20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke. Søndag 8.2.2015 kl 15.00  (Lest 12506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Sv: Newcastle - Stoke. Søndag 8.2.2015 kl 15.00
« Svar #45 på: 08. Feb. 2015, 17:01 »
Igjen gir vi bort initiativet i kampen, hvordan i huleste kan Stoke få holde på å kjøre kampen nesten hele 2. omgang på bortebane?

Og for et pissmål vi slipper inn, fy faen. Bare kål og rot i forkant av målet..

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 08. Feb. 2015, 17:01 »
Elendig å ikke klare å vinne en kamp som dette.
Men typisk for en klubb helt uten ambisjoner. Gudene forby at de klarer å klatre topp ti.

Blir garantert tap mot Palace neste kamp og Pardew kommer til å dra med buksa å vise rævva til Newcastle.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 08. Feb. 2015, 17:02 »
Noe av det mest rotete, dårlige og mest upresise fotballspillet som har blitt vist i år. To bedritne lag..

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Feb. 2015, 17:02 »
Elendig å ikke klare å vinne en kamp som dette.
Men typisk for en klubb helt uten ambisjoner. Gudene forby at de klarer å klatre topp ti.

Blir garantert tap mot Palace neste kamp og Pardew kommer til å dra med buksa å vise rævva til Newcastle.

Bare å glede seg.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 08. Feb. 2015, 17:04 »
Noe av det mest rotete, dårlige og mest upresise fotballspillet som har blitt vist i år.

Grei oppsummering det..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Feb. 2015, 17:07 »
Colback har vært god han, men problemet er at jeg synes han får alt for mye ansvar for å fordele pasninger i forhold til ferdighetsnivå. Er ikke akkurat det han er best på!

JA, jeg lurer på hva Carver og co ser i Colback når de setter han i den posisjonen. Han er åpenbart ikke en offensiv midtbanespiller. Samtidig forventer jeg litt mer av ham. Han er ikke Cabaye , men han brukes som offensiv midtbane,og da er det hans ansvar å gjøre gode ballfordelinger. Colback slår omtrent utelukkende støtte- eller tversoverpasninger.  Han er heller ikke dyktig til å møte ballinnehaver slik at vi får til gode balfordelinger på liten flate der man f.eks spiller seg ut av press gjennom trekantspill. Det tragiske er at når Abeid kommer innpå, som faktisk er i stand til å slå konstruktive pasninger, så blir han satt som DM, mens Colback får fortsette å "brilliere" som OM. Kjenner blodet koker bare jeg tenker på det!!ARGH!!!

Det er tragisk at vi ikke har fått til bedre spill mot Stoke og Hull. Seieren mot Hull var meget flatterende, og utligningen i dag var sånn sett karma. Perez prøver, og gjør så mye riktig, men igjen blir hanisolert, og med fare for å gjenta meg selv, midtbanen fyller ikke etter.  Vi klarer heller ikke å fordele eller holde ballen i laget. Vi skulle hatt tre poeng her. Det ville gjort alt enklere før vi møter en del tøffe lag.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Feb. 2015, 17:10 »
Veldig irriterende måte å miste to poeng på denne måten. Først så roter Obertan bort en 100% sjanse, med litt hjelp av en dårlig pasning fra Sissoko, og deretter så for Stoke overta alt initiativ i kampen, og klarer å spille seg til en drittsjanse som de scorer på. Det gikk noenlunde bra så lenge Stoke ble tvunget til å  avslutte fra +20 meter, men når de får skape sånne sjanser, to på rad (hadde flaks en gang før der), så må det gå gærnt.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Feb. 2015, 17:16 »
hvordan i huleste kan Stoke få holde på å kjøre kampen nesten hele 2. omgang på bortebane?
Helt utrolig hva vi lar lag holde på med på vår egen hjemmebane. Hele laget ligger på egen halvdel store deler av andre omgang. Som å se spøkelset til Pardew dette her. Helt forferdelig kamp selv om vi hadde to store sjanser til å punktere kampen. Obertan og Ayoze får stryk for hva de gjorde, spesielt Ayoze var meget svakt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Feb. 2015, 17:27 »
Colback har vært god han, men problemet er at jeg synes han får alt for mye ansvar for å fordele pasninger i forhold til ferdighetsnivå. Er ikke akkurat det han er best på!

JA, jeg lurer på hva Carver og co ser i Colback når de setter han i den posisjonen. Han er åpenbart ikke en offensiv midtbanespiller. Samtidig forventer jeg litt mer av ham. Han er ikke Cabaye , men han brukes som offensiv midtbane,og da er det hans ansvar å gjøre gode ballfordelinger. Colback slår omtrent utelukkende støtte- eller tversoverpasninger.  Han er heller ikke dyktig til å møte ballinnehaver slik at vi får til gode balfordelinger på liten flate der man f.eks spiller seg ut av press gjennom trekantspill. Det tragiske er at når Abeid kommer innpå, som faktisk er i stand til å slå konstruktive pasninger, så blir han satt som DM, mens Colback får fortsette å "brilliere" som OM. Kjenner blodet koker bare jeg tenker på det!!ARGH!!!

Det er tragisk at vi ikke har fått til bedre spill mot Stoke og Hull. Seieren mot Hull var meget flatterende, og utligningen i dag var sånn sett karma. Perez prøver, og gjør så mye riktig, men igjen blir hanisolert, og med fare for å gjenta meg selv, midtbanen fyller ikke etter.  Vi klarer heller ikke å fordele eller holde ballen i laget. Vi skulle hatt tre poeng her. Det ville gjort alt enklere før vi møter en del tøffe lag.

"Carver og co" vurderer det vel da dithen til at vi ikke har noen som i øyeblikket er bedre til å gjøre den jobben Colback er satt til å gjøre, enn nettop Colback tipper jeg. Er dog veldig spent på å se mer til nevnte Abeid nå etterhvert som han blir klar for å spille mer igjen.

Vedr. Ayoze så er det veldig synd å se hvor alene han blir der oppe på topp. Du trenger ikke akkurat ha Drillos utdanning i fotballfaget for å skjønne at dette ikke er dne beste måten å utnytte en spiller som Ayoze på. Jeg tenker vel litt i de baner at nå som flere spillere er tilbake fra skade er det vel snart på tide å gi Ayoze en liten pause? Han har spilt mye nå til tross for sin unge alder og må få lov til å være en læregutt som skal utvikle seg, i stedet for å bli nødt til å bære for mye ansvar på sine unge skuldre.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08. Feb. 2015, 17:55 »

Er vel Sissoko som blir brukt som OM og er ikke feil avColback at han prøver å komme seg framover. Herlig gåll idag.

Irriterende at hverken Ayoze eller Obertan klarer å sette spikeren i kisten og, når det bølger sånn på slutten, at vi ikke senker tempo og kontrollerer inn seieren

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 08. Feb. 2015, 18:18 »
Såg ikkje kampen, men skjønnar ikkje kvifor Colback får so mykje tyn når han i da minste skårar mål. Er sjeldan kost det for ein midtbanespelar på Nufc. Med John Carver som Head Coach so er 1 poeng heima mot Stoke noko ein lyte rekna med. Ser det kunn var litt øve 47000 tilskodara på stadion i dag. Er ikkje berre folk her på forumet som føler sesongen er allereie øve.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08. Feb. 2015, 19:24 »
Såg ikkje kampen, men skjønnar ikkje kvifor Colback får so mykje tyn når han i da minste skårar mål. Er sjeldan kost det for ein midtbanespelar på Nufc. Med John Carver som Head Coach so er 1 poeng heima mot Stoke noko ein lyte rekna med. Ser det kunn var litt øve 47000 tilskodara på stadion i dag. Er ikkje berre folk her på forumet som føler sesongen er allereie øve.

Colback skårte mål,men en hovedårsakene til at vi spiller så svakt er nettopp ham. Vi er totalt planløse fremover, og det mot antatt svakere motstandere. Derfor tyner jeg ham litt.

Ser poenget ditt Martin, men Sissoko skal vel fungere mer som en 10er bak Perez. Colback skal ha det offensive ansvaret, sentralt på midten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08. Feb. 2015, 21:39 »
For meg er det ingen tvil om at Abeid og Colback bør være de to sentrale. Håper og tror at Abeid er den i dagens stall som minner mest om Cabaye, mens Colback er nesten like aggressiv som Tioté, en mye bedre ballvinner enn Anita og en bedre ballspiller enn begge.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 09. Feb. 2015, 00:01 »
http://www.whoscored.com/Matches/829852/Live

Den forstår jeg lite av. Sammy banens beste?? Og Colback nest best? Greit at han scora, men utenom målet bidro han ikke all verdens. Også uenig i den lave ratingen til Cabella. Kan også legge til at Krul var langt ifra vår dårligste. Ser også at Williamson og Sissoko fikk samme rating. Det er også feil. Williamson holdt på å koste oss det ene poenget, men ble reddet av nettopp Krul.
« Siste redigering: 09. Feb. 2015, 00:08 av Eriksen »