20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323974 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #660 på: 20. Juli 2015, 11:59 »
Cisse er en herlig spiller, når han har dagen. Imidlertid såpass mye som begynner å tale i mot han, at jeg ikke er negativ til å erstatte han. Som jeg nevnte tidligere, alder, skader, suspensjoner, holdningsproblemer og Afrikamesterskapet, sammen med at han er VELDIG variabel i form og prestasjoner. Om Austin isolert sett er så mye bedre skal jeg ikke si, men alder, holdninger og scoringsrate taler til hans fordel i forhold til Cisse.

Ser heller ikke noe problem med å kjøpe inn både Austin og Mitrovic. Skal denne klubben komme noen steder og satse i serie og cuper, er vi avhengige av å ha minst dobbel dekning på samtlige plasser.
« Siste redigering: 20. Juli 2015, 12:02 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 20. Juli 2015, 12:07 »
Godt innlegg Kristoffer!

Torfinn: Jeg er enig i at Cisse ikke er god nok i det oppbyggende spillet, det er derfor jeg vil ha inn en større spiss som kan tilby mer av det vi allerede ikke har. Austin er for like Cisse, og som Kristoffer er inne på, £15 millioner for en 26-åring som har ellers har spilt i lavere nivå i England, det kan være virke som litt mye. Cisse er for øvrig en god avslutter mener jeg, og at Austin er like god i bevegelsene innenfor boksen, det er ikke jeg helt sikker på. Cisse bøtta inn mål for FC freiburg, et svakt lag i  bundelsliga, men i Freiburg la de spillet bevisst opp rundt Cisse, de spilte på hans styrker. Det har ikke vi gjort de siste sesongene. Dermed mener jeg at det er bortkastet penger å satse £15 mill på et relativt usikkert kort, når vi har et sikkert kort på hånden som vil skåre mål om han får innlegg. For øvrig, i følge Skys analyse av Mitrovic, kommer en del av hans mål også på innlegg. Derfor mener jeg at vi heller bør bruke £10-15 mill på en kvalitetsving (jeg tror dessuten vi ikke får 10 mill for Cisse).

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 20. Juli 2015, 14:24 »
Mitro har medicalen akkurat nå.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 20. Juli 2015, 14:24 »
Godt innlegg Kristoffer!

Torfinn: Jeg er enig i at Cisse ikke er god nok i det oppbyggende spillet, det er derfor jeg vil ha inn en større spiss som kan tilby mer av det vi allerede ikke har. Austin er for like Cisse, og som Kristoffer er inne på, £15 millioner for en 26-åring som har ellers har spilt i lavere nivå i England, det kan være virke som litt mye. Cisse er for øvrig en god avslutter mener jeg, og at Austin er like god i bevegelsene innenfor boksen, det er ikke jeg helt sikker på. Cisse bøtta inn mål for FC freiburg, et svakt lag i  bundelsliga, men i Freiburg la de spillet bevisst opp rundt Cisse, de spilte på hans styrker. Det har ikke vi gjort de siste sesongene. Dermed mener jeg at det er bortkastet penger å satse £15 mill på et relativt usikkert kort, når vi har et sikkert kort på hånden som vil skåre mål om han får innlegg. For øvrig, i følge Skys analyse av Mitrovic, kommer en del av hans mål også på innlegg. Derfor mener jeg at vi heller bør bruke £10-15 mill på en kvalitetsving (jeg tror dessuten vi ikke får 10 mill for Cisse).

Mitrovic er en typisk målscorer - Dyktig til å posisjonere seg, meget god hodespiller og generelt veldig gode avslutteregenskaper.

Så ja, bør ha en kant som kan legge flotte innlegg til han for å få ut det beste av han.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 20. Juli 2015, 14:37 »

Trudde han hadde den i går? Håper bekreftelsen kommer i dag.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 20. Juli 2015, 14:39 »

Trudde han hadde den i går? Håper bekreftelsen kommer i dag.
Han ankom vel bare Newcastle i går. Skysports melder at han har den medisinske testen nå og at Newcastle håper å bekrefte dealen innen 24 timer.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #666 på: 20. Juli 2015, 15:11 »
Klarer ikke bestemme meg ang. Cisse-Austin. Kan ikke se på ham (Austin) som en megaklar forsterkning utifra hva som blir beskrevet her. Det jeg vil poengtere er at rent sånn prioriteringsmessig (tar det ennå ikke for gitt at denne klubben kan ha to transfermål i sikte samtidig), bør man vel mer fokusere på et par midtstoppere og en klassisk "innleggsving" foran nok en goalgetterspiss, selvom man aldri kan få nok mål:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #667 på: 20. Juli 2015, 15:41 »
Ja MÅ me velga mellom ein spiss til og midtstoppERE så er valget enkelt. Ta ein kikk på tabellen og innsluppne mål etter me var ferdig med sesongen i år!!!
Då tatt i betraktning at MITRO er i boks i dag!  Håper selvfølgelig at me får inn 2 stoppere +1 ving og ein spiss i tillegg til at Mitro blir Newcastle spiller i dag.
Men erfaring med Ashley som sjef for pengesekken, er eg skeptisk!!
Prioriter 2 stoppere som kan gå rett inn og FORSTERKE laget !!!!
« Siste redigering: 20. Juli 2015, 15:45 av Jonny »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #668 på: 20. Juli 2015, 15:57 »
Ja det må presiseres at mitt forrige innlegg gjelder hvis Mitrovic består den medisinske testen og at faren ikke plutselig har funnet en CL-klubb til sønnen som kanskje kan være interesserte...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 20. Juli 2015, 16:03 »
Noe av diskusjonen var jo nettopp dette med sikre kort eller ikke, og i mitt hode er Austin er mye sikrere kort enn både Cisse og Mitrovic, på alle måter. Kan fort ende opp med at Ayoze må spille en like viktig rolle som i fjor. Noe som langt fra sikkert er kritisk, om utviklingen fortsetter.

Torry

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #670 på: 20. Juli 2015, 16:19 »
Er mer og mer skeptisk til denne Chancel Mbemba fra anderlecht. Hvis det er tilfelle at han har 4 forskjellige fødselsdatoer så mener eg vi børe skygge banen ganske fort. Da vet man aldri hva dette mennesket kan finne på.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--han-er-fdt-i-1988-1990-1991-og-1994/3422810810.html

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 20. Juli 2015, 17:02 »
Ser ikke helt hva for noe tull han skulle kunne finne på utenom å kjøpe øl i butikken før han var 18 (ikke at jeg tror dette er en problemstilling i Kongo)
Det er vel bekreftet at han virkelig er 20 år etter en skjelettundersøkelse. Tror ikke MA hadde vært villig til å betale for en som kunne være 27 år. Ut fra hva folk sier om han virker det jo til å være et veldig bra kjøp, og kanskje den signeringen som ganger oss mest mtp at det kan holde Williamson ute av laget. Synd vi ikke har Mbiwa, Mbemba - Mbiwa kunne vært like knall som det klinger :D Med Mbabu som backup ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 20. Juli 2015, 17:25 »
Er mer og mer skeptisk til denne Chancel Mbemba fra anderlecht. Hvis det er tilfelle at han har 4 forskjellige fødselsdatoer så mener eg vi børe skygge banen ganske fort. Da vet man aldri hva dette mennesket kan finne på.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--han-er-fdt-i-1988-1990-1991-og-1994/3422810810.html
Vet aldri hva dette mennesket kan finne på? Hva i alle dager mener du med det?

Torry

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #673 på: 20. Juli 2015, 17:58 »
Har vel aldri vært noe fan av spillere som kommer fra afrika. Først og fremst pga African nations cup, men også pga personligheten til veldig mange av afrikanske spillere. Type Cisse som streiket og Yaya toure som gjorde kjempe mye greier pga en glemt bursdag for å nevne noe. Skal man i tillegg få inn en som evt er med på å endre alderen for å gjøre seg selv mer attraktiv så får eg en dårlig magefølelse av hele greien.
Dette med forfalskning av alder er faktisk et meget stort problem i afrika generelt.

http://www.serieaddicted.com/article/jerome-dufourg_95-of-african-players-in-europe-have-fake-age.php

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 20. Juli 2015, 18:00 »
Det har jo blitt tatt en skjelett-test av Mbemba som sier at han er 94-modell, så hva er da problemet?