20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 324106 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #645 på: 20. Juli 2015, 07:12 »
dessuten vil autstin koste mer,,, cisse sin kontrakt dabber ut nå som han sikkert  byner eldes... kan ikke score fra utenfor 16? glemt målet mot chelsea?

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #646 på: 20. Juli 2015, 07:15 »
Jeg ser poenget ditt blant annet Torfinn, men jeg støtter Daniel. Som nevnt tidligere, Cisse og Austin er rimelig like spisstyper. Austin er kanskje bedre utenfor boksen, men begge er såkalte goalgettere. Jeg synes det kan virke rimelig råflott å selge Cisse, som vi vet scorer mål så fremt innleggene kommer, mot en omtrent tilsvarende spisstype, som faktisk er 26 år, og som har en sesong i PL å vise til.  Begge to er avhengige av at vi legger spillet opp rundt dem mener jeg. Om vi fortsetter å spille like trangt som forrige sesong er vi like langt. Det er derfor jeg vil ha Metrovic i stedet. Han er yngre,og han vil forhåpentligvis komplettere Cisse, som gjør at vi i sum får en duo a la Ba og Cisse.

mitrovic er jo perfekt for cisse... cisse en enorm goalgetter og avslutter... da er det akkurat det han trenger en targetman som attpåtil kan score selv,, for å skape noe for han, men såklart også avhengig av gode stikkere eller innlegg,,,  at austin er mer allsidig,,, han er avarage allsidig mens cisse har mer spisskompetane på avslutninger og goalgetteregenskaper,, men en bevegelig spiss av høyere klasse kunne nok passa mitrovic bra,,, det føler jeg vi allerede har i ayoze som hadde perioder der han scorte noen mål, mens stort sett ble man of the match en del,,,
Skjønner ikke hvordan Mitrovic skal kunne komplementere Cisse på en bedre måte enn Austin? Slik jeg ser det er Austin en langt mer komplett spiss i spillets øvrige faser, i tillegg til å være en bedre avslutter og mer pålitelig kilde til mål på dette stadiet i karrieren.

Jeg ville også byttet Cisse mot Austin any day, og det beste ville kanskje vært å gjøre nettopp det, samt å hente Mitrovic. Nattens kamp mot Sacramento Republic var nok et eksempel på hvor begrenset Cisse egentlig er.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #647 på: 20. Juli 2015, 07:22 »
For det første. Hvorfor får vi mer fysisk tilstedeværelse med Mitrovic? Mitrovic er 189 cm og 82 kilo, Austin er 188 cm og 84 kilo. I tillegg er Austin 5 år eldre og langt mer tilvent den fysiske spillestilen i England.

For det andre. Alt tyder på at pengene er til stede dersom spilleren og dealen er den rette. Jeg mener at en deal for Austin ikke på noen som helst måte vil blokkere for en ving eller stopper. Hvis vi selger Cisse for rundt £10 mill blir jo den problematikken ytterligere redusert.

For det tredje. Da mener jeg du for alvor bagatelliserer Austins 18 seriemål sist sesong for et laaaangt dårligere lag med langt dårligere service. I Austin får man en spiss som er flere år yngre enn Cisse, i tillegg til å være en bedre avslutter med bedre fysikk og mye mer å bidra med i andre faser av spillet.

ja skal vi bagatellisere cisse var mest effektive spiss i PL da?,,,, og i tillegg den enorme starten i nufc karrieren,,,, cisse har vist outstanding egenskaper til tider,,, sturridge scorte mer pr minutt den siste  sesongen til suarez enn suarez men man kunne se "hvem som hadde den lille ekstra magien" av de 2,,, langt dårligere lag? newcastle holdt på rykke ned? glemt det?cisse scorte nesten alle våre mål,,,bedre avslutter enn cisse? er du serriøs,,,, de avslutningsegenskapene cisse har vist da han kom til klubben og denne sesongen,,, har du ikke sett kampene og målene,, han har avslutninger i aller ypperste verdensklasse, har hatt sine formsvikter mye pga liten tilitt og problemer med trening pga muslim greier osv.... men at han er bedre avslutter enn cisse vel....... er det noe cisse er bedre på er det avslutninger,,, mens austin er som dere sier sikkert bedre allround,,, foretrekker heller en goalgetter enn en allround avarage spiller...

skal ikke ta fra noe ære av å score nesten alle qpr sine mål,,, men han har kun prestert denne sesongen,,, slike spillere kan man aldri  vite om klarer følge opp dette i en større klubb, og vi trenger spillere i ypperste hylle, ikke avarage spillere,,,

og som nevnt,,, la oss bruke pengene et annet sted, vi har såpass god dekning og kvalitet på spissplassen og ser ikke på som austin som noe vesentlig forsterkning der,,,, la oss finne en bra stopper,,,

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #648 på: 20. Juli 2015, 07:25 »
For det første. Hvorfor får vi mer fysisk tilstedeværelse med Mitrovic? Mitrovic er 189 cm og 82 kilo, Austin er 188 cm og 84 kilo. I tillegg er Austin 5 år eldre og langt mer tilvent den fysiske spillestilen i England.

For det andre. Alt tyder på at pengene er til stede dersom spilleren og dealen er den rette. Jeg mener at en deal for Austin ikke på noen som helst måte vil blokkere for en ving eller stopper. Hvis vi selger Cisse for rundt £10 mill blir jo den problematikken ytterligere redusert.

For det tredje. Da mener jeg du for alvor bagatelliserer Austins 18 seriemål sist sesong for et laaaangt dårligere lag med langt dårligere service. I Austin får man en spiss som er flere år yngre enn Cisse, i tillegg til å være en bedre avslutter med bedre fysikk og mye mer å bidra med i andre faser av spillet.

du bruker kilo og høyde som vurdering,, javel,,, prøver du spille dum, eller ser du bort fra spenst,, faktiske muskler(ikke kroppsfett),, timing,, headinger,, kvaliteter til å bruke høyden,,, ameobi ville vært verdens beste targetman, sammy altså om vi skal se på høyde,,,mitrovic er en god targetman og målscorer,,, austin har nok ikke de samme hodeegenskapene,,,og mener å lese mitrovic er 195 men mulig jeg tar feil,,

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #649 på: 20. Juli 2015, 07:36 »
+1 Torfinn. Men, Thomas, hvordan mener du vi skulle ha spilt med Mitrovic og Cisse sammen? 4-4-2 er jo ikke et alternativ med McClaren, ettersom alt tyder på at vi skal spille 4-2-3-1 (4-5-1/4-3-3).

Krul
                Janmaat - Willy (Lasc) - Colo (S.Taylor) - Haidara
Sissoko (Obertan/R.Taylor) - Tiote (Wijnaldum/De Jong) - Colback (Anita) - Aarons (Cabella/Gouff)
                        Cisse (Ayoze) - Mitrovic (Riviere)

Hvis det er dette laget du tenker på, så synes vi får veldig lite ut av spillermaterialet vi har tilgjengelig. I mine øyner burde vi få brukt flest mulig av våre beste spillere samtidig, og i riktig posisjon om mulig. I 4-4-2 blir Sissoko, Wijnaldum, Cabella og De Jong og Aarons brukt i posisjoner som ikke er optimale for dem. I 4-2-3-1, vil dette se slik ut:

Krul
                  Wijnaldum (Tiote) - Colback (Anita)
Sissoko (Obertan/Ayoze) - De Jong (Wijnaldum) - Cabella (Aarons)
                        Austin/Mitrovic (Ayoze/Riviere/Cisse)

Wijnaldum er nok en mye mer offensiv spiller med langt ferre deffensive kvaliteter enn Sissoko,, begge er gode offensivt, men Sissoko er sterkere deffensivt... Så å sette Wijnaldum som deffensiv, istedetfor Siossoko når Wijnaldum er best som offensiv sentral midtbane eller høyreving blir feil etter min mening...

Sissoko-Tiote
Winjnaldum(Cabella ved skade)--Aarons(Cabella ved skade)
Cisse-Mitrovic

Ved nok skader, der vi feks mangler Ayoze, Sissoko, Aarons Cabella etc ser jeg på som Cisse Mitrovic som er bra alternativ i enkelte kamer,,, hvertfall spennende på papiret,,,

på papiret ser det kanskje statisk ut, men se for dere 2 defensive i Tiote og Sissoko, med Winjaldum som sentral offensiv. og en ving i Aarons, da har vi innlegskraft gjennombruddskraft med stikkere eller høyballer,, og tempo i spillere som Winjaldum og Aarons og Sissoko om spissene blir for statiske, mange strenger å spille på. Fotball er så langt fra slik det er på papiret.....

Da har vi hurtige vinger, en Winjaldum som kan være mer sentral også og slå stikkere,, vi har gode innleggsmuligheter på Mitrovic som kan stusse til /oppspillspunkt som kan stusse til Cisse eller avgjøre selv...

Men personlig har jeg til tross for Cisse sin enorme målscoringsevne, en ekte avslutter jeg er stor fan av mer sansen for Perez.

Tiote-Sissoko
Winjaldum-Ayoze-Aarons
Mitrovic

ved skader/formsvikt har vi Cabella, Cisse, som soleklare jokere,,,

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 20. Juli 2015, 07:51 »
Enig i den. Men jeg må si at jeg setter Austin ett hakk over Cisse, og ett hakk ++ over Mitrovic. Så Austin inn burde etter min mening være første prioritet.
Jeg er på en måte enig med deg torfinn. I Austin vet vi var vi får, mens Mitrovic er et mer usikkert kort. Men så er det noe med Austin jeg synes er fryktelig "kjedelig" også. Jeg føler på en måte at han er en litt grå spiller, mens i Mitrovic får vi en spiller med en enormt potensiale og større styrker blandt annet i lufta.

Så til syvende og sist er jeg glad for at klubben går for Mitrovic og ikke Austin.

Kjedelig? Uten å sammenligne forøvrig, men Shearer og Ferdinand var ikke veldig spennende spillere de heller, men de bøtta inn mål. Det er jo det NUFC trenger.  Austin er jo litt i samme kategori. Veldig god i og rundt boksen og det trenger vi.

Nå sier ikke jeg at jeg vil ha den ene eller den andre. Heller ja takk begge to. Da støtter jeg de som vil bytte ut Cisse.

Sist vi kjøpte spillere fra QPR var det vel nettopp Ferdinand og Peacock som ble hentet?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 20. Juli 2015, 09:23 »
Vedr. denne Cisse VS. Austin OG Mitrovic diskusjonen her (stakkars Cisse som skal "take on both"):

Sånn jeg ser det så er det største problemet med Cisse antall kamper han leverer i, uansett det ene eller det andre. Målsnittet ifjor var sykt bra, og mer enn bra nok til at han bør være med videre, men problemet var uansett at han spilte altfor lite. Om problemet var skader, karantene eller Afrika-mesterskap eller hva pokker for så være, en av klubbens viktigste spillere MÅ bidra mer i løpet av en sesong enn hva Cisse gjorde ifjor. Klarer han ikke det, bør han erstattes eller skyves nedover i hierarkiet. Målsnittet var upåklagelig det, så får man bare spekulere i om det hadde vært like bra om han spilte mere.

Når Cisse spiller leverer han (eller gjorde iallfall det ifjor), det er ALL den tiden han IKKE spiller som er problemet med han.
« Siste redigering: 20. Juli 2015, 09:28 av chickenman »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #652 på: 20. Juli 2015, 10:07 »
Virker som done deal: http://www.dhnet.be/sports/football/division1/anderlecht/mbemba-5-ans-a-newcastle-c-est-fait-55ac092335708aa437115e44
Sitat
Mbemba 5 år i Newcastle: det er gjort!
Mitrovic er ikke alene om å flytte til Newcastle. Fra pålitelige kilder, lærte vi at overføringen av Chancel Mbemba til Magpies ble avsluttet søndag. Mbemba passere hans medisinske tester tidligere denne uken, og da overføringen vil bli formalisert.

Mbemba signerer en 5 års kontrakt og vil påvirke en veldig fin lønn. Anderlecht senket 10 millioner netto. Beløpet betales er større enn Newcastle, sett mellomledd (klubber og agenter) som er berettiget til en prosentandel.

Newcastle hadde allerede uttrykt interesse i Kongo i januar, men Besnik Hasi ønsket å beholde ham for tittelen. Endelig har ting akselerert som sist fredag, under forhandlingene mellom Newcastle og Anderlecht Mitrovic. Siden ingen klubb (Wolfsburg, Mönchengladbach, Atletico Madrid) ville betale 10 millioner netto, Sporting slått forsvarer i Newcastle. Klubben, på jakt etter en sterk midtstopper, ikke nøl.

Søndag, Mbemba var Vanden Stock stadion for å være vitne til 3-1 mot Lazio. Han poserte for bilder med fans, men åpenbart hadde noen hodet i Premier League.

:D
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #653 på: 20. Juli 2015, 10:09 »
http://www.getfootballnewsfrance.com/2015/montpellier-lille-on-newcastle-starlets-tail/

Sitat
Montpellier & Lille on Newcastle starlet?s tail

According to L?Équipe, Montpellier and Lille are interested in signing Newcastle United youngster Mehdi Abeid.

The 22 year old Algerian central midfielder is in contact with both clubs and only has one year on his current deal remaining.
« Siste redigering: 20. Juli 2015, 10:14 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 20. Juli 2015, 10:26 »
Virker som done deal: http://www.dhnet.be/sports/football/division1/anderlecht/mbemba-5-ans-a-newcastle-c-est-fait-55ac092335708aa437115e44
Sitat
Mbemba 5 år i Newcastle: det er gjort!
Mitrovic er ikke alene om å flytte til Newcastle. Fra pålitelige kilder, lærte vi at overføringen av Chancel Mbemba til Magpies ble avsluttet søndag. Mbemba passere hans medisinske tester tidligere denne uken, og da overføringen vil bli formalisert.

Mbemba signerer en 5 års kontrakt og vil påvirke en veldig fin lønn. Anderlecht senket 10 millioner netto. Beløpet betales er større enn Newcastle, sett mellomledd (klubber og agenter) som er berettiget til en prosentandel.

Newcastle hadde allerede uttrykt interesse i Kongo i januar, men Besnik Hasi ønsket å beholde ham for tittelen. Endelig har ting akselerert som sist fredag, under forhandlingene mellom Newcastle og Anderlecht Mitrovic. Siden ingen klubb (Wolfsburg, Mönchengladbach, Atletico Madrid) ville betale 10 millioner netto, Sporting slått forsvarer i Newcastle. Klubben, på jakt etter en sterk midtstopper, ikke nøl.

Søndag, Mbemba var Vanden Stock stadion for å være vitne til 3-1 mot Lazio. Han poserte for bilder med fans, men åpenbart hadde noen hodet i Premier League.

:D

Google Translate er nå søt også da....  ;)

Nei seriøst, helt knall om vi kjøper både Mbemba og Mitrovic. Veldig mye posetive synergier av å hente to spillere fra samme klubb. Virker også som meget lovende spillere. De kommer jo for sent til siste kampen i USA, men rekker vel fortsatt én eller to(?) treningskamper før "the curtain raiser" mot Soton' om snaue tre uker.
« Siste redigering: 20. Juli 2015, 10:49 av chickenman »

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #655 på: 20. Juli 2015, 10:30 »

@tkkarlsen

Sitat
"Mulig denne allerede er gravd frem, men kanskje noe overraskende at Newcastle tar sjansen på Chancel Mbemba http://edition.cnn.com/2013/02/01/sport/football/age-african-football-mbemba/ ?"

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #656 på: 20. Juli 2015, 11:01 »
+1 Torfinn. Men, Thomas, hvordan mener du vi skulle ha spilt med Mitrovic og Cisse sammen? 4-4-2 er jo ikke et alternativ med McClaren, ettersom alt tyder på at vi skal spille 4-2-3-1 (4-5-1/4-3-3).

Krul
Sissoko (Obertan/R.Taylor) - Tiote (Wijnaldum/De Jong) - Colback (Anita) - Aarons (Cabella/Gouff)
                        Cisse (Ayoze) - Mitrovic (Riviere)

Hvis det er dette laget du tenker på, så synes vi får veldig lite ut av spillermaterialet vi har tilgjengelig. I mine øyner burde vi få brukt flest mulig av våre beste spillere samtidig, og i riktig posisjon om mulig. I 4-4-2 blir Sissoko, Wijnaldum, Cabella og De Jong og Aarons brukt i posisjoner som ikke er optimale for dem. I 4-2-3-1, vil dette se slik ut:

Krul
                  Wijnaldum (Tiote) - Colback (Anita)
Sissoko (Obertan/Ayoze) - De Jong (Wijnaldum) - Cabella (Aarons)
                        Austin/Mitrovic (Ayoze/Riviere/Cisse)

Wijnaldum er nok en mye mer offensiv spiller med langt ferre deffensive kvaliteter enn Sissoko,, begge er gode offensivt, men Sissoko er sterkere deffensivt... Så å sette Wijnaldum som deffensiv, istedetfor Siossoko når Wijnaldum er best som offensiv sentral midtbane eller høyreving blir feil etter min mening...

Sissoko-Tiote
Winjnaldum(Cabella ved skade)--Aarons(Cabella ved skade)
Cisse-Mitrovic

Ved nok skader, der vi feks mangler Ayoze, Sissoko, Aarons Cabella etc ser jeg på som Cisse Mitrovic som er bra alternativ i enkelte kamer,,, hvertfall spennende på papiret,,,

på papiret ser det kanskje statisk ut, men se for dere 2 defensive i Tiote og Sissoko, med Winjaldum som sentral offensiv. og en ving i Aarons, da har vi innlegskraft gjennombruddskraft med stikkere eller høyballer,, og tempo i spillere som Winjaldum og Aarons og Sissoko om spissene blir for statiske, mange strenger å spille på. Fotball er så langt fra slik det er på papiret.....

Da har vi hurtige vinger, en Winjaldum som kan være mer sentral også og slå stikkere,, vi har gode innleggsmuligheter på Mitrovic som kan stusse til /oppspillspunkt som kan stusse til Cisse eller avgjøre selv...

Men personlig har jeg til tross for Cisse sin enorme målscoringsevne, en ekte avslutter jeg er stor fan av mer sansen for Perez.

Tiote-Sissoko
Winjaldum-Ayoze-Aarons
Mitrovic

ved skader/formsvikt har vi Cabella, Cisse, som soleklare jokere,,,

Hvis du tror vi får se Wijnaldum på vingen tror du jeg tar feil. Han kommer nok garantert til å spille i 10eren eller sentralt på midten. Sissoko har jo blitt brukt på høyrekanten i alle treningskampene denne sommeren, hva er det som får deg til å tro at Sissoko skal spille i 10eren? Hva med De Jong? Skal han bare benkes til Sissoko blir skadet, eller vil du bruke han på vingen også? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 20. Juli 2015, 11:01 »
Blir litt overrasket over at folk anser Shearer som en like "kjedelig" spiss som Austin. Shearer scoret jo klassemål over en lav sko og var ei stund ansett som verdens beste spiss etter ekte Ronaldo. Austin er på ingen måte bankers på et middelmådig England, og vi har tidligere i historien blitt lurt av en spiss som har scoret mye mål for et bunnlag for så å ikke leve opp til dette i ettertid. Jeg ser derfor at Ashley har reservasjoner mot å legge ut 15 mill pund. Og være såpass bastant på at Austin er en bedre avslutter enn Cisse finner jeg også merkverdig. Cisse var mer effektiv enn både Costa og Aguero i fjor, særdeles imponerende når en stor andel av kampene var halvskadet og at Gouffran fikk lov å være ving i flere av de.
Misforstå meg rett. Cisse sine skader, alder, at han er afrikansk og blir borte i januar flere ganger samt hans mange suspensjoner gjør at jeg forstår at det nok er på tide å bytte ham ut mens vi enda får spenn for ham. Jeg er også veldig positiv til å hente inn Austin, og har trua på at han fortsatt vil levere mål. Virker også som en veldig profesjonell type. Jeg forbeholder meg allikevel retten til å betvile at Austin er en bedre spiss enn Cisse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 20. Juli 2015, 11:24 »
Det er selvsagt lov å være uenig i det. Men etter å ha sett så godt som alle våre kamper og veldig mange av QPR sine er jeg ikke i tvil. Sevsagt skal man ikke ta fra Cisse at han til slutt dukket opp og scoret mange nok mål til at vi fortsatt er i Premier League. Men hans manglende ferdigheter i det oppbyggende spillet var utvilsomt en av grunnene til at angrepsspillet ikke var bedre. Spesielt som enslig spiss var han sårbar, og vi kommer nok ikke til å spille med 2 spisser under McClaren heller.

Austin scoret 18 mål på 35 kamper, og Cisse 11 mål på 22 kamper sist sesong. Så og si likt snitt. Jeg har vanskelig for å tro at servicen var noe bedre på et langt dårligere QPR (ja, vi holdt på å rykke ned, men de rykka ned så det sang) enn den var hos oss. At Cisse klarte å dra på seg 10 kamper karantene i løpet av sesongen bør heller ikke tale til hans fordel. Absolutt ikke.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 20. Juli 2015, 11:59 »
I de 5-6 QPR-kampene jeg så var servicen Austin fikk på et helt annet nivå enn den Cisse fikk i Newcastle.
For fremover var det absolutt ikke så ille for QPR, men de hadde for få spillere som scorte. Det var kun Austin som greide og utnytte den gode servicen han fikk, i tillegg til at laget var bedritent bakover. Jeg tror ikke han hadde vært i nærheten av 18 mål med den servicen Cisse fikk forrige sesong. Men jeg så ikke mange kamper, så det kan godt hende det var mye dårligere ellers.

Tar gjerne i mot Austin da, for jeg liker spilleren. Men jeg har ingen tro at han kommer til å runde 12-15 mål på 35 kamper med mindre Newcastle greier å bedre det offensive spillet drastisk. Må levere på et helt annet nivå enn i fjor om han skal bli en storscorer her. Tror jeg da.

Vil også beholde Cisse da jeg er en fan, og i tillegg er han en som gjør det lille ekstra for å glede fansen utenfor banen. Det liker jeg.
Nei.