20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2015  (Lest 89412 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2015
« Svar #225 på: 01. Feb. 2015, 16:31 »
Tiote, Ben Arfa, Santon, Debuchy, Gouffran (har hatt sine formperioder), Sissoko, Marveaux, Cabaye, Cissé og Janmaat kom alle for en billig penge (Cissé var billig i forhold til formen han viste den første halve sesongen). Noen dyrere enn andre, men samtlige har bidratt mer enn det prislappen skulle tilsi. Om spilleren har blitt solgt videre og for hvor mye er irrelevant for meg. Hvem av disse har vært elendig de kampene vedkommende fikk?
« Siste redigering: 01. Feb. 2015, 17:34 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 01. Feb. 2015, 17:06 »
Tiote, Ben Arfa, Santon, Debuchy, Gouffran (har hatt sine formperioder), Sissoko, Marveaux, Cabaye, Cissé og Janmaat kom alle for en billin penge (Cissé var billig i forhold til formen han viste den første halve sesongen). Noen dyrere enn andre, men samtlige har bidratt mer enn det prislappen skulle tilsi. Om spilleren har blitt solgt videre og for hvor mye er irrelevant for meg. Hvem av disse har vært elendig de kampene vedkommende fikk?

I mine øyne er det kun ett fåtall som har vært noe ekstraordinært. De aller fleste har levert veldig ujevnt.
Dessuten er dette kun en brøkdel av overgangene Carr har ordnet.

Sammenligner man med andre klubber som har hentet spillere for sånn omtrentlig samme beløp og prisklasse så ser man at NUFC ikke er noen særklasse, snarere tvert imot.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 01. Feb. 2015, 17:23 »
Brøkdel av spillerne han har ordnet? Han er vel hovedgrunnen til at vi både har fiksa flere av de såpass billig, og at de er blitt hentet inn overhodet.
Jeg er for øvrig enig med deg, Frode, i at det skal være manager som får hente sine spillere. Det jeg dog er sikker på etter å ha lest litt av hvilke spillere vår forrige manager ville ha som ikke ble gjennomført, er at vi ville hatt et jævla dårlig lag kontra de spillerne Carr har henta for oss.

Sitat
Carr was born in Corbridge and has always followed the club. He may live in Northampton but he still gets calls from family members asking who is signing for United. There is awareness of the way things will be viewed and it will not be a coincidence that some of Pardew?s picks ? Darren Bent, Colin Kazim-Richards, Nicky Shorey and company ? were shot down way before they were seriously discussed by the Magpies.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-uniteds-kingmaker-graham-carr-8507907

En bra artikkel vedrørende Carr sin sentrale rolle for oss. Selv om han er kjent for å være en speider, er det vel hans kontaktnett som er kanskje den fremste ressursen - og som har landa oss noen veldig gode dealer.
« Siste redigering: 01. Feb. 2015, 17:28 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 01. Feb. 2015, 17:55 »
Brøkdel av spillerne han har ordnet? Han er vel hovedgrunnen til at vi både har fiksa flere av de såpass billig, og at de er blitt hentet inn overhodet.
Jeg er for øvrig enig med deg, Frode, i at det skal være manager som får hente sine spillere. Det jeg dog er sikker på etter å ha lest litt av hvilke spillere vår forrige manager ville ha som ikke ble gjennomført, er at vi ville hatt et jævla dårlig lag kontra de spillerne Carr har henta for oss.

Sitat
Carr was born in Corbridge and has always followed the club. He may live in Northampton but he still gets calls from family members asking who is signing for United. There is awareness of the way things will be viewed and it will not be a coincidence that some of Pardew?s picks ? Darren Bent, Colin Kazim-Richards, Nicky Shorey and company ? were shot down way before they were seriously discussed by the Magpies.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-uniteds-kingmaker-graham-carr-8507907

En bra artikkel vedrørende Carr sin sentrale rolle for oss. Selv om han er kjent for å være en speider, er det vel hans kontaktnett som er kanskje den fremste ressursen - og som har landa oss noen veldig gode dealer.

Nå driter vi i Pardew i denne tråden. La denne være Pardew fri.

Kontaktnettet til Carr kan godt være enormt, men det tror jeg det er veldig mange som har der ute.
Lee Charnley har aldri spilt fotball på noe nivå, han har heller ikke noe trenerutdannelse å vise til. Carr var heller ingen stor spiller og har ikke mye erfaring som trener heller. Dette er de 2 som styrer hvem som blir neste manager og hvilke spillere som kommer inn.
Freddy Shepherd som sjef hadde gitt meg større håp for å hente kvalitet på begge fronter.

Det var en her inne som nevnte at den summen Real Madrid betalte for Ronaldo fikk de igjen etter bare noen måneder senere på grunn av økt draktsalg. Nå skal ikke jeg sammenligne Real Madrid og Newcastle, ei heller den summen vi kan betale for en spiller. Men når sist kjøpte NUFC en spiller som fikk fansen til å kjøpe nye drakter?
Må nok tilbake til Freddy Shepherd og kjøpene han gjorde fra 90 tallet og til Ashley kjøpte han ut.

Det jeg vil frem til er at ambisjonene er totalt fraværende. Uttalelsene de 2 jeg nevner her kommer med "dreper" den siste dråpen av håp som er igjen.
At de treffer med noen av kjøpene skulle bare mangle. Samtidig har vi vært griseheldig. Hvor hadde klubben vært om ikke Ayoze hadde slått til så brått?
« Siste redigering: 01. Feb. 2015, 18:01 av Frode »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 01. Feb. 2015, 18:13 »
Men når sist kjøpte NUFC en spiller som fikk fansen til å kjøpe nye drakter?
Må nok tilbake til Freddy Shepherd og kjøpene han gjorde fra 90 tallet og til Ashley kjøpte han ut.

Tenker kjøp som Emre og Michael Owen gjorde godt på draktsalgene, uten at det hjalp oss nevneverdig i lengden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 01. Feb. 2015, 18:13 »
Et lite eks. Vi leide ut Mbiwa, ikke noe galt i det, men det var galt at vi ikke hentet en erstatter. Nå har vi solgt Mbiwa, men fremdeles har vi ikke hentet en erstatter. Vi er ikke engang linket med noen. Hva sparer de til? Hvor blir det av pengene etter salget?
Jeg sier ikke at vi må bruke absolutt alt vi fikk for salget, men vi burde fått inn en god erstatter som kunne gå inn på laget å utgjøre en forskjell. En som er bedre enn de vi har, og da trenger de heller ikke å lete så forbanna lenge.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 01. Feb. 2015, 18:16 »
Et lite eks. Vi leide ut Mbiwa, ikke noe galt i det, men det var galt at vi ikke hentet en erstatter. Nå har vi solgt Mbiwa, men fremdeles har vi ikke hentet en erstatter. Vi er ikke engang linket med noen. Hva sparer de til? Hvor blir det av pengene etter salget?
Jeg sier ikke at vi må bruke absolutt alt vi fikk for salget, men vi burde fått inn en god erstatter som kunne gå inn på laget å utgjøre en forskjell. En som er bedre enn de vi har, og da trenger de heller ikke å lete så forbanna lenge.
1+++
Pluss Pardew penger på nesten 4m£. Er få andre klubber som holder på som dette når det gjelder gnitenhet. Det er faktisk helt ekstremt.
« Siste redigering: 01. Feb. 2015, 18:18 av Fluffy »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 01. Feb. 2015, 18:19 »
Men når sist kjøpte NUFC en spiller som fikk fansen til å kjøpe nye drakter?

Tenker kjøp som Emre og Michael Owen gjorde godt på draktsalgene, uten at det hjalp oss nevneverdig i lengden.

Var vi dårligere da enn nå mener du?
Når vi hentet disse 2 spillerne så drepte det håpet ditt om bedre tider?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 01. Feb. 2015, 18:27 »
Jeg kan da ikke si at jeg er uenig i noe av du sier her til slutt, Frode? Jeg påpeker jo med enhver anledning hvordan Mike Ashleys totale mangel på ambisjoner kveler klubben.
Men det er ikke Carr som sitter og selger unna spillere, det er Mike Ashley. Carr har som jobb å maksimere profitten med å hente gode utviklingsobjekter som gir fremtidig inntjening.
Det Carr har gjort, har han gjort veldig godt. Vi handler spillere til lave priser og tjener meget bra på spillersalg. Og holder oss trygt i divisjonen. Jeg veit ikke helt hva du er uenig med meg i? Jeg dro inn Pardew av den grunn at det er viktig å påpeke hvilke middelmådigheter (kanskje flatterende for endel av spillerne det er sagt han har ønsket) kontra hva Carr har hentet. Pardew har tross alt vært en sentral del av de siste års historie - og således vil han enda stå sentralt for oss. Det er da heller ingen tvil om at Pardew og Carr tilsynelatende har veldig ulike syn på hvilke spillertyper vi skal hente.

Charnley har forøvrig jobbet i administrasjonen i mange år, både under Ashley og under Sheperd. At han er anonym og ikke prater med pressen betyr ikke nødvendigvis at han ikke har blitt nokså drevet i gamet. Igjen - hans uttalelser i media forsterker bare mangelen på ambisjoner Ashley har med denne klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 01. Feb. 2015, 19:12 »
Carr har forresten funnet masse value for money.

Har han virkelig det? Så mange spillere han har hentet er det kun en brøkdel som vi har tjent på ved et videresalg. Cabaye og Demba Ba er de eneste jeg kommer på i farta. Kanskje de tjente noen små pund på Debuchy også. Hvor mange er hentet inn?

Vi kan vel enes om at vi mest sannynlig kommer til å tjene penger på følgende spillere, hvis(når?) de blir solgt:
- Perez
- Colback
- Janmaat
- Abeid
- Santon (?)
- Sissoko
- Haidara

Tremblem

• Gjest
« Svar #235 på: 01. Feb. 2015, 19:30 »
Tiote, Ben Arfa, Santon, Debuchy, Gouffran (har hatt sine formperioder), Sissoko, Marveaux, Cabaye, Cissé og Janmaat kom alle for en billin penge (Cissé var billig i forhold til formen han viste den første halve sesongen). Noen dyrere enn andre, men samtlige har bidratt mer enn det prislappen skulle tilsi. Om spilleren har blitt solgt videre og for hvor mye er irrelevant for meg. Hvem av disse har vært elendig de kampene vedkommende fikk?

I mine øyne er det kun ett fåtall som har vært noe ekstraordinært. De aller fleste har levert veldig ujevnt.
Dessuten er dette kun en brøkdel av overgangene Carr har ordnet.

Sammenligner man med andre klubber som har hentet spillere for sånn omtrentlig samme beløp og prisklasse så ser man at NUFC ikke er noen særklasse, snarere tvert imot.

Denne påstanden må du backe opp med konkrete eksempler?

Er vel ingen som har påstått at noe av det vi har henta senere årene har vært ekstraordinært? Må tilbake til tiden med Shearer, Ferdinand, Ginola og lignende for å finne sist vi henta noen av den klassen. Men at en del spillere har vært av god kvalitet i forhold til pris kan det ikke være tvil om?

Cabaye - 4 mill pund
Tiote - 3,5 mill pund
Ba - 3 mill pund
Debuchy - 5 mill pund
Sissoko - 1,8 mill pund

At en del ande spillere ikke har fått ut potensialet de siste årene, kan man for en stor del, etter min mening, takke en viss unevnelig manager for.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 01. Feb. 2015, 20:14 »
Carr har forresten funnet masse value for money.

Har han virkelig det? Så mange spillere han har hentet er det kun en brøkdel som vi har tjent på ved et videresalg. Cabaye og Demba Ba er de eneste jeg kommer på i farta. Kanskje de tjente noen små pund på Debuchy også. Hvor mange er hentet inn?

Vi kan vel enes om at vi mest sannynlig kommer til å tjene penger på følgende spillere, hvis(når?) de blir solgt:
- Perez
- Colback
- Janmaat
- Abeid
- Santon (?)
- Sissoko
- Haidara

Sier meg enig i Perez og Sissoko. De andre har lang vei å gå. Santon vil kanskje tilbake til Italia, men han kostet tross alt 5,7 millioner pund. Får vi så mye igjen pr dags dato?

Uansett, det største problemet er ikke hva vi får igjen ved ett videresalg. Det viktigste er jo å få dem til å prestere for å gjøre NUFC best mulig. Og så holde på dem så lenge som overhodet mulig.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 01. Feb. 2015, 21:35 »
CELTIC COULD SWOOP FOR BAKKALI

Celtic are close to signing Belgian winger Zakaria Bakkali for £750,00 from PSV, according to the Scottish Daily Record.

Bakkali's contract runs out in the summer, but Celtic boss Ronny Deila may make a move before the deadline on Monday evening with the player stalling on a new deal.

Kilde SSN. Kan dette virkelig være seriøst?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 01. Feb. 2015, 23:13 »
Skyitalia melder at Santon drar på lån til Inter ut sesongen med en Mbiwa lignende avtale.

Enda mer pluss pluss..

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #239 på: 01. Feb. 2015, 23:20 »
Ja, lån med 13 kamper-opsjon. Tragisk hvis dette stemmer! Vi MÅ ha inn noen dette vinduet, ikke låne ut Santon!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒