, Villas Boas, van Basten, Rijkaard, Michel Preud'homme, og mange flere er i en kategori jeg har mer tro på kunne tatt over NUFC.

Men jeg tror at NUFC først og fremst må bygge en sunnere kultur fremfor å bytte trener hver gang det butter litt imot. La spillerne ta litt ansvar for resultatene. Få inn litt vinnerskalle, guts og stå på vilje i troppen. Ikke la spillerne slippe ansvar og gjemme seg bak en trenersparking som svar på problemer.

Klubben må også skaffe seg en identitet, både i form av organisering og spillermåte og ikke minst i form av spillerkjøp/transfers.

Det er så mye som må tas tak i når det gjelder NUFC. Jeg tror det kan ta tid, men om manageren får det er noe annet. Om vi igjen må begynne på scratch om 1 år eller 2 gjenstår å se. Når det gjelder denne klubben kan det meste skje.
Men bare så det er sagt. SBR fikk to 11. plasser før han fikk NUFC opp blant de beste.

Et godt innlegg Frode. Jeg tror det er på tide med en liten "reality check" for Newcastle United som klubb.

Leste en artikel tidligere i uken i Evening Chronicle (tror også det var Lee Ryder) om at NUFC kunne fått Klopp før Liverpool hvis de hadde satset på ham i stedet for McLaren i sommer. Redd det var hovedsaklig svada, men dessverre gjør det noe med leserne og fansen når de leser dette. Det gir litt falske forhåpninger og skaper bare enda mer uro, og det hjelper ikke NUFC og dagens situasjon i det hele tatt. Leser også om mange "gamle NUFC helter" som figurerer i media og sier Newcastle er store nok til å tiltrekke seg de aller beste spillerne på markedet. Dessverre så tror jeg ikke det er tilfellet pr dags dato. Mener jeg leste et sted  her inne muligens i en annen tråd at siden Mike Ashley kom inn som eier så har han gradvis klart å redusere til en middelhavsfarer. Og det stemmer. Dessverre så har han ikke stoppet der, og nå er klubben attpåtil redusert til en "bottom half/nedrykkskandidat" klubb også.

Det er MYE som MÅ rettes opp på i denne klubben før vi kan begynne å drømme om Europa igjen, MYE. Dessverre så ser jeg ikke for meg at det skjer under dagens eier/administrasjon. Tar dog gjerne feil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 10. Okt. 2015, 12:08 »
Må du lese hva jeg skriver Frode. Et Newcastle som satset ja, dagens Newcastle, nei... Sagt det før og sier det igjen. Newcastle har like stort potensial som Tottenham og Liverpool, med de rette eierne.

Tottenham kanskje, men Liverpool? Absolutt ikke. Min mening ihvertfall.
Liverpool har skaffet seg en merkevare igjennom å være blant de beste på -60, -70, -80 og begynnelsen av 90 tallet. Også etter dette har de vunnet titler og pokaler med jevne mellomrom. Blant annet 2 CL finaler der 1 er vunnet.
De har skaffet seg en enorm fanskare globalt, derav så har de også sponsorinntekter i en helt annen klasse enn NUFC.
Uansett om man vil det eller ikke så må nok mange NUFC supportere ta bort skylappene og se litt realistisk på dette.

Selv om ManU skulle slite litt i motgang og ikke vinne noe på en stund vil de alltid ha større forutsetninger for å snu det kjappere enn en klubb som ikke er av samme str.

NUFC kan få inn en rik araber, russer, eller ett eller annet med økonomiske muskler å snu det veldig kjapt. Være i toppen så lenge de gidder å bruke penger på klubben. Men er det slik vi vil ha det? Fallhøyden er ihvertfall enorm den dagen de snører igjen pengesekken.