20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #120 på: 31. Des. 2015, 11:12 »
helt enig Daniel.

Kom dårlig frem i mitt innlegg, men tenker mye av det samme. Og det kan ingen andre enn McClaren få skylda for.

Og laget ditt, hvertfall slik i grove trekk, bør prøves ut!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 31. Des. 2015, 11:36 »
Jepp, du får det godt frem daniel. Jeg synes MClaren sier mot seg selv, han sier han ønsker kantspill, samtidig så stiller han med en formasjon som medfører at hele vår venstresiden er død fremover. Dermed blir det vanskelig å være spiss. Jeg kan kanskje være litt fordomsfull i denne påstanden, men hadde Dummet vært noe annet enn britisk ville han aldri fått drakt nummer tre, og han ville vært vraket etter noen kamper. Mclarens erfaring skal normalt medføre at en manager tør å satse litt taktisk. Jeg synes det er smått utrolig at han dermed fortsetter i samme sporet, enda det er bevist at det ikke fungerer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 31. Des. 2015, 11:52 »
Tror ikke du er fordomsful med den Dummet påstanden. På samme måte vil jeg nok tro at Mclaren hadde også vært ferdig om ikke han var britisk. Virker som han slipper unna mye støy. Hvor lenge kan det vare før plakater og lignende dukker opp med Mclaren Out etc.?

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #123 på: 31. Des. 2015, 12:31 »
Noe må endres og det brennkvikt.

Wijnaldum er en fantastisk spiller, men han virker utilpass på kanten. Når vi da i tillegg ser at Dummet omtrent aldri kommer på overlap så er den siden så godt som ubrukelig.

To sittende midtbanespillere kunne sikkert fungert om de hadde hadde komplementære ferdigheter, men for meg er de ganske så like. Ikke er de gode nok heller. Her kunne man lett tatt spilt med Wijnaldum og gitt han noe friere tøyler fremover i det offensive spillet for å skape enda mer trykk fremover. Slik ståa er nå angriper vi med alt for lite folk og lag som WBA er alltid i overtall.

Den beste midtbanen for meg er faktisk Wijnaldum / Tiote. Det hadde vært spennende å prøvd.

Jeg synes det er bemerkelsesverdig svak ledelse at McClaren ikke prøver ut noe nytt, hva har han å tape egentlig. Det kan jo faen ikke bli verre og da er det ekstremt provoserende at han sender ut samme lag, samme formasjon og samme tilnærming til hver jævla kamp. Alt håp er ute om det ikke skjer små forandringer i tiden fremover. Det være seg nye spillere eller formasjonsendring.

Aller helst hadde jeg sett at noen sendte McClaren langt av sted med en nyttårsrakket i kveld, men jeg er redd det blir med drømmene. Rodgers?? JA TAKK!!

Howdon

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #124 på: 31. Des. 2015, 12:51 »
Jeg kan lite om taktikk osv. men det er jo påfallende at gutta jobber hardere når de møter lag som kan gi dem en "lysere fremtid". Dette mener jeg er hovedproblemet blant leiesoldatene, og managerens største oppgave. Kampene skal være underholdning, det er lettere å leve med et dårlig resultat når gutta har turt å prøve.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 31. Des. 2015, 12:53 »
http://sackpardew.com/

Det var jo de her inne som mente at Pardew underpresterte med den troppen han hadde. Lurer på hva de sier nå?
Crystal Palace og Pardew er på en meget sterk 5. plass og flyter i medgang. Kontrasten er stor i forhold til NUFC.

Også rart at enkelte klager på at spillere blir brukt ute av posisjon og setter opp et alternativ lag der man plasserer en spiss på vingen, og som i tillegg inneholder Tiote?????? og en foreløpig ikke altfor imponerende Thauvin. Er løsningen så enkel?

Aston Villa, Sunderland og Newcastle er vel de lagene som har hatt minst kontinuitet på trenersiden de siste 2 sesongene, kanskje også Swansea. Det er de 4 nederste klubbene i Premier League pr nå.
Aston Villa virker helt fortapt under Remi Garde. Fremdeles ikke vunnet under han og står med 18 kamper uten seier nå.
Sunderland med Big Sam sliter også og henger litt etter. Men historien til Big Sam om å redde klubber fra nedrykk kan fort vise seg å bli viktig i innspurten. Sa jo også på pressekonferansen før LFC kampen at han hadde sikret seg ihvertfall 2 spillere inn i januar. Virker som Allardyce er trygg på å unngå nedrykk nok en gang.
Swansea ligger å roter i ingenmannsland. Sparket Laudrup på grunn av uenighet. Sparker Monk som var meget god med dem sist sesong. Fremdeles ikke hentet inn en permanent trener.

Til slutt oss da. Kontinuitet? Hva er det? Verken på trenersiden eller spillersiden? Svake resultater i hele 2015, store skadeproblemer og store summer brukt på spillere som i beste fall krever tid på å tilpasse seg PL.
Hvem skalskape sjansene og score målene vi trenger? Hvem skal redde skuddene vi får på mål? Hvem skal hindre motstanderne i å skape sjanser?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 31. Des. 2015, 13:11 »

Også rart at enkelte klager på at spillere blir brukt ute av posisjon og setter opp et alternativ lag der man plasserer en spiss på vingen, og som i tillegg inneholder Tiote?????? og en foreløpig ikke altfor imponerende Thauvin. Er løsningen så enkel?
Regner med at du sikter til mitt lag. Tiote er valgt i fravær av andre alternativer. Verken Anita eller Colback er gode nok til å spille dypt alene på midten. Ikke Tiote forsåvidt heller, men han er den med høyest toppnivå og mest defensive fiber i kroppen av de tre.

Og jeg lurer på hvilken spiss jeg har satt på vingen?

Og hvem har sagt at Thauvin er løsningen? Det jeg etterlyser er å prøve noe nytt, ikke la det dure og gå i den samme leksa kamp etter kamp. Det funker jo ikke! Det ser vel til og med du? Hvorfor får ikke Thauvin en skikkelig sjans til å vise seg frem når andre på laget har klippekort selv om prestasjonene er laaaangt unna det nivået som kreves.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 31. Des. 2015, 13:35 »
Rød maling er rød helt til du endrer farge!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 31. Des. 2015, 13:45 »
Da vi klarte femteplass var det ingen i sackpardew som skjønte at vi overpresterte fryktelig.  Vi hadde Simpson, Jonas, Williamson, Taylor og Obertan som spilte mer eller mindre fast. Dårlige spillere for å si det mildt

Thauvin mener jeg må prøves asap.  Da vil vi få flere innlegg.    Det er ikke så vanskelig å få til kantspill mener jeg. Man må ha spillere som ikke poler hver gang man blir satt under press. I tillegg er det behov for backer som kommer på løp.  Da kan backen få ballen,  eventuelt vil det gi rom for thauvin til å legge eller skjære inn.  En av de få gangene Sissoko og jaanmat gjorde dette borte mot WBA, så ble det farlig med en gang

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #129 på: 31. Des. 2015, 13:47 »
Frode, Newcastle er en av klubbene som har hatt mest kontinuitet de siste årene, se hvor det har bragt oss. Kontinuitet for kontinuitetens skyld er bare piss, du må ha de rette folka og.

Du tror vi hadde gjort det bedre med Pardew? La det ligge nå. Pardew og Newcastle var, er og forblir en mismatch og hører fortiden til.

At troppen pr. i dag er dårlig sammensatt har blitt diskutert LENGE på dette forumet, det unnskylder ikke å bruke spillere i feil posisjoner, ikke utnytte spilerenes åpenbare sterke sider, prøve de samme greiene gang etter gang til tross for at det ikke funker, ikke evne/tørre å prøve endringer underveis, prate om spillere (Thauvin) hele tiden, uten å gi de sjansen? Defensiv drittstrategi som innbyr motstanderen til å kjøre over oss gang etter gang, uansett om det er Arsenal, City, Villa eller Bournemouth vi møter? 

Er som Colo sjøl sa, vi kan ikke forsvare oss i 95 minutter, vi må begynne å skape noe, presse motstanderne.... Vi har gjort det i EN kamp som jeg har sett de siste årene, mot Liverpool! Der vant vi 2-0 og slo et av formlagene. Vi tørte å spille fotball, vi tørte å presse de, vi gikk for 2-0 foran å legge oss bakpå for å ri inn 1-0..... Mer av det takk mr. McClaren, skal du nok se at det ordner seg!
« Siste redigering: 31. Des. 2015, 13:53 av Geordie »
No fate but what you make

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 31. Des. 2015, 14:27 »
Det er jo veldig åpenbart at det McLaren prøver på, eller måten han ønsker å spille på, IKKE fungerer, og da MÅ man jo prøve noe nytt.

Skjønner ikke helt at det ikke kan være mer aktuelt å prøve Wijnaldum og de Jong på midten. Begge har vel spilt bra som indreløpere i sine forrige klubber og vi sliter voldsomt på midten. Er også enig i at Thauvin kan få prøve seg litt. Han ble jo kjøpt inn for å serve Mitrovic som er god på hodet når han får innlegg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 31. Des. 2015, 14:54 »
Eit spørsmål. Kvifor har ikkje SDJ starta dei 2 siste? Det verte sameleis med Thauvin. Dei må få ein del kampar på seg for å finna formen. Sjølv om SDJ var byta ut då
Me skåra mot Liverpool og Spurs, so verkar det som me drog nytte av han frå start. Og mot Villa skåra dei mot oss rett etter den store sjansen han hadde. No vart han vel bytta ut grunna han var litt småsjuk. Elles ville eg ha latt han fullføra heile kampen. Det er det han trenge. Eg er overbevist om at han i lag med Winjaldum kan verta 2 av våre beste spelara. Han lyte få nok kampar til å finna maksnivået sitt og verta vande med PL. No har me hatt to kampar med same laget der veldig lite fungerar. Og McClaren seier etter kampane at me var uheldige.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 31. Des. 2015, 15:14 »
Frode, Newcastle er en av klubbene som har hatt mest kontinuitet de siste årene, se hvor det har bragt oss.

3 forskjellige head coacher/managere på under 1 år vitner om noe helt annet. At så og si alle i trenerteamet også er byttet ut bygger bare opp om det, eller?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 31. Des. 2015, 15:33 »

Regner med at du sikter til mitt lag. Tiote er valgt i fravær av andre alternativer. Verken Anita eller Colback er gode nok til å spille dypt alene på midten. Ikke Tiote forsåvidt heller, men han er den med høyest toppnivå og mest defensive fiber i kroppen av de tre.

Og jeg lurer på hvilken spiss jeg har satt på vingen?

Og hvem har sagt at Thauvin er løsningen? Det jeg etterlyser er å prøve noe nytt, ikke la det dure og gå i den samme leksa kamp etter kamp. Det funker jo ikke! Det ser vel til og med du? Hvorfor får ikke Thauvin en skikkelig sjans til å vise seg frem når andre på laget har klippekort selv om prestasjonene er laaaangt unna det nivået som kreves.

Du vet like godt som meg og alle andre at Ayoze Perez er en spiss/hengende spiss eller centre forward som engelskmennene kaller det. Det er ikke noe poeng å diskutere engang.
At han sikkert kan brukes på kant betviler jeg ikke. Men det er like mye ut av posisjon som det Sissoko spiller på NUFC og de gangene han er innom det franske landslaget, og det Wijnaldum spiller.

Til sist, at du satt opp Tiote på defensiv midtbane overrasket meg. Når andre har villet ha han inn på laget har du som oftest vært meget kritisk. Noe jeg har full forståelse for.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 31. Des. 2015, 15:40 »
Perez ble kåret til "Årets beste offensive midtbanespiller" i Spansk 1.div den sesongen Newcastle hentet han. Så nei, han er ikke noen spiss. Og selv om jeg setter han opp i en kantrolle er det ikke dermed sagt at han må slikke krittet i 90min. Spillere som Perez trenger frihet til å bevege seg og være involvert.