20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 324269 ganger)

0 medlemmer og 24 gjester leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1110 på: 12. Aug. 2015, 18:16 »
trenger vi virkelig flere vinger? igår hadde vi perez og aarons på benken. det er vel kanskje di 2 spillerene med størst forhåpninger til. og ser ikke helt at perez blir brukt på topp slik vi spiller. vi har og cabella i bakhånd. greit med bredde men vi er ikke manu eller chelsea der spillere er fornøyd med å være på benken. vil mye heller ha inn en midtstopper back og def midt. tiote viser igjen at han er milevis unna der han bør være. og at han stiller foran abeid i køen sier vel det meste om abeid sin posisjon i klubben.  Vi skulle hatt et beist på midten da vi har lite duell kraft sentralt når sissoko er på vingen. anita og colback er ikke akkurat matic/toure i luftduellene. eller begynner eg og å miste troen på haidara. helt utrolig dårlig touch på han igår.sliter med enkle mottak og å føre ballen,og når vi kun har dummet i bakhånd er det tynt der også.

nå var dummet skadet,, og ble prioritert mye fremfor haidara, så å i hele tatt kalle han "i bakhånd" blir delvis feil,, dummet er en spiller som både innehar fart(selv om man ved bare få anledninger kanskje har lagt merke til dette),,, kondis, gode skudd, gode innlegg,, noe som gjorde at han kjapt ble vårt førstevalg på dødballer,,, og i tillegg er hodesterk noe som er godt å ha på dødballer,,og attpåtil har defensive kvaliteter til å gjøre det bra som stopper, noe som også er viktig som back, å kunne tackle markere etc. altså etter min mening en meget undervurdert spiller,,, selv om jeg hadde mine tvil i starten,, og også ung og kan utvikle seg,, en komplett venstreback,, da mener jeg at han er både hodesterk som ivanovich og rask, god skuddfot, god innleggsfot, ikke nødvendigvis komplett i den forstand at han er på et EKSTREMT høyt nivå,, og kan lettere markere ut spillere som er mer hodesterke enn haidara. slik som da long scorte på oss var ikke janmaat hodesterk nok,, noe som riktignok ikke kan forventes av en back, men kanskje burde vært markert ut av mitrovic eller noe, da han var 1 av 2 spillere vi måtte være spessielt obs på på innlegg... ,selv om haidara ser meget spennende ut.. ja haidar har sine opp og nedturer,, men viser et enormt potensial,, dessuten skal du ikke avskrive anita som både har kondis,, tempo, pasningsikkerhet, ro,,, som et godt 3. alternativ til backplassen...colback er også en spiller med god kondis, gode innlegg, gode tacklinger,,, som er et godt alternativ om det oppstår krise...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1111 på: 12. Aug. 2015, 18:21 »
Vinger er i hvert fall ikke det vi trenger mest, der har vi Aarons som virker veldig spennende, i tillegg til at Cabella burde få mer tillit enn han gjorde under Alan Pardew.  Ayoze Perez kan også benyttes i denne posisjonen. Vil gjerne ha en ny spiss, men vil ikke ha Austin overhodet. Skal vi punge ut penger for enda en spiss håper jeg vi går for en rask bakromsspiss. 13 mill for Austin når vi har en lignende spiller i Mitrovic føler jeg blir feil prioritering. Det viktigste i mine øyne er å hente to nye forsvarspillere. Føler ikke at verken Taylor, Williamsom eller Coloccini er gode nok. Vil si at Dummett og Mbemba virker som våre sterkeste midtstoppere, og får vi inn en eller to luftsterke stoppere ved siden av de to, så synes ikke jeg det ser like skummelt ut bak der. Synes dog det er OK beholde Coloccini, men tiden er inne for at han får mindre og mindre spilletid.

Helt ærlig? Hvor mye har du sett av Austin,,, Å si at han er sammespilletype som Mitrovic er jo direkte latterlig... Mitrovic har store egenskaper som targetman... Austin er kun en goalgetter(som har tilgode å bevise dette over tid),, og hvorfor i all verden trenger vi ny spiss når vi har Cisse,, som jeg må gjenta meg å si at var ekstremt effektiv ifjor,,, bekreftet(ja, det er tidlig å si, men,,,) dette mot Southampton på 75 minutter 1 mål,, og 3 sist med en nydelig lobb på 2-1 målet,,, Mitrovic som trenger spilletid, Ayoze som trenger spilletid,,, altså for å utvike seg i beggestilfeller,, og Ayoze inneholder et høyt nivå,, det antar jeg Mitrovic gjør og,, og han er en hodesterk spiller som uansett kan endre matchbildet om dette er behov for...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1112 på: 12. Aug. 2015, 18:26 »
Shaquiri var å se på Britannia igår, hadde ikke dette vært noe for oss eller bare jeg som er fan av han??

For det første,,, hvorfor skal vi spekulere i dette når han allerede er klar for stoke?,,, greit man kan være etterpåklok osv... men..

Du er fan av han, javel,,, korrekt meg om jeg tar feil, men du har neppe sett han mye i bayern,,, og har du sett han i inter har du nok ikke blitt direkte impoert,,, han er nok fin å ha en spiller for stoke, men skal ikke vi sikte oss mot top 6/7?,,,tipper du har maks sett et par kamper for kroatia i det siste der han hadd sitt livs kamp i vm med et hattrick,,, og la oss ikke vurdere spillere ut fra en enkeltkamp, vær så snill,, han var god i basel spessielt for alderen,, sikkert god på FM,,, sikkert god på youtube,,, men,,,,,dette er en spiller alle vet er på vei ned og ikke hører hjemme i noe større klubb en stoke for øyeblikket.......

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1113 på: 12. Aug. 2015, 18:33 »
Om han fortsetter å bruke Obertan trenger vi vinger, fordi det må bety at obertan er bedre enn de som sitter der.

Så ja, vi trenger en god ving da.

Hvis McLaren fortsetter å bruke Obertan så blir jeg redd. Helt greit om vi får inn en ving, men forsvaret vårt ser ut som et helvete, så jeg vil gjerne tette igjen der først og fremst. Vi har flere alternativer der framme.

Venstresiden vår igår var helt katastrofal, obertan er jo døden og haidara var også krise.

Fokus bør være en midtstopper > venstreback > ving (om ikke Obertan får fortsette å spille her selvsagt)

Vet ikke om vi så 2 forskjellige kamper men Obertan var ikke direkte katastrofal,, hadde meget god involvering blant annet på 2-1 målet...

Har du glemt at vi sakte men sikkert spiller inn Aarons for å unngå langvarige skader på han?,,, og han snart vil være en av våre beste spillere,,, ? et kjøp av en ny ving ville begrenset spilletiden hans,, dessuten kan nok cabella være et meget godt alternativ på venstreving, alternativt sissoko avhengig av om man vill bruke den ene på høyre og andre på venstre eller omvendt,,, da er obertan en fin joker som kan slå gjennom i år. tror også gerginho hadde vært et nødalternativ og slengt inn ayoze da jeg ser mer på ayoze som langt fra noe vingtype mens gerginho kunne vært enn innovergående ving, med mere tempo,,

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1114 på: 12. Aug. 2015, 18:36 »
Jetro ville vært et veldig spennende kjøp! 21 år og flere landslagskamper for Nederland. :)
Er dessverre ikke noe mål dette vinduet. Tror det var Chronicle eller Gazette som meldte det.

Sam Byram blir linket i dag. Carr og Cathro var visstnok og speidet på han i helgen.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1115 på: 12. Aug. 2015, 18:44 »
Vi har Aarons, Sissoko, Obertan, Cabella, Perez og aller nødigst Gouffran som kan bekle vingene. Jeg syns ikke det er så halvgærent. Anser Sissoko og Aarons som særdeles spennende, og dersom Obertan fortsetter levere assists - så skal han jo selvfølgelig få være med å diskusjonen. I det lange løp har jeg trua på at han kommer til kort mot andre i stallen såfremst de holder seg skadefri. Vil også påstå at Cabella har mye urealisert potensiale. Så jeg syns ikke det er så krise.
Haidara var tydeligvis svak i helga, men bidro med assist, og jeg syns vel det er parodisk tidlig å dømme ham nord og ned. Danka ut Dummet fra startoppstillinga i fjor før han selvfølgelig ble skadd igjen. Har som flere ganger nevnt før god tru på ham. Trenger fortsatt tillit og en skadefri periode. Dummet er en habil back-up, selv om han nok er best som stopper.
Uansett føler jeg vel at det viktigste er å få Williamson ut av klubben og henta inn en langt bedre stopper.

Nok en gang... Hvorfor stresse livet av oss når vi har slitt med dekning på stopperplass og endelig ikke har mer enn brukbar dekning, med å selge unna bakhåndsspillere til småpenger, som i tillegg ikke hever all verdens lønn. Vi så tydelig at Wiliamson faktisk kunne vært god å ha mot Southampton som jeg tidligere har nevt... altså at vi MÅ ha minst en hodesterk spiller i stopperparet,, og dette ble vi straffet ved 2 anledninger da Long og Pelle scorte på innlegg... Da er faktisk Williamson en enda bedre mann å ha i stallen...Nå har vel Dummet danka ut Haidara minst like mye... Og innlegget til Haiadara var innom en spiller som satte keeper/forsvar litt ut av spill.. så vil ikke gi han all verdens skryt for dette.. men er enig i at vi ikke skal dømme en ung haidara som har vist enorm spisskompetanse på flere talenter og virker meget spennende etter en kamp. tonen var en helt annet før denne kampen, så tror folk her må få litt fotballkunnskaper og slutte å dømme en spiller nord og ned etter EN svak kamp,,, når de dagen før hadde kjempetroen på han... helt latterlig....

Er enig i at Cabella har ikke bare potensiale men skyhøyt nivå han viste i frankrike og slutten av forrige sesong.... herja jo borte mot chelsea blant annet, og var stabilt god etter carver tok over,,, slet bare litt i sesong starten,, kanskje ganske naturlig, når man er i en ny klubb, ny liga med mye mere tempo etc...etter såpass mange gode kamper mot slutten av forrige sesong vil jeg droppe ordet potensiale og heller kalle han kvalitet,,, inntil han skulle begynne å spille elendig...cabella og ayoze MÅ få mange sjanser på grunn av direkte kvalitet,,,, og da er det irrelevvant hvor ung ayoze er, da han allerede har vært vår beste spiller i store deler av forrige sesong og mystisk ble litt mye vraket av carver til fordel for riverie etc...eneste er at han kanskje må være mer konsist når det gjelder antall scoringer,,, men kan ikke ta fra han noe da han var en av få som gjorde en meget god sesong ifjor til tross for få scoringer...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1116 på: 12. Aug. 2015, 19:04 »
Obertan var slettes ikke ille. Håper vi prøver Aarons på venstrebacken for Haidara en kamp. Han spilte jo litt der i pre season. Verdt et forsøk.

Aarons på back?
(Den mest kreative spilleren vi har offensivt i troppen kanskje?)

Jaja, tror jeg må signere ut fra denne tråden, nå går det over stokk og stein her.

Obertan var søppel i kampen i går i mine øyne, men de er jo tydeligvis ikke normale.

Og de som ikke så at venstresiden vår i går var krise, må ha sett en helt annen kamp enn det jeg så :\

Du må være den mest stae arrogante tullete fyren her inne..Melde deg ut av tråden? Fordi du er uenig. Hvorfor i all verden er du og svarer da? Er du schisofren? Og når du først har svart så bør du i det minste la vedkommende gi en sjanse til å svare for seg....

Aarons som beck,,,, har du hørt om moderne fotball og backer som angriper,,? med Aarons på beck hadde vi hatt en overlapp og dobling på venstre sia som hadde gitt meg vann i munn offensivt,, og han kan umulig være så horribel deffensivt at det svekker oss totalt sett, da han garantert er såpass god offensivt nok til å kompensere for deffensive svakheter..

Jeg støtter dette forslaget fullt ut,(hvertfall som et smart alternativ), spessielt med tanke på at vi har greie alternativer på venstrekanten, mens venstrebacken har et par spillere som er brukbare...

Er vel ingen som har sagt at venstresiden vår var så fantastisk igår,,, de fleste er jo enige om at Haidara var nokså svak, men enkelte vil ikke dømme han nord og ned etter en kamp...

Men at Obertan ikke hadde en dårlig kamp, må jeg støtte..Så du hvordan han kom på løp,,, la et PERFEKT innlegg på 1 touch til en Georginho på løp. Generelt få feilpasnnger,,, et skuddforsøk fra 3 meter som gikk litt utenfor var kanskje det verste han gjorde i kampen, og da hadde han ikke akkurat så mye bedre allternativer, og det var faktisk ganske mye kraft i dette skuddet...

Ja du burde nok sjekke øynene dine, da få har haust opp venstresiden,,, men slaktet Haidara,, og sagt at Obertan(delte meninger faktisk om dette) hadde en godkjent kamp,,,=)

Når det gjelder Kristoffer sin mening om at Dummet er best som stopper er jeg delvis enig/uenig,,, Han hadde mange meget gode innhopp som stopper,,, men må ikke glemme at dette er en spiller vi får bruk for på venstreback med både kvaliteter som hurtighet skuddfot innlegg, og hodestyrke som vil gi oss enda en mann å markere mot og med, da en ny stopper inn vil gi oss nok en mann å markere, forutsatt at denne stopperen ikke er elendig i lufta...
« Siste redigering: 12. Aug. 2015, 19:07 av superswag »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1117 på: 12. Aug. 2015, 20:30 »
[quoor=Fluffy link=topic=5067.msg395300#msg395300 date=1439397415]
Sitat fra: Eriksen link=topic=5067.msg395280#msg39521439346644
Jetro ville vært et veldig spennende kjøp! 21 år og flere landslagforsøktor Nederland. :)
Er dessverre ikke noe mål dette vinduet. Tror det var Chronicle eller Gazette som meldte det.

Sam Byram blir linket i dag. Carr og Cathro var visstnok og speidet på han i helgen.
[/quote]

Har snakket med et par Leeds-supportere, og samtlige av dem skryter veldig av Byram! Leeds har visstnok fått opp 3-4 gode spillere fra eget akademi, og Byram nevnes som en av de beste! Dette var også før vi ble linket til ham! :P

Ellers liker eg at vi er interessert i forsvarsspillere for tida, for det er der vi er manko! Får vi inn 1-2 forsvarsspillere, og eventuelt Rolan, så sier eg meg fornøyd med sommervinduet! :)

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1118 på: 13. Aug. 2015, 05:45 »
Obertan var absolutt ikke søppel igår. Cedric slet voldsomt med tempoet hans, og regner med det var derfor han ble byttet ut til pause.

Er det en som var søppel, så var det Tiote, som tydelig har spist noen burgere for mye i sommer. At en spiller med dobbelthake og den magen kan spille på dette nivået skjønner ikke jeg.

Tiote har vært skadet lenge..... Da er det natulig å trenge litt tid på å finne topfomen.....

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1119 på: 13. Aug. 2015, 05:49 »
Obertan var ikke søppel i går, men et par gode løp og et godt innlegg gjorde han ikke akkurat rå heller. Men han er ikke god nok og det har han vist lenge. Han har kanskje enkelte kamper hvor han bruker farta si å skaper noe uro, men det skal bare mangle siden det er det eneste han kan, men han er altfor vimsete/klumsete til at jeg har noen som helst tro på han. Selvsagt skal Aarons og Cabella satses på fremfor Obertan.

Er enig i at Cabella og Aarons bør satses på fremfor Obertan, da dette er 2 ekstemt gode spillere....
Men at Obertan har kun fart er jo riv ruskende galt... Det kunne virke sånn i starten av karrieren hans hos oss da alle pasninger og alt han gjorde endte med balltap, men i forige sesong viste han gode tendenser, og fikk brukt farten sin til nytte, og kan fort være en spiller de fleste vil slite med å ta ut av kampene... I føsteomgang, spilte han mot Sotons nye høyreback som holder et høyt nivå og jeg er meget spent på... På grunn av Obertans spill ble jeg ikke diekte imponert av denne høyrebacken, så dette var en vanskelig oppgave i utgangspunktet...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1120 på: 13. Aug. 2015, 05:55 »
få inn en back og gjør dummet om til midtstopper og kun det. dummet/mbemba hadde blitt det raskeste paret i ligaen. er eneste plasseringsevne og kommunikasjon som kan bli problem. jetro hadde vert konge å fått inn så kan vi slå rekorden vår fra igår med enda en hollender i start 11eren

Huske du hvordan vi slapp inn målene våre på søndag?.... Jeg har flere gange gjentatt meg og sagt at vi trenger minst en hodesterk stopper som kan avvege innlegg og langballer... Mbemba tapte mot Pelle på 0-1 målet... 2-2 målet kom også da vi ikke hadde nok luftstyrke til å vinne duellen.... Om de hadde blitt raskt par hadde hjulpet lite mot spillere som er gode på hodet, og dette har stort sett alle lag på spessielt stopperplassene. Se for dere en coner de de sikter på en stor stopper, mens vi har null spillere som kan matche han i lufta...

Uten å påstå at alle trenere har rett,,, så ser du at alle storlagene har minst en hodesterk stopper for å kunne fungere i luftrommet...Uten dette ville de blitt tatt på senga... Om man ikke ha de raskeste stopperne trenger ikke nødvendigvis bety noen krise så lenge stoppene gjør ca som de skal, og den defensive delen av midtbanen...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1121 på: 13. Aug. 2015, 06:00 »
Stoke har vært flinke! Synes forøvrig det er veldig spennende med Affelay-kjøpet deres også (free agent). Hvis han ikke hever for mye lønn kan det potensielt være et kjempescoop bare han holder seg skadefri.

Obertan var terningkast 4 i forrige kamp og gjorde en god jobb defensivt. Tror at nettopp denne defensive kapasiteten som er det viktigste for at han blir prioritert i en slik kamp. aarons og cabella har desverre ikke de samme hjemløpene i beina, ennå. Jeg må innrømme at han begynner å gro litt på meg... to be continued

på transfermarkt står det at Willems har kneskade og at det er ukjent returdato. [/url]://www.transfermarkt.co.uk/jetro-willems/profil/spieler/146258][/url] da er han nok ikke særlig aktuell i denne omgang desverre. God spiller da, veldig god!

Kunne tenkt meg Raphael Guerreiro jeg. http://www.transfermarkt.co.uk/raphael-guerreiro/profil/spieler/170986

Venter faktisk på at vi blir linket snart ;)

Affelay har jo vært skadet i årevis og jeg tviler på at han holder noe spessielt høyt nivå. Dette ser mer ut som en symbolsk overgang da Hughes ønsker å gjøre om stoke til et mer spillende lag enn under pulis, og få inn teknikkere. Fikk han sikkert billig og med en meget lav lønn...

Aaarons og Cabella er nødt til å jobbe hjemover som vinger, slik alle andre vinger skal,,, hvetfall om de få instruksjone om dette... Hvis ikke ha de nesten ikke noe å gjøre på en fotballbane... Aarons har spilt lite og ser for meg han er en spiller som gjerne gå på de viktige defensive løpene, mens jeg også ha sett Cabella gjøre dette,,, riktig nok på en litt merkelig måte markeringsmessig,,, Tror også Cabella med tillitt og selvtilitt ikke er typen som næmest nekter å ta disse løpene....At Obertan fikk plassen hovedsakelig på grunn av dette er nok ganske feil. Aarons er vi fosiktige med, for å ikke slå opp skaden, mens Cabella var skadet......

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1122 på: 13. Aug. 2015, 06:09 »
Nå snakker vi faktisk om ny kontrakt til Obertan her ja.

Skal la dere være i fred jeg :)

Så du nekter for at Obertan spilte bra nå og mot slutten av forrige sesong?

Du tror vi får mye for å selge Obertan per dags dato, etter noen år med svake sesonger?

Du tror Obertan har en skyhøy lønn, og kommer til å kreve dette ved en eventuelt fornyelse?

Mener du vi har mange vinger som har vist det spillet Obetan har gjort i det siste? Unntatt føstevalgene, da Obertan i utgangspunktet er tiltenkt backup....

Veldig arrogant av deg å stemple folks meninger som feil uten å komme med sælig gode agumenter i mot......Trekk deg gjerne fra diskusjonen for det er dine utsagn som er lavmål med måten du arrogant mener andre tar feil, og det e så dumt at du ikke vil delta i tråden en gang,,, til tross for at de kommer med gode agumenter... Hvis du ikke gidder svare på mine spørsmål, som burde være ganske greit fo deg, så værsågod å hold deg unna tråden. For uten å kunne agumentere for deg senke du faktisk nivået på diskusjonen og foumet......

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1123 på: 13. Aug. 2015, 06:23 »
Jeg vet det er meget tidlig å dra konklusjoner.... men....

Har gjentatte gange stått bak Cisse og ikke sett behovet for å selge han billig når han er såpass målfalig... I helgen scoret han ikke uventet iløpet av 75 minutter, og var 3 sist på 2-1 målet med en nydelig lobb... Men folk vil fotsatt ha Austin for antakelig en langt større sum?... Eller er det noen som begynner å være enig i at et salg av Cisse, vi antakelig ikke får all verdens for, ville være dumt?

Det andre jeg har presisert er at vi trenger minst en hodesterk stopper... Vi så hvodan Pelle slo Mbemba i lufta,,, og Colo hadde nok slitt enda mer med å ta Pelle i lufta.. Mbemba hadde en god kamp, men vi hadde rett å slett for lite luftstyrke der bak. 2-2 målet kom også på et innlegg på grunn av manglende luftstyrke... Greit nok at Janmaat som back ikke skal foventes å ta ut Long på hodet, men vi hadde nok ingen som kunne gjort dette.. Kanskje Mitrovic... 0-1 målet var vertfall et meget godt eksempel på at vår mest hodesterke stopper av føstevalgene ikke holdt mål i lufta, og Mbemba/Colo som sagt trenger en som kan avvege slike situasjoner... Ble imponert av Mbemba allikevel,,, og med en hodestek stopper ved siden av seg, kunne Pelles mål vært avverget. Colo imponerte meg ikke like mye.. Så også til tider mye merkelig markering bak i der, og tror Colo, med en me hodesterk ny kvalitetstopper kunne fungert bra, og Mbemba i bakhånd da 1 av 2 stoppere ofte er skadet, og da har vi også en god bredde. Mbemba var god, men kan godt være at han med tanke på alderen vil svinge i prestasjonene.. Men først å fremst har jeg liten tro på Mbemba og en ny stopper da dette blir alt for mye endringer i et forsvar som bude kjenne hverandre...På sikt, og om ikke lenge kunne jeg tenkte meg å sette ut Colo for Mbemba og la han spille med en eventuelt ny klassestopper..

Angående Obertan som umulig kan få en lavere verdi,, jeg har nevnt som en joker ved flere anledninger, viste han nok en gang at han kan være meget god å ha i bakhånd...

Som sagt veldig tidlig å dra konklusjoner så tidlig,,, men dere fikk forhåpentlig mer forståelse for at jeg ikke vil kvitte meg med Cisse,,, at jeg mener vi tenger en bauta i luften der bak, da vi så konsekvensen av dette en, kanskje to ganger,,,,,, og at Obertan kan være grei å se om utvikle seg til en god squad player...

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1124 på: 13. Aug. 2015, 09:56 »
Fint at du engasjerer deg superswag, men når du skriver så lange innlegg og svarer på ALT blir det lett at folk faller litt av. Kanskje samle trådene litt før du skriver?