20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 324011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #795 på: 25. Juli 2015, 14:56 »
En midtstopper til og en ving bør hentes inn før vinduet stenger. Yarmolenko er jo av en kvalitet vi bør hente inn. Ser Stoke har blitt linket mye til han. God høyreving, og etter det jeg kan finne ut et år igjen av kontrakten.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 25. Juli 2015, 16:50 »
Høyreving har vi jo siss og obertan. Vil heller ha stopper og venstreback. Og kanskje høyreback talent+spiss talent.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 25. Juli 2015, 17:30 »
Høyreving har vi jo siss og obertan. Vil heller ha stopper og venstreback. Og kanskje høyreback talent+spiss talent.
Ikke nødvendigvis en høyreving, men en som kan bekle kantrollen. Tar du bort Sissoko og et usikkert kort i Aarons så skriker vi etter vinger. Vi har jo nok av folk på stopperplass med, men det betyr ikke at kvaliteten er bra, akkurat som på vingplass, og venstreback som du også nevner. Enigi den. Obertan for helvete  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 25. Juli 2015, 17:51 »
Er dritlei av å se Newcastle selge sine beste spillere for en OK sum så fort muligheten byr seg, så jeg håper Sissoko blir, og jeg håper Newcastle fra nå av velge å bygge et lag hvor man kan har kvalitet både på banen og benken.
Nei.

orderud85

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #799 på: 25. Juli 2015, 18:21 »
Amen!
Veldig enig med deg boris.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #800 på: 25. Juli 2015, 19:39 »
Enig i at 18 mill isolert sett er en bra pris for Sissoko, og at vi da KAN selge.

Likevel stiller jeg meg litt bak boris. Om vi skal komme oss noe sted noen gang, er vi nødt til å si "stopp" en plass hver gang vi har muligheten til å gjøre en god deal på overgangsmarkedet, og heller prioritere kontinuitet, samspill og lagbygging. Sissoko har vært blant våre beste og viktigste spillere de siste sesongene, og selv om han er langt ifra uerstattelig, føler jeg han er en viktig brikke å beholde. Ellers vil vi aldri få etablert oss skikkelig, men ha altfor stort gjennomtrekk av spillere. Så må si at jeg helst beholder Sissoko noen år til. Men motsatt side; en eller annen gang må man jo også si at "dette er bedre enn hva vi får igjen for å beholde han". Så er en vanlig avgjørelse hva som veier tyngst.

Uten å dra andre sammenligninger forøvrig - spillerne er jo av helt forskjellige klasser - men ta Tottenham; hadde de beholdt Bale og Modric fremfor å selge dem, til en veldig god pris forøvrig, hadde de nok vært ett hakk eller to bedre den dag idag. Nå gidder jeg ikke gå inn i en lang diskusjon over hvor stor forskjell det er på Newcastle, Tottenham og Real Madrid, eller Sissoko, Modric og Bale for den saks skyld, jeg tror de fleste forstår argumentet uten å gidde å kverulere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 25. Juli 2015, 19:41 »
Høyreving har vi jo siss og obertan.
Det vil jo si at vi ikke har noen høyreving.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #802 på: 25. Juli 2015, 20:05 »
Høyreving har vi jo siss og obertan.
Det vil jo si at vi ikke har noen høyreving.

This.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 25. Juli 2015, 21:07 »
Er dritlei av å se Newcastle selge sine beste spillere for en OK sum så fort muligheten byr seg, så jeg håper Sissoko blir, og jeg håper Newcastle fra nå av velge å bygge et lag hvor man kan har kvalitet både på banen og benken.

Ser poenget ditt. Men din argumentasjon forutsetter at Sissoko er en god spiller, og det kan etter min mening diskuteres. Ba, HBA, Cabaye og Deubuchy er gode spillere. Jeg mener derimot at Sissoko ikke er i nærheten av disse. Derfor synes jeg at Sissoko kan selges om prisen er riktig. Men det forutsetter at vi bruker beløpet vi får på å finne en erstatter i løpet av dette overgangsvinduet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #804 på: 25. Juli 2015, 21:53 »

Ser poenget ditt. Men din argumentasjon forutsetter at Sissoko er en god spiller, og det kan etter min mening diskuteres. Ba, HBA, Cabaye og Deubuchy er gode spillere. Jeg mener derimot at Sissoko ikke er i nærheten av disse. Derfor synes jeg at Sissoko kan selges om prisen er riktig. Men det forutsetter at vi bruker beløpet vi får på å finne en erstatter i løpet av dette overgangsvinduet.

Mange gode argumenter for både å beholde samt selge. Støtter meg imidlertid til denne. Sissoko har etter min mening dessverre ikke vist at han er av samme kaliber som f.eks. Cabaye. Får man borti 20 mill pund for han, er det bare å ta penga å løpe etter mitt skjønn. Igjen, forutsatt at pengene refinansieres i stallen.

På generellt grunnlag er jeg derimot enig med de som bekymrer seg over store endringer i stallen. Jeg håper nå dette er siste overgangsvinduet hvor stallen trenger store investeringer. Mange klubber der ute som har handla inn spillere som fulle sjømenn og i ettertid slitt med å få stallen til å funke, siste eksempler i Pool og Spurs. Vi er ikke i nærheten av å være "ferdig" selv om det hentes 5-6 spillere av god kvalitet i dette vinduet, men håper de neste vinduene vil dreie seg mer om å skape bredde og konkurranse, enn å i halvveis panikk fylle enorme hull i stallen. Vært deilig å neste sommer kunne handle inn 2 spillere som kan "tobba heile driden", prikken over i'en, enn å måtte nok en gang fylle på....

Skal selv prøve å overbevise meg selv om at stall og trener trenger tid for å få dette til å sitte, blir ikke lett....
« Siste redigering: 25. Juli 2015, 21:58 av Geordie »
No fate but what you make

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 25. Juli 2015, 22:08 »
Selger vi Sissoko nå, så er Wijnaldum erstatteren. Garantert. £10m eller £20m, jeg ville ikke solgt Sissoko uansett. I et velfungerende lag vil han være ustoppelig.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #806 på: 25. Juli 2015, 22:11 »
Ryddesjau:

Sitat
Mark Douglas in the Chronicle today is reporting that Newcastle will let a number of players leave this summer, and he names Mike Williamson, Yoan Gouffran, Mehdi Abeid, Gabriel Obertan, Sylvain Marveaux, Papiss Cisse and captain Fabricio Coloccini as being available for transfer for the right fee.

http://www.nufcblog.com/2015/07/25/clear-out-at-newcastle-coloccini-and-cisse-for-sale/

MÅ inrømme at jeg begynner å like tankene til McClaren og co.
« Siste redigering: 25. Juli 2015, 22:13 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 25. Juli 2015, 22:20 »
Selger vi Sissoko nå, så er Wijnaldum erstatteren. Garantert. £10m eller £20m, jeg ville ikke solgt Sissoko uansett. I et velfungerende lag vil han være ustoppelig.

Det er jeg enig i.  Sissoko på høyresiden med hyppig overlapp av Jaanmat vil være en meget god kombinasjon. På den andre side, vi er helt avhengig av å bruke ham på riktig måte. Sissoko er best når han får rom å bevege seg i mener jeg, som jeg nevnte tidligere. Ergo passer han best i lag som ligger kompakt og satser på overganger tror jeg. Likevel får vi bevegelse i boks når Sissoko kommer, og Sissoko slutter med de smådumme valgene sine, kan han gjøre sakene sine godt i år.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 25. Juli 2015, 22:20 »

Heilt einig i dette. Kan jo vera at McClaren kan gjera han betre på områder han er svak på. Og som sagt, at med eit meir velfungerande lag rundt seg so kan han verta ein endå betre spelar for oss.
« Siste redigering: 25. Juli 2015, 22:24 av lgrinde »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 25. Juli 2015, 22:35 »
Ryddesjau:

Sitat
Mark Douglas in the Chronicle today is reporting that Newcastle will let a number of players leave this summer, and he names Mike Williamson, Yoan Gouffran, Mehdi Abeid, Gabriel Obertan, Sylvain Marveaux, Papiss Cisse and captain Fabricio Coloccini as being available for transfer for the right fee.

http://www.nufcblog.com/2015/07/25/clear-out-at-newcastle-coloccini-and-cisse-for-sale/

MÅ inrømme at jeg begynner å like tankene til McClaren og co.
Doglas skriver samtidig at det er lav interesse for samtlige på den listen. Spørs om ikke den store opprydningen kommer neste sesong da det er en hel flokk som går på siste året av kontrakten sin nå.

Når det gjelder Sissoko så bør vi ikke selge. Wijnaldum er erstatteren, pluss De Jong, Ayoze, Cabella kan alle spille offensiv midtbane. Det eneste som blir hentet om Sissoko drar er en høyreving. Den høyrevingen har vi allerede veldig god råd til uten et eneste salg. Bygg et lag sier nå jeg.