20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hoftun og Brattbakk til Glimt  (Lest 15465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #45 på: 19. Okt. 2006, 01:24 »
hvorfor i helvete blander du inn sånne møkkalag hele tiden joakim? ja vi skjønner poenget ditt med at ranheim ligger nærmere trondheim enn ALLE andre steder. er du virkelig så forbanna trangsynt at du ikke skjønner at de som FAKTISK reiser å støtter laget sitt borte helst vil ha en koslig tur til drammen på en grei arena enn å ta fly først til gardermoen, så til tromsø og så komme til en MØKKA stadion der lagene spiller på en åker??

hvis du skal være så idiot at du ikke engang kan FORSTÅ oss som reiser for det bare være. skjønner at du har gått tom for argumenter.

forresten, 3 timer til molde? uuhh det var mye ass. stakkars trøndere. bussen til oslo bruker hele 6 timer med festglade kristiansandere. kjedelig vei? herregud hva gjør dere på bussen? sitter hver for seg og ser ut av vinduet? tror egentlig du snakker kun for deg selv og hvordan du tror det er... tipper det går ganske mange liter karsk på turene deres og jah..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 19. Okt. 2006, 15:45 »
Ingen Rosenborg-supportere som reiser til Oslo? Neivel. Hvem var det som var Klanen totalt overlegen i fjorårets møte mellom arbeiderklasseklubben som eies av en skipsreder og bydelsklubben som har blitt størst i Norge, men aldri mistet fotfestet? For det første vant Kjernen overlegent på TIFO-siden, for det andre sang de ved flere anledninger mye høyere enn Klanen, og for det tredje så har Kjernen sør veldig mange aktive medlemmer, som setter opp turer og planlegger tifoer og synger av full hals.

Kjernen er faktisk bedre på bortebane enn hjemmebane. Og det er ingen RBK-supportere på Ullevaal? Har jeg hørt det også.

Joda, jeg skjønner at det er langt å reise og at det er bedre å reise til Drammen sånn sett, fordi reisetiden er kortere, og man synes Drammen, byen som man kjører tvers gjennom, er bedre enn en av Norges vakreste byer langt der oppe i nord. Men nå ser ikke jeg på Alfheim som en møkkastadion det ikke går an å spille fotball på. Det er ikke akkurat Old Trafford, men det er faen ikke Ullevaal heller. Og er det egentlig så veldig mye bedre på Marienlyst i Drammen?
Det kan ikke jeg skjønne.

Jeg ville mye heller reist til Tromsø enn til Drammen. Nå er det mye lengre, men entusiasmen i nord og opplevelsen der oppe er noe helt annet enn Drammen. En grå og kjedelig by som E18 går tvers gjennom, og med et fotballag som ikke har mer rett til å spille i Tippeligaen enn Tromsø.
Og kunstgress er vel nødig en åker?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 19. Okt. 2006, 16:36 »
OK, det var kanskje en 50-100 stykk som møtte opp på bortetribunen under Lyn-RBK, men den harde sannheten er at ingen har laget så lite lyd som dem hittil i år. Brann-fansen, for å ta et eksempel med en by som ligger et stykke unna, er noen dimensjoner større og bedre enn dere. Synd, men det er bare å akseptere, Joakim. Nå har jeg heldigvis aldri vært på Lerkendal, men om de faktisk er enda dårligere på hjemmebane, så er det litt trist!

Og når skal du skjønne at stadioen ikke har en dritt med denne diskusjonen å gjøre! Det er jo det eneste argumentet du har, og vi gir faen! Har du forresten vært på marienlyst noen gang?

plebbster

• Gjest
« Svar #48 på: 19. Okt. 2006, 17:15 »
Har både vært på Alfeihm og Marienlyst, og det er satans mye bedre trøkk og publikum på Marienlyst. Tro det eller ei. Begge suger, men Godset slår det psycho-publikumet til Tromsø HARDT.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 20. Okt. 2006, 01:30 »
Sitat fra: "Joakim"
Men nå ser ikke jeg på Alfheim som en møkkastadion det ikke går an å spille fotball på. Det er ikke akkurat Old Trafford, men det er faen ikke Ullevaal heller. Og er det egentlig så veldig mye bedre på Marienlyst i Drammen?
Det kan ikke jeg skjønne.

når begynte vi å sammenligne med en av verdens beste stadioner? og ja, marinelyst er mye bedre. jeg har vært begge steder og det har DEFINITIVT ikke du om du sier dette

Sitat
Jeg ville mye heller reist til Tromsø enn til Drammen. Nå er det mye lengre, men entusiasmen i nord og opplevelsen der oppe er noe helt annet enn Drammen. En grå og kjedelig by som E18 går tvers gjennom, og med et fotballag som ikke har mer rett til å spille i Tippeligaen enn Tromsø.
Og kunstgress er vel nødig en åker?

okay, men da kan jo du ta en tur opp der neste år når de spiller i adecco mot tromsdalen. sikkert kjempeartig. det var hvertfall en åker ifjord 15. oktober når start spillte der...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 20. Okt. 2006, 16:46 »
Joa. Jeg vet. Alfheim har ofte lignet på en åker. Men det er ikke den eneste stadionen i Norge som har gjort det. Jeg vet ikke om du har vært på, tja, la oss si Melløs, Fosshaugane og Tullevaal, for å ta noen eksempel på baner jeg har lite til overs for. At Alfheim ser ut som en åker i april og oktober er ganske naturlig, ettersom de vel enda ikke har fått lagt kunstgress der. Men jeg innbiller meg at de skal gjøre det. Og håper jeg har rett i det. Nå vet jeg at det er mange som tror på de dystre spådommene om at kunstgress er kreftfremkallende og at det er et reint helvete å spille på og sånn og sånn og sånn. Vel, her i Norge, så har det seg en gang sånn at samtlige baner burde hatt kunstgress. Lerkendal har lignet på et gjørmehøl noen ganger det også, men nå har vi landets beste teknologi på bevaring av gress da, så matta klarer seg ganske greit, helt frem til november, desember. Da melder også Lerkendal pass.

Jeg synes det er tåpelig av Start å ikke legge kunstgress på sin nye bane, og jeg mener man snart bør vurdere kunstgress på Tullevaal. Men man må vel legge en ny ordinær gressmatte først. noe man aldri vil få tid til pga Royal League-tullet og en altfor kort sommerferie.

Klimaet tilsier at Norge egentlig ikke bør spille fotball overhodet. Det er kun noen få måneder om sommeren at gressbanene våre tillater det.
Og når alle nå bygger igjen stadionen helt (bare uten tak), så er man avhengig av å bytte gressmatte jevnlig for å holde den i brukbar stand. Da er det bedre med kunstgress.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 20. Okt. 2006, 16:47 »
Joa. Jeg vet. Alfheim har ofte lignet på en åker. Men det er ikke den eneste stadionen i Norge som har gjort det. Jeg vet ikke om du har vært på, tja, la oss si Melløs, Fosshaugane og Tullevaal, for å ta noen eksempel på baner jeg har lite til overs for. At Alfheim ser ut som en åker i april og oktober er ganske naturlig, ettersom de vel enda ikke har fått lagt kunstgress der. Men jeg innbiller meg at de skal gjøre det. Og håper jeg har rett i det. Nå vet jeg at det er mange som tror på de dystre spådommene om at kunstgress er kreftfremkallende og at det er et reint helvete å spille på og sånn og sånn og sånn. Vel, her i Norge, så har det seg en gang sånn at samtlige baner burde hatt kunstgress. Lerkendal har lignet på et gjørmehøl noen ganger det også, men nå har vi landets beste teknologi på bevaring av gress da, så matta klarer seg ganske greit, helt frem til november, desember. Da melder også Lerkendal pass.

Jeg synes det er tåpelig av Start å ikke legge kunstgress på sin nye bane, og jeg mener man snart bør vurdere kunstgress på Tullevaal. Men man må vel legge en ny ordinær gressmatte først. noe man aldri vil få tid til pga Royal League-tullet og en altfor kort sommerferie.

Klimaet tilsier at Norge egentlig ikke bør spille fotball overhodet. Det er kun noen få måneder om sommeren at gressbanene våre tillater det.
Og når alle nå bygger igjen stadionen helt (bare uten tak), så er man avhengig av å bytte gressmatte jevnlig for å holde den i brukbar stand. Da er det bedre med kunstgress.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 20. Okt. 2006, 16:52 »
:lol:

Du hadde ikke noe godt svar å komme med, så du valgte å begynne å diskutere noe helt annet og la ut dine ikke fullt så imponerende kunnskaper om kunstgress!? Herlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 20. Okt. 2006, 20:01 »
Jeg vet nok om kunstgress til at jeg vet at jeg ikke har driti meg ut.
Og jeg vrir meg ikke unna diskusjonen fordi jeg ikke har noe å komme med.

Jeg har aldri prøvd å sammenligne Marienlyst med Alfheim, når jeg ikke kan uttale meg om den ene arenaen er bedre enn den andre. Jeg prøver bare å si at det ikke nødvendigvis blir en bedre fotballtur av å reise til Drammen, og at en fotballtur til Tromsø ikke nødvendigvis trenger å være så galt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 21. Okt. 2006, 02:33 »
hahahha fyfaen.. snakk om å gå tom for argumenter og skifte samtaleemne... idioti at ikke start la om til kunstgress? nå er du hvertfall den komplette idioten jeg alltid har trodd. halve laget hadde gått hadde det ikke vært for at vi fikk naturgress. bare vent å se, tromsø kommer til å få jævli problemer med å nye gode spillere opp på kunstgresset sitt.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #55 på: 23. Okt. 2006, 21:33 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg vet nok om kunstgress til at jeg vet at jeg ikke har driti meg ut.
Og jeg vrir meg ikke unna diskusjonen fordi jeg ikke har noe å komme med.

Jeg har aldri prøvd å sammenligne Marienlyst med Alfheim, når jeg ikke kan uttale meg om den ene arenaen er bedre enn den andre. Jeg prøver bare å si at det ikke nødvendigvis blir en bedre fotballtur av å reise til Drammen, og at en fotballtur til Tromsø ikke nødvendigvis trenger å være så galt.

Jo det er galt fordi det er lenger og dyrere. Men det veit ikke du noe om siden du aldri drar på bortekamper uansett. Tromsø fikk forresten 3 poeng idag av dommer Berntsen. Og nå får du vel din store drøm oppfylt om å ha med et lag fra nord norge i tippeligaen. Synd for de andre bunnlaga at Berntsen også synes det var fint med litt geografisk spredning av lagene i TL.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 23. Okt. 2006, 21:38 »
Tenk Molde og Viking i addeco. To av norges fineste stadioner:p
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #57 på: 23. Okt. 2006, 21:42 »
Sitat fra: "Benson"
Tenk Molde og Viking i addeco. To av norges fineste stadioner:p

Håper egentlig Viking holder seg. Men er jo Sandefjord supporter, så nå er det egentlig samme for meg bare 3 lag ender etter Sandefjord i år. Det blir helt ulidelig spennende!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 23. Okt. 2006, 21:43 »
Håper i allefall at Molde rykker ned, og ønsket ble ikke noe mindre etter at de ødela oddsen min i går...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 23. Okt. 2006, 21:51 »
Håper Viking rykker ned. Som FKH supporter hadde det vert digg og slått dem neste ses :!:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]