20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke. Søndag 8.2.2015 kl 15.00  (Lest 12499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke. Søndag 8.2.2015 kl 15.00
« Svar #60 på: 09. Feb. 2015, 12:30 »
http://www.whoscored.com/Matches/829852/Live

Den forstår jeg lite av. Sammy banens beste?? Og Colback nest best? Greit at han scora, men utenom målet bidro han ikke all verdens. Også uenig i den lave ratingen til Cabella. Kan også legge til at Krul var langt ifra vår dårligste. Ser også at Williamson og Sissoko fikk samme rating. Det er også feil. Williamson holdt på å koste oss det ene poenget, men ble reddet av nettopp Krul.

Kampen er mer en "små" enkelt hendelser, spillerne blir gitt en karakter utifra hva de gjør/gjorde i løpet av 90 min eller så lenge de var på banen.
Om du går inn å ser på statistikken til hver enkelt spiller fra kampen, og så setter deg å ser kampen på nytt tror jeg du vil få et litt annet syn på enkelte ting. Det forutsetter at man klarer å være "delvis" objektiv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 09. Feb. 2015, 14:19 »
Jeg føler enhver objektiv person klarte å se at Sammy hadde en stinker i helga. Ser heller til denne børsen, jeg:
http://www.themag.co.uk/2015/02/newcastle-v-stoke-player-ratings-fans-results/

Føler denne treffer langt bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 09. Feb. 2015, 15:20 »
Enig i det. Synes det var sjokkerende svakt over nesten hele linja. Haidara var igjen positiv, og jeg synes Colo var solid. Framover var det så og si bare tøys.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Feb. 2015, 16:19 »
Nå ble vel Cabella kåret til månedens spiller basert på whoscored statestikker foran Costa og Messi  :ler:, så skal ikke se oss helt blind på statestikker heller. Sammy var helt fryktelig, nå skal det også sies at det var ganske mange som hadde en stinker. Jeg synes også at Anita slipper billig unna når det gjelder kritikk. Totalt usynelig, og en mann med såpass god teknikk bør bidra mer på den offensive delen. Colback blir nærmest hudflettet hver runde selv om han er ti ganger bedre offensivt enn Anita. Anita var god med Cabaye/Tiote men nå tilfører han ikke laget noe som helst.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 09. Feb. 2015, 17:16 »
http://www.whoscored.com/Matches/829852/Live

Den forstår jeg lite av. Sammy banens beste?? Og Colback nest best? Greit at han scora, men utenom målet bidro han ikke all verdens. Også uenig i den lave ratingen til Cabella. Kan også legge til at Krul var langt ifra vår dårligste. Ser også at Williamson og Sissoko fikk samme rating. Det er også feil. Williamson holdt på å koste oss det ene poenget, men ble reddet av nettopp Krul.

Kampen er mer en "små" enkelt hendelser, spillerne blir gitt en karakter utifra hva de gjør/gjorde i løpet av 90 min eller så lenge de var på banen.
Om du går inn å ser på statistikken til hver enkelt spiller fra kampen, og så setter deg å ser kampen på nytt tror jeg du vil få et litt annet syn på enkelte ting. Det forutsetter at man klarer å være "delvis" objektiv.

Ratingene på whoscored er ene og alene basert på statstikker. Det kan fort bli litt misvisende, selv om statistikkene i seg selv kan være nyttige å se på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 09. Feb. 2015, 18:17 »
For meg er det ingen tvil om at Abeid og Colback bør være de to sentrale. Håper og tror at Abeid er den i dagens stall som minner mest om Cabaye, mens Colback er nesten like aggressiv som Tioté, en mye bedre ballvinner enn Anita og en bedre ballspiller enn begge.

Colback er aggressiv, og vinner nok mer dueller enn Anita. Anita på sin side tror jeg er klokere enn Colback. Dvs at han leser spillet og snapper opp pasninger. Colback på sin side er litt Tiote i den forstand at han er unødvendig hard i enkelte dueller og sånn sett kan skape frispar i ugunsige situasjoner. Når det gjelder pasningskvaliteten mener jeg Anita er bedre. Anita, før han ble satt helt på sidenlinjen, hadde en del kloke pasningsvalg, ofte gjennom ledd. Den dimensjonen mangler Colback. Colback på sin side kan faktisk tilby noe utenfor 16 meteren til motnstanderen pga. at han har en brukbar skuddfot.

Siden begge har sine svakheter og styrker er min konklusjon at begge kan fylle rollen som DM, men på forskjellige måter. Det eneste som er sikkert er at jeg aldri vil se dem i en offensiv midtbanerolle igjen. Abeid har etter det jeg har sett av ham bedre forutsetninger for å mestre den posisjonen. Og på det punktet er vel du og jeg enige :)