20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United vs Newcastle United, fredag 26.12  (Lest 19122 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Manchester United vs Newcastle United, fredag 26.12
« på: 23. Des. 2014, 02:08 »
Resultatet mot Sunderland var et vendepunkt for mitt syn på Newcastle denne sesongen. Jeg gikk fra å se oppover på tabellen, til å så nedover. Jeg gikk fra å bry meg om hvordan Spurs, Swansea, West Ham og Soton gjør det, til å bry meg om QPR, Aston Villa, Crystal Palace og Sunderland. Jeg gikk fra å tenke hvem vi kan hente i januar, til hvor mye vi kan få for Sissoko. Denne kampen beviser så utrolig hardt hvorfor Newcastle ikke er gode nok til å blande seg inn blandt de syv eller åtte beste klubbene i England!

To dager etter at pakkene er åpnet, og pinnekjøttet har forlatt kroppen, har vi kamp mot de røde fra Manchester. Manchester-laget står med 6-1-0 siste syv, men mange vil nok si at de har vært heldige mer flere av poengene. Spilte forrige kamp uavgjort borte mot Aston Villa, uten å fortjene noe mer. Dette dog etter å ha spilt omkring 15 minutter med èn mann mer.

Newcastle har vunnet èn av de fem siste kampene, og har fortsatt skader. Kommer fra to fortjente tap, hvor vi har tapt to forskjellige matcher: Èn vi skal styre, og en vi skal ligge ned mot varmegradene i Tromsø hva ballbesittelse gjelder.

Mot de røde jævlene håper jeg på noen få utskiftninger. Jeg vil ikke se Coloccini og Saylor sammen, og håper Dummett kommer inn. Dummet er faktisk den eneste som kan ta "graduation"-dusken på den venstre (?) side hva gode prestasjoner i midtforsvaret gjelder. Er dog redd Pardew velger Willy.
Dummet inn sentralt, fører til Haidara på back. Haidara har fungert mye bedre med Sammy enn det Dummet har gjort, og vi VET at Sammy spiller. Jeg vil ha Tiotè sentralt sammen med Colback, som mot Arsenal, bare at nå får de Sissoko foran seg. Ayoze på topp, og Cabella på den andre kanten. Jeg kan stikke bort til Preikestolen, og skrive at Gouffran starter. Men jeg er bare så utrolig lei den lille skalla gutten. Jeg tenker litt at jeg heller tar Ben Arfas èn av fem kamper enn Gouff.

Alnwick
Janmaat - Coloccini - Dummet - Haidara
                      Tiotè - Colback
           Cabella - Sissoko - Sammy
                            Ayoze

SELVfØLGELIG blir ikke dette laget på fredag, men det er dette jeg ønsker meg til jul (pluss Playstation 4 og en klokke).

God jul! :D

Tremblem

• Gjest
Sv: Manchester United vs Newcastle United, fredag 26.12
« Svar #1 på: 23. Des. 2014, 11:34 »

Alnwick
Janmaat - Coloccini - Willy - Dummett
                      Tiotè - Colback
           Gouffran - Sissoko - Sammy
                            Ayoze

Er nok dette vi får se vil jeg tro. Og ser heller ikke bort fra at Gouff og Sammy bytter side store deler av kampen, for det har jo fungert utmerket tidligere (les ironi!). Man skal lete lenge etter en mer ineffektiv spiller enn Gouff på venstre kant.... Han er hakket mindre dårlig på høyre, uten at det er noe til trøst.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Des. 2014, 11:43 »
Tiote er suspendert, gutter! Tipper Sissoko blir flyttet ned og Cabella kommer inn.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3 på: 23. Des. 2014, 11:55 »
Tiote er suspendert, gutter! Tipper Sissoko blir flyttet ned og Cabella kommer inn.

Alnwick

Janmaat - Coloccini - Dummett - Haidara

Sissoko - Colback

Arma

Cabella - Ayoze - Sammy

Er slik jeg håper laget ser ut, med hva vi har tilgjengelig.
« Siste redigering: 23. Des. 2014, 11:57 av Tremblem »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Des. 2014, 17:56 »
Håper på følgende:

Alnwick
Janmaat - S. Taylor - Dummett - Haidara
Colback
Ameobi - Sissoko - Cabella
Ayoze - Cisse/Riviere/Armstrong

I en 4-1-3-2 for å pynte litt på det. Tror det er viktig å få 2 spisser inn i denne. Manure stiller mest sannsynlig med 3 midtstoppere og 2 vingbacker. Jeg ser det sånn at med 2 spisser som jobber godt, det vet vi at Ayoze gjør, så kan vi stresse Manure til å slå mye langt. Da vinner vi enten 1. eller 2. ballene. Vi blir også langt mer farlige offensivt om man tørr å stå med 2 spisser.

Jeg vraker Coloccini (det kommer aldri Pardew til å gjøre) fordi han har vært grusom over en lengre periode. De rommene han etterlater seg vil vi bli straffet for mot så gode spillere som Manure har.

Ellers så er alt annet en tap i denne en bonus. Alnwick i mål gjør at jeg gruer meg til kampen. Midtstopperne er svake og vingene skremmer heller ikke vannet av noen. Men scorer vi 1 mål eller 2 så er det muligheter. Ayoze er i slaget og har vært solid. Colback og Sissoko må ha en god dag de også. Om backene også står godt så er det muligheter.
Manure har ikke imponert noen til nå. Spillemessig ganske svakt, men de har gode spillere offensivt som vet hvor målet står.

Slik jeg ser det må vi stresse Jones, Evans, Fletcher og Carrick til å slå langt/vanskelige pasninger. Da trenger vi 2 på topp. Gjør vi det vanskelig for de nevnte så blir det også verre for de mer offensive. Gjør vi det enkelt for Manure å starte spillet slik de vil blir det vanskeligere å holde styr på de mer kjente offensive spillerne. Det mener ihvertfall jeg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Des. 2014, 11:30 »
Skadeoppdatering: Rolando er no 3-4 veke vekke, Abeid kjem ikkje at før han reiser til Afrikameisterskapet og 8 andre seniorspelara er ute med skade.

Her taper mi stort. God jul.
« Siste redigering: 24. Des. 2014, 11:35 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24. Des. 2014, 11:51 »
Merkelig det der. Abeid ute i lang tid etter å ha blitt kasta innpå av Pardew alt for tidlig, tydeligvis...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24. Des. 2014, 13:59 »
Merkelig det der. Abeid ute i lang tid etter å ha blitt kasta innpå av Pardew alt for tidlig, tydeligvis...

Det er kritikkverdig. Samtidig viser det også hvor syltynn stallen vår er. Om Pardew skulle spart Abeid, hvem er nestemann på lista han kunne plukket av?
Etter søk på NUFC.com finner jeg Bigirimana og Olivier Kemen. Ikke mye å slå i bordet med. 

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24. Des. 2014, 14:11 »
Hva er statusen på De Jong?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 24. Des. 2014, 15:24 »

Det er kritikkverdig. Samtidig viser det også hvor syltynn stallen vår er. Om Pardew skulle spart Abeid, hvem er nestemann på lista han kunne plukket av?
Etter søk på NUFC.com finner jeg Bigirimana og Olivier Kemen. Ikke mye å slå i bordet med. 
Tja, hva med Vurnon Anita?

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24. Des. 2014, 15:57 »
Med Tiote susp her så blir alternativene enno mindre sentralt på midtbana.
Vil ikkje sjå Gouffran, og Williamson på bana, men frykta dei er begge i startoppstillinga!!!!
Vil ha Dummet i midtforsvaret, og Haidara på v back. Med det får me inn litt fart i midtforsvaret.(Når det er slik at Mbiwa er i Roma med dei store gutta å spiller CL.)!!!!!!!!!!!!????????
Ellers har me ikkje store valg på kantane, og må vel ha Sammy med, sjølv om han var heller svak mot Sunderland. Skulle gjerne hatt Aarons inn.
Er usikker på om det er lurt å stille med 2 spisser, men det velger ikkje Pardew allikevel .
Då lander eg på dette laget!

Alnwick

Janmaat - Coloccini - Dummett - Haidara

Colback     Anita

Cabella        Sissoko                  Sammy

Ayoze
« Siste redigering: 24. Des. 2014, 16:33 av Jonny »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Des. 2014, 17:29 »
Er ikke Steven Taylor aktuell til denne eller?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24. Des. 2014, 22:37 »

Tja, hva med Vurnon Anita?

Samma det. Det Anita har vist er altfor svakt. Da kunne vi like gjerne startet med en av de 2 andre.
Anita fikk en del tillitt den siste delen av sist sesong etter at Cabaye forsvant. Imponerte ingen da vel.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Des. 2014, 00:21 »
Dummeste jeg har hørt. Kan like godt starte med Kemen som med Anita? Du sier mye klokt Frode, men nå har vel alkoholen tatt deg. Men uansett, vår eminente manager mente det var best å starte med en halvskadet Abeid, og vi ser jo alle hvordan det gikk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Des. 2014, 10:38 »
Dummeste jeg har hørt. Kan like godt starte med Kemen som med Anita? Du sier mye klokt Frode, men nå har vel alkoholen tatt deg. Men uansett, vår eminente manager mente det var best å starte med en halvskadet Abeid, og vi ser jo alle hvordan det gikk.

Selvfølgelig var det satt på spissen, men det beviser også hvor svakt det er med dekning sentralt i banen. Anita fikk veldig mye spilletid etter at Cabaye dro sist sesong og han imponerte vel ingen. For ordens skyld, frem til Cabaye dro hadde vi flere poeng forrige sesong enn på samme tid og antall kamper i sesongen vi kom på 5. plass. At NUFC kun vant 4 kamper etter Cabaye sin siste kamp mot West Ham hvor han også scoret 2 mål vitner litt om dette. Klubben endte allikevel på topp 10.
Nå var det flere faktorer som spilte inn, men skal vi dømme hver enkelt spiller så kommer ikke Vurnon Anita noe særlig godt ut.

Her på forumet har det nesten blitt en tradisjon å dømme spillerne etter en håndfull kamper. Enkelte spillere som ble kjøpt i sommer er det noen som vil selge, allerede. Hvorfor Anita ikke blir dømt like hardt vet jeg ikke?

Til sist, ja det var satt på spissen, men med det nivået Anita har vist skal man heller ikke se bort ifra at en eller annen unggutt kunne gjort det like bra eller bedre.

Hvem hadde hørt om Aarons? Eller trodd at han skulle bli så god allerde denne sesongen? Eller Ayoze?