20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2015  (Lest 89181 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2015
« Svar #45 på: 15. Nov. 2014, 17:43 »
Tar meg friheten til å svare angående, Bigi, jeg :P

Ser en på høyde er Anita 1,68 m, Bigi 1,75 m og Tiote 1,80 m. Nå er ikke høyde alene ensbetydende med fysisk tilstedeværelse, men det gir kanskje en liten pekepinn. Syns Bigi i større grad er en mellomting mellom Tiote og Anita fysisk. Kanskje jeg tok i når jeg kalte han et beist, men han spilte med en fandenivolskhet i spillet sitt - og hadde også offensive egenskaper jeg syns var spennende. Bra driv og en helvettes skuddfot. Føler Bigi fremstår som et tapt stortalent. Grunnen veit jeg ikke, men merkelig er det uansett. Har liksom ikke vært noen rapporter om at han har vært useriøs eller slikt. Og potensialet syns jeg har vært vel så bra som endel av de andre unggutta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 17. Nov. 2014, 09:58 »
Cabaye linkes tilbake til england..

Vil være trist å se han i en annen klubb her :(

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 17. Nov. 2014, 10:40 »
TENK OM han hadde returnert til oss.....The Prodigal Son!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #48 på: 18. Nov. 2014, 18:30 »
Misforstå meg riktig - Cabaye er kanskje den spilleren jeg har mest lyst at vi skal signere. Like fult sitter jeg med en følelse av at dagens gameplan er kontringsfotball - som får det beste utav bla.a. Sissoko, Obertan, Ameobi og faktisk også Colback. Når vi signerte Cabaye var det med løfter fra Pardew om at vi skulle endre mønsteret vårt for å passe bedre med ham. Ville det skjedd nå også?

Det er selvfølgelig ønskelig å ha spillere som kan bekle flere strategier, men tror dere at Cabaye inn ville endret "hovedstrategien vår" og sånn sett ødelagt noe for (kanskje spesielt) Sissoko?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 18. Nov. 2014, 18:49 »
Det burde jo rett og slett bare bety at Colback forflyttes ned på innbytterbenk i dagens system. Tenker jeg. Colback innehar jo per dags dato en veldig lik rolle som Cabaye hadde. Skaper flest sjanser av våre spillere, er vel beste pasningslegger - og løper fjerde mest i ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. Nov. 2014, 01:30 »
Mener å huske at noen av Cabaye's bedre kamper for oss er når vi kontret kjapt i lengderetningen. Fordelen med en spiller som han er at han kan fungere som den berømte midtbanegeneralen, hvor han kan bestemme om vi skal kontre eller kanskje beholde ballen i laget. En slik balansespiller er gull verdt.

I fjorårssesongen var faktisk Sissoko (som regel som ving) den spilleren med tredje flest "created chances" i hele Premier League (!), kun marginalt slått av Suarez, hvor Hazard er enestående i den statistikken. Da snakker vi foran spillere som Silva, Aguero, Sturridge, Rooney, Mata osv osv osv. (ref OPTA).

Sissoko er en spiller som helt ærlig er ganske inkompetent i det defensive posisjoneringsspillet, men en stor bidragsyter lengre frem i banen. Han kunne gjerne vært mer målfarlig, men det hemmer oss absolutt ikke at han spiller ving. Jeg skulle gjerne sett han lengre bak i banen (i stedet for Tiote) i hjemmekamper mot kompakte lag, så kunne f.eks. Tiote spilt mot sterke lag og kanskje på bortebane. Synes det hadde vært en spennende balanse, der AP kunne brukt styrkene til de to spillerne og eliminert deres største svakhet (Sissoko det defensive, Tiote det offensive).
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 21. Nov. 2014, 17:31 »
Jeg ser ikke Sissoko som en defensiv midtbane Milburn. Han sliter til tider med ballkontrollen når det er flere spillere rundt ham. En skadefri og i form Tiote er etter min mening et soleklart valg på vår midtbane.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Nov. 2014, 17:41 »
Jeg vil se Tiote, Sissoko og De Jong.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 22. Nov. 2014, 10:45 »
Har ei stund grubla på hva vi skal gjøre når De Jong er tilbake skadefri, forhåpentligvis. Vi har fremstått klart best under Pardew i 4-3-3 oppigjennom årene. Er De Jong god nok som indreløper til å spille i 4-3-3 sammen med Tiote og Sissoko?
Enig med Thomas angående Sissoko for øvrig. Tror jeg ville fått hjerteproblemer av Sissoko som anker.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. Nov. 2014, 13:32 »
Har grubla på det same, Kristoffer. Denne artikkelen er oppmuntrande, i så måte.

"Under manager Frank de Boer, however, Ajax?s first team has long stopped using a classic No. 10. These days, Ajax?s philosophy has evolved into a 4-3-3 formation with one defensive midfielder, and two central midfielders.

Normally, then, De Jong would function as one of the two central midfielders. This meant that he was expected to move up and down the pitch a lot. Not quite a box-to-box player, but not really a classic No. 10 either, awareness and intelligent positioning was required of De Jong.

Ajax achieved some notable success with De Jong and Christian Eriksen?who now plays for Tottenham Hotspur?playing in central midfield. With De Boer as their manager, the Amsterdam-based club have won four Dutch league titles in a row. The performances of De Jong and Eriksen, who functioned as the backbone of De Boer?s team until last season, undeniably contributed to Ajax?s title wins."

Artikkelen ser også moglegheiter for at De Jong kan fungere som falsk niar, då han har kraft og styrke nok til å halde oppe ballen, og teknikk nok til å distribuere den vidare til svarte og kvite rundt seg.

Heilt klart fint å vite at han er så pass allsidig, og kan nyttast i fleire posisjonar. Eg ser for meg fleire moglege kamputfall der både Pérez og Cissé blir litt for veike som targetmen, og der ein i gitte situasjonar kan ha bruk for ein mann som SDJ. Spesielt dersom januarvindauget ikkje gjev oss den spisstypen som vi saknar. Det har skjedd før....

Eg må for øvrig seie at eg har veldig lite lyst til å sjå Colback nokon annan plass enn på banen. Også framover, når Tioté er tilbake. Synest CT framleis har ein god del å bevise i kampar der vi skal styre spelet, og eg ser gjerne at ein mann som Colback heller får tid til å lære Sissoko betre å kjenne. Ein skadefri Abeid verkar også etter mitt syn like kvass som CT, p.d.d.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. Nov. 2014, 19:15 »
Synes faktisk Tiote kan selges i januar. Når han i sommer tydeligvis var mer eller mindre på vei bort og når flere signaler nå tyder på at han ikke har hodet på rett plass, ja da mener jeg vår lagånd ikke har godt av å beholde han. Han begynner å komme i en alder hvor det kan være greit å cashe inn også. Hadde nok ikke sagt dette så bastant hvis ikke Abeid hadde imponert som han har gjort.

En stopper vi kanskje kan se nærmere på er Terence Kongolo. Er i landslagsdiskusjonen for Nederland og har spilt meget godt for Feyenoord hittil i år. Kan være en kommende stjerne dette. Tror det kan være en god løsning å kjøpe en up and coming type og så la han lære av våre etablerte. Kongolo er allikevel så god at han kan sansynligvis kan kastes til løvene allerede nå.

http://www.transfermarkt.co.uk/terence-kongolo/profil/spieler/152651

Vi har jo også blitt ganske hardt linket til Aleksandar Mitrovic som jo er en veldig spennende spiss-type! Først og fremst en sterk type med masse muskler, men virker å være ganske komplett. Virker mye smartere enn Cisse i bevegelsene og vil kunne tilby hold up play på en god måte. Virker også som en glimrende avslutter. Blir han for lik Riviere kanskje? ( som typen spiller hehe)

Armstrong tror jeg har godt av et lån på nåværende tidspunkt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 22. Nov. 2014, 19:22 »
Glemte faktisk Abeid. Abeid inn for Tiote.
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #57 på: 22. Nov. 2014, 20:56 »
La oss ikke glemme at Abeid har spilt bra i 3 kamper, og vært elendig i flere enn dette. Å selge vår beste spiller jevnt over de 4-5 siste årene pga en unggutt har prestert i 3 kamper på ett lag i medgang? På med realitetsbrillene.

Misforstå meg rett, jeg liker veldig godt det jeg ser av Abeid, og gleder meg til fortsettelsen, vi trenger bare ikke ta helt av enda.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 22. Nov. 2014, 21:11 »
Viktig poeng, Skjæren. Helt enig. La oss også huske på at i de aller fleste gode kampene vi har hatt mot de beste lagene har Cheick Tiote vært avgjørende med sine bidrag.
La det være sagt - skal Abeid og Colback fortsette levere på høyt nivå varig er det vanskelig å kreve at Tiote skal inn igjen. Men den muligheten til å ha Tiote i kamper hvor vi ikke er forventa å styre kampen mener jeg er gull verdt.
Akkurat nå er jeg vel redd for hvor lenge Sissoko blir i klubben. Skal han fortsette levere så rå prestasjoner fremover klarer ikke vi holde på han lenge.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #59 på: 22. Nov. 2014, 22:46 »
Nøyaktig hva jeg mener. Både i medgang og motgang må man være litt nøkterne. Som sagt, Abeid har hatt 3 gode kamper, det resten av laget også har vært gode, da er det også mye lettere å være god. ikke gitt at Tiote skal rett inn igjen, men han har siden han kom vist at han har ett utrolig høyt toppnivå og kan være utrolig viktig.
Men for all del, om disse som har tatt opp hansken nå (Colback, Abeid, Aarons, Dummett, Haidara, Sissoko, Perez) holde det oppe, har vi en ny, utrolig spennende stamme i laget som mye kan bygges rundt. Men jeg holder fortsatt litt i nødbremsen.