20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 101417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #30 på: 12. Juni 2015, 11:50 »
Siste avsnitt summerer også opp hva jeg føler. Jeg forventer ikke at vi skal spille som Barcelona eller Arsenal. Men jeg forventer et minimum av innsats og glød i spillet. Jeg drømmer om at vi en gang skal spille slik som under King Kev og Sir Bobby - men innser at vi ikke kan det per dags dato. Men den smørja vi har sett under Carver og store perioder under Pardew har vært dårlig på alle områder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 12. Juni 2015, 16:11 »
Hva er underholdende fotball? Er alle enige om hva dette er?

Egil Drillo Olsen har fått massiv kritikk for måten han fikk landslaget til å spille, både mens han var landslagssjef og ikke minst i ettertid. Men jeg var selv på landskampen mellom Norge - England i 1993 da vi vant 2-0 og Gazza kastet masken sin og Keown ble plassert på venstrebacken for å stoppe hodestyrken til Jostein Flo. Koste meg som bare det.
Var også å så Norge - Brasil på Ullevål. 4-2 kampen. Ikke kjedelig det heller.

Så underholdende fotball kan være mye. Men som McClaren sier, hans yrke er å levere resultater. Det er jo sant. De som er gamle nok kan ikke nekte for at det var gøy å se landslaget på 90 tallet da vi vant mot den ene stormakten etter den andre og endte opp som nummer 2 på FIFA rankingen. Vi spilte ikke akkurat som Brasil, men vi vant mot dem 2 ganger på 1 år.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 12. Juni 2015, 18:05 »
Begge kampene mot Brasil var forøverig helt ubetydelige for sambanasjonen, men det er selvfølgelig en annen sak (for en annen tråd).

Litt over til McLaren så støtter jeg meg til den banneren blant the Toon Army som forlanget et lag som prøvde, om ikke vant.

Tenk om vi faktisk kunne begynne å dominere hjemmekamper mot Stoke, Villa og Leicster igjen, og kanskje gjøre St.James Park til et noenlunde tett og fryktet fort, og samtidig spille gjerrige bortekamper hvor vi er vanskelige å bryte ned. Newcastle har milevis foran seg før de er gode nok til å dominere og diktere alle 38 kampene i løpet av en sesong, og da må man fra tid til annen ty til andre midler.

Jeg husker en artikel fra tidligere i vår hvor Happy Harry påpekte at Newcastle var laget som alle ønsket å spille mot om dagen. Og det var en periode sånn. Lag som slet med å ta poeng klarte det mot Newcastle, og spisser som hadde måltørke endte den mot Newcastle. Derfor hadde Happy Harry litt enkelt fortalt rett. Mitt håp er derfor at McLaren kan stille opp både et lag som kan dominere, men også et annet som kan spille gjerrig når det trengs. Tre hardt tilkjempede poeng fra White Heart Lane kan være underholdende det, det vet vi fra før, selv om laget vårt ikke spilte den sambafotballen man kunne drømme om med draktene fra den dagen tatt i betratkning.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #33 på: 12. Juni 2015, 19:19 »
Tror få forventer sambafotball, men er som flere nevner:
1. Et lag som prøver, gir gass, tråkker til
2. Må gjerne spille kynisk borte...
3. ...men ligg faen ikke med 11 mann på egen banehalvdel og vent på at lag som Leicester og Crystal Palace skal styre kampen, PÅ ST.JAMES'!!!! Der går grensa for min del, og alt for ofte under de 2 siste klovnene "in charge" har jeg sett dette.

Sagt det før og sier det igjen, jeg heier heller på et lag som prøver å underholde som ender på 10.plass, en den dørg kjedelige dritten vi har vært vitne til de senere årene og ende på 10. plass. Da kan jeg heller se maling tørke,,,
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 12. Juni 2015, 21:47 »
Med de spillerne vi har hatt tilgjengelig de siste sesongene tviler jeg meget sterkt på at NUFC kunne spille underholdende og feiende flott offensiv fotball og allikevel ende på topp 10. Så gode spillere har vi ikke hatt.
Men jeg savner mer vilje, guts, glød og stolthet hos spillerne. Spesielt de fransktalende.

Når det er sagt hjelper det ikke en dritt og ansette en god trener om han ikke får gode nok spillere inn. Da står vi på stedet hvil.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #35 på: 12. Juni 2015, 23:33 »
Med de spillerne vi har hatt tilgjengelig de siste sesongene tviler jeg meget sterkt på at NUFC kunne spille underholdende og feiende flott offensiv fotball og allikevel ende på topp 10. Så gode spillere har vi ikke hatt.
Men jeg savner mer vilje, guts, glød og stolthet hos spillerne. Spesielt de fransktalende.

Når det er sagt hjelper det ikke en dritt og ansette en god trener om han ikke får gode nok spillere inn. Da står vi på stedet hvil.

Er overbevist om at vi med en bedre trener enn Pardew hadde havnet både høyere på tabellen OG spilt bedre fotball de senere årene, med de samme spillerne.... Mye kreativ kraft i de spillerne som aldri har fått lov til å blomstre på grunn av piss kjedelig, negativ taktikk... La oss håpe og be McClaren står for noe annet.
« Siste redigering: 12. Juni 2015, 23:37 av Geordie »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 13. Juni 2015, 07:06 »
Der er jeg sterkt uenig! Litt typiske supporterbriller. Vi står f.eks med samme stopperpar som vi gjorde en divisjon under. Kanskje den dårligste i PL! Å sette sammen et lag som både kan forsvare seg og spille angrepsfotball krever gode spillere. Det synes ihvertfall ikke jeg NUFC har hatt flust av. De gode vi har hatt har blitt solgt.

Synes mye blir glemt da Pardew ledet laget. Han hadde seire og gode resultater mot alle topplagene. Chelsea ble slått både under Ancelotti og Mourinho, borte og hjemme. Manu gruset vi og hadde en god kamp tross 4-3 tap på Old Trafford. Tottenham hadde vi god kontroll på. Det var mange gode kamper.

Også enkelt spillere leverte tydeligvis varene. Carroll ble solgt for rekordsum. Cabaye gikk til PSG, Debuchy til Arsenal, Ba til Chelsea, Remy til Chelsea, osv.
I tillegg har vi fått kjennskap med nye talenter under Pardew. Rolando Aarons, Dummett, Ayoze Perez,  Adam Armstrong, m.fl. har alle blomstret og fått muligheten under Pardew.

Altså, alt var ikke rosenrødt under Pardew, men ikke så jævlig som mange skal ha det til.
Tenk på hvilket lag vi kunne hatt uten de spillersalgene!!! Tenk på all den offensive kraften som er blitt solgt og nevnt over her! Tror du/dere at det har hatt innvirkning på sesongen når disse har forsvunnet ved halvspilt sesong?

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #37 på: 13. Juni 2015, 12:07 »
Pardew ville ikke bruke Mbiwa fordi han ikke var en britisk type gråsteinmidtstopper, vil tro en annen kunne fått mer ut av han ref. Mbiwas spill i Roma denne seongen, vært blant banens beste kamp etter kamp. Er heller ikke mange forsvar som vil se bra ut når man til stadighet legger seg så defensivt og må ta i mot  og ta i mot ørten angrep, kamp etter kamp. Kan også se på de uendelige forsøkene på å spille seg ut fra forsvar under Pardew. ALLE lag visste vi lå lavt, uansett, og pressa oss høyt. Endte alt for ofte med horrible tilbakespill til Krul, eller lang ball opp mot ingen, for så gjenta prosessen. Og høy ball inn mot en ensom Cisse når vi møter Stoke???? Man kan seriøst ikke være så nepe tjukk i huet som manager???

Pardew fikk til en del enkelresultater det står respekt av, men mange av disse var etter min påstand resultat av gode enkeltmannsprestasjoner. Krul mot Tottenham, vi ble seriøst overkjørt! Det er langt flere svake kamper, spesielt på hjemmebane vi kan plukke frem som bevis for mine påstander, om piss stusslig, negativ taktikk! På starten av fjorårssesongen ble vi pissa på av et nyopprykka Crystal Palace, på hjemmebane!! Er bare et av mange eks.

Hehe, latterlig og historieløst å dra frem flere av de du gjør. Carroll ble solgt like etter at Pardew kom inn, Aarons spilte kun noen få kamper under Pardew og ikke bevist noe som helst ut over at det er et potensiale der, Dummett er middelmådig gråstein som det går 13 av på dusinet, Adam Armstrong har ikke bevist/fått sjansen til noe som helst. Så har du igjen spillere som Mbiwa, Ben Arfa, Marveux, Cabella, Riviere, Haidara, talentfulle, tekniske spillere Pardew ikke fikk noe som helst ut av. Dette sammen med å bruke spillere i feil posisjoner, Jonas, Gouff, Santon, (burde spilt høyreback etter min mening), Raylor, samspillet Ba/Cisse, osv.....
Fikk mye ut av Cabaye og Ba de gangene han brukte Ba i riktig posisjon. Tiote i perioder. Ut over det kommer jeg ikke på særlig mange solksinnshistorier med Pardew og spillerutvikling.

Jada, fikk til noen resultatrekker her og der, samt fikk dreisen på noen få spillere. Fikk heller ikke mye drahjelp fra styret med salg av nøkkelspillere, og feil type spillere som ble hentet inn. Imidlertid, en god manager tilpasser seg, i stedet for å stå steilt på sitt. Se på Mourinho, gjør taktiske grep når han må, eksemplene er også mange under Ferguson i Man U. De tilpasser/t lag og taktikk ut fra hva de har tilgjengelig. Minusene, for meg, langt fler enn plussene under Pardew. Og min påstand, et lag som spiller negativ fotball, et lag som ikke lar de kreative kreftene få utfolde seg bedre, vil etterhvert bli dritt lei og fremstå slik vi har gjort, null guts, null innsats og likegyldige prestasjoner. Er mange spiller med en negativ kurve på dette laget, ikke fordi de plutselig er dårlige, de har mistet motivasjonen og lysten. Sett dette under flere lag. Norge under Drillo, Stoke under Pulis, West Ham under Big Sam.....

Imidlertid skjønt såpass Frode, at vi står LANGT fra hverandre i synet mange ting når det gjelder fotball. Ditt rødglødene engasjement i å forsvare Pardew i så mangt ved flere anledninger, hvordan du argumenterer for McClaren vs Rodgers osv. Tror aldri vi blir enige om noe særlig.

Tilbake til topic for tråden, jeg tror seriøst ikke McClaren er noe annet enn en oppgradert versjon av Pardew. Jeg håper så inderlig jeg tar feil, og skal støtte McClaren til det motsatte er bevist. Kommet mange positive, verbale signaler fra klubben, la oss nå håpe de for en gangs skyld setter ord ut i handling! Potensialet i denne klubben er så langt mye høyere enn det å være fornøyd med noen enkeltresultater her og der under tvilsome managere...
« Siste redigering: 13. Juni 2015, 12:38 av Geordie »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 13. Juni 2015, 17:30 »
Der er jeg sterkt uenig! Litt typiske supporterbriller. Vi står f.eks med samme stopperpar som vi gjorde en divisjon under. Kanskje den dårligste i PL! Å sette sammen et lag som både kan forsvare seg og spille angrepsfotball krever gode spillere. Det synes ihvertfall ikke jeg NUFC har hatt flust av. De gode vi har hatt har blitt solgt.

Synes mye blir glemt da Pardew ledet laget. Han hadde seire og gode resultater mot alle topplagene. Chelsea ble slått både under Ancelotti og Mourinho, borte og hjemme. Manu gruset vi og hadde en god kamp tross 4-3 tap på Old Trafford. Tottenham hadde vi god kontroll på. Det var mange gode kamper.

Også enkelt spillere leverte tydeligvis varene. Carroll ble solgt for rekordsum. Cabaye gikk til PSG, Debuchy til Arsenal, Ba til Chelsea, Remy til Chelsea, osv.
I tillegg har vi fått kjennskap med nye talenter under Pardew. Rolando Aarons, Dummett, Ayoze Perez,  Adam Armstrong, m.fl. har alle blomstret og fått muligheten under Pardew.

Altså, alt var ikke rosenrødt under Pardew, men ikke så jævlig som mange skal ha det til.
Tenk på hvilket lag vi kunne hatt uten de spillersalgene!!! Tenk på all den offensive kraften som er blitt solgt og nevnt over her! Tror du/dere at det har hatt innvirkning på sesongen når disse har forsvunnet ved halvspilt sesong?

Godt innlegg Frode.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 13. Juni 2015, 18:05 »
Pardew ville ikke bruke Mbiwa fordi han ikke var en britisk type gråsteinmidtstopper,
Mbiwa har jo selv sagt at han slet med tempoet og den fysiske delen av spillet i PL. Han står med ganske mange kamper, men jeg synes ikke han imponerte så veldig.

Angående dette med å like engelske gråstein som du kaller det. SBR hentet jo Bramble, Andy O'Brien, Jenas, Bellamy, Woodgate, Milner, Bowyer, osv. Spillere som har prestert godt i NUFC drakt. Britiske spillere kan også være gode.

Jeg er heller ingen forsvarer av Pardew. Men jeg synes enkelte her inne hudfletter og kritiserer britiske spillere og britiske managere og trenere bare fordi de er britiske. Alt blir liksom bedre om man henter en fra sydligere strøk med et eksotisk navn.

Du nevner at Mourinho og Ferguson gjør taktiske grep når de må. Med spillerne de har tilgjengelige, ferdighetene og klassen de tilhører, både på banen og på benken, er det lettere å gjøre endringer i sin favør. Akkurat det må tas med i betraktningen.

Må også påpeke at Pardew var vel den manageren som snudde flest kamper inneværende sesong.........

Ellers er jeg enig med deg med at vi er uenige i det meste.

Tilbake til McClaren, jeg synes det er en meget spennende ansettelse. Jeg synes det er et safe valg og jeg tror at med riktig spillere og med tida som hjelp kan dette være noe å bygge videre på. Jeg tror heller ikke McClaren ser på NUFC som et springbrett videre i karrieren. Jeg tror han ser muligheter og at han har vilje og motivasjon til å bygge denne klubben videre.
Men skal han få til det må vi få inn bedre spillere enn Cabella, Riviere, Ferreyra, Gouffran, osv. Jeg skal ikke avskrive noen av dem enda, men skal McClaren få resultater fra starten av trenger vi spillere som er kjent med nivået og som kan prestere fra dag 1, og det jevnlig. Vi kan ikke kjøpe spillere som trenger en sesong på å "bli kjent" med nivået i PL. Så god tid vil ikke McClaren heller få.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 14. Juni 2015, 12:31 »
Er heller ikke mange forsvar som vil se bra ut når man til stadighet legger seg så defensivt og må ta i mot  og ta i mot ørten angrep, kamp etter kamp. Kan også se på de uendelige forsøkene på å spille seg ut fra forsvar under Pardew. ALLE lag visste vi lå lavt, uansett, og pressa oss høyt. Endte alt for ofte med horrible tilbakespill til Krul, eller lang ball opp mot ingen, for så gjenta prosessen. Og høy ball inn mot en ensom Cisse når vi møter Stoke???? Man kan seriøst ikke være så nepe tjukk i huet som manager???

DETTE! F**n hvor mye jeg har irritert meg på nettop dette, føles som en evig gjenganger de siste to sesongene. Kunne veldig fort lese ut av kampbildet og situasjonen at her får Newcastle til maks tre sammenhengende trekk, og gjerne alle bakover på banen, før ballen ender hos Krul som bare må måke den oppover uten og mål og mening, fordi vi allikevel knapt har en spiller over midtstreken!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 14. Juni 2015, 12:38 »
Pardew ville ikke bruke Mbiwa fordi han ikke var en britisk type gråsteinmidtstopper,
Men skal han få til det må vi få inn bedre spillere enn Cabella, Riviere, Ferreyra, Gouffran, osv. Jeg skal ikke avskrive noen av dem enda, men skal McClaren få resultater fra starten av trenger vi spillere som er kjent med nivået og som kan prestere fra dag 1, og det jevnlig. Vi kan ikke kjøpe spillere som trenger en sesong på å "bli kjent" med nivået i PL. Så god tid vil ikke McClaren heller få.

Men det betyr vel egentlig at McLaren bør gjøre en jobb med å prøve og få ut potensialet som bor i noen av disse spillerne? Tenker først og fremst på Cabella som jeg fortsatt tror kan bli brukbar for Newcastle. Ferreyra er vel allerede sendt hjem, eller et eller annet sted så vi slipper å sløse bort penger på han. Riviere og Gouffran er jeg begge i tvil om. Vi så jo den sesongen Gouffran kom inn, at han kan få til noe. Kanksje han kan blomstre igjen under en ny trener? Riviere har jo nå slitt seg gjennom den vanskelige første sesongen. Kanskje han bør få en sesong til? Det vil jo uansett være elendig butikk å selge ham igjen i sommer, verdien hans har nok ikke akkurat steget det siste året...

Heldigvis så er vel en av McLarens sterke sider nettop dette og jobbe med spillere å få noe ut av dem? Dårligere enn Pardew er han neppe, og dårligere enn Carver kan han jo ikke være på det punktet....

Ellers er jeg litt enig i forsvaret ditt av engelske spillere Froder. Det er ikke gull alt som glitrer langs middelhavets vakre strender heller. Og det er jo tross alt en grunn til at begrepet "Proven Premiership players" eksisterer. Man kan jo spørre en viss Sir Alex Ferguson om dette hvis man skulle være så heldig å få muligheten til det...

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #42 på: 14. Juni 2015, 17:41 »

Angående dette med å like engelske gråstein som du kaller det. SBR hentet jo Bramble, Andy O'Brien, Jenas, Bellamy, Woodgate, Milner, Bowyer, osv. Spillere som har prestert godt i NUFC drakt. Britiske spillere kan også være gode.

Hvor sier jeg at britiske spillere generelt er dårlige? Er både gråstein og spillere som tilbyr noe mer blant de du nevner.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 15. Juni 2015, 13:50 »
Kom til å tenke på at McClaren var trener for Twente da Cheick Tiote var der. Kanskje Tiote kan få en ny start med sin gamle trener. Hadde vært vanvittig morsomt å se Tiote tilbake i godt, gammelt slag igjen kommende sesong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 15. Juni 2015, 14:06 »
Sto en artikkel om dette i Evening Chronicle forrige uke en gang :)
Ble nevnt at Tiote kanskje blir i klubben neste sesong nå som McClaren er trener.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-midfielder-cheick-tiote-new-9406946
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida