20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #75 på: 21. Nov. 2015, 17:50 »
Hvordan i alle dager greide McClarenå bli manager for en PL-klubb etter å ha blitt sparket i Derby? Det er jo absolutt ingenting som tyder på at han er up for it. Fremstår som en gammel, feig og dårlig manager.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 21. Nov. 2015, 17:57 »
Få han vekk. Problemet er at eg har ikkje tru på at dei skal få noko bra erstattar.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 21. Nov. 2015, 18:04 »
Jeg er gira på Jocelyn Gourvennec. Ung og spennende manger. Tok over En Avant de Guingamp i 2010, tok de opp til Ligue 2 i 2011, opp til Ligue 1 i 2013 og vant Coupe de France  i 2014. Et veldig spennende navn, spør du meg. Føler meg også ganske sikker på at Newcastle kunne sikret seg han i sommer, sammen med flere andre spennende navn. Men Ashley, vøtt.
Nei.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 21. Nov. 2015, 18:19 »
Finnes det en analyse over hvilken filosofi McClaren står for og forsøker å implementere i dette Newcastle-laget? Og er det kommet noen offisiell vurdering etter at han fikk 12 kampene han trengte?
Min vurdering er at han gjør en drittjobb. Men jeg er ingen ekspert..

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 22. Nov. 2015, 17:47 »
Et av mine hovedproblemer med McClaren er det håpløse presset vi spiller med. Jeg klarer ikke å se noen klar presslinje, enkeltspillere framme i banen går i press som hodeløse høns. Dette fører til at motstandere enkelt spiller seg gjennom ledd for ledd.

Det mest skremmende er at dette tyder på at McClaren ikke har oppdatert seg på den taktiske biten de siste 10 årene, sporadisk høyt press fungerte faktisk på 90-tallet da press på motstanderens banehalvdel var noe helt nytt, men i 2015 må man ha en klar plan som hele laget forstår og følger. McClaren er gammeldags og må gå.

Pardew hadde faktisk god peiling på organisering av lag uten ball, noe man ser i Crystal Palace også, og er sjokkerende nok en langt bedre trener en McClaren.
« Siste redigering: 22. Nov. 2015, 17:49 av Pontare »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #80 på: 22. Nov. 2015, 22:58 »
Brendan Rodgers kan fungere og er ledig.

David Moyes ville fungert og er ledig.

Frank de Boer kan kjøpes for penger og hadde fungert meget bra.

Alle disse står langt høyere i kurs enn McClaren. Dersom spillet ikke hever seg betraktelig til lørdag så støtter jeg  #McClarenOut. Dråpen som får.. osv.
Black and white since 1996

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 22. Nov. 2015, 23:02 »
Det blir jo ekstra ydmykende på lørdag når mannen vi elsket å hate etter alt å dømme får sitt eget lag til å høvle over oss.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 23. Nov. 2015, 17:41 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/steve-mcclaren-names-one-newcastle-10484376#rlabs=2%20rt$sitewide%20p$1

Anita var minst like dårlig som resten av gjengen.

Har vore ein av dei som har stått fast på at MC måtte få tid til å jobbe inn sin stil og finne dei rette spillerne til sin formasjon. Men, med tapet på lørdag, og dei siste tids resultater så blir eg stadig meir usikker på om dette er det rette. Skjønner at han tok over eit lag som var i fryktelig form, og i fullstendig kaos etter Carver hadde fått tid til å øydelegge enda meir, men nå må vi snart begynne å levere resultat og poeng.

Eg likte godt at han tok tak og omorganiserte spillerapparatet, da dette heilt klart hadde behov for fornyelse. Han fekk også med seg ein del folk som på papiret såg veldig interessante ut, og som eg tenkte at kunne ta med seg og tilføre laget noko ekstra. Var også bra fornøgd med dei kjøpa som blei gjort i sommer, sjølv om eg helst skulle sett at vi gjorde nokon fleire kjøp, men ein kan ikkje nekte på at vi turte for første gang på lenge å bruke penger på overgangsmarkedet og at vi fekk inn nokon veldig spennende typer i laget.

Men der slutter dessverre dei fleste positive tingene eg har å seie om denne sesongen så langt. Vi har gått på fleire stygge smeller både heime og borte(Scumderland, Watford og nå sist Leicester for å nemne nokon), og sjølv om vi har glimtet til med ein god prestasjon fra tid til annen så går det altfor lang tid mellom kvar gong dette skjer. Det verka som om MC var klar over at eit av problema våre var at vi slapp inn for mykje mål, men til tross for dette har det ikkje blitt gjort noko utover å hente inn Mbemba, og vi fortsetter å sleppe inn mykje mål. Dette hadde nødvendigvis ikkje vore noko krise, dersom vi hadde vore gode framover, som fører oss til det neste problemet, det offensive spillet.

MC har titt og ofte sagt at vi skal bli eit meir ballbesittende lag som har fokus på ein positiv angrepsfotball, men fram til nå har vi sett svært lite til dette. Vi har gjerne mykje ball, men som regel går ballen berre på tvers og bakover, før det ender med ein lang ball mot Mitro(har vi sett dette før?), og dette skjer særlig mykje når vi møter lag som legger seg litt bakpå. Vi klarer heller ikkje skape nok sjanser i kampene våre, noko forrige kamp er nok eit godt eksempel på, da vi berre har 1 skudd på mål gjennom heile jævla kampen. Det vil seie at vi til sammen i dei to siste kampene våre berre har 1 skudd på mål, mot noko som skal vere veldig overkommenlig motstand. Vi er også nest dårligst i PL når det kommer til antall skudd per kamp.

MC var aldri mitt førstevalg som ny trener, men når det først blei han, så var eg villig til å la han prøve å overbevise meg om at han var rett mann å ansette. Noko anna som får meg til å tvile enda meir er korleis han tar ut lag og korleis han leder laget under kamp. Synes han gir feil spillere tillit og venter altfor lenge med å gjere byttene sine. Og når han først velger å gjere byttene sine så sliter eg veldig med å sjå kva tankene hans bak dei diverse byttene er. Kaster gang på gang innpå ein Cisse som rett og slett har vore håpløs, men det skal seiast at  Cisse er ein spiller som er best i boks og ein typisk avslutter-spiss. Og når han da gang på gang velger å bytte ut Mitro som får utrulig lite hjelp på topp og ta inn ein Cisse, som er mykje dårligare til å skape ting på eigenhånd, og som trenger enda meir og enda bedre service enn Mitro. Det er mildt sagt vanskelig å forstå kva han tenker.  Han har også låst seg fast på eit lag som består av spillere som underpresterer og leverer under det ein burde kunne forventet. Sissoko, Gini, Dummet, Janmaat, Anita.. Lista er fryktelig lang, og vi har dessverre ikkje så mange alternativ, men når De Jong sitter på benken og knapt nok får muligheten til å vise seg fram når vi veit at han har eit høgt nivå inne og er veldig motivert, og vi har ein Mbabu som var meget god mot Chelsea så blir eg oppgitt.

Blei nokon lange setninger inni der, men er litt småforbanna for øyeblikket(bombe) og da går det som det går når eg prøver meg på ein så lang post.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 24. Nov. 2015, 12:21 »
Mer en analyse av stallen enn McLaren kanskje, men godt skrevet endog!

http://www.theguardian.com/football/blog/2015/nov/24/newcastle-steve-mcclaren-season-sack

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 24. Nov. 2015, 15:37 »

http://www.theguardian.com/football/blog/2015/nov/24/newcastle-steve-mcclaren-season-sack

Mulig det ja, var litt usikker på kor eg skulle putte det :P

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #85 på: 24. Nov. 2015, 18:44 »

Spot on den der!
No fate but what you make

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 24. Nov. 2015, 21:33 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/steve-mcclaren-names-one-newcastle-10484376#rlabs=2%20rt$sitewide%20p$1

Anita var minst like dårlig som resten av gjengen.

Har vore ein av dei som har stått fast på at MC måtte få tid til å jobbe inn sin stil og finne dei rette spillerne til sin formasjon. Men, med tapet på lørdag, og dei siste tids resultater så blir eg stadig meir usikker på om dette er det rette. Skjønner at han tok over eit lag som var i fryktelig form, og i fullstendig kaos etter Carver hadde fått tid til å øydelegge enda meir, men nå må vi snart begynne å levere resultat og poeng.

Eg likte godt at han tok tak og omorganiserte spillerapparatet, da dette heilt klart hadde behov for fornyelse. Han fekk også med seg ein del folk som på papiret såg veldig interessante ut, og som eg tenkte at kunne ta med seg og tilføre laget noko ekstra. Var også bra fornøgd med dei kjøpa som blei gjort i sommer, sjølv om eg helst skulle sett at vi gjorde nokon fleire kjøp, men ein kan ikkje nekte på at vi turte for første gang på lenge å bruke penger på overgangsmarkedet og at vi fekk inn nokon veldig spennende typer i laget.

Men der slutter dessverre dei fleste positive tingene eg har å seie om denne sesongen så langt. Vi har gått på fleire stygge smeller både heime og borte(Scumderland, Watford og nå sist Leicester for å nemne nokon), og sjølv om vi har glimtet til med ein god prestasjon fra tid til annen så går det altfor lang tid mellom kvar gong dette skjer. Det verka som om MC var klar over at eit av problema våre var at vi slapp inn for mykje mål, men til tross for dette har det ikkje blitt gjort noko utover å hente inn Mbemba, og vi fortsetter å sleppe inn mykje mål. Dette hadde nødvendigvis ikkje vore noko krise, dersom vi hadde vore gode framover, som fører oss til det neste problemet, det offensive spillet.

MC har titt og ofte sagt at vi skal bli eit meir ballbesittende lag som har fokus på ein positiv angrepsfotball, men fram til nå har vi sett svært lite til dette. Vi har gjerne mykje ball, men som regel går ballen berre på tvers og bakover, før det ender med ein lang ball mot Mitro(har vi sett dette før?), og dette skjer særlig mykje når vi møter lag som legger seg litt bakpå. Vi klarer heller ikkje skape nok sjanser i kampene våre, noko forrige kamp er nok eit godt eksempel på, da vi berre har 1 skudd på mål gjennom heile jævla kampen. Det vil seie at vi til sammen i dei to siste kampene våre berre har 1 skudd på mål, mot noko som skal vere veldig overkommenlig motstand. Vi er også nest dårligst i PL når det kommer til antall skudd per kamp.

MC var aldri mitt førstevalg som ny trener, men når det først blei han, så var eg villig til å la han prøve å overbevise meg om at han var rett mann å ansette. Noko anna som får meg til å tvile enda meir er korleis han tar ut lag og korleis han leder laget under kamp. Synes han gir feil spillere tillit og venter altfor lenge med å gjere byttene sine. Og når han først velger å gjere byttene sine så sliter eg veldig med å sjå kva tankene hans bak dei diverse byttene er. Kaster gang på gang innpå ein Cisse som rett og slett har vore håpløs, men det skal seiast at  Cisse er ein spiller som er best i boks og ein typisk avslutter-spiss. Og når han da gang på gang velger å bytte ut Mitro som får utrulig lite hjelp på topp og ta inn ein Cisse, som er mykje dårligare til å skape ting på eigenhånd, og som trenger enda meir og enda bedre service enn Mitro. Det er mildt sagt vanskelig å forstå kva han tenker.  Han har også låst seg fast på eit lag som består av spillere som underpresterer og leverer under det ein burde kunne forventet. Sissoko, Gini, Dummet, Janmaat, Anita.. Lista er fryktelig lang, og vi har dessverre ikkje så mange alternativ, men når De Jong sitter på benken og knapt nok får muligheten til å vise seg fram når vi veit at han har eit høgt nivå inne og er veldig motivert, og vi har ein Mbabu som var meget god mot Chelsea så blir eg oppgitt.

Blei nokon lange setninger inni der, men er litt småforbanna for øyeblikket(bombe) og da går det som det går når eg prøver meg på ein så lang post.

Godt innlegg Sogning!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 24. Nov. 2015, 21:34 »

Spot on den der!

Trist at dette er så riktig...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 29. Nov. 2015, 15:08 »
Merker meg også at Deby nå leder wankership, så dei gjorde nok det riktige i å fyke MC. Uff, vi heier på ein latterlig klubb.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #89 på: 06. Des. 2015, 23:59 »
Man skal aldri legge spesielt mye i hva gode gamle Ed skriver, men spesiell kommentar fra selveste McClaren! Begynner han å angre på at han tok jobben??

http://www.nufcblog.com/2015/12/06/mcclaren-hints-at-not-being-a-good-fit-for-newcastle/
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒