20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345  (Lest 26508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Newcastle . LFC lørdag 1. november kl 1345
« Svar #105 på: 01. Nov. 2014, 17:06 »

[/quote]
Abeid, Colo og Sissoko må nevnes. Ellers enig. Vi skaper mest selv om det ikke er en fantastisk kamp. Er vel baktunge etter min smak. 36% possession på hjemmebane vitner om et lag som ikke klarer å holde på ballen og styre kampen.
[/quote]

Det bryr meg egentlig katta og er lite bekymret f r akkurat det. Så lenge Liverpool har ballen på sin egen halvdel 64 % sv tiden, kan de likeså godt ha den mer. Når vi har ballen er vi mye mer direkte og farlige, mye på grunn sv Sissoko.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 01. Nov. 2014, 17:13 »
Vi vant sjansestatistikken med klar margin, 14-6, så det hjelper fint lite å ha ballen mye hvis det ikke blir sjanser ut av det :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 01. Nov. 2014, 17:39 »
Nei det ga jo tre poeng så skal ikke klage. Bare litt spesielt da jeg ikke kan huske et så lavt ballinnhav for nufc på egen bane bortsett fra når det er røde kort.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 01. Nov. 2014, 17:54 »
Colback var jo konge i dag.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 01. Nov. 2014, 18:01 »
Colback var jo konge i dag.
Hele det defansive fungerte egentlig. Både Colback, Abeid, Dummett, Saylor, Colo og Janmaat hadde en god kamp.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #110 på: 01. Nov. 2014, 18:27 »
Colback er sesongens kjøp så langt. For en spiller

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 01. Nov. 2014, 18:30 »

Han kom "gratis" ::p

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #112 på: 01. Nov. 2014, 21:10 »

:toon:

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 01. Nov. 2014, 21:34 »

:toon:

Fuck the mackems! :D
Toon till I die.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 01. Nov. 2014, 21:40 »
Fuck the mackems? Jack Colback er uenig:

Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 01. Nov. 2014, 21:46 »
Sånn ellers var det lite å rope hurra for i kampen. Bra defensivt, men blir alt for feige, og kjører ikke offensivt før  minutter spilt. Utrolig skuffende. Men seier er seier.
Hvor mye har Newcastle brukt vs Liverpool på spillerkjøp de siste årene? Hvordan gjorde lagene det i fjor? Går ann å stikke fingern i jorda å innse at man ikke heier på Real Madrid...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 01. Nov. 2014, 21:58 »
Du må gjerne dra pengekortet, men nå beviste vel et svekket Newcastlelag i midtuken at det er fullt mulig å slippe seg løs mot lag som har brukt langt mer penger enn en selv har gjort, gjode de ikke? Det gjorde de også i andre omgang mot Tottenham.

Hva Liverpool gjorde i fjor spiller ingen rolle i år. De har mistet sin desidert beste spiller, og lagets nest beste spiller fra fjoråret sitter på tribuna. Det har kommet noen nye spillere, som for det meste har skuffet veldig, og Liverpool har fungert ekstremt dårlig i år. Du kan ikke sammenligne årets Liverpool med fjorårets. To helt forskjellige lag.

Anbefaler deg å se kampen mot Tottenham igjen. En grei oppvisning i hvor stor forskjell litt offensiv satsing kan gjøre. :)
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 01. Nov. 2014, 23:11 »
Festfotball taper for 3 poeng mot Liverpool i min bok  ;) Begge deler hadde vært fint, men setter forventningene opp mot realitetene.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #118 på: 01. Nov. 2014, 23:28 »
Deilig å være på Scotsman i bergen i dag og høre Liverpoolsupportere holde kledelig kjeft. Lenge siden det var så stille fra den kanten.

Min BB i dag er faktisk Dummet. Synes han skal ha all honnør for å ha kledd av Sterling fullstendig! Ellers er jeg enig i at også Sissoko, Colback og Abeid kan trekkes frem for å ha vært blant våre bedre.

Hva angår Thorstvedt og andre som klager på at vi ikke står høyere og måker på mot Liverpool... Det vitner rett og slett om manglende fotballforståelse. Begge lag har sin klare styrke i overgangsfasen av spillet. Om vi hadde stått høyt og latt Liverpool spille på det de er gode på, kunne dette fort gått rett i dass. Klokt og sterkt av Pardew å tørre å ha såpass lavt press hjemme. Spill på det du er god på og gjerne det motstanderen din er dårlig på. Det blir det både poeng og underholdning utav.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 02. Nov. 2014, 02:22 »
Litt usikker på hva som gjorde kampen i går såpass mye mindre severdig enn City-kampen, da jeg føler at tilnærmingen på mange måter var den samme. Kanskje var det på grunn av at Liverpool tross alt lyktes langt dårligere i å skape noe reelt press på oss, og at rommene offensivt ble mindre på grunn av dette? Kanskje fordi duoen Skrtel/Lovren tross alt er mer samkjørt enn Demichelis/en særdeles rusten Mangala?

Uansett så er jeg storligens fornøyd med 3 poeng mot Liverpool, og spesielt siden det hele tiden lå i lufta at hvis et lag skulle stikke av med alle poengene, så var det hjemmelaget. Min banens beste går uansett til Coloccini. Lenge siden jeg har sett han så inspirert, og tror nesten aldri jeg har sett han så dominerende i duellspillet, som forsåvidt aldri har vært hans største styrke. Han blir tett fulgt av Sissoko og Abeid. Ellers så synes jeg både Krul, resten av backfireren og Colback var solide. Ingen får mindre enn godkjent, men synes de offensive spillerne manglet noe av stinget man kunne ønsket å se. Det var også åpenbart at vi trengte en spiss som var hakket mer aggressiv og hardtarbeidende enn Cisse, noe Perez heldigvis viste seg å være.