20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 324006 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #810 på: 26. Juli 2015, 13:36 »
Sitat
Following an agreement between Newcastle United and Anderlecht for the transfer of Chancel Mbemba, the player has been in Newcastle and has agreed personal terms with the Club and undergone his medical.

The documentation in relation to the Club's application for a Governing Body Endorsement (GBE), required in order for Mbemba to obtain a visa, was submitted to the FA on Wednesday morning (22nd July).

Unfortunately, the FA are unable to consider the Club's application until Thursday of next week (30th July). The FA advised the Club they were not able to convene a Panel any sooner.

The Club will provide an update for supporters at the earliest opportunity following the conclusion of the Panel hearing.

http://www.nufc.co.uk/articles/20150726/chancel-mbemba-deal-moves-closer_2281670_4889297

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #811 på: 26. Juli 2015, 13:39 »
Smått latterlig av FA å ikke ha dette på plass midt i et overgangsvindu.  :o
No fate but what you make

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #812 på: 26. Juli 2015, 15:26 »
Ryddesjau:

Sitat
Mark Douglas in the Chronicle today is reporting that Newcastle will let a number of players leave this summer, and he names Mike Williamson, Yoan Gouffran, Mehdi Abeid, Gabriel Obertan, Sylvain Marveaux, Papiss Cisse and captain Fabricio Coloccini as being available for transfer for the right fee.

http://www.nufcblog.com/2015/07/25/clear-out-at-newcastle-coloccini-and-cisse-for-sale/

MÅ inrømme at jeg begynner å like tankene til McClaren og co.

Jeg er nå litt småsketipsk til å selge vår eneste virkelige målscorer jeg da, bare basert på at det har kommet inn en 20 år gammel serber som adri har spilt ett minutt i PL før.

Ellers er jeg både posetiv til og enig i at det trengs en ryddesjau. Colo bør vel heller ikke selges før to(!) stoppere er på plass. Williamson bør få betalt for å dra!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 26. Juli 2015, 15:40 »
Hva er sjansene for at Mbemba overgangen kollapser? Er det bare en liten formalitet denne høringen?

Tar gjerne en midtstopper med litt pl erfaring. Hadde iallefall vert ideelt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #814 på: 26. Juli 2015, 15:57 »
Ryddesjau:

Sitat
Mark Douglas in the Chronicle today is reporting that Newcastle will let a number of players leave this summer, and he names Mike Williamson, Yoan Gouffran, Mehdi Abeid, Gabriel Obertan, Sylvain Marveaux, Papiss Cisse and captain Fabricio Coloccini as being available for transfer for the right fee.

http://www.nufcblog.com/2015/07/25/clear-out-at-newcastle-coloccini-and-cisse-for-sale/

MÅ inrømme at jeg begynner å like tankene til McClaren og co.

Nå fikk jo Pardew masse kritikk for å ikke gi spillere som Marveaux og Abeid tillit og muligheter til å vise seg i kamp.
Hva er egentlig forskjellen?

Jeg er ellers helt enig i denne lista på spillere som de vil kvitte seg med. Den kunne og burde vært lengre også.

Jeg ser denne diskusjonen angående Sissoko. Alle har sin pris. Sissoko er i mine øyne høyest salgbar for en sum £18-22 mill.
Dette er penger som kan brukes på andre lagdeler som trenger bedre spillere. Kanskje på en skikkelig ving.............

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #815 på: 26. Juli 2015, 16:04 »
Vi har penger til å kjøpe en ny ving uten å selge Sissoko, så argumentet med å selge Sissoko for å ha penger til andre ting er bare tull.

Hadde vært ålreit om vi for en gangs skyld kunne prøvd å bygge en tropp.
« Siste redigering: 26. Juli 2015, 16:05 av Daniel »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 26. Juli 2015, 16:18 »
Ja, og skal man bygge opp en tropp trenger man spillere som vil være i NUFC og ikke snakker om andre klubber som Sissoko gjør eller har gjort. Ganske enkelt å skjønne at han ikke vil være i NUFC så altfor lenge. Derfor tar jeg heller pengene og en annen spiller.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 26. Juli 2015, 16:22 »
Er dritlei av å se Newcastle selge sine beste spillere for en OK sum så fort muligheten byr seg, så jeg håper Sissoko blir, og jeg håper Newcastle fra nå av velge å bygge et lag hvor man kan har kvalitet både på banen og benken.

Ser poenget ditt. Men din argumentasjon forutsetter at Sissoko er en god spiller, og det kan etter min mening diskuteres. Ba, HBA, Cabaye og Deubuchy er gode spillere. Jeg mener derimot at Sissoko ikke er i nærheten av disse. Derfor synes jeg at Sissoko kan selges om prisen er riktig. Men det forutsetter at vi bruker beløpet vi får på å finne en erstatter i løpet av dette overgangsvinduet.

Problemet her Thomas, er at din argumentasjon igjen forutsetter at vi fortsatt har spillere som Ba, HBA, Cabaye og Debuchy. Faktum er at vi ikke har det lenger. Det vi har er Krul, Janmaat og Sissoko. Pr. nå er Sissoko en av våre aller aller beste spillere og om vi konstant skal selge dem så ender vi lenger og lenger ned på tabellen.

Hadde vi hatt de du nevner hadde ikke Sissoko vært best nei, det sier seg selv. MEN vi solgte disse spillerne, akkurat slik vi nå vurderer å selge Sissoko. Så da selger vi Sissoko og tror som alltid blindt på at vi skal klare å erstatte eller til og med forbedre stallen med pengene selv om historien ALLTID viser noe annet. Og vips sitter vi igjen med Colback som beste midtbanespilleren vår.

Vi MÅ holde på våre beste spillere. Nå er Sissoko en av de. VI MÅ BEHOLDE SISSOKO. Enkel matematikk i mine øyne.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #818 på: 26. Juli 2015, 16:22 »
Sånn er det vel med alle spillere. Tror du Wijnaldum kom til Newcastle for å bli her resten av karrieren? Slik klubben vår drives, så er vi bare et springbrett videre i karrieren. Det må en endring til helt på toppen for å endre det.

Hadde spillerene sett at det var en interesse i klubben for virkelig å satse så hadde de kanskje ikke vært så gira på å forlate oss heller. Hvilken spiller med ambisjoner vil bli stucked i en klubb som er overhappy med en topp-10 plassering?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 26. Juli 2015, 16:54 »
Sånn er det vel med alle spillere. Tror du Wijnaldum kom til Newcastle for å bli her resten av karrieren? Slik klubben vår drives, så er vi bare et springbrett videre i karrieren. Det må en endring til helt på toppen for å endre det.

Hadde spillerene sett at det var en interesse i klubben for virkelig å satse så hadde de kanskje ikke vært så gira på å forlate oss heller. Hvilken spiller med ambisjoner vil bli stucked i en klubb som er overhappy med en topp-10 plassering?

Helt greit at spillere vil spille med de beste. Men å være så offensiv på dette i media som Sissoko har vært når prestasjonene på banen har vært så som så er vel heller sjeldent at skjer.

Skal man bygge en tropp som du sier er det vel strengt tatt ikke slike spillere vi vil bygge laget på?

Jeg mener £18-22 mill for Sissoko er en solid overpris. For den summen tror jeg vi både kan få en bedre spiller i samme posisjon samt ytterligere forsterkninger til troppen.

Sissoko er en helt grei spiller, så absolutt. Men leser at supportere til blant annet Tottenham som han er linket til ikke er veldig begeistret. Selv om det sikkert finnes noen av de også.

Så lenge NUFC kommer styrket ut av en slik handel med nye spillere inn er jeg for. Blir det kun et salg uten noen nye inn må de heller beholde han så lenge som mulig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 26. Juli 2015, 16:58 »
Har Sissoko vært "så offensiv" på dette da? Han har vel nevnt at han ønsker å spille i CL, noe han vet at han ikke får gjøre i Newcastle. Akkurat det samme som det var med Ba, Cabaye, Remy og Debuchy. Spillerne har ambisjoner!

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Hadde de nevnte spillerne sett at klubben ønsket å forbedre seg og ta neste steg så hadde de kanskje ikke vært så gira på å forlate klubben. Akkurat det samme som med Sissoko nå. Hadde klubben hatt ambisjoner om å kjempe med f.eks Liverpool og Tottenham denne sesongen, så hadde han kanskje vært all-in på å bli...

Jeg har full forståelse for at spillerne vil prøve seg i større klubber slik ståa er i klubben pr dags dato...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 26. Juli 2015, 17:08 »
Jeg synes han har vært det. Han har heller ikke levert i nærheten i NUFC sammenlignet med det de andre du nevner har.
Når vi solgte Cabaye for £19 mill og kan få noe av det samme om ikke mer for Sissoko så mener jeg at det er salgbart.
Men igjen, kun så lenge NUFC kommer styrket ut av det.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #822 på: 26. Juli 2015, 17:28 »
Har Sissoko vært "så offensiv" på dette da? Han har vel nevnt at han ønsker å spille i CL, noe han vet at han ikke får gjøre i Newcastle. Akkurat det samme som det var med Ba, Cabaye, Remy og Debuchy. Spillerne har ambisjoner!

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Hadde de nevnte spillerne sett at klubben ønsket å forbedre seg og ta neste steg så hadde de kanskje ikke vært så gira på å forlate klubben. Akkurat det samme som med Sissoko nå. Hadde klubben hatt ambisjoner om å kjempe med f.eks Liverpool og Tottenham denne sesongen, så hadde han kanskje vært all-in på å bli...

Jeg har full forståelse for at spillerne vil prøve seg i større klubber slik ståa er i klubben pr dags dato...
[/

Er det ikke det Newcastle gjør nå da??? Syns nå absolutt vi viser muskler.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 26. Juli 2015, 17:52 »
Tja, vi er et lite stykke på vei, men vi har en laaang vei å gå.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 26. Juli 2015, 19:55 »
Hva er sjansene for at Mbemba overgangen kollapser? Er det bare en liten formalitet denne høringen?

Tar gjerne en midtstopper med litt pl erfaring. Hadde iallefall vert ideelt.

Rekner med at den går greitt i orden ja, uten at eg har veldig mykje kunnskaper om akkurat dette. Ellers hadde vel aldri hovudsida gått ut med den meldinga som dei gjekk ut med. Blei lagt ut, nesten for å berolige fansen om at alt var i orden føler eg, men at det kom til å ta litt lenger tid enn antatt. Satser på at han er klar på fredag.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.