20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United vs Newcastle United, fredag 26.12  (Lest 19127 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Manchester United vs Newcastle United, fredag 26.12
« Svar #15 på: 25. Des. 2014, 16:47 »
Dummeste jeg har hørt. Kan like godt starte med Kemen som med Anita? Du sier mye klokt Frode, men nå har vel alkoholen tatt deg. Men uansett, vår eminente manager mente det var best å starte med en halvskadet Abeid, og vi ser jo alle hvordan det gikk.

Selvfølgelig var det satt på spissen, men det beviser også hvor svakt det er med dekning sentralt i banen. Anita fikk veldig mye spilletid etter at Cabaye dro sist sesong og han imponerte vel ingen. For ordens skyld, frem til Cabaye dro hadde vi flere poeng forrige sesong enn på samme tid og antall kamper i sesongen vi kom på 5. plass. At NUFC kun vant 4 kamper etter Cabaye sin siste kamp mot West Ham hvor han også scoret 2 mål vitner litt om dette. Klubben endte allikevel på topp 10.
Nå var det flere faktorer som spilte inn, men skal vi dømme hver enkelt spiller så kommer ikke Vurnon Anita noe særlig godt ut.

Her på forumet har det nesten blitt en tradisjon å dømme spillerne etter en håndfull kamper. Enkelte spillere som ble kjøpt i sommer er det noen som vil selge, allerede. Hvorfor Anita ikke blir dømt like hardt vet jeg ikke?

Til sist, ja det var satt på spissen, men med det nivået Anita har vist skal man heller ikke se bort ifra at en eller annen unggutt kunne gjort det like bra eller bedre.

Hvem hadde hørt om Aarons? Eller trodd at han skulle bli så god allerde denne sesongen? Eller Ayoze?

Cabaye var utrolig viktig for oss forrige sesong, men det er Pardew jeg gir skylden for den forferdelige vårsesongen. Greit; han fikk ikke inn en erstatter for Cabaye og mange bruker dette til å frita han for skyld, men han hadde jo fortsatt Sissoko. Selv om det var mange forrige sesong som forsvarte Pardew for at han brukte Sissoko på høyreving siden Frankrike gjorde det tror jeg ikke det er så mange som er overrasket han han har fungert mye bedre denne sesongen da han fikk spille mer sentralt. Hvorfor ikke la Sissoko gå inn å ta Cabayes plass slik at Tiote og Anita ikke ble så amputerte? Anita og Tiote fungerte veldig bra sammen i trekløveren med Cabaye, men de er begge alt for begrenset offensivt til å kunne ta midtbanen alene slik de måtte og da er det bruksfeil og derfor for tidlig å avskrive Anita (på samme måte jeg mener Sissoko ble brukt feil på vingen).

Så slik du setter det på spissen er jeg egentlig enig. Når vi skulle spille 4-4-2 kunne vi nesten like gjerne spilt med Kemen og Biggie, hvertfall når spillerne forran de er Gouffran og Sissoko som begge suger på ving, Cisse som ikke fikk noen baller servert i boksen og som suger med ball utenfor 16, Dan Gosling, en defensivt instruert Luuk de Jong og Obertan. Ville ikke vært store forskjellen; hadde kanskje tatt i mot litt færre frispark med Biggie istedenfor Tiote.

Syns Anita kunne fått seg noen flere sjanser. Syns han er på samme nivå med Tiote, men vil ikke se noen av de i en 2er på midten.

At ungguttene tar sjansen når de får den syns jeg ikke er så rart. Det er ikke ofte de har fått prøvd seg de siste sesongene til tross for at enkelte spillere har vært ubrukelig over lang tid, og selv om de ofte har spilt bedre enn de som de har lånt plassen av blir de sent ut når spilleren med klippekort kommer tilbake fra skade. De er som sultne dyr i bur og gir 100% når sjansen byr seg istedenfor Gouffran som ikke trenger å spille på mer enn 25% for å få spille neste kamp.

Er vel ikke noe nytt at Pardew sender uklare spillere tilbake i langtidsskade heller. HBA slo vel opp skaden sin da han måtte spille på en kald kunstgressbane i Russland mot Anzji .

Ganske uheldig tidspunkt å møte Man Utd på. Hadde ikke satt penger på annet enn tap

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 25. Des. 2014, 20:19 »
Dummeste jeg har hørt. Kan like godt starte med Kemen som med Anita? Du sier mye klokt Frode, men nå har vel alkoholen tatt deg. Men uansett, vår eminente manager mente det var best å starte med en halvskadet Abeid, og vi ser jo alle hvordan det gikk.

Selvfølgelig var det satt på spissen, men det beviser også hvor svakt det er med dekning sentralt i banen. Anita fikk veldig mye spilletid etter at Cabaye dro sist sesong og han imponerte vel ingen. For ordens skyld, frem til Cabaye dro hadde vi flere poeng forrige sesong enn på samme tid og antall kamper i sesongen vi kom på 5. plass. At NUFC kun vant 4 kamper etter Cabaye sin siste kamp mot West Ham hvor han også scoret 2 mål vitner litt om dette. Klubben endte allikevel på topp 10.
Nå var det flere faktorer som spilte inn, men skal vi dømme hver enkelt spiller så kommer ikke Vurnon Anita noe særlig godt ut.

Her på forumet har det nesten blitt en tradisjon å dømme spillerne etter en håndfull kamper. Enkelte spillere som ble kjøpt i sommer er det noen som vil selge, allerede. Hvorfor Anita ikke blir dømt like hardt vet jeg ikke?

Til sist, ja det var satt på spissen, men med det nivået Anita har vist skal man heller ikke se bort ifra at en eller annen unggutt kunne gjort det like bra eller bedre.

Hvem hadde hørt om Aarons? Eller trodd at han skulle bli så god allerde denne sesongen? Eller Ayoze?

Cabaye var utrolig viktig for oss forrige sesong, men det er Pardew jeg gir skylden for den forferdelige vårsesongen. Greit; han fikk ikke inn en erstatter for Cabaye og mange bruker dette til å frita han for skyld, men han hadde jo fortsatt Sissoko. Selv om det var mange forrige sesong som forsvarte Pardew for at han brukte Sissoko på høyreving siden Frankrike gjorde det tror jeg ikke det er så mange som er overrasket han han har fungert mye bedre denne sesongen da han fikk spille mer sentralt. Hvorfor ikke la Sissoko gå inn å ta Cabayes plass slik at Tiote og Anita ikke ble så amputerte?

Sissoko kan ikke sammenlignes med Cabaye, hverken i ferdigheter, måten å få frem det beste i hver av dem eller klasse. Cabaye er en mye bedre spiller, i mine øyne.

Man må også være litt edruelige å innse at det å miste sin desidert beste spiller hemmer hvert eneste lag. Til og med de aller beste lagene merker det selv om de har stor, god og bred dekning, noe NUFC ikke har.

Det å kritisere startelleveren og taktikken er også veldig individuelt. Spør man 100 forskjellige personer kan man fort ende opp med veldig mange forskjellige svar. Det er ingen fasit.

Det som uansett er nærmest fasiten er at gode spillere hjelper veldig og gjør det ikke så forutsigbart for motstanderen. Det gjelder både kvalitet og bredde.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 25. Des. 2014, 21:56 »
Sissoko kan ikke sammenlignes med Cabaye, hverken i ferdigheter, måten å få frem det beste i hver av dem eller klasse. Cabaye er en mye bedre spiller, i mine øyne.

Man må også være litt edruelige å innse at det å miste sin desidert beste spiller hemmer hvert eneste lag. Til og med de aller beste lagene merker det selv om de har stor, god og bred dekning, noe NUFC ikke har.

Det å kritisere startelleveren og taktikken er også veldig individuelt. Spør man 100 forskjellige personer kan man fort ende opp med veldig mange forskjellige svar. Det er ingen fasit.

Det som uansett er nærmest fasiten er at gode spillere hjelper veldig og gjør det ikke så forutsigbart for motstanderen. Det gjelder både kvalitet og bredde.

Enig, men det var ikke poenget mitt. Mener at både Anita, Tiote, Gouffran, Sissoko og Cisse kunne gjort det veldig mye bedre i vårsesongen enn det de gjorde. Alle unntatt Anita har fått prøve seg denne sesongen og alle unntatt Gouffran har forbedret spillet sitt siden de endelig har blitt spilt i en rolle som passer de bedre. Derfor syns jeg det er litt rart at du avskriver Anita for han burde jo være en veldig grei spiller å ha i en 4-3-3 / 4-2-3-1 nå som vi spiller litt bedre offensivt.

(Tror også fleste ville vært enig i at det ville være bedre å spille med Anita-Sissoko-Tiote; Remy-Cisse-HBA istedenfor Gouffran-Gosling-Tiote-Sissoko; Luuk de Jong; Cisse)

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 25. Des. 2014, 22:27 »
Martin, du glemmer noe essensielt, og det er at Gouffran opprinnelig er spiss!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26. Des. 2014, 00:32 »
Det er jeg klar over, men han blir fortsatt brukt som ving og er like elendig der som i vår så nevnte han derfor ikke som en av de som fikk en mer passende rolle denne sesongen og derfor spiller bedre

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 26. Des. 2014, 02:36 »

Cabaye var utrolig viktig for oss forrige sesong, men det er Pardew jeg gir skylden for den forferdelige vårsesongen. Greit; han fikk ikke inn en erstatter for Cabaye og mange bruker dette til å frita han for skyld, men han hadde jo fortsatt Sissoko. Selv om det var mange forrige sesong som forsvarte Pardew for at han brukte Sissoko på høyreving siden Frankrike gjorde det tror jeg ikke det er så mange som er overrasket han han har fungert mye bedre denne sesongen da han fikk spille mer sentralt. Hvorfor ikke la Sissoko gå inn å ta Cabayes plass slik at Tiote og Anita ikke ble så amputerte? Anita og Tiote fungerte veldig bra sammen i trekløveren med Cabaye, men de er begge alt for begrenset offensivt til å kunne ta midtbanen alene slik de måtte og da er det bruksfeil og derfor for tidlig å avskrive Anita (på samme måte jeg mener Sissoko ble brukt feil på vingen).

Sissoko var på 3. plass i fjor når OPTA ramset opp "created chances" protokollen, kun slått av Hazard og (så vidt) Suarez. Sissoko, hovedsaklig på ving, skapte flere sjanser sitt for laget enn folk som Aguero, Silva, Rooney, Sturridge, Ozil osv osv osv osv osv.

Synes Sissoko er desidert best på ving. Fordi han er vanskeligere å kontrollere for forsvarerne, i tillegg til en uvant type å møte der ute. Det vi sliter med er en kreativ ballfordeler etter Cabaye dro. Tiote er udugelig der, og egentlig det samme med Anita. Spillere i Cabaye-, Xabi Alonso-, Fabregas-, Pirlo-rollen er uhyre vanskelig å få tak i, og er synonymt med alle nåtidens og historiske topplag.

Foran backfireren vår seg jeg gjerne en slik formasjon

Cisse (eventuelt en bedre spiss, eventuelt Ayoze)

Aarons/Cabella             Ayoze / De Jong / Cabella                Sissoko(Obertan)

Colback (Abeid)         *Arbeidssom, smart, teknisk ballfordeler*

Først da snakker vi en lag som kan utvikle seg til et Champions League lag med tid og stund. Og så kommer det som er foran Krul...
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #21 på: 26. Des. 2014, 15:05 »
Alnwick; Janmaat, Coloccini (c), S.Taylor, Dummett; Colback, Anita; Sissoko, Perez, Gouffran; Armstrong.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #22 på: 26. Des. 2014, 15:05 »
Yes, Couffran....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Des. 2014, 15:07 »
Gouffran  :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler:

Er vel ganske åpenlyst at vi må ut på spillerjakt med iallefall en spiss inn.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 26. Des. 2014, 15:07 »
#NUFC at @ManUtd (4-2-3-1): Alnwick; Janmaat, Coloccini (c), S.Taylor, Dummett; Colback, Anita; Sissoko, Perez, Gouffran; Armstrong.

#nufc subs Woodman, Williamson, Satka, Cabella, Vuckic, Riviere, Cisse.

Fortsetter med Colo og Taylor som stopper, så får ikkje oppfylt ønsket mitt med Dummet og Saylor som stoppere og Haidara på backen. Gouffran får starte igjen..... Svarte helvete, kor mange sjanser skal fyren få fra start? Får vi sjå Armstrong på topp sammen med Ayoze? Eller blir Ayoze trukket ned på kant? Uansett spennede med Arma på  banen fra start.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Des. 2014, 15:09 »
Kor er Haidara? Står ikkje oppført som skadet på physioroom og er ikkje på benken?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Des. 2014, 15:29 »
"Flopped in the derby" sier Pardew. Sammy som har blitt økset da, merkelig da der var iallefall en til som floppet mer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 26. Des. 2014, 15:31 »
Pardew har virkelig tatt drastiske steg for å få ting til å skje. Byttet ut Sammy, og flyttet Haidara ut av troppen. Var tydligvis ikkje god nok for benken

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Des. 2014, 15:36 »
Gouffran må snart få en skade. Sorry at jeg sier det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida