20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2015  (Lest 89386 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2015
« Svar #60 på: 23. Nov. 2014, 10:53 »
Det er bra at du er her og roar dei mest entusiastiske av oss ned litt, Skjæren. Fundamentet er vel gjerne ikkje fjellstøtt som ein kan få inntrykk av p.d.d., men samtidig heller ikkje så vaklevorent som våren 2014 skulle antyde.

Abeid skal sjølvsagt få meir tid før vi hever han opp til legende-status, men det er då også verdt å nemne at det er fyrste gongen han faktisk får tillit frå start i eit NUFC-lag som fungerer. At han har vore pissdårleg i nokre cupkampar tidlegare er vel ikkje så merkeleg, då resten av laget også gjerne har svikta kapitalt i desse.

Det eg ser i Colback og Abeid er i alle fall to spelarar som enda ikkje har blitt latterleggjort i eit lokalderby. Det er meir enn kva ein kan seie om Tioté, Cabaye, Sissoko, etc. Colback veit kva eit lokalderby betyr, og eg håpar han set standarden for kva som krevst 21. desember.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 23. Nov. 2014, 11:29 »
Har Tiote vært viktig for oss, no doubt. Er han er fantastisk spiller når han er i form, helt klart.

MEN, i sommer var han ifølge Pardew selv mer enn klar for å dra, nok en gang (Arsenal rings a bell?). I tiden fra sensommeren og frem til nå har han vært "skadet". Grunnen til at jeg skriver det på den måten er at han stort sett har spilt landskamper og der har han sett fit ut. Legg til bildet med Arsenal-drakt som ble publisert nylig (kan være photoshoppa), at mannen stadig vekk havner i "enkle" kontroverser, ( var det forfalskning av pass?, flerkoneri? etc) , så begynner jeg så smått å miste lysta på å beholde han. Hadde han enda vært den rutinerte stødige typen, en lederfigur i garderoben og generelt viktig for vår lagmoral, da hadde jeg nok sett litt annerledes på det.

Tiote i form er en dynamo. Han er fantastisk som et skjold foran vårt forsvar og han har en ekstrem energi i duellspillet sitt. Og hvem elsker vel ikke Chuck Norris-sammenligningen?

MEN, spillemessig , der vi nå har hatt stor suksess med vår "nye" 4-3-3 går mye av spillet vårt ut på å kontre.
I den sammenhengen kommer Tiote faktisk litt til kort. Han er svak i pasningsspillet sitt, spesielt når det skal gå hurtig fremover. Der er Abeid mye bedre. Han er i større grad en toveis-spiller og tilfører dermed laget en ekstra dimensjon. Ja, jeg er enig med dere som sier at vi ikke skal ta forhastede beslutninger, men vi må også se mulighetene. Tiote er nå i en alder der hvis vi skal få noe for han, kan det være god timing å selge.  Kommer Tiote inn i laget igjen og bidrar med sitt beste er det fantastisk, men slik det er nå kunne det kanskje være verdt å diskutere å erstatte han med en mer motivert spiller? Jeg kommer ikke til å gråte hvis vi får 10 mill for Tiote i januar og erstatter han med en spennende og sulten midtbanespiller.

Memphis Depay (LW) linkes til oss i dag btw, realistisk?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 23. Nov. 2014, 12:53 »
Hadde vært bra om Ashley kunne brukt litt penger nå i januar på å hente inn 1-3 gode forsterkninger.
Desember kommer til å bli en hard nøtt å knekke, men det virker jo som Newcastle kan overraske denne sesongen. Ref. Tottenham, City og West Brom kampen.

Denne sesongen er ganske lik det året vi ble nummer 5. Mange lag slår hverandre, og CL lagene har ikke vist noe form. bortsett fra Chelsea og tildels City) 3 og 4 plassen er jo up to grabs nesten. (ManU og Arsenal kommer nok i siget snart)

Kort vei ned også, så om 5-6 kamper kan en fort ligge nede i dritten igjen. Har ikke glemt perioden fra januar i år til mai mnd. Friskt blod inn er viktig.

Inn med Cabaye eller Grenier på midten, en midtstopper og en ving eller spiss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 23. Nov. 2014, 13:03 »
La oss ikke glemme at Abeid har spilt bra i 3 kamper, og vært elendig i flere enn dette. Å selge vår beste spiller jevnt over de 4-5 siste årene pga en unggutt har prestert i 3 kamper på ett lag i medgang? På med realitetsbrillene.

Misforstå meg rett, jeg liker veldig godt det jeg ser av Abeid, og gleder meg til fortsettelsen, vi trenger bare ikke ta helt av enda.

Godt innlegg Skjæren

Helt enig Beckheim. Med de rette forsterkningene nå har vi muligheten til å bli jevngode med lag som har vært foran oss de siste sesongene - Everton, Tham og LFC .

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 24. Nov. 2014, 12:05 »
Åpenbart at vi fortsatt trenger en spiss inn. Vi har kun 14 mål på 12 PL-kamper. Såfremst ikke Cisse holder seg skadefri og starter score mål mer jevnt - så kan vi ikke stole på at Perez skal gjøre det helt enda.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #65 på: 24. Nov. 2014, 12:18 »
Vel så viktig med en ny midstopper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 24. Nov. 2014, 12:27 »
Sidestilte det etter sommervinduet. Nå har vi en Dummett som fremstår som bedre stopper enn back. Selvfølgelig skal vi ikke her heller ta av for tidlig, men det var et ekstra alternativ jeg ikke regnet med før de siste månedene.
Men ser selvfølgelig gjerne inn både en stopper og en spiss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 24. Nov. 2014, 13:13 »
Åpenbart at vi fortsatt trenger en spiss inn. Vi har kun 14 mål på 12 PL-kamper. Såfremst ikke Cisse holder seg skadefri og starter score mål mer jevnt - så kan vi ikke stole på at Perez skal gjøre det helt enda.
Helt enig. Forhåpentligvis begynner Riviere å vise tendenser til det en spiss skal gjøre. Cisse er som en berg og dalbane. Ayoze er megaspennende, men det blir sprøtt om han skal ta alt ansvaret. Ferreyra er noe av det rareste penger er brukt på. Spiss, midtstopper og ving i den rekkefølgen, gjerne litt etablerte i sin posisjon.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #69 på: 24. Nov. 2014, 15:21 »
Her har nok Cisse godsnakka med klubbledelsen.

Han har vært Branns beste i år, men det sier jo ikke stort. Han er en sterk, robust og ganske teknsik tippeligaspiller når han er i flyten, men det største ankepunktet er hans påfallende evne til å slå støttepasninger bakover når det er et hav av rom fremover på banen. Så avgjort ikke god nok for PL!! Nej takk

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 24. Nov. 2014, 16:06 »
Ville heller sett til et par afrikanere i Glimt da. Av det jeg har sett i TL av Brann er ikke Badji på samme nivå som verken Badou eller Sanè. Når det er sagt tror jeg egentlig ikke der er andre enn Ødegaard i TL jeg kunne tenkt meg til Newcastle.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 24. Nov. 2014, 16:08 »
Badji inn for lommerusk og Tiote ut for nærmere hundre millioner, ville ikke blitt sjokkert akkurat. Mbiwa blir vel solgt også, Anita begynner vel å vurdere ting også når han ikke får spilletid selv om Tiote/Abeid er skadet.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 24. Nov. 2014, 17:41 »
Er enig med den som meiner at det bør prioriteres midtstopper inn i januar.  :thumbu:

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #73 på: 24. Nov. 2014, 23:00 »
Streete, Good, Dummett, Lascelles... Jeg synes det er såpass mye spennende som er på vei igjennom nå, at jeg faktisk foretrekker at vi styrker andre posisjoner enn stopperplassen. Måtte vært om vi skaffet en spiller som både kunne vikariere på høyreback og bekle stopperposisjon - for der mangler vi ordentlige backupløsninger.

Colback er det nærmeste vi kommer en playmaker sentralt i midtbanen - det er en liten bekymring. Jeg synes heller ikke vi skal slå oss til ro med å ha fem alternativer på kant (Obertan, Aarons, Gouffran, Ameobi og Cabella), når de to beste alternativene pdd er rimelig skadeutsatte. Jeg er heller ikke overbevist om at vi har en plan for hva vi gjør om Sissoko blir skadet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 25. Nov. 2014, 02:05 »
Eit rungende nei til Badji. Har sett dei fleste kampene til Brann i år og til tross for at han vore blant dei beste er han langt fra god nok for PL.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.