20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hoftun og Brattbakk til Glimt  (Lest 15486 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #30 på: 15. Okt. 2006, 15:09 »
Sitat fra: "Berntsen"

Chickenman: Jeg er sikker på at det er en del Lyn-supportere som ville tatt turen til Longerbyen om muligheten bød seg, men jeg er enda mer sikker på at alle hadde likt en fotballtur til Drammen mye bedre. Det er ikke mange andre enn nordlendingene som bryr seg om de lagene og den "stolte historien" deres uansett. Dårlige baneforhold, null tilskuere, ekstremt usentral beliggenhet og sjåvinistiske tilhengere... Finner ingen gode grunner til å ville beholde dem nei.

Neivel. Men nå er det vel strengt tatt ikke bare de nord norske lagene som har hatt årlige tilskuertall i Tippeligaen, er det vel?
Det er heller ikke bare de nord norske lagene som har hatt dårlige baneforhold heller?
Og en grunn til å ha nord Norge representert i Tippeligaen? Hvorfor ikke. Skal Tippeligaen være en liga forbeholdt lag sør for Nordland eller Nord Trøndelag? Vi bor nå engang i et ganske langstrakt land, og det er det både fordeler og ulemper med. Men at man ikke skal få ha Tippeliga lag i nord Norge bare fordi det er langt dit fra Oslo det er jeg alldeles ikke enig i.

Og hvorfor vi skal ha lag fra der. Jo fordi den landsdelen ha fostret opp flere gode norske fotball spillere opp gjennom tiden. Vi ville garantert ikke hatt alle av dem på samme nivå idag (eller den gangen de var på topp) uten lag fra nord Norge som kan hevde seg på det øverste nivået.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 15. Okt. 2006, 16:13 »
Sitat fra: "chickenman"

En liten ting til:
Ettersom du er her på newutd, gjetter jeg riktig da jeg drister meg til å tippe at du er Newcastle supporter? I såfall: mener du også at Newcaslte (og Midlesbrough for den del) hører hjemme i Championship sammen med Sunderland, eller enda lengre nede i systemet for den del, slik at supoprtere i London traktene og i sørligere deler av England slipper og dra nesten til Skottland på bortekamp?

Har du vært i England egentlig? Dette må være den dummeste sammenligningen jeg har sett på lang tid. Fra Kristiansand til Nord-Norge er det like langt som fra Kristiansand til Roma!

Du finner ikke mange strekninger i England som er særlig lengre enn Kristiansand - Oslo (4 timers kjøring).

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 15. Okt. 2006, 17:43 »
Det er et helt annet klima i Nord-Norge enn i Newcastle, så det var en tåpelig sammenligning. Synes du virkelig det går ann å spille fotball på denne banen? http://www.rogalandsavis.no/sport/viking/article1078969.ece

Det er flere andre kamper Alfheim Stadion har vært forferdelig, men sjelden så fæl som det. Kan tenke meg det mye det samme på Aspmyra (er det ikke det Bodø sin heter?) også.

Hvis Tromsø holder seg oppe, eller Glimt skulle rykket opp synes jeg det hadde vært helt feil å nekte dem å spille i tippeligaen. Men de bør bli pålagt å bygge ny stadion, med (overtrekkbart?) tak som dekker gressmatten, kunstgress og varmekabler under kunstgresset. Da hadde banen blitt litt bedre.

At bortesupporterene fryser skal hvertfall ikke bety noe. Da får de heller holde seg hjemme.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

plebbster

• Gjest
« Svar #33 på: 15. Okt. 2006, 17:52 »
Kongesagt.

Nå har Tromsø faktisk innsett at de har et så retarded klima at de må trille ball på noe annet en forfrosset og igjennsnødd gress- dette har ennå ikke glimt forstått. Tenk dere om Brann hadde vært vant med og fått lov til å spille på helhvitt dekke 20% av sesongen. Hadde blitt en seriegull-rekke helt fra 1963 og helt frem til nå.  :wink:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 15. Okt. 2006, 23:06 »
Neivel. Men nå er det vel strengt tatt ikke bare de nord norske lagene som har hatt årlige tilskuertall i Tippeligaen, er det vel?
Det er heller ikke bare de nord norske lagene som har hatt dårlige baneforhold heller?
Og en grunn til å ha nord Norge representert i Tippeligaen? Hvorfor ikke. Skal Tippeligaen være en liga forbeholdt lag sør for Nordland eller Nord Trøndelag? Vi bor nå engang i et ganske langstrakt land, og det er det både fordeler og ulemper med. Men at man ikke skal få ha Tippeliga lag i nord Norge bare fordi det er langt dit fra Oslo det er jeg alldeles ikke enig i.

Neida, det er ikke bare de som har dårlige baneforhold og mangel på tilhengere. Men de har det de også, og det er blant grunnene til at de ikke vil bli savnet. Hovedgrunnen er som sagt tid og penger. Jeg har aldri sagt at Tippeligaen ikke skal tillate å ha med seg lag fra Nord-Norge. Jeg har sagt at JEG PERSONLIG heller ønsker å ha Strømsgodset enn Tromsø der. Hvoirdan er det mulig å bli så jævlig provosert av det?

Sitat
At bortesupporterene fryser skal hvertfall ikke bety noe. Da får de heller holde seg hjemme.

Selvfølgelig. Ingen som har brukt klima som argument i denne diskusjonen her, bare Joakim som fant på noe å anklage meg for.

Sitat
Har du vært i England egentlig? Dette må være den dummeste sammenligningen jeg har sett på lang tid. Fra Kristiansand til Nord-Norge er det like langt som fra Kristiansand til Roma!

Hadde tenkt å svare akkurat det samme. Sånn går det når det er mangel på gode argumenter.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 15. Okt. 2006, 23:07 »
Oisann. dobbelpost

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 15. Okt. 2006, 23:29 »

Neida, det er ikke bare de som har dårlige baneforhold og mangel på tilhengere. Men de har det de også, og det er blant grunnene til at de ikke vil bli savnet. Hovedgrunnen er som sagt tid og penger. Jeg har aldri sagt at Tippeligaen ikke skal tillate å ha med seg lag fra Nord-Norge. Jeg har sagt at JEG PERSONLIG heller ønsker å ha Strømsgodset enn Tromsø der. Hvoirdan er det mulig å bli så jævlig provosert av det?

Sitat

Selvfølgelig. Ingen som har brukt klima som argument i denne diskusjonen her, bare Joakim som fant på noe å anklage meg for.

Sitat

Hadde tenkt å svare akkurat det samme. Sånn går det når det er mangel på gode argumenter.

Provosert og provosert. Men du innrømmer jo selv at dårlige baneforhold og dårlige tilskuertall ikke er et problem bare i Nord Norge, derfor svarer jeg på det.

Bare Joakim som brukte klima som argument ja? Det var virkelig ikke han som var redd for "forfrosning" om han dro til Alfheim, den svarte jeg også på. Hvis noe er galt i det beklager jeg. For faktum er at det er godt mulig å få en forfrysning på Alfheim, men det er da godt mulig andre steder i landet også. Og hovedproblemet er ikke klimaet da.

Javel, om den sammenligningen med England var dårlig skal jeg akseptere det. Beklager bare at jeg ikke luftet meg til hvor man la grensene for hvor langt man skulle være villig til å dra. For prinsippet blir faktisk det samme.

Håvard: det var ikke først og fremst pga jeg trodde man hadde likt klima i Tromsø og Newcastle. Men det var fordi det blir samme situasjonen prinsipielt sett. Selv om det er kortere fra London til Newcastle enn fra Oslo til Tromsø.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 15. Okt. 2006, 23:46 »
Sitat
Bare Joakim som brukte klima som argument ja? Det var virkelig ikke han som var redd for "forfrosning" om han dro til Alfheim, den svarte jeg også på. Hvis noe er galt i det beklager jeg. For faktum er at det er godt mulig å få en forfrysning på Alfheim, men det er da godt mulig andre steder i landet også. Og hovedproblemet er ikke klimaet da.

Det er ihvertfall et elendig argument i utgangspunktet. Drar man ikke på fotballkamp av den grunn er man pingle. Joakim gjorde et stort poeng av at jeg mente det, noe jeg ikke gjorde, og det er derfor ikke helt fair å bruke det mot meg.

Prinsippet er det samme!? Javel, men jeg hadde ihvertfall dratt på Arsenal-Newcastle om jeg bodde i London, men drar ikke på Tromsø-Lyn. Så noe må vel være forskjellig likevel?  :roll:

Forresten: Drar du på bortekamper til laget du holder med? Virker som om denne diskusjonen er mellom de som gjør det og de som ikke gjør det, og det kan jo kanskje være noe å tenke på for deg i seg selv?

plebbster

• Gjest
« Svar #38 på: 15. Okt. 2006, 23:51 »
Han drar ikke på hjemmekamper engang. Du sa vel her i tråden et sted at din første Tippeligakamp skulle komme mot kamma eller noe sånt. GO for it! :roll:
Nå vet ikke jeg om du faktisk bor i trondheim, men uansett hvis du ikke gjør det; bor du nærme nok Hamar, så bor du f.. meg nærme nok Oslo også.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 16. Okt. 2006, 12:00 »
Sitat

Det er ihvertfall et elendig argument i utgangspunktet. Drar man ikke på fotballkamp av den grunn er man pingle. Joakim gjorde et stort poeng av at jeg mente det, noe jeg ikke gjorde, og det er derfor ikke helt fair å bruke det mot meg.

Prinsippet er det samme!? Javel, men jeg hadde ihvertfall dratt på Arsenal-Newcastle om jeg bodde i London, men drar ikke på Tromsø-Lyn. Så noe må vel være forskjellig likevel?  :roll:

Forresten: Drar du på bortekamper til laget du holder med? Virker som om denne diskusjonen er mellom de som gjør det og de som ikke gjør det, og det kan jo kanskje være noe å tenke på for deg i seg selv?

Ser altfor lite RBK kamper for tiden generelt, enten det er hjemme eller borte. Hva det har med saken å gjøre ser ikke jeg helt, for det var da ikke det jeg diskuterte i det hele tatt. Men hvis det gir deg noe og kunne rangere folk etter om de drar på kamper eller ikke skal du få lov til det. Personlig så betyr ikke det noe for meg, for det handler om valg og prioriteringer, og mulighetene til å få med seg kamper også. Så hvis du ser på deg selv som bedre enn meg fordi du drar på Gud vet hvor mange kamper så er det bra for deg, hyggelig å kunne bidra. For personlig må jeg si at jeg ikke tar det så veldig tungt hvordan du ser på andre ut ifra hvor mange fotballkamper de går på. Vi er tydligvis uenige om noe og jeg forsvarte at jeg syns Nord Norge bør være representert i Tippeligaen. Noe mer enn det var det ikke i dette for meg. Hvis du vil gjøre det til noe mere så værsågod.

Sitat fra: "Plebbster"
Han drar ikke på hjemmekamper engang. Du sa vel her i tråden et sted at din første Tippeligakamp skulle komme mot kamma eller noe sånt. GO for it!  :roll:
Nå vet ikke jeg om du faktisk bor i trondheim, men uansett hvis du ikke gjør det; bor du nærme nok Hamar, så bor du f.. meg nærme nok Oslo også.

Det skal jeg vetdu, og gleder meg til det. Skulle gjerne sett flere RBK kamper i år men det har av diverse grunner blitt vanskelig for meg altfor ofte. Blir morsomt å komme tilbake til Briskeby også, mange år siden jeg har vært der.
Så hvis jeg bor nærme nok Hamar så bor jeg nærme nok Oslo også, iallfall ifølge Plebbsters uskrevne regler?
Greitt det, skal merke meg det. Men hvorfor du mener du er i posisjon til å sette retningslinjer for andre sliter jeg med å forstå. Derfor kommer jeg nok til å slite med å overholde de også. Du får ha meg unnskyldt.
Liten feil forresten: første RBK kamp i år. Første tippeliga kampen var Vålrenga mot Lyn på Ullevold, og da fordi jeg allerede var på Lillestrøm i anledning en viss Intertoto cup kamp.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 17. Okt. 2006, 16:10 »
Sitat
Ser altfor lite RBK kamper for tiden generelt, enten det er hjemme eller borte. Hva det har med saken å gjøre ser ikke jeg helt, for det var da ikke det jeg diskuterte i det hele tatt. Men hvis det gir deg noe og kunne rangere folk etter om de drar på kamper eller ikke skal du få lov til det. Personlig så betyr ikke det noe for meg, for det handler om valg og prioriteringer, og mulighetene til å få med seg kamper også. Så hvis du ser på deg selv som bedre enn meg fordi du drar på Gud vet hvor mange kamper så er det bra for deg, hyggelig å kunne bidra. For personlig må jeg si at jeg ikke tar det så veldig tungt hvordan du ser på andre ut ifra hvor mange fotballkamper de går på. Vi er tydligvis uenige om noe og jeg forsvarte at jeg syns Nord Norge bør være representert i Tippeligaen. Noe mer enn det var det ikke i dette for meg. Hvis du vil gjøre det til noe mere så værsågod.

Herregud. Nå får du skjerpe deg. I denne saken er det selvsagt at meningene er forskjellige på folk som drar på kamper og ikke, det må da til og med du skjønne? Bedre enn deg? Hvafaen?  :? Har aldri verken sagt eller ment noe sånt, og du har ihvert ikke rett til å mene det for meg heller. Idiotisk uttalelse.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 17. Okt. 2006, 18:13 »
en som bare sitter hjemme på vg.no/live hver søndag har ingenting han sku sagt i denne diskusjonen. min mening hvertfall. hvordan de kan mene noe om hvordan det skal være og hvem som skal spille uten at de er på kamper er uforståelig for meg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 17. Okt. 2006, 18:24 »
Sitat

Herregud. Nå får du skjerpe deg. I denne saken er det selvsagt at meningene er forskjellige på folk som drar på kamper og ikke, det må da til og med du skjønne? Bedre enn deg? Hvafaen?  :? Har aldri verken sagt eller ment noe sånt, og du har ihvert ikke rett til å mene det for meg heller. Idiotisk uttalelse.

Jeg ser ikke at dette fører noe sted, og iallfall ikke til noe konstruktivt. Og da frykter jeg at det bare vil ta av, derfor blir dette min siste post om dette. Og for min egen del anser jeg med det denne diskusjonen som slutt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 17. Okt. 2006, 23:09 »
Må bare si at når jeg snakket om klima var det blant annet pga Berntsens utsagn om at en fotballtur til Drammen var å foretrekke foran Longyaerbyen. Det var sikkert ikke sånn du mente det, Berntsen, men jeg valgte å tolke det dithen likevel. For jeg er ganske så sikker på at man ikke bare har tenkt geografisk avstand når man snakker om forskjellen på Drammen og Longyaerbyen.

For all del, lagene skal gjøre seg fortjent til å spille i Tippeligaen, og de lagene som overlever har faktisk gjort seg fortjent til det. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal mase så voldsomt om at det er så forferdelig å være på kamp i Tromsø, når man etterhvert får kunstgress der, og Norge klimamessig sett burde avviklet serien fra 1. juni til 1. september.

Ullevaalmatta i november er minst like ille som Alfheim i oktober. Det er ingenting å klage på. Norge er et langstrakt land, og det tar lang tid å komme fra A til B i dette landet. Vi kan likevel ikke avvikle en serie utelukkende med lag fra Oslo og omegn, hvor det lengste nord vi kan tillate oss å dra er Hamar. Og faktisk så er det jo to timer til Hamar også. Blir ikke det litt langt? Sitte to timer i bil/buss/tog for å se en fotballkamp? Nei, sånt går ikke an.

Jeg har til gode å høre supportere av nordnorske lag og RBK klage på at det er så forbanna langt til Oslo eller Bergen. Fra gardermoen til Værnes tar det riktignok 40 min, men med reisen fra Oslo til Gardermoen og Værnes til Trondheim, så blir det over to timer. Det er langt det. Huffameg, så langt det er.

Hvorfor gidder RBK-fansen å sitte tre timer på buss den gørrkjedelige veien til Molde, når man heller kan kjøre et kvarter for å møte Strindheim, Ranheim, Byåsen eller Kolstad. Eller for den del, bruke 1 og en halv time til Levanger?

For det første ligger jo Molde mer værhardt til, og for det andre så er jo Strindheim og Byåsen mye nærmere.

Det er jo slike tåpelige argumenter dere kommer med her.

Riktignok ønsker jeg Molde ned. LANGT ned. Men det er ikke pga byens geografiske plassering. Det er fordi jeg hater fotballaget, og fordi jeg er gørr lei av å tape kamper mot dem. Jeg vil mye heller ha Aalesund opp enn Molde. Og Aalesund ligger jo enda værre til enn Molde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 18. Okt. 2006, 15:30 »
Jada Joakim, jeg skjønner at du driter i alt som har med geografisk plassering å gjøre når du aldri drar på kamper, men du kan da vel skjønne at jeg som gjør det bryr meg? Jeg har forresten aldri klaget over at det er langt til Tromsø, jeg er bare glad for at det er kortere til Drammen.

Sitat fra: "Joakim"
Jeg har til gode å høre supportere av nordnorske lag og RBK klage på at det er så forbanna langt til Oslo eller Bergen. Fra gardermoen til Værnes tar det riktignok 40 min, men med reisen fra Oslo til Gardermoen og Værnes til Trondheim, så blir det over to timer. Det er langt det. Huffameg, så langt det er.

kanskje det er fordi det faktisk ikke er noen RBK-supportere som drar til Oslo på kamp? Det er ikke mange som dukker opp på Ullevål hvert år ihvertfall. Den sarkastiske tonen din når det gjelder denne saken synes jeg er litt rar forresten, selv om den er hylende morsom... For du drar jo aldri ut av byen din selv?

Sitat
Hvorfor gidder RBK-fansen å sitte tre timer på buss den gørrkjedelige veien til Molde, når man heller kan kjøre et kvarter for å møte Strindheim, Ranheim, Byåsen eller Kolstad. Eller for den del, bruke 1 og en halv time til Levanger?

Fordi det ikke er Tippeliga-kamper der?  :?  Skjønner ikke argumentet ditt. Det aller meste du skriver i det innlegget er jo bare piss.