20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2015  (Lest 89196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2015
« Svar #255 på: 02. Feb. 2015, 14:56 »
Hadde vi bare fått inn 1 ganske så god midstopper, så hadde ting sett mye lysere ut. Det er jo sjansespill delux å satse på at Coloccini og willamson skal holde seg skadefri ut sesongen. I tillegg så ser vi vel at begge disse to er særs uforutsigbare. Coloccini hadde vel to grove blundere sist kamp. Vi rykker ikke ned i år, men vi kommer til å gå på trynet med en så tynn stall. Dette er jo sjansespill til de grader... Jeg har så lite glede av denne klubben per dags dato at jeg heller ser fram til Rosenborg og tippeligaen, og det sier vel sitt..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 02. Feb. 2015, 16:32 »
Ble jo et rimelig kjipt vindu dette her. Mister to spillere som var viktige bidragsytere sesongene siden opprykket + en lovende stopper som det neppe ser ut til at vi får erstattet heller.

Får håpe vi lander denne Delle Alli nå da ihvertfall så vi får noe positivt ut av dette. I en ideell verden hadde det vel kanskje også betydd at vår nye manager til sommeren får en lønningspose å fylle opp, men av en eller merkelig grunn tror jeg ikke helt på det.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #257 på: 02. Feb. 2015, 16:34 »
Dele Alli er på medical hos Tottenham.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 02. Feb. 2015, 16:42 »

Ikke overraskende. Carr og Charnley bruker jo så inni h......... lang tid på å få overgangene i orden og krangler om de minste detaljer. Da kommer andre klubber på banen, selvfølgelig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 02. Feb. 2015, 16:50 »
Daniel Wass er vi linket til nå. Forøvrig fetter til tidligere RBK spiller Nicki Billie Nielsen.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 02. Feb. 2015, 17:03 »
Wiss Wass?  :phui:

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 02. Feb. 2015, 17:05 »

Ikke overraskende. Carr og Charnley bruker jo så inni h......... lang tid på å få overgangene i orden og krangler om de minste detaljer. Da kommer andre klubber på banen, selvfølgelig.
Graeme Bailey‏
Newcastle will be hugely disappointed to lose out on Dele Alli. Graham Carr has been on his trail for more than two years.

Sånn går det når man ikke klarer å sette inn transferstøtet før det er for sent. Speider og speider, vurderer og vurderer om man skal hente fyren, ender så opp å glippe på siste dagen av vinduet. Typisk nufc, og takk til en pill råtten ledelse med det største neket som sitter på toppen og gir blanke. Enda mer håpløst er det at vi har kvittet oss med to forsvarere og enda klarer vi virkelig ikke å hente inn en til oss selv. Ingenting sjokkerer mer med denne klubben, men jeg begynner å bli tom for ord.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 02. Feb. 2015, 17:10 »
Hvorfor kvitte seg med Santon? Var en viktig del av stallen før han ble skadd - og har jo overhodet ikke fått sjansen til å spille igjen? Føler jo backplass er eneste plass på laget vi har den dekninga vi bør ha.

Synes Carr og Charnley gjør en kjempejobb!

West Ham skal ha bydd på Gomis. Da kan fort Swansea gå for Cisse. Penger har de også etter salget av Bony.

Forferdelig at SPEIDEREN vår valgte å selge Santon ja.. Kan tenke meg Ashley ikke hadde en finger med i spillet engang, og sitter nå hjemme og depper over tapet av Santon.

Forresten, du sa jo selv at Santon hadde en lang vei å gå for å bli noe stort i PL. Ikke at jeg er enig, men hvorfor irritere deg over et salg av en spiller som ikke har imponert deg nevneverdig over 3-4 sesonger?
« Siste redigering: 02. Feb. 2015, 17:15 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 02. Feb. 2015, 17:15 »
Newcastle bruker lite penger og henter få spillere - Carr sin skyld
Newcastle selger unna en spiller eller tre - Carr sin skyld
Andre klubber snapper om spillere Carr har speidet på rett foran nesen til Newcastle fordi Newcastle bruker for lang tid - Carr sin skyld

Alt det negative som skjer med Newcastle er Carrs skyld Morsomt.

:ler:
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 02. Feb. 2015, 17:36 »
Det er jo en dårlig skjult hemmelighet at det er Carr som styrer det meste boris. Jeg har hørt at Carr var så fornøyd med servicen han fikk som kunde hos Sports Direct da han skulle kjøpe en Sunderland-drakt at han bestemte seg for å bytte stadionnavnet vårt til Sports Direct Arena og at han personlig bestemte at de måtte bytte ut bokstavene på halvtaket med Sports Direct reklame.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #265 på: 02. Feb. 2015, 18:05 »
Fra spøk til alvor;

Vi har vært inne på denne diskusjonen før Frode, men jeg sliter fortsatt veldig med å se ett skikkelig argument fra deg som rettferdiggjør ditt "hat" mot Carr/Charnley? Charnley skal jeg ikke uttale meg så mye om, men slik jeg ser det har Carr gjort en glimrende jobb. Det er en ekstremt dårlig skjult hemmelighet at det er Ashley som styrer NUFC-sjappa og vil ha folk under seg som jobber med det de får tildelt og ikke klager. Dette har du selv brukt som argument for Pardew ila hans tid her og. Så under de rådende omstendighetene, så har jo ikke Carr frie tøyler, men blir tvunget til å gjøre "vanskelige" kjøp - det vil si billige, men gode, gjerne ung, spillere med videresalgspotensialet. Det er en utrolig vanskelig jobb og det er klart at det er mange om beinet når det kommer til slike spillere. I tillegg så er det umulig å treffe på hver eneste overgang - til og med spillere i "hundrevis av millioner"-klassen flopper, risikoen er jo enda større for at man mislykkes når man må ned og hente uferdige spillere med begrensede midler. Jeg syntes Carr gjør en glimrende jobb - han treffer ikke på alt, men han treffer på mye. Spillere som Tiote, Cabaye, Ba, Cisse, Perez, Sissoko, Ben Arfa (ja) og helt sikkert flere har gjort det veldig bra og tilbakebetalt en relativt beskjeden overgangssum i form av enten videresalg eller prestasjoner på banen.

Summa summarum: det eneste jeg ser deg gjøre, er å angripe Carr/Charnley for ting som er ut av deres kontroll. Innenråd de rådene rammene syntes jeg NUFC-transfere de siste årene har vært veldig gode. Ikke alt klaffer, men mye gjør og en viss feilmargin må man alltid ha, og denne blir større under forholdene de jobber under. At spillere selges i siste time, og mangel på erstatninger, er absolutt Ashley sin feil, og ikke Carr som ikke gjør jobben sin.

I tillegg har man også den uendelige diskusjonen om hvor problemet ligger - er spillerne for dårlige, eller er det manageren/trenere som ikke evner å få ut potensialet?

La oss gjerne høre noen virkelig veloverveide argumenter for hvorfor Carr/Charnley gjør en dårlig jobb - og ikke bare oppgulp som enkelt spores direkte tilbake til Ashley og ingen andre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 02. Feb. 2015, 18:08 »
Hvorfor kvitte seg med Santon? Var en viktig del av stallen før han ble skadd - og har jo overhodet ikke fått sjansen til å spille igjen? Føler jo backplass er eneste plass på laget vi har den dekninga vi bør ha.

Synes Carr og Charnley gjør en kjempejobb!

West Ham skal ha bydd på Gomis. Da kan fort Swansea gå for Cisse. Penger har de også etter salget av Bony.
Forresten, du sa jo selv at Santon hadde en lang vei å gå for å bli noe stort i PL. Ikke at jeg er enig, men hvorfor irritere deg over et salg av en spiller som ikke har imponert deg nevneverdig over 3-4 sesonger?

Jeg har aldri sagt at Santon er en dårlig fotballspiller. Men han kostet 5-6 millioner pund da han ble kjøpt. Ser at flere melder at Inter kjøpte han tilbake for 4 millioner euro. Han hadde jo kun 18 måneder igjen av kontrakten.

Det jeg derimot sa var at om NUFC skulle tjene gode penger på Santon så hadde han en lang vei å gå. Det viser jo også summen Inter betalte nå.

Jeg har heller ikke problemer med at de selger spillere, men at de ikke henter inn erstattere nok en gang. Mbiwa er solgt, Santon er solgt, begge for tilsammen ca 100 millioner kroner. Pardew fikk vi også cash for. Det må da kunne hentes en forsvarsspiller til en allerede syltynn lagdel fra før...........

Men du skal få lov til å være uenig.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 02. Feb. 2015, 18:25 »
Hvis jeg skulle ønske meg noe i den klubben her var det at man faktisk var ærlig utad på hvordan klubben drives. Ok så er vi et "springbrett for unge talenter ut mot megaklubbene". I så fall kan man si at vi gjør en ok jobb og at det hele faktisk kunne ha blitt solgt som en ganske god og kul profil. At budsjettet ikke er like stort som hos de mestsatsende klubbene i England kan jeg også slå meg til ro med til en viss grad, men hvorfor reinvesteres ikke pengene vi tjener på spillersalg? Jeg er så JÆVLA DRITT LEI  at man ikke kan sørge for at troppen er stor nok. Vi gjør så utrolig mange elementære feil! Hvert bidige år går vi på blemma og får alt for mange skader og vi har ikke en plan i havet for hvordan vi skal takle det. Alt jeg ber om før vinduet stenger er en ok stopper inn. Han heter Ezequiel Munoz btw og er tilgjengelig og linket. Takk

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 02. Feb. 2015, 19:11 »
Jeg har så lite glede av denne klubben per dags dato at jeg heller ser fram til Rosenborg og tippeligaen, og det sier vel sitt..

Byt ut Rosenborg med Sogndal og 1.div og eg kan ikkje verta meir einig! Har gitt opp.

Ed på nufcblog skriv det so fint (http://www.nufcblog.com/2015/02/02/sad-truth-real-success-only-10-points-away-at-newcastle/):

"The way Newcastle United operate these days is the sooner we can get to 40 points in the league the better, because that means we will remain in the Premier League, and that?s the only motivation Mike Ashley has in owning Newcastle United, keeping the club in the big money."

"The champagne corks will be popping with the powers that be at Newcastle once 40 points is reached, because to the present day Newcastle United ? that?s real success with those who run the club."

"It?s all so very sad.
And am I being cynical in this article ? yes ? but I?m also being truthful."
« Siste redigering: 02. Feb. 2015, 19:24 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 02. Feb. 2015, 19:44 »
Newcastle bruker lite penger og henter få spillere - Carr sin skyld
Newcastle selger unna en spiller eller tre - Carr sin skyld
Andre klubber snapper om spillere Carr har speidet på rett foran nesen til Newcastle fordi Newcastle bruker for lang tid - Carr sin skyld

Alt det negative som skjer med Newcastle er Carrs skyld Morsomt.

:ler:

Enig. Jævlig synd at vi går glipp av Deli. På den ande side er det mange klubber som har siklet etter ham, og det er klubber som har hatt større suksess enn oss. Tham har på sin side også hatt tradisjon for å utvikle talenter, mer enn vi har gjort. I tillegg er det sannsynligvis snakk om penger, og ikke minst agenter, som gjør sitt for å påvirke spilleren.