20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323933 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #1080 på: 10. Aug. 2015, 13:34 »
Vi har Aarons, Sissoko, Obertan, Cabella, Perez og aller nødigst Gouffran som kan bekle vingene. Jeg syns ikke det er så halvgærent. Anser Sissoko og Aarons som særdeles spennende, og dersom Obertan fortsetter levere assists - så skal han jo selvfølgelig få være med å diskusjonen. I det lange løp har jeg trua på at han kommer til kort mot andre i stallen såfremst de holder seg skadefri. Vil også påstå at Cabella har mye urealisert potensiale. Så jeg syns ikke det er så krise.
Haidara var tydeligvis svak i helga, men bidro med assist, og jeg syns vel det er parodisk tidlig å dømme ham nord og ned. Danka ut Dummet fra startoppstillinga i fjor før han selvfølgelig ble skadd igjen. Har som flere ganger nevnt før god tru på ham. Trenger fortsatt tillit og en skadefri periode. Dummet er en habil back-up, selv om han nok er best som stopper.
Uansett føler jeg vel at det viktigste er å få Williamson ut av klubben og henta inn en langt bedre stopper.

Som jeg sier selv, vi BØR ikke ha noen problem på vingene, men om Obertan fortsetter å starte så må det jo nesten bety vi har det? :D

Menja, en shaquiri hadde vært nydelig imo, tenk deg  han som legger crosser inn på hodet til Mitrovic.... MMMM..

Uansett, få inn en høy back, med god ballkontroll og litt tempo i kroppen så er jeg fornøyd :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 10. Aug. 2015, 13:41 »
Obertan var jo faktisk ikkje so verst i går. Han "herja" jo med Soares. Skaffa fleire frispark og Soares fekk gult tidleg. Og stakkars Soares dukka ikkje opp att til andre omgang. Obertan får kritikk uansett korleis han spelar. Den assisten i går gir jo åleina 7 på børsen! Er det ikkje prestasjonen som tel? Alle andre er på papiret betre enn Obertan, men i går forsvarte jo han ein plass på laget. Dette skal sjølvsagt endra seg når han mest sannsynleg er dårleg i neste kamp :) Han får uansett århundrets strekk i låret og er ute 1 år om ikkje altfor lenge . Einaste er at han skulle vore bytta ut etter 60-70 minuttar. Det var kanskje meininga og, hadde ikkje Anita vorte skada. Både han og Haidara kombinerte fint i ca 60, då stogga det meste opp. Haidara var og veldig flink til å vera med offansivt. Problemet er at han er altfor slurvete. Ein feilpasning frå han og motstandaren bryt angrepet vårt og kontrar. Dessutan burde han gjort det betre på begge innlegga. Det ser berre dumt ut, når han løftar på foten for å blokkera innlegget, men står 10 meter i frå!
« Siste redigering: 10. Aug. 2015, 13:46 av lgrinde »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 10. Aug. 2015, 13:44 »
Obertan var slettes ikke ille. Håper vi prøver Aarons på venstrebacken for Haidara en kamp. Han spilte jo litt der i pre season. Verdt et forsøk.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 10. Aug. 2015, 13:56 »
Obertan var slettes ikke ille. Håper vi prøver Aarons på venstrebacken for Haidara en kamp. Han spilte jo litt der i pre season. Verdt et forsøk.

Aarons på back?
(Den mest kreative spilleren vi har offensivt i troppen kanskje?)

Jaja, tror jeg må signere ut fra denne tråden, nå går det over stokk og stein her.

Obertan var søppel i kampen i går i mine øyne, men de er jo tydeligvis ikke normale.

Og de som ikke så at venstresiden vår i går var krise, må ha sett en helt annen kamp enn det jeg så :\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 10. Aug. 2015, 14:09 »
Det er vel ingen som påstår at venstresiden var spesielt god i går i denne tråden ser jeg?
Men skal vi dømme noe nord og ned etter EN serierunde under ny manager? Det ble i løpet av oppkjøringen til sesongen skrevet i lokalpressen om den særdeles spennende venstresiden vi har i Haidara og Aarons. Jeg velger å ikke svartmale noe som helst så tidlig, og ser masser av potensiale i laget vårt. Der er helt klare svakheter - vi trenger stopper, og bedre konkurranse på backene.

Angående Obertan - så lenge han produserer assists av typen vi så i går forsvarer han samtidig spilletid. Selv om han historisk sett er en elendig spiller, skal en dømmes ut fra hva en produserer i nuet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 10. Aug. 2015, 14:25 »
Obertan var absolutt ikke søppel igår. Cedric slet voldsomt med tempoet hans, og regner med det var derfor han ble byttet ut til pause.

Er det en som var søppel, så var det Tiote, som tydelig har spist noen burgere for mye i sommer. At en spiller med dobbelthake og den magen kan spille på dette nivået skjønner ikke jeg.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 10. Aug. 2015, 14:32 »
Den eneste jeg synes burde dømmes nord og ned etter 1 kamp er Tiote. Han virket slapp, treg og meget tung i kroppen. Han tok et løp hjem fra midtbanen og til vår egen 16 meter. Jeg gikk på do, bestilte noe å drikke og satt meg ned igjen, han var enda ikke kommet frem til 16 meteren vår.
Kan ikke skjønne at han ble byttet innpå, for det var ihvertfall ikke for å sikre ledelsen, da kunne vi like godt spilt med 1 mann mindre.

Vi trenger en midtstopper, spiss og ving. Er spent på hvem vi signerer før vinduet stenger, men er enda mer spent på hvem som forlater klubben før den tid.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 10. Aug. 2015, 14:35 »
Obertan var ikke søppel i går, men et par gode løp og et godt innlegg gjorde han ikke akkurat rå heller. Men han er ikke god nok og det har han vist lenge. Han har kanskje enkelte kamper hvor han bruker farta si å skaper noe uro, men det skal bare mangle siden det er det eneste han kan, men han er altfor vimsete/klumsete til at jeg har noen som helst tro på han. Selvsagt skal Aarons og Cabella satses på fremfor Obertan.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 10. Aug. 2015, 16:34 »
Den eneste jeg synes burde dømmes nord og ned etter 1 kamp er Tiote. Han virket slapp, treg og meget tung i kroppen. Han tok et løp hjem fra midtbanen og til vår egen 16 meter. Jeg gikk på do, bestilte noe å drikke og satt meg ned igjen, han var enda ikke kommet frem til 16 meteren vår.
Kan ikke skjønne at han ble byttet innpå, for det var ihvertfall ikke for å sikre ledelsen, da kunne vi like godt spilt med 1 mann mindre.

Vi trenger en midtstopper, spiss og ving. Er spent på hvem vi signerer før vinduet stenger, men er enda mer spent på hvem som forlater klubben før den tid.

Han har, som meg, ete altfor mange skulebollar og solskinnsbollar i sommar! Mm bakst e da besta! ;) Det tykkjer nok Tiote og...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 10. Aug. 2015, 17:45 »
En kryptisk Jetro Willems tweet gjør rundene på transferfronten nå. McClaren kommer ikke til å vrake Colo eller Mbemba. Saylor, Lascelles, Dummett og Williamson er alle i bakhånd. Flere medier har også sagt at vi ikke kommer til å kjøpe midtstopper før vi selger. Vi har ikke erstattet Santon og McClaren har sagt at de ser på spillere i forsvar. Det mest logiske plassen må da være venstreback.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 10. Aug. 2015, 18:32 »
Dør av misunnelse av at Stoke får Shaqiri. Unner de det dog. Har lidd gjennom mye drittfotball på brittania

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 10. Aug. 2015, 18:34 »
få inn en back og gjør dummet om til midtstopper og kun det. dummet/mbemba hadde blitt det raskeste paret i ligaen. er eneste plasseringsevne og kommunikasjon som kan bli problem. jetro hadde vert konge å fått inn så kan vi slå rekorden vår fra igår med enda en hollender i start 11eren

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 10. Aug. 2015, 19:42 »
Stoke har vært flinke! Synes forøvrig det er veldig spennende med Affelay-kjøpet deres også (free agent). Hvis han ikke hever for mye lønn kan det potensielt være et kjempescoop bare han holder seg skadefri.

Obertan var terningkast 4 i forrige kamp og gjorde en god jobb defensivt. Tror at nettopp denne defensive kapasiteten som er det viktigste for at han blir prioritert i en slik kamp. aarons og cabella har desverre ikke de samme hjemløpene i beina, ennå. Jeg må innrømme at han begynner å gro litt på meg... to be continued

på transfermarkt står det at Willems har kneskade og at det er ukjent returdato. [/url]://www.transfermarkt.co.uk/jetro-willems/profil/spieler/146258][/url] da er han nok ikke særlig aktuell i denne omgang desverre. God spiller da, veldig god!

Kunne tenkt meg Raphael Guerreiro jeg. http://www.transfermarkt.co.uk/raphael-guerreiro/profil/spieler/170986

Venter faktisk på at vi blir linket snart ;)
« Siste redigering: 10. Aug. 2015, 19:45 av kung_zlatan »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 10. Aug. 2015, 19:59 »
Hvis de faktisk ønsker Willems, så tror jeg ikke denne skaden vil være noe hinder. Vi har Haidara som kan spille der uten at det er noe stort problem.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 10. Aug. 2015, 20:36 »
man hører jo ofte om at man venter til spilleren er fit slik at medical kan gå riktig for seg. Har ødelagt mang en overgang det.